Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag6 boottraining

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag. 2

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wat een prachtige hond is ze.
En wat fijn dat ze haar "werk" leuk vindt.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Oh ze zit nu in haar "langpootmug-fase" :I:
Het lijkt me een heerlijk dier :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vind haar leuk :I: en ik vind het leuk om te lezen hoe goed jullie gaan. blijf doorgaan.
ellen
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ze is leuk :I: en wat doet ze het al goed met trainen :ok:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat leuk om de updates te lezen. Wat een heerlijke hond!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Dank jullie voor de leuke reacties!

Het kan zo zijn dat ze straks een paar stappen terug neemt, maar alles gaat hier zo relaxt en alleen maar leuk. Ook mag ik alles aangeven hoe ik het wil en ik kan yuki erg goed lezen en dat zien de begeleiders ook die yuki inmiddels ook goed kunnen lezen dus we passen ons steeds aan zodat er altijd op maat getraind wordt.

Maar soms doet ze ons ook verbazen, zo vond ze een maand geleden een donkere kamer in gaan eng (in het gebouw) dus heb ik daar met yuki in gespeeld om die angst weg te nemen. Zaterdag in de puintraining was er dus een donkere tunnel waar het slachtoffer in zat. Maar ik dacht die drempel is te hoog dus wil er eerst in gaan met die kleine, met een zaklamp en haar stoere lampje op haar tuig :mrgreen: wat denk je... madame loopt er zelf in en voor mij uit en besnuffelt alles en ging met steentjes spelen :LOL: dus ik zei haal het slachtoffer maar :F: slachtoffer in de tunnel en ik bleef buiten staan... en ja hoor ze rende die tunnel in en kwam mij vrolijk ophalen :I:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Oh ik zie nu al de foto's pas. Wat verandert ze toch!
Ik vind haar nog steeds een enorm leuke hond om te zien, maar tja sorry..die oren. Haha. Wanneer nemen ze nou een besluit?

Ik vind het ook super wat jullie met haar doen. Ook al is het erg leuk, je weet toch steeds ( als ik het goed begrepen heb ) steeds niet wat er precies te verwachten staat en heel de zaterdag is aan Yuki gewijd. Leuk om te lezen dat ze het zo goed doet, maar ook dat jullie er zo'n plezier van hebben. :ok:
Browny
Zeer actief

Dee schreef:Oh ik zie nu al de foto's pas. Wat verandert ze toch!
Ik vind haar nog steeds een enorm leuke hond om te zien, maar tja sorry..die oren. Haha. Wanneer nemen ze nou een besluit?

Ik vind het ook super wat jullie met haar doen. Ook al is het erg leuk, je weet toch steeds ( als ik het goed begrepen heb ) steeds niet wat er precies te verwachten staat en heel de zaterdag is aan Yuki gewijd. Leuk om te lezen dat ze het zo goed doet, maar ook dat jullie er zo'n plezier van hebben. :ok:
Dankje!
Het is leuk en dankbaar werk en vooraf goed overwogen waar we aan zijn begonnen, want inderdaad het is tijdrovend en 3uur totaal rijden op een dag en 6 uur trainen (afwisselend dus ook veel zitten en koffie drinken :engel: ) .. maar dat is het zeker waard :mrgreen: en het is niet vrijblijvend dus je hebt verplichtingen. . Deze week weer 2 mensen vermist, dus we zeiden al zet de spullen maar vast klaar, voor het geval we gebeld worden (we moeten 24/7 beschikbaar zijn) ook al kan yuki nog niets doen moeten er wel meer mensen met de geleiders mee lopen en Frank is inzet coördinator :F: wij hebben de pech dat we flexibel zijn en centraal wonen :LOL:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Leuk hoor, knappe pup. Die oren zijn wel super :F: :LOL: Diaz begint binnenkort ook met de training bij een reddingshonden groep met zijn baasje.. Die traint daar ook al jaren met haar andere herder en zit ook in het bestuur van die groep. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

_Inge_ schreef:Leuk hoor, knappe pup. Die oren zijn wel super :F: :LOL: Diaz begint binnenkort ook met de training bij een reddingshonden groep met zijn baasje.. Die traint daar ook al jaren met haar andere herder en zit ook in het bestuur van die groep. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Oh wat leuk! Ik raad het iedereen aan die dit kan en wilt doen, het is zo leerzaam en leuk om met je hond te doen die hiervan geniet. Maar begrijp ook dat veel mensen het niet kunnen en ingezet willen worden en dit recreatief willen doen, alleen is dat een hele andere werkwijze en wordt er vaak met punten systeem gewerkt waardoor er druk op wordt gelegd omdat het een hondensport is. Daarom ben ik blij dat we deze stichting hebben gevonden die heel anders trainen en de honden ook heel vrij mogen zijn en wel examen krijgen maar geen punten systeem zoals de iro bv wel heeft. . Bv tijdens de demo gingen 2 honden tijdens het zoeken poepen en dat mag gewoon (bij veel verenigingen zou dat een strafpunt zijn) en werd ook bij verteld dat de honden daar vrij in zijn en hun ding mogen doen want zoeken doen ze toch wel, maar voor de hond komt daar ook opwinding bij waarvan sommige moeten plassen of poepen.

Maar heb ik wat gemist en heeft diaz een nieuwe baas? Leuk dat die dan zo met hem wilt speuren!
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ja klopt, had er verder niets over gezegd..maar staat nu wel in een ander topic door een foutje van iemand :F: Woont in Zeeland in een herder paradijsje;) Ik heb zelf ook een keer wat trainingen bij een groep hier in de buurt met hem gevolgd en hij vond het erg leuk. Dus denk dat hij het wel goed zal doen. Hij woont daar nu 2 maanden en de vrouw gaat met hem trainen. Ze wilde hem eerst laten wennen en nu gaan ze rustig aan beginnen met de training. Daar hebben ze een basistraining en dan Reddingshond 1 en Reddingshond 2, dan kunnen ze ook ingezet worden. Zij traint ook best veel volgens mij. De andere herder is al 10 jaar, dus Diaz is de opvolger;)
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat is ze toch leuk! :I:
En ze doet t super als ik het zo lees. Gaaf!
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat super gaaf, zeg! :E: Dankbaar werk ook....
En wat een geweldig koppie heeft ze..... :I:

Wij wilden met Varghoss in eerste instantie ook reddingshondentraining gaan doen, maar er was een behoorlijke wachtlijst daar en de mensen trainen daar voor langere tijd. Toen zijn we verder gaan kijken en nu we in de africhting zitten, hebben we ook ons ding helemaal gevonden. :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Browny
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ja klopt, had er verder niets over gezegd..maar staat nu wel in een ander topic door een foutje van iemand :F: Woont in Zeeland in een herder paradijsje;) Ik heb zelf ook een keer wat trainingen bij een groep hier in de buurt met hem gevolgd en hij vond het erg leuk. Dus denk dat hij het wel goed zal doen. Hij woont daar nu 2 maanden en de vrouw gaat met hem trainen. Ze wilde hem eerst laten wennen en nu gaan ze rustig aan beginnen met de training. Daar hebben ze een basistraining en dan Reddingshond 1 en Reddingshond 2, dan kunnen ze ook ingezet worden. Zij traint ook best veel volgens mij. De andere herder is al 10 jaar, dus Diaz is de opvolger;)
ah vandaar dacht al dat ik verkeerd las (partner ofzo :wink: ) was hij nog steeds zo energiek dan? volgens mij super leuk werklustig hondje Diaz.. ik had het wel geweten :mrgreen: wat ging er bij jou niet goed dan?
in ieder geval fijn dat die nieuwe baas met hem wilt gaan werken :ok:
HillieS schreef:Wat is ze toch leuk! :I:
En ze doet t super als ik het zo lees. Gaaf!
dankje :E: op de demo dag heeft ze ook wel veel aandacht gehad :mrgreen:
Mireillevdw schreef:Wat super gaaf, zeg! :E: Dankbaar werk ook....
En wat een geweldig koppie heeft ze..... :I:

Wij wilden met Varghoss in eerste instantie ook reddingshondentraining gaan doen, maar er was een behoorlijke wachtlijst daar en de mensen trainen daar voor langere tijd. Toen zijn we verder gaan kijken en nu we in de africhting zitten, hebben we ook ons ding helemaal gevonden. :mrgreen:
het is absoluut dankbaar vrijwilligerswerk. wat bedoel je met trainen voor langere tijd?
de opleiding duurt tussen de 1,5 en 2 jaar (ligt eraan hoe snel de hond is om examen te doen) en daarna blijf je gewoon elke week trainen tot de hond met pensioen mag :mrgreen: er zitten honden tussen van 8 jaar dus ligt aan de hond hoe lang ze nog fit blijven.. maar als het even mee zit blijven we 10 jaar lang elke zaterdag trainen met yoekepoek :engel:
3 begeleiders trainen zo al 20 jaar, dus het verveelt blijkbaar nooit :LOL:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Browny schreef:weer eens tijd voor een update.

Yuki gaat heel goed en snel met de opleiding :cheer: je kan duidelijk aan haar zien wanneer ze iets door heeft en meer uitdaging nodig heeft, zo moet het slachtoffer nu voortaan uit zicht neergelegd worden omdat ze anders maar halverwege loopt en zo iets heeft van, ja daag zo makkelijk nu zie jij het ook wel ga ik niet eerst helemaal erheen rennen en dan weer terug om je op te halen :LOL:

vorige week hebben we de eerste nachttraining gehad en ook dat ging super, we hadden de lat hoger gelegd en slachtoffer weggelegd, zonder dat Yuki dit zag (ik was de andere kan met haar aan het spelen) en toen gingen we in het zoek gebied lopen en ik gaf het commando ''zoek'' en liet Yuki haar ding doen.. we liepen in de buurt van het slachtoffer en ja hoor haar neus ging de lucht in en rende in één rechte lijn naar het slachtoffer :I: en kwam mij weer netjes ophalen met veel gekwispel zo van joehoee hier is het... :cheer: bij het slachtoffer blijft ze heel rustig en gaat er heel geduldig naast zitten wachten tot ze haar beloning krijgt :mrgreen:

omdat ze zulke grote stappen vooruit maakt, mochten we gisteren een demo geven op een open dag van staatsbosbeheer. het was enorm druk met veel mensen (ongeveer 6500 :80: ) en dus ook veel kinderen en honden.. in het begin vond ze het spannend met een beetje blaffen, maar ze hersteld heel snel en ging daarna relaxt zitten kijken naar alles en iedereen..
tijdens de demo hadden we een arena waar iedereen omheen mocht staan en zitten.. en ze trok hier niets van aan en deed gewoon haar ding.. onverstoorbaar aan het werk dus :LOL: we hebben het heel simpel gehouden, omdat er zoveel prikkels en afleiding was en hadden niet verwacht dat ze het ondanks alle drukte ook zo goed deed en zich niet liet afleiden..

tijdens de demo schapendrijven, moest ze eerst ook luid laten weten dat ze het er niet mee eens was.. een border collie die steeds om haar heen rende (maar geconcentreerd aan het werk was) en al snel legde ze zich erbij neer en ging ze naar de schapen en werkende BC kijken :mrgreen:

we zijn zo trots op haar :I:

en natuurlijk nog wat foto's met dank aan de fotografe :F:
Afbeelding

en gaan met die banaan :cheer:
Afbeelding

Afbeelding

blij ei :I:
Afbeelding

goed gedaan hè :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:lief:
Afbeelding
Zo die kanjer doet het goed zeg.
Jammer dat ik de foto's niet kan zien.
Ben benieuwd naar de toekomst hoe zij zal uitgroienen , misschien plan ik dan wel een nestje Laek du bouvier.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Browny
Zeer actief

Ik zeg nieuw ras maken :engel:
Waarom kan je de foto's niet zien :80: het is sprekend pien op haar leeftijd als ik de foto's van pien terug kijk
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Browny schreef:Ik zeg nieuw ras maken :engel:
Waarom kan je de foto's niet zien :80: het is sprekend pien op haar leeftijd als ik de foto's van pien terug kijk
Staat er niet bij waarom. :19: ik ze niet kan zien.

Ja kom je er dan weer 1 halen ,900 pleurie net als Yuki ,maar na 7 weken word het 1200 . :W:
Browny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Ja kom je er dan weer 1 halen ,900 pleurie net als Yuki ,maar na 7 weken word het 1200 . :W:
Dan wil ik wel een reu om zelf mee te fokken of een uitzetteef net als yuki :pffff: die moet zichzelf ook verkopen om het geld terug te verdienen.. alle honden moeten hier werken voor de kost bij de eerste loopsheid kon ik er al wat opzetten toch? Dat is over uhm 3 maandjes als het even mee zit..
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

bouvierpoedel schreef:

Nooit meer voor de 7 weken! Een en al agressie
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ze is net zo slim als haar fukkert :mann: :F:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Moet je ook niet zoveel vieze plaatjes downloaden..daar krijg je virussen van :Q: en kan je de mooiste plaatjes niet bekijken :pffff:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Lizzie. schreef:Ze is net zo slim als haar fukkert :mann: :F:
Praat dat arme beest nou geen trauma's aan :hmmm:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Browny
Zeer actief

Voor de mensen die het leuk vinden om updates te lezen en zien van de opleiding, heb ik een filmpje gemaakt van een zoekslag van afgelopen zatedag.

Terwijl yuki nog in de auto zat heeft een vrijwilliger zich verstopt in het bos onder een kleed (nu nog in de wind). Daarna heb ik yuki uit de auto gepakt en ben ik met haar gaan lopen met de wind in de snufferd en aan het begin van het pad commando "zoek" gegeven..

Je ziet op het filmpje dat de neus van yuki opgegeven moment in de lucht gaat en ze het zoekgebied zelfstandig gaat uitwerken. Echt onwijs mooi om te zien al zeg ik het zelf :I:
Omdat het slachtoffer al even ligt, verspreid de geur van het slachtoffer, helemaal als er wind staat en pakken ze de geur vaak tegen de wind in op..
Dit zie je heel duidelijk aan yuki, ze pikt de geur op en rent in een lijn het bos in omdat daar de geur sterker wordt.. maar omdat de luchtcirkel groot is komt ze erachter dat het daar nog niet is en komt terug, bij het teruglopen lopen ze de geurcirkel uit en zo werken ze hun zoekslag uit.. daarna gaat ze dus gericht zoeken waar het vandaan komt en hoe dichter ze bij het slachtoffer komt, hoe sterker de geur en zie je ook meer enthousiasme bij de hond omdat ze bevestiging krijgt dat ze goed zit :mrgreen:
Nou en daarna is het dus simpel.. sjezen naar het slachtoffer, even checken.. jaaaaa gevonden. . Baaaaasje hiero is het.. kom dan snellll ik wil mijn jackpot :cheer:

Geluid uit! :oeps:
http://static.photobucket.com/player.sw ... 017bfa.mp4

Ik ben zoo trots op die kleine :I:
Laatst gewijzigd door Browny op 15 apr 2013 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Re: Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag. 3 + film

Ongelezen bericht door HillieS »

Gaaf om te zien! :I:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

haha leuk zeg en snel .
Alleen wie is toch die mevrouw et dat schelle stemmetje.? :schrik: :LOL:
Browny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:haha leuk zeg en snel .
Ja ja opa daar kun je nog eens trots op zijn! Het kind doet haar stinkende best op school :mrgreen:
Ik had geschreven geluid uit :boos: ik ben gewoon beretrots :pffff:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Browny schreef:
bouvierpoedel schreef:haha leuk zeg en snel .
Ja ja opa daar kun je nog eens trots op zijn! Het kind doet haar stinkende best op school :mrgreen:
Ik had geschreven geluid uit :boos: ik ben gewoon beretrots :pffff:
Ik ook mijn kindje en ook op jou. :J:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat gaaf om te zien :cheer: :cheer: :ok: :ok:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat goed zeg!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Knap gedaan van Yuki, leuk om een filmpje te zien van hoe goed ze het al doet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”