Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van rauwe aardappelen krijgen honden van alles, zeggen ze. Dat is ook niet zo trouwens want ik voer dat gewoon hoor. De schillen. Dat vinden ze lekker.
Aardappelen zijn nachtschade namelijk vandaar dat het niet goed is. Maar ach. Dat zijn tomaten ook.
Soepogen zijn gewoon prutogen volgens mij. Dat krijgen ze van raar doen in het zand en van hormonen.
Ja, ik kan ook best kort door de bocht, hoor.
Kruimel53 schreef:Honden kunnen koolhydraten verteren en benutten voor energie, getuige de grote meerderheid van de honden in westerse landen die brokken eten, dan wel met de pot mee. Als ze niks konden met koolhydraten zouden ze de leeftijd van een jaar vermoedelijk niet halen.
Niko kan niet zonder.
Hier jatten ze me de rauwe piepers uit de kast zo af en toe.
Tafelrestjes, waaronder aardappels, krijgen ze regelmatig.
Vandaag de groenten en kruiden uit m'n kippenbouillon.
Omdat ze dat lekker vinden.
Ik zit helemaal in de koolhydraten en diabetes met mijn kat,die moet nu juist voeding zonder koolhydraten en iets met de alvleesklier waar het erg slecht voor is.Dol en vlo krijgen een beetje tafelrestjes waaronder een pieper.
Dat klinkt alsof het de bedoeling is dat ik je de woorden uit de mond ga trekken. Maar dat doe ik nooit. Als je iets kwijt wilt zeg je het maar gewoon. Ik ga er niet naar raden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dat klinkt alsof het de bedoeling is dat ik je de woorden uit de mond ga trekken. Maar dat doe ik nooit. Als je iets kwijt wilt zeg je het maar gewoon. Ik ga er niet naar raden.
Jaap, ik heb in de meeste posts die inhoudelijk iets te zeggen hadden over het topic onderwerp gereageerd. Lees het.
Marjoleine schreef:Soepogen zijn gewoon prutogen volgens mij. Dat krijgen ze van raar doen in het zand en van hormonen.
Bij mij komt het anders gewoon door lenzen die dik aan vervanging toe zijn hoor
Marjoleine schreef:Soepogen zijn gewoon prutogen volgens mij. Dat krijgen ze van raar doen in het zand en van hormonen.
En dat je dat uitstelt is natuurlijk hormonaal.
Ik snap het heus wel
JYBD schreef:Tjongejonge, er stelt hier iemand een vraag en in plaats van een antwoord komt er weer een oeverloze discussie op gang,...hoe krijg ik nieuwelingen weer snel weg??
Ik snap het heus wel
Nee, niet
Ik zat vorige week ineens te bedenken dat ik toch echt al sinds de zomer niet meer ongesteld was geworden..... en net toen ik me dat bedacht had (en juichsprongetjes maakte).....
Ik snap het heus wel
Nee, niet
Ik zat vorige week ineens te bedenken dat ik toch echt al sinds de zomer niet meer ongesteld was geworden..... en net toen ik me dat bedacht had (en juichsprongetjes maakte).....
Ik snap het heus wel
Nee, niet
jeetje TomCee.. ik vind je toch wel een beetje een narrige dramkont in dit topic en nee dat ga ik niet onderbouwen, dat kun je teruglezen als je dit topic leest en je eigen berichten van een afstandje bekijkt....
Marion. schreef:Nee, niet
Van een aardappel naar ongesteldheid
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cleva schreef:Vroeger riep men dat een hond "soepogen" kreeg van aardappel.
Ik weet niet precies wat soepogen zijn maar het klinkt heel ernstig.
Wat grappig dat je dit schrijft, het eerste wat ik dacht toen ik dit topic zag, geen aardappels want daar krijgen ze soepogen van! Dat zeiden mijn ouders vroeger altijd, dus onze honden kregen inderdaad nooit aardappels. Ik dacht dat ze het gewoon zelf verzonnen hadden maar schijnbaar dachten meer mensen er zo over.
Ds krijgt ook wel eens de resten. Of ze deelt ze rechtstreeks aan tafel als er kinderen zijn. Stiekem weliswaar
Als zij ze niet krijgt, gaan ze naar de kippen. Worden het heerlijke soepkippen van.
Verder eten ze beide kilo's rauwe aardappelen rechtstreeks van de velden. Zelfs nu, maanden na het uitrijden, vinden ze er nog