En dan ?Marion. schreef:.....maar dan ga ik wel even verder en wil ik zien wat mijn gemeente aan kosten kwijt is voor de honden in de gemeente
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor als je hondenbelasting betaald ... Ik ga het zeker doen
Moderator: moderatorteam
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Re: Voor als je hondenbelasting betaald ... Ik ga het zeker
-
Marion.
Dan niks. Of wel, afhankelijk van het staatje dat ze me gaan sturen. Dan laat ik ze in elk geval even werken voordat ze die centen van me krijgenCanidae schreef:En dan ?Marion. schreef:.....maar dan ga ik wel even verder en wil ik zien wat mijn gemeente aan kosten kwijt is voor de honden in de gemeente
Voor de goede orde, hier wordt dus echt niets voor de honden gedaan behalve stukjes terrein aanwijzen waar ze van de lijn mogen. En dat zijn dan inderdaad stukjes van 10x5 meter, maar dan wel zonder hek. En ook pal aan doorgaande wegen of langs het spoor. Bij ons in de buurt zijn dat 3 van die stukjes. En langs 1 veldje staan 2 hondenprullenbakken, en verder in de wijde omtrek weet ik er geen te vinden. Ik loop dus altijd met volle poepzakjes in mijn jaszak. Poepzakjes die ik ook zelf betaal.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vandeweek zag ik ze wel de poepbakken legen. Maar aan de andere kant, vuilnisbakken worden ook gewoon geleegd, en mijn poepzakje verdwijnt ook gewoon wel eens in een vuilnisbak als die dichterbij staat dan een poepbak.Canidae schreef:Ik heb hier nog nooit gezien dat de gemeente de stront op straat opruimt. Dat is ook de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaren. Dat probleem staat los van de hondenbelasting.
In deze gemeente wilden ze geloof ik de poepbakken weg doen en meer vuilnisbakken plaatsen. Nou dan gaat het opruimen op de grote hoop volgens mij. Leegmaken van prullen- of poepbakken valt voor mij eerlijk gezegd onder een zelfde noemer, er moeten bakken afval geleegd worden.
Kreeg gisteren de aanslag binnen, 101,88 voor de eerste hond en 88,44 voor de 2de. Kassa.
-
blondie
- Zeer actief
Overigens, zag ik net de vraag over betalen voor paspoorten en rijbewijzen. Ook daar staan gemeenten in om vrij een tarief te rekenen. Waarom wordt dat niet gestandariseerd qua prijs? Waarom moet je om de zoveel jaar weer nieuwe gaan halen en daar flink voor neertellen.
Besef me nu overigens dat mijn paspoort al 2 jaar verlopen is, gelukkig geen buitenlandse trips gepland staan.
Besef me nu overigens dat mijn paspoort al 2 jaar verlopen is, gelukkig geen buitenlandse trips gepland staan.
-
Canidae
- Zeer actief
Specifieke poepbakken heb je hier alleen bij zo'n zakjesautomaat, bv in het Vondelpark. Op straat kom ik zat afvalbakken of ondergrondse vuilcontainers tegen. Loop nooit langer dan 100 meter met een poepzakje.blondie schreef:....In deze gemeente wilden ze geloof ik de poepbakken weg doen en meer vuilnisbakken plaatsen. Nou dan gaat het opruimen op de grote hoop volgens mij. Leegmaken van prullen- of poepbakken valt voor mij eerlijk gezegd onder een zelfde noemer, er moeten bakken afval geleegd worden.....
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Nee want wij betalen ook geen hondenbelasting omdat ze drollen leggen.Sookie schreef:moeten mensen met paarden ook belasting betalen voor de hopen schijt die ze laten vallen?

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kreeg vrijdag de hondenbelasting binnen dus ik ga zeker opsturen.. kijken wat ermee gebeurt.. ga er vanuit dat ik gewoon moet betalen maar wie weet... dan is het geld wat ik niet hoef tebetalen voor een goed doel!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
waar dan???toots schreef:Hier hebben ze nouja in Alphen a/d rijn dan hebben ze ook van die omheinde terreinen die zijn alleen niet heel groot. Maar daar kun je je hond laten rennen en is omheind en mogen alleen honden op en hun eigenaren. Dus geen spelende kinderen en fietsers ofzo.
Ik vind dat ze best veel doen hier.
-
Canidae
- Zeer actief
Goed planjacq1970 schreef:..... dan is het geld wat ik niet hoef tebetalen voor een goed doel!
-
Canidae
- Zeer actief
Het heeft dus wel zin om stennis te maken...Nanna schreef:Den Bosch schort hondenbelasting op DEN BOSCH.....
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Ik had dus ook zo'n brief gehad, woon in den bosch. Ben benieuwd hoe het af loopt.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hondenbelasting is een volslagen oneerlijke heffing. Want hij is zogenaamd om hondenpoep op te ruimen, maar daarnaast heb je opruimplicht.
Dat is lekker makkelijk. Ook al ruim je alle poep van je hond op (wat je op de stoep en op grasveldjes waar kinderen spelen zou moeten doen) dan nog moet je die heffing betalen. Laat ze maar lekker een extra boa aanstellen en de niet-opruimers beboeten. Honden geven helemaal niet meer overlast dan andere huisdieren, mits je de hondenpoep opruimt. Daar heb je geen algemene heffing voor nodig voor alle hondenbezitters, maar een tik op de vingers voor de lui die er een zooitje van maken...
Overigens, wat mij ook enorm stoort zijn al die heidegebieden waar een aanlijngebod geldt omdat de honden mogelijk de natuur verstoren. Ook daar zeg ik: zet wat extra bos-boa's in die de mensen met jagende honden of honden die niet onder appel staan beboeten.
Ik ben het zo zat dat je gewoon mede-gepakt wordt door de overheid, ook al veroorzaak je geen enkele overlast en doe je niks verkeerd

Overigens, wat mij ook enorm stoort zijn al die heidegebieden waar een aanlijngebod geldt omdat de honden mogelijk de natuur verstoren. Ook daar zeg ik: zet wat extra bos-boa's in die de mensen met jagende honden of honden die niet onder appel staan beboeten.
Ik ben het zo zat dat je gewoon mede-gepakt wordt door de overheid, ook al veroorzaak je geen enkele overlast en doe je niks verkeerd
ik dacht dat dat wel standaard moest zijn? Of heb ik daar ergens een discussie over gelezen? Nou weet ik het niet meerblondie schreef:Overigens, zag ik net de vraag over betalen voor paspoorten en rijbewijzen. Ook daar staan gemeenten in om vrij een tarief te rekenen. Waarom wordt dat niet gestandariseerd qua prijs? Waarom moet je om de zoveel jaar weer nieuwe gaan halen en daar flink voor neertellen.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zag dat iemand anders het al vroeg maar kun je ergens controleren waar het geld van de hondenbelasting aan uitgegeven wordt ?
Hier zijn wel hondendingen (oa afgesloten veldjes en hondenuitlaatveldjes waar je niet hoeft op te ruimen) maar dan nog is het vind ik bezopen om meer dan 650€!!! kennelbelasting te moeten betalen.
Hier zijn wel hondendingen (oa afgesloten veldjes en hondenuitlaatveldjes waar je niet hoeft op te ruimen) maar dan nog is het vind ik bezopen om meer dan 650€!!! kennelbelasting te moeten betalen.
-
Marion.
Wij kregen op ons bezwaarschrift een schrijven terug, dat het geld in de algemene middelen pot ging maar dat er ook BOA's (voornamelijk lopend in de stad om fietsers te bekeuren) en losloopvoorzieningen mee werden gefinancierd.sirene schreef:Ik zag dat iemand anders het al vroeg maar kun je ergens controleren waar het geld van de hondenbelasting aan uitgegeven wordt ?
Ik hou dus de uitspraak waar Nanna aan referereerd in de gaten, en desnoods vraag ik dus komende zomer precies een staatje op met wat er met de hondenbelasting is gebeurd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dan ben ik hier benieuwd. We zitten met 5 dorpen in 1 gemeente en er is maar 1 losloopgebied. Wel staan er poepbakken, maar verder wordt er niks schoongemaakt oid. Ik ben benieuwd wat ze erop zeggen bij ons. Ik weet al van een stuk of 20 mensen uit de gemeente dat ze bezwaar gaan indienen.Marion. schreef:Wij kregen op ons bezwaarschrift een schrijven terug, dat het geld in de algemene middelen pot ging maar dat er ook BOA's (voornamelijk lopend in de stad om fietsers te bekeuren) en losloopvoorzieningen mee werden gefinancierd.sirene schreef:Ik zag dat iemand anders het al vroeg maar kun je ergens controleren waar het geld van de hondenbelasting aan uitgegeven wordt ?
Ik hou dus de uitspraak waar Nanna aan referereerd in de gaten, en desnoods vraag ik dus komende zomer precies een staatje op met wat er met de hondenbelasting is gebeurd.
- Maltezers
- Zeer actief
En wij kregen op ons bezwaarschrift een schrijven terug dat het bezwaar afgewezen was omdat al het geld voor het hondenpoepbeleid en het opruimen er van maar toch ook voor de kinderspeelplaats en zo gebruikt werd. Nou gaan ze wel voorbij aan het fijt dat wij in een dorp wonen dat onder Rotterdam valt maar waar geen enkel iets voor de honden geregeld is zelfs geen hondenpoep opruim ding. Nou ruim ik trouwens altijd al de hoopjes van mijn hond op.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Ik krijg dadelijk een rekening in de bus van 90 euro, voor de hondenbelasting. Ook ik ga bezwaar maken.
De hoogte van de belasting is veelste hoog, voor de voorzieningen die er zijn. Ikzelf woon in een van de vele 'hofjes' (wijken) van de gemeente, met veel grasveldjes en wandelpaadjes.
Helaas geen honden uitren veld en geen prullenbakken/vuilniszakjes. Ik heb 1 keer zo'n voorziening zien staan, bij het strand, maar daar bleef het bij.
Ik vind het niet erg om belasting te moeten betalen voor iets dat ik heb, want ik betaal ook belasting voor iets dat ik niet gebruik/heb. Alleen het bedrag is vrij hoog dus.
De hoogte van de belasting is veelste hoog, voor de voorzieningen die er zijn. Ikzelf woon in een van de vele 'hofjes' (wijken) van de gemeente, met veel grasveldjes en wandelpaadjes.
Helaas geen honden uitren veld en geen prullenbakken/vuilniszakjes. Ik heb 1 keer zo'n voorziening zien staan, bij het strand, maar daar bleef het bij.
Ik vind het niet erg om belasting te moeten betalen voor iets dat ik heb, want ik betaal ook belasting voor iets dat ik niet gebruik/heb. Alleen het bedrag is vrij hoog dus.

9,5 jaar
- *Silvia*
- Zeer actief
Heb een brief gekregen en met het bezwaar word niks gedaan hier in den haag, ze zijn niet van plan om de rekening te laten vervallen en zal dus gewoon betaald moeten worden Helaas dus.
dus heb gisteren maar gewoon ff 111,96 overgemaakt...
dus heb gisteren maar gewoon ff 111,96 overgemaakt...
-
Canidae
- Zeer actief
Hier in A'dam nog geen reactie op mijn bezwaar. Ik hoop dat veel Amsterdammers bezwaar hebben aangetekend. Samen staan we sterker.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb ook nog niks gehoord (we staan ingeschreven in Amsterdam), ben benieuwd!Canidae schreef:Hier in A'dam nog geen reactie op mijn bezwaar. Ik hoop dat veel Amsterdammers bezwaar hebben aangetekend. Samen staan we sterker.
- dagmar88
- Zeer actief
Welk doel....
peperdure wandelpaaltjes en poepzakpalen voor touristen...
-
Canidae
- Zeer actief
Geldverspilling is hun hoogste doel...dagmar88 schreef:...peperdure wandelpaaltjes en poepzakpalen voor touristen...
-
Canidae
- Zeer actief
Kreeg vanmorgen een ontvangstbevestiging van mijn bezwaar tegen de hondenbelasting van de gemeente Amsterdam. Maar weer verder afwachten....
- Maartje
- Zeer actief
Canidae schreef:Kreeg vanmorgen een ontvangstbevestiging van mijn bezwaar tegen de hondenbelasting van de gemeente Amsterdam. Maar weer verder afwachten....
Ik heb op twee adressen (mijn oudste hond staat officieel bij mijn ouders ingeschreven) bezwaar gemaakt, maar nog niets vernomen. Ik ben benieuwd.
-
Safari
Ik kreeg vanmorgen keurig antwoord op mijn bezwaar met de mededeling dat ik uiterlijk voor het einde van het jaar een uitspraak krijg op mijn bezwaarschrift. Ze willen dus de uitspraak in oktober afwachten en dat snap ik best. Waar ik dan wel weer helemaal kriegel van wordt is de verkapte dreiging dat ik toch echt wel moet betalen want anders komt er heffingsrente op en
Ik betaal nog wel automatisch, waar hebben ze het over. 
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Herkomst van de hondenbelasting
De invoering van de hondenbelasting stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren paard-en-wagen als vervoermiddel gebruikten. De overheid zag in beide een mogelijkheid om transportbelasting te heffen. Met de belastingmaatregel wilde de overheid ook het hondenbezit terugdringen. Veel mensen waren bang dat honden besmettelijke ziektes zouden overbrengen en ook vond de overheid dat de honden voedsel opaten dat beter naar de armen kon gaan. In die tijd gold de belasting alleen voor gezelschapsdieren. Jachthonden die door de adel werden gebruikt, waren vrijgesteld.
Oftewel, ja, het stamt al uit de oudheid en was voor andere doeleinden dan waar ze de belasting nu voor innen...
De invoering van de hondenbelasting stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren paard-en-wagen als vervoermiddel gebruikten. De overheid zag in beide een mogelijkheid om transportbelasting te heffen. Met de belastingmaatregel wilde de overheid ook het hondenbezit terugdringen. Veel mensen waren bang dat honden besmettelijke ziektes zouden overbrengen en ook vond de overheid dat de honden voedsel opaten dat beter naar de armen kon gaan. In die tijd gold de belasting alleen voor gezelschapsdieren. Jachthonden die door de adel werden gebruikt, waren vrijgesteld.
Oftewel, ja, het stamt al uit de oudheid en was voor andere doeleinden dan waar ze de belasting nu voor innen...

-
Sookie
Zijn er mensen uit zoetermeer die bewaar gemaakt hebben?
-
dogo4ever
- Zeer actief
Volgens mij wonen wij in dezelfde plaats want ik heb exact dezelfde brief gehad.Safari schreef:Ik kreeg vanmorgen keurig antwoord op mijn bezwaar met de mededeling dat ik uiterlijk voor het einde van het jaar een uitspraak krijg op mijn bezwaarschrift. Ze willen dus de uitspraak in oktober afwachten en dat snap ik best. Waar ik dan wel weer helemaal kriegel van wordt is de verkapte dreiging dat ik toch echt wel moet betalen want anders komt er heffingsrente op en![]()
![]()
Ach, ik heb het gedaan met het idee van niet geschoten is altijd mis. Het is het proberen waard.
-
Safari
Almere, en idd dat idee had ik ook.dogo4ever schreef: Volgens mij wonen wij in dezelfde plaats want ik heb exact dezelfde brief gehad.![]()
Ach, ik heb het gedaan met het idee van niet geschoten is altijd mis. Het is het proberen waard.
-
Asta
even de judirische hulp bellen (hoe heet dat?) er is namelijk een wettelijke beslistermijn van 6 weken met nog een paar weken uitstel met gegronde reden. Maar een jaar uitstellen omdat het hun uitkomt kan volgens mij helemaal niet.Safari schreef:Ik kreeg vanmorgen keurig antwoord op mijn bezwaar met de mededeling dat ik uiterlijk voor het einde van het jaar een uitspraak krijg op mijn bezwaarschrift. Ze willen dus de uitspraak in oktober afwachten en dat snap ik best. Waar ik dan wel weer helemaal kriegel van wordt is de verkapte dreiging dat ik toch echt wel moet betalen want anders komt er heffingsrente op en![]()
![]()
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zwaar.html
http://www.vng.nl/onderwerpenindex/bela ... op-bezwaar