Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijgen over je honden, op het HF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik weet niet wat de concrete aanleiding is, maar ik vind het ook te bizar voor woorden. Waar bemoeien mensen zich in godsnaam mee? Ik kan ook niet begrijpen dat een fokker dat serieus zou nemen.

Ik vind het ook jammer dat mensen zich niet meer vrij voelen om te schrijven over een nieuwe pup, iets waar ze met hun hond tegenaan lopen of geen foto's plaatsen omdat ze geen zin hebben in een bak kritiek. En dat de toon geregeld negatief, zeer kritisch of aanvallend is. Alsof we allemaal perfecte honden hebben en degenen die dat niet hebben schromelijk falen en slechte hondenbaasjes zijn :denken:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marion. schreef:
Corneliana schreef: ten tweede is het virtueel allemaal
en er zullen heus wel mensen inmiddels meer weten als je neust is het allemaal makkelijk en anoniem bestaat niet. ik vind het wel erg dat mensen zich erdoor getroffen voelen.
Inhoeverre blijft het virtueel als ineens het pupje waar jij verliefd op bent, dood blijkt te zijn gebleven? Of wanneer een fokker jou ineens niet meer als capabele baas ziet voor zijn puppie?
Ik vind dat het stadium 'virtueel' en het is 'maar' een HF dan al heel ver overschreden is hoor!
De keuze is gemaakt om dit forum zo open mogelijk te houden. Dat er soms een ongeleid projectiel mee leest is inherent aan die keuze :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Mit schreef:
Annedee schreef:Ja maar, zou een fokker, waar je neem ik aan toch al een paar keer geweest ben, zich dan echt laten beïnvloeden door zo'n roddel en achterklapfiguur? Dat zou ik dan ook maar zeer sneu vinden hoor. Ik zou als fokker toch liever mensen zelf beoordelen.
Dat vind ik ook hoor, bellen is 1 en als een fokker het gelooft is het weer een tweede.
Wat dat betreft ben ik blij met een fokker die zeer nuchter is. Je stelt als fokker neem ik aan een persoonlijke kennismaking met iemand wel boven een anoniem telefoontje. Zou ik wel doen in elk geval.
Eens maar voor je gevoel is dat gezellige forum toch ineens niet zo gezellig meer, óók als de fokker zijn of haar schouders erover optrekt. Het geeft toch wel een deukje in jouw puppen (of honden-) pret
Daarnaast gaan toch echt gevoelens meespelen als :gvd: waar bemoei je je mee? je kent me niet en weet helemaal niet wat hier speelt of hoe ik in mijn vel zit of hoe de rest van de familie al dan niet in elkaar zit. Ik vind het een complete faal actie.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

renee-uk schreef:
Marion. schreef:
en er zullen heus wel mensen inmiddels meer weten als je neust is het allemaal makkelijk en anoniem bestaat niet. ik vind het wel erg dat mensen zich erdoor getroffen voelen.
Inhoeverre blijft het virtueel als ineens het pupje waar jij verliefd op bent, dood blijkt te zijn gebleven? Of wanneer een fokker jou ineens niet meer als capabele baas ziet voor zijn puppie?
Ik vind dat het stadium 'virtueel' en het is 'maar' een HF dan al heel ver overschreden is hoor!
en ik vind dat die fokker dan zijn/haar huiswerk niet gedaan heeft
en zo'n fokker mag van mij met zijn/haar hele nest blijven zitten, misschien leert ie daar wat van!
dat ben ik met je eens.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Oh daar ben ik het absoluut mee eens hoor, dat gaf ik eerder al aan. Ik vind het triest en het zal toch een stempel drukken, al probeer je je er niks van aan te trekken.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Mit schreef:Oh daar ben ik het absoluut mee eens hoor, dat gaf ik eerder al aan. Ik vind het triest en het zal toch een stempel drukken, al probeer je je er niks van aan te trekken.
dat geloof ik zeker
ik ben graag naief maar kan niet zeggen dat het me verrast dat mensen dit soort dingen doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:
Marion. schreef:
en ik vind dat die fokker dan zijn/haar huiswerk niet gedaan heeft
en zo'n fokker mag van mij met zijn/haar hele nest blijven zitten, misschien leert ie daar wat van!
Oh, ook helemaal mee eens hoor. Heb ik ook al een paar keer gezegd in dat laatste topic, hierover.

Helaas nog niemand in dit topic verschenen die al eens puppen 'behoedu' heeft voor erg slechte baasjes
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Badu schreef:
Marion. schreef:
De keuze is gemaakt om dit forum zo open mogelijk te houden. Dat er soms een ongeleid projectiel mee leest is inherent aan die keuze :U:

Mijn verhaal stond alleen in de vet-hoek, daar moet dus door iemand vt forum gebeld zijn. T stond nl verder nergens op t net.....

Triest, erg triest gewoon. In ons geval maakte t idd niet uit ivm goed contact met de fokker & 1 met gezond verstand ;-).

Overigens als fokker wel eens gebeld door een andere fokker over een pupkoper. Of zij die mensen een pup kon verkopen. Nu staan ze bij mij op de lijst "never nooit niet meer" & dat ook aangegeven. Ook waarom, maar vindt dat anders, A uit eigen ervaring & B werd ik gevraagd.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Tsja, zo lees je weer eens wat...
Ga d'r toch echt geen rekening mee houden en blijf schrijven wat ik meen te moeten vertellen.
Wiel
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zwijg niet over mijn honden, maar heb wel bewust verzwegen in welk asiel Gina zat voordat wij haar letterlijk in huis hadden. Inderdaad om te voorkomen dat er gekkies het asiel zouden informeren. Want ik ben nu eenmaal niet even geliefd op het forum vanwege mijn gerel. Is niet erg, maar juist doordat er mensen in het verleden hier bij fokkers zijn gaan roddelen heb ik toch maar het zekere voor het onzekere genomen. :mrgreen:

En verder heb ik niks te verbergen. De fokker van Lobbes weet hoe hij zit en het asiel weet dat ook precies.
Als ik vragen heb over mijn honden, dan durf ik die gewoon te posten en ik post ook gewoon foto's als ik wil.
Muk

renee-uk schreef:de enige reden dat ik niet zo vaak foto's van mijn honden neerzette was dat ik schijtziek werd van het glijbaangezeik.
als er hier een nieuwe hond komt ga ik dat in geuren en kleuren vertellen, mocht dan iemand de fokker willen inlichten is dat meteen een goede test.
fokkers die klakkeloos al die lulverhalen voor waar aannemen mogen wat mij betreft hun pup houden en aan iemand anders verkopen.

neemt niet weg dat ik het kompleet van de gekken vind waar mensen zich zo al mee bemoeien, maar die mening spui ik wel vaker zo links en rechts hier op het forum en dan gaat het vaak niet eens om een nieuwe pup of herplaatshond.
Hebben en hadden jouw honden dan glijbaanruggen? :denken:
Ik zal dan maar niks meer posten over mijn kale newfoundlanders. :mrgreen: Want naast Gina (castratenvacht en werd altijd geschoren in het asiel) heb ik in verband met de allergieën van Lobbes helaas ook hem geschoren. Hij zat onder de korsterige smetplekken sinds de sneeuw weer weg was en het gras + onkruid weer begon te groeien dat er onvoldoende lucht bij zijn huid kon komen. Nu hij kaal is zijn de smetplekken weg, maar ja nu lijkt het net alsof ik al mijn newfs voor het gemak scheer. En dat is dus niet zo.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben ook niet zo erg geliefd, wat me overigens aan mijn onbevallige kont zal roesten, maar kan nu alvast meedelen dat mijn volgende teef van dogs trust zal komen.
niet dat ik al weet wanneer dat zal zijn, welke afdeling en welke teef maar ik ben er graag op tijd bij.
dus als iemand zich geroepen voelt, mag ie ze daar nu vast gaan waarschuwen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Wat een belachelijk iets

Dan heb je of geen leven of er zit iets los in je bovenkamer of allebei
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

renee-uk schreef:de enige reden dat ik niet zo vaak foto's van mijn honden neerzette was dat ik schijtziek werd van het glijbaangezeik.
als er hier een nieuwe hond komt ga ik dat in geuren en kleuren vertellen, mocht dan iemand de fokker willen inlichten is dat meteen een goede test.
fokkers die klakkeloos al die lulverhalen voor waar aannemen mogen wat mij betreft hun pup houden en aan iemand anders verkopen.

neemt niet weg dat ik het kompleet van de gekken vind waar mensen zich zo al mee bemoeien, maar die mening spui ik wel vaker zo links en rechts hier op het forum en dan gaat het vaak niet eens om een nieuwe pup of herplaatshond.
Precies dit :ok:
Als het goed is over een jaar. Fawltyandjones , Ierse setter pup. Dussss.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:

Hebben en hadden jouw honden dan glijbaanruggen? :denken:
Ik zal dan maar niks meer posten over mijn kale newfoundlanders. :mrgreen: Want naast Gina (castratenvacht en werd altijd geschoren in het asiel) heb ik in verband met de allergieën van Lobbes helaas ook hem geschoren. Hij zat onder de korsterige smetplekken sinds de sneeuw weer weg was en het gras + onkruid weer begon te groeien dat er onvoldoende lucht bij zijn huid kon komen. Nu hij kaal is zijn de smetplekken weg, maar ja nu lijkt het net alsof ik al mijn newfs voor het gemak scheer. En dat is dus niet zo.
nee, helemaal recht zijn ze als kyno's niet (of waren moet ik zeggen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan gewend :( ) maar ze hebben geen glijbaanruggen, behalve als ik ze in stand zet.
neemt niet weg dat het daar wel altijd op uitdraaide en ik daarom ook geen foto's meer neerzette, totdat ik daar op een gegeven monent schijt aan kreeg en het toch deed ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Een familielid wilde weer na een lange tijd weer een hond hebben, ze wilde dit keer geen grote hond maar een kleine, ik ben meegeweest naar de fokker en ik hoorde haar man ineens zeggen, ja ik wil wel een hond die graag wil werken, want dat ga ik met hem doen. Nu weet ik en ook de rest van de familie dat hij dat toch niet ging doen. Ik heb in de auto op een tactische manier nog gezegd, joh zou je dat nou wel doen, je moet er wel veel tijd in steken, maar hij was op geen andere denkwijze te brengen. Mijn oudste zus vroeg nog aan mij, joh Marijke kan jij de fokker niet inlichten dat ze wel een hond mogen geven maar een rustige, ik heb erg getwijfeld om het te doen, maar ik heb het toch niet gedaan. De hond is gekomen, hij zelf heeft 3 puppylessen gevolgd en de rest van de cursussen heeft mijn dochter met die hond maar gedaan. Gelukkig gaat het goed, het is een leuke, lieve hond maar ontzettend druk, omdat er niets mee wordt gedaan, alleen zijn wandelingen die ik persoonlijk ook nog te kort vind.
Nu is mijn vraag hadden jullie in dit geval wel de fokker ingelicht?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nee. Dat is niet aan een ander. Ik had gedaan wat jij ook hebt gedaan; gesprek met de nieuwe baasjes zelf aangaan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

M@rijke schreef:Een familielid wilde weer na een lange tijd weer een hond hebben, ze wilde dit keer geen grote hond maar een kleine, ik ben meegeweest naar de fokker en ik hoorde haar man ineens zeggen, ja ik wil wel een hond die graag wil werken, want dat ga ik met hem doen. Nu weet ik en ook de rest van de familie dat hij dat toch niet ging doen. Ik heb in de auto op een tactische manier nog gezegd, joh zou je dat nou wel doen, je moet er wel veel tijd in steken, maar hij was op geen andere denkwijze te brengen. Mijn oudste zus vroeg nog aan mij, joh Marijke kan jij de fokker niet inlichten dat ze wel een hond mogen geven maar een rustige, ik heb erg getwijfeld om het te doen, maar ik heb het toch niet gedaan. De hond is gekomen, hij zelf heeft 3 puppylessen gevolgd en de rest van de cursussen heeft mijn dochter met die hond maar gedaan. Gelukkig gaat het goed, het is een leuke, lieve hond maar ontzettend druk, omdat er niets mee wordt gedaan, alleen zijn wandelingen die ik persoonlijk ook nog te kort vind.
nee, maar als ik zijn vrouw was geweest had ik er zelf op dat moment wel iets van gezegd.
Afbeelding

Muk

renee-uk schreef: nee, helemaal recht zijn ze als kyno's niet (of waren moet ik zeggen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan gewend :( ) maar ze hebben geen glijbaanruggen, behalve als ik ze in stand zet.
neemt niet weg dat het daar wel altijd op uitdraaide en ik daarom ook geen foto's meer neerzette, totdat ik daar op een gegeven monent schijt aan kreeg en het toch deed ;)
Groot gelijk heb je. Als je nu een hond zou hebben die niet meer normaal kan lopen door de glijbaanrug, dan is het terecht dat men daar wat over zegt. Maar jee, dat was en is bij jouw honden niet het geval.

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's posten van mijn kale skatties. :mann:
M@rijke
Zeer actief

renee-uk schreef:
M@rijke schreef:Een familielid wilde weer na een lange tijd weer een hond hebben, ze wilde dit keer geen grote hond maar een kleine, ik ben meegeweest naar de fokker en ik hoorde haar man ineens zeggen, ja ik wil wel een hond die graag wil werken, want dat ga ik met hem doen. Nu weet ik en ook de rest van de familie dat hij dat toch niet ging doen. Ik heb in de auto op een tactische manier nog gezegd, joh zou je dat nou wel doen, je moet er wel veel tijd in steken, maar hij was op geen andere denkwijze te brengen. Mijn oudste zus vroeg nog aan mij, joh Marijke kan jij de fokker niet inlichten dat ze wel een hond mogen geven maar een rustige, ik heb erg getwijfeld om het te doen, maar ik heb het toch niet gedaan. De hond is gekomen, hij zelf heeft 3 puppylessen gevolgd en de rest van de cursussen heeft mijn dochter met die hond maar gedaan. Gelukkig gaat het goed, het is een leuke, lieve hond maar ontzettend druk, omdat er niets mee wordt gedaan, alleen zijn wandelingen die ik persoonlijk ook nog te kort vind.
nee, maar als ik zijn vrouw was geweest had ik er zelf op dat moment wel iets van gezegd.
Die heeft er ook wel wat van gezegd, maar dat lukte ook niet, ik had nog gehoopt dat zijzelf de fokker zou bellen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niks nieuws onder de hondenforumzon toch ? Het gaat mij ook mijlen te ver maar anderen blijkbaar niet . Het zij zo .
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

M@rijke schreef:
renee-uk schreef:
Die heeft er ook wel wat van gezegd, maar dat lukte ook niet, ik had nog gehoopt dat zijzelf de fokker zou bellen.
En voor je het weet heb je als fokker tante Truus en ome Klaas en nichtje Meutje aan de lijn om te vertellen dat Mijnheer A, een rustige pup moet hebben, ik zou me er niet mee bemoeien :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

M@rijke schreef:
renee-uk schreef: nee, maar als ik zijn vrouw was geweest had ik er zelf op dat moment wel iets van gezegd.
tegen de fokker dus, op dat moment
als de fokker daar niet op in gaat zal dat ook niet zonder reden zijn, geeft wel te denken trouwens.
Afbeelding

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

DeDiana schreef:Ik weet niet wat de concrete aanleiding is, maar ik vind het ook te bizar voor woorden. Waar bemoeien mensen zich in godsnaam mee? Ik kan ook niet begrijpen dat een fokker dat serieus zou nemen.

Ik vind het ook jammer dat mensen zich niet meer vrij voelen om te schrijven over een nieuwe pup, iets waar ze met hun hond tegenaan lopen of geen foto's plaatsen omdat ze geen zin hebben in een bak kritiek. En dat de toon geregeld negatief, zeer kritisch of aanvallend is. Alsof we allemaal perfecte honden hebben en degenen die dat niet hebben schromelijk falen en slechte hondenbaasjes zijn :denken:
dit dus :ok:

Ik vind het ook een vorm van arrogantie eigenlijk. Hoe belangrijk vindt je jezelf als jij wel even fokkers moet inlichten over een pupkoper, die jij niet goed genoeg vindt?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@rijke schreef:
renee-uk schreef:
:LOL: Dat lukte niet. Als je al een fokker moet gaan bellen om te bepalen wat je eigen man wel/niet in huis mag nemen...
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

marian* schreef:Niks nieuws onder de hondenforumzon toch ? Het gaat mij ook mijlen te ver maar anderen blijkbaar niet . Het zij zo .
Nou je staat toch wel raar te kijken dat iemand daadwerkelijk iets gemeld heeft en je dan gevraagd wordt hoe het lichamelijk met je is :wink: Het heeft niets uitgemaakt verder maar toch.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk dat als ik ooit een pup zou willen hebben dat ik dat ook niet bekend maak.

Maar ik denk erover om helemaal geen honden meer te nemen, gisteren kwam onze nieuwe buurman zeggen dat mijn honden een paar keer hadden zitten janken toen we weg waren, heb er gelijk buikpijn van, die stress kan ik wel missen. Het was niet lang dat ze hadden zitten janken maar wel drie keer.
Gelukkig hebben de buren zelf ook honden en wilde hij me alleen maar waarschuwen dat anderen dan weleens de woningstichting kunnen gaan bellen, maar die wonen er al jaren en die hebben nog nooit de woningstichting gebeld. Er zal wel een paar keer iemand voor onze deur hebben gestaan.

Ik persoonlijk vind het erg misselijk als anderen zich ermee gaan bemoeien of jij wel een goede baas bent voor een hond en dan de fokker gaan bellen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef: nee, helemaal recht zijn ze als kyno's niet (of waren moet ik zeggen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan gewend :( ) maar ze hebben geen glijbaanruggen, behalve als ik ze in stand zet.
Groot gelijk heb je. Als je nu een hond zou hebben die niet meer normaal kan lopen door de glijbaanrug, dan is het terecht dat men daar wat over zegt. Maar jee, dat was en is bij jouw honden niet het geval.

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's posten van mijn kale skatties. :mann:
ja maar dan nog
wat gaat dat iemand anders aan?
ik kan best van een krakkemikkige hond houden hoor en die heeft ook nog een prima leventje bij me.
als ik daar dan foto's van zou willen laten zien hoeft toch niet jan en alleman me te vertellen dat die hond krakkemikkig is?
wat denken ze dan, dat ik blind ben of zo?
joost mag weten waar ik straks mee thuis kom, als dat een dh is zal ze ook wel niet al te best in elkaar zitten, de engelse dh's kennende.
maar moet ik dan zo'n hond in een opvang laten zitten alleen omdat ze krakkemikkig is?
ik zal haar er niet op uitzoeken, maar als het zo is en ik heb een klik met die hond in kwestie gaat ze fijn met me mee naar huis en daar zullen negatieve kutopmerkingen op een hondenforum me echt niet van tegenhouden :neenee:
Afbeelding

M@rijke
Zeer actief

renee-uk schreef:
M@rijke schreef:
renee-uk schreef: nee, maar als ik zijn vrouw was geweest had ik er zelf op dat moment wel iets van gezegd.
tegen de fokker dus, op dat moment
als de fokker daar niet op in gaat zal dat ook niet zonder reden zijn, geeft wel te denken trouwens.

Nee niet tegen de fokker, zij hoorde op dat moment niet dat die dat zei tegen de fokker, zij was de puppy's aan het knuffelen, ze hoorde het in de auto toen ik het tegen hem zei, dat het wel veel werk was
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Toch snap ik het niet.
Als iemand hier een pup krijgt staat er toch eigenlijk nooit bij van welke fokker deze komt?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”