Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hopelijk Dalmatier puppy`s verwacht begin maart
Moderator: moderatorteam
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: Hopelijk Dalmatier puppy`s verwacht begin maart
Gefeliciteerd met je pupje. Hoop dat nu alles verder goed gaat.

Neeltje
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een domper weer... Maar wel gefeliciteerd met het meisje!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Ze toonde toch behoorlijk zwaar, maar ja, dat heb je vaker.
IK heb het ook eens gehad zo, kwamen er ook maar twee.
Ze toonde toch behoorlijk zwaar, maar ja, dat heb je vaker.
IK heb het ook eens gehad zo, kwamen er ook maar twee.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Gefeliciteerd met het ene pupje dat het goed doet...
Jammer van de andere en de keizersnede...het gaat bij jou echt niet van een leien dakje jammergenoeg.
Je schrijft dat de pup zwart is? Heb je er al een foto van?
Jammer van de andere en de keizersnede...het gaat bij jou echt niet van een leien dakje jammergenoeg.
Je schrijft dat de pup zwart is? Heb je er al een foto van?
- Dalmarieke
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hihi...zwart bevlekt is ze, nu tijdelijk weer even wit, maar om dr neus zie je al wel wat bevlekking komen...ik zal vanavond of morgen even een grote updat doen!
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
Even een update van deze kant ...vrijdagmiddag had Angel de flinke temperatuursdaling en je kon zien dat alles wel in voorbereiding was. Zaterdag steeg deze weer en bleef het een beetje bij nest bouwgedrag en weinig eetlust. Ze deed het rustig aan met alles, maar wel volgens het boekje nog en binnen de kaders. (nu zeggen die boekjes niet altijd wat, maar wel fijn altijd om die lijnen een beetje te volgen). Ik had me voorgenomen als ik zondagochtend nog weinig verandering zag, ik contact met de arts wilde opnemen voor overleg. Zondagochtend begon ze met hijgen (en voorweeen). Dat was weer een stuk vooruit. Het wachten was eigenlijk op de persweeen. Begin van de middag nog contact gehad met de arts. Ze vloeide heel iets, maar niet stinkend of een hele rare kleur groen/ zwart etc.
In de middag begon ze toch met lichte persweeen, maar het vlotte niet. Eind van de middag contact gehad weer met de arts en we wilden haar toch even laten nakijken. De dierenarts voelde in de verte een pup in het geboortekanaal zitten, maar deze kwam slecht in beweging. Ook kwam erbij het toucheren weinig reactie en tevens na het spuiten van een weeopwekkend middel. De pup kwam niet verder en moest eruit.
Het werd dus een keizersnede......We stonden allemaal al klaar met handdoekjes om de pups op te vangen...nr 1 kwam er uit, maar erg zwak, en beetje groenig/ bruinig van smurrie. Ook niet gelijk actief, maar eigenlijk al een wonder dat die er levend uit kwam. Toen kwam de tweede pup, een erg actieve dame, die het goed deed en doet..en toen........toen kwam er niets meer! Wij allemaal verbaasd, want we hadden wel op een paar meer gerekend. Geen heel groot nest, maar toch zo`n 4 a 5? Ook de arts, die tevens de echo had gedaan, was een beetje verbaasd en begon te twijfelen of ze dan misschien dubbel had gezien. Verder was er nog een lege vruchtzak aanwezig.
De moeder is goed uit de narcose gekomen en was gelijk actief en bezorgd om haar pups. Heel trots op haar voor haar eerste keer moeder.
Helaas is de zwakke pup `s avonds overleden. Deze was al niet heel actief te krijgen, maakte ook weinig geluid. Hij begon naar lucht te happen en werd grauw om zijn snuit..toen wist ik het al wel...balen... .maar helaas niets aan te doen.
Voor de moeder blij dat ze nog wel 1 pup heeft, voor het pupje aan de ene kant weer sneu dat ze alleen is, maar onze vorige eenling heeft het ook super gedaan, dus ik maak me daar niet zo`n zorgen over. We weten nu hoe het is om een eenling op te voeden. Zou me haast nog een expert gaan noemen :S
Toch wil ik er ook wel het positieve uithalen en voor mensen open staan wie ook voor het eerst eenlingen krijgen...ik had toch vooraf ook wel wat vraagjes en er zijn wel wat dingen waar je op moet letten, anders dan bij een groot nest.
Toch wel even een domper zo kort op elkaar 2 x een eenling en 2x een keizersnede.
Waar het weg komt...dat zal wel nooit 100% duidelijk worden. Bij deze hebben we alles gedaan wat we konden en extra vergeleken met het nest ervoor...Voor mijn gevoel heeft het sterk te maken met het voer, deze lijn heb ik voor het eerst bij het nest van de vorige eenling geprobeerd en nu ook weer. De nesten daarvoor niet en toen ging het wel. ook hoorde ik een vergelijkbaar iets van iemand die haar teven ook niet drachtig kreeg daardoor(dacht ze) en bij ander voer wel, dus dat is wel een beetje blijven hangen bij me.

In de middag begon ze toch met lichte persweeen, maar het vlotte niet. Eind van de middag contact gehad weer met de arts en we wilden haar toch even laten nakijken. De dierenarts voelde in de verte een pup in het geboortekanaal zitten, maar deze kwam slecht in beweging. Ook kwam erbij het toucheren weinig reactie en tevens na het spuiten van een weeopwekkend middel. De pup kwam niet verder en moest eruit.
Het werd dus een keizersnede......We stonden allemaal al klaar met handdoekjes om de pups op te vangen...nr 1 kwam er uit, maar erg zwak, en beetje groenig/ bruinig van smurrie. Ook niet gelijk actief, maar eigenlijk al een wonder dat die er levend uit kwam. Toen kwam de tweede pup, een erg actieve dame, die het goed deed en doet..en toen........toen kwam er niets meer! Wij allemaal verbaasd, want we hadden wel op een paar meer gerekend. Geen heel groot nest, maar toch zo`n 4 a 5? Ook de arts, die tevens de echo had gedaan, was een beetje verbaasd en begon te twijfelen of ze dan misschien dubbel had gezien. Verder was er nog een lege vruchtzak aanwezig.
De moeder is goed uit de narcose gekomen en was gelijk actief en bezorgd om haar pups. Heel trots op haar voor haar eerste keer moeder.
Helaas is de zwakke pup `s avonds overleden. Deze was al niet heel actief te krijgen, maakte ook weinig geluid. Hij begon naar lucht te happen en werd grauw om zijn snuit..toen wist ik het al wel...balen... .maar helaas niets aan te doen.
Voor de moeder blij dat ze nog wel 1 pup heeft, voor het pupje aan de ene kant weer sneu dat ze alleen is, maar onze vorige eenling heeft het ook super gedaan, dus ik maak me daar niet zo`n zorgen over. We weten nu hoe het is om een eenling op te voeden. Zou me haast nog een expert gaan noemen :S
Toch wil ik er ook wel het positieve uithalen en voor mensen open staan wie ook voor het eerst eenlingen krijgen...ik had toch vooraf ook wel wat vraagjes en er zijn wel wat dingen waar je op moet letten, anders dan bij een groot nest.
Toch wel even een domper zo kort op elkaar 2 x een eenling en 2x een keizersnede.
Waar het weg komt...dat zal wel nooit 100% duidelijk worden. Bij deze hebben we alles gedaan wat we konden en extra vergeleken met het nest ervoor...Voor mijn gevoel heeft het sterk te maken met het voer, deze lijn heb ik voor het eerst bij het nest van de vorige eenling geprobeerd en nu ook weer. De nesten daarvoor niet en toen ging het wel. ook hoorde ik een vergelijkbaar iets van iemand die haar teven ook niet drachtig kreeg daardoor(dacht ze) en bij ander voer wel, dus dat is wel een beetje blijven hangen bij me.

- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
Het is voor mijn gevoel wel erg toevallig..dit X heb ik gebruik gemaakt v voer wat je vanaf de eerste dag vd loopsheid moet geven en ondersteunt bij eisprong en weet ik allemaal wat...misschien dat dit toch niet zo goed is ....toen ik dat verhaal via de fertiliteitskliniek hoorde over die ander, begon ik daarover te denken..
Zeker weten zullen we t nooit.
Infectie denk ik zelf niet zo aan, laatste teef is ook nog voor herpes geënt voor zekerheid , uitstrijkje, nagekeken door fertiliteitskliniek en alles leek optimaal zo...teven wonen ook niet bij elkaar trouwens. Kerngezond.
Wellicht laat ze niet veel eitjes los als andere opties? Tijd was wel goed, reu zn zaad is goed, spreiding qua dekken, rustige dracht, etc...
Moeder dr eerste nest waren groot, evenals die uit de lijnen, zusters, etc...
Vandaar dat ik al snel uit kom op bovenste twee opties dan maar.
Maar goed...voor nu gaan we weer lekker genieten en de kleine het beste geven...
Zeker weten zullen we t nooit.
Infectie denk ik zelf niet zo aan, laatste teef is ook nog voor herpes geënt voor zekerheid , uitstrijkje, nagekeken door fertiliteitskliniek en alles leek optimaal zo...teven wonen ook niet bij elkaar trouwens. Kerngezond.
Wellicht laat ze niet veel eitjes los als andere opties? Tijd was wel goed, reu zn zaad is goed, spreiding qua dekken, rustige dracht, etc...
Moeder dr eerste nest waren groot, evenals die uit de lijnen, zusters, etc...
Vandaar dat ik al snel uit kom op bovenste twee opties dan maar.
Maar goed...voor nu gaan we weer lekker genieten en de kleine het beste geven...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toch gefeliciteerd met het pupje! Maar kan me voorstellen dat je wel weer even teleurgesteld bent, weer een eenling
Is niet waar je je op voorbereid op het moment dat je zo'n nest voorbereid.
Toen ik het zo las dacht ik eigenlijk ook aan een soort infectie. Misschien niet herpes maar een ander, meer voorkomend virus of bacterie?

Toen ik het zo las dacht ik eigenlijk ook aan een soort infectie. Misschien niet herpes maar een ander, meer voorkomend virus of bacterie?
- Nel
- Zeer actief
Hoe gaat het met moeder en kind?
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
Heel goed!! Kind groeit als kool, is een hele stevige dame...het is net een bouwvakker hihi.....moeders is heel rustig en verzorgend, komt al wat meer de kist uit De pup ligt er tevreden bij, dus ze hoeft er verder niet veel mee te doen dan de gebruikelijke dingen..
al morgen wee fotootje plaatsen!
al morgen wee fotootje plaatsen!
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
fotootje van 9 daagjes oud te zien op mijn site (kreeg het hier even niet voor elkaar
)
www.dalmindys.nl
Het is een heel tevreden pupje, drinkt makkelijk en goed en groeit hard...ze zit nu op 930 gram....voor wie de vorige eenling al dik vond (die zat op 504 gr deze tijd haha).
Ook moeders is heel lief en rustig, ze doet het heel goed!
Langzaam aan komen de stipjes nu door...
het is een hele sterke dame ook..een echte bouwvakker hihi

www.dalmindys.nl
Het is een heel tevreden pupje, drinkt makkelijk en goed en groeit hard...ze zit nu op 930 gram....voor wie de vorige eenling al dik vond (die zat op 504 gr deze tijd haha).
Ook moeders is heel lief en rustig, ze doet het heel goed!
Langzaam aan komen de stipjes nu door...
het is een hele sterke dame ook..een echte bouwvakker hihi
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Je kunt de foto's van fb ook hier plaatsen (foto aanklikken met rechtermuisknop dan 'afbeeldings url-kopiëren" aanklikken. Dan hier in het topic "img" aanklikken, daartussen plaats je dan de link van de foto.) en dan heb je je foto erstaan
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
ok..bedankt..heb dat geloof ik wel eens geprobeerd maar krijg vaak de melding dat het aantal pixels te groot is
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Nel
- Zeer actief
Wat een liefie!!
En drinkt je pup nu uit 1 vaste tepel, of gebruikt hij er meerdere?

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dat is een lieve foto 

carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
nee, ze gebruiken er meerderen dan.....deze pup gaat alles langs haha....maar zeg zo`n 6-8 vd 10Nel schreef:Wat een liefie!!![]()
Bij de andere eenling, die gebruikte denk ik 6 vd 10 tepels.
- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
deze kan ik jullie natuurlijk niet onthouden:

- Vlindchi
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat schattig, dat kleine koppie bij grote mama... 

- Nel
- Zeer actief
Wat een lieve foto!! 

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
smeltDalmarieke schreef:deze kan ik jullie natuurlijk niet onthouden:

En ik heb niet eens wat met Dalmatiers.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
- Aantal honden: 0
Super schattig! Dat rimpelneusje ook... 

- Dalmarieke
- Actief
- Contacteer:
3 weekjes voorbij alweer...de pup doet het heel goed. Haar oogjes zijn open en tot nu toe horen beide oortjes ook....ze heeft een prachtige bevlekking en het is een lekkere stevige dame!
Ze begint wat te lopen en te spelen met haar moeder en hailey.

Ze begint wat te lopen en te spelen met haar moeder en hailey.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond