Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond/baas relatie-verwachting persoon

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond/baas relatie-verwachting persoon

Ongelezen bericht door Frederique »

Bijna iedereen voldeed eigenlijk wel aan het beeld wat ik van ze had in relatie met hun hond.
Ik zit echt heel zwaar te denken wie eigenlijk niet zo is als verwacht, niemand volgens mij :19:

Jeannette met Bo (Layla heb ik nog niet ontmoet) is een echt team dat precies weet wat ze aan elkaar hebben.
Nanna gaat net zo relaxt met haar roedel om als ze hier op het forum overkomt.
SannePP spoort niet :pffff: die vertaalt zo'n beetje de hele wandeling de gedachtes van Henk en Cena.
Maar dat had ik dan weer wel verwacht :mrgreen: (ik doe dat overigens zelf ook)
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Frederique schreef:Bijna iedereen voldeed eigenlijk wel aan het beeld wat ik van ze had in relatie met hun hond.
Ik zit echt heel zwaar te denken wie eigenlijk niet zo is als verwacht, niemand volgens mij :19:

Jeannette met Bo (Layla heb ik nog niet ontmoet) is een echt team dat precies weet wat ze aan elkaar hebben.
SannePP spoort niet :pffff: die vertaalt zo'n beetje de hele wandeling de gedachtes van Henk en Cena.
Haha, schiet wel in de lach om hoe Sanne PP functioneert tijdens een wandeling. Zo herkenbaar.............. Ik doe dat ook, als ik alleen met Sam loop, terwijl ik weet dat hij niet denkt zoals ik denk en toch denk ik te weten, dat ik kan bedenken wat hij denkt...........
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Hilly45 schreef:
Frederique schreef:Bijna iedereen voldeed eigenlijk wel aan het beeld wat ik van ze had in relatie met hun hond.

Haha, schiet wel in de lach om hoe Sanne PP functioneert tijdens een wandeling. Zo herkenbaar.............. Ik doe dat ook, als ik alleen met Sam loop, terwijl ik weet dat hij niet denkt zoals ik denk en toch denk ik te weten, dat ik kan bedenken wat hij denkt...........
Hahahaaaa zouden meer hondenbaasjes dat doen? :mrgreen:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hovawart »

Muk en Lobbes een stel met humor maar dan op een eige wijze manier.
Gerda met Sanja en OOs een ontspannen combi die wel op tijd bij stuurt.
Fred met Vinou een heerlijk duo ook met Devlin hebben wij kostbare momenten gedeeld in Zeeland.

Fred ik vind dat je soms andere dingen ziet in baas/hond relatie als andere mensen.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Frederique schreef:
Ja hoor, zo ben ik ook met Loki (en deed dat ook met Kuda), zij kunnen soms echt van die koppen trekken of reageren op dingen dat ik het dus gewoon hard op vertaal.
Afbeelding
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb een paar wandelingen gedaan dus echt veel heb ik niet leren kennen.

Maar ik begin bij Lobbes ( meneer Plas :F: ) die helemaal hitsig wordt van mijn meiden en ik daar van kan genieten, de oude snoepert! En Jovka die daar weer van geniet, ze verwacht niet te veel van een oudere heer die echt van het leven mag genieten. Heerlijk!

Dan Bootje Bo en Jeannette, voor elkaar gemaakt en dan drukke Lay ( begrijpelijk met haar achtergrond) en Jeannette die zich niet gek laat maken en rustig blijft. Is wel even terug dat ik jullie heb gezien dus ik ben benieuwd hoe ze zich verder heeft ontwikkeld.

Dan Osa :I: gewoon prachtig om naar die zelfvansprekendheid tussen haar en Gerda en dan een druk spikkelspook, leuke combi!

Dan Hovawart, ben even jullie namen kwijt maar dat jullie zijn heel harmonisch. Mooi om te zien.
hovawart
Zeer actief

Hoi Melanie

Inderdaad eenmaal op het strand hebben wij elkaar ontmoet dank voor je compliment.

Jouw vond ik heel relax op een manier die bij de Tatra past in de korte tijd die ik je heb leren kennen.
Vorig jaar is Amber een Jonge puber Hovawart van 6 maanden bij gekomen.
Nu bijna een dame eind maart wordt ze alweer 2 jaar en Fred is helemaal in de ban van dit Moppie.

PS Atie is de naam.
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
Dan Hovawart, ben even jullie namen kwijt maar dat jullie zijn heel harmonisch. Mooi om te zien.
Eens, Atie, jij bent volledig in harmonie met zowel Ara als Amber.
En heerlijk rustig en nuchter :ok:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Hailfall schreef:
Frederique schreef:
Ja hoor, zo ben ik ook met Loki (en deed dat ook met Kuda), zij kunnen soms echt van die koppen trekken of reageren op dingen dat ik het dus gewoon hard op vertaal.
Nog een lotgenoot :cheer:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef: Fred met Vinou een heerlijk duo ook met Devlin hebben wij kostbare momenten gedeeld in Zeeland.

Fred ik vind dat je soms andere dingen ziet in baas/hond relatie als andere mensen.
Eens, wat een heerlijke en kostbare momenten waren dat in Zeeland :ok:
Zie ik dingen zo anders ja? :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef: Vorig jaar is Amber een Jonge puber Hovawart van 6 maanden bij gekomen.
Nu bijna een dame eind maart wordt ze alweer 2 jaar en Fred is helemaal in de ban van dit Moppie.
Maar ze is dan ook een uitzonderlijk lekker ding :pffff: :I:
Ara ook, maar die is wat afstandelijker als Amber is :wink:
hovawart
Zeer actief

Frederique schreef:
hovawart schreef: Fred met Vinou een heerlijk duo ook met Devlin hebben wij kostbare momenten gedeeld in Zeeland.

Antwoord is binnen per PB.
:lief:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

hovawart schreef:
Frederique schreef:

Right back at ya :love:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Frederique schreef:
Hailfall schreef:
Frederique schreef:
ik doe dat ook en wel zo doeltreffend dat mijn vriend soms naar de honden toe antwoordt op mijn commentaar :LOL:
hovawart
Zeer actief

Frederique schreef:
hovawart schreef:
Frederique schreef:

Right back at ya :love:
Inderdaad is Ara meer het type kat uit de boom kijkend maar als je binnen bent dan is het voor het leven en wordt je met gejoel ontvangen.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Jeannettebo schreef:Ik ben altijd bang dat men vindt dat ik in honden slecht onder controle heb...
dat heb ik ook wel een beetje , ik denk dat ook gauw over mensen. Ik hou haar prima , maar soms alsnog dat idee. Ze lopen vaak ook om me heen. Ik heb geen idee wat mensen over mij denken als ik voorbij loop. Ik denk zelf dingen over mij haha.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

hovawart schreef:Hoi Melanie

Inderdaad eenmaal op het strand hebben wij elkaar ontmoet dank voor je compliment.

Jouw vond ik heel relax op een manier die bij de Tatra past in de korte tijd die ik je heb leren kennen.
Vorig jaar is Amber een Jonge puber Hovawart van 6 maanden bij gekomen.

PS Atie is de naam.
Ja, Atie was je naam ;) Ik kon er gewoon even niet meer op komen, maar jullie harmonie is wel blijven hangen :wink:
Leuk dat je nog een dame erbij hebt, twee honden is gewoon leuker, nee drie honden zijn nog leuker!

In oktober 2011 hebben wij Cissy erbij uit Polen, ik vertel je deze dame heeft een temperament! Ze is nu ook vol aan het testen waar de grenzen zijn, dus de rust is aardig verstoord hier. Gelukkig kan ze ook lekker relaxen maar buiten is het net een stuk dynamiet.
Ik hou mij zelf voor dat ze rond de drie jaar ook gewoon rustiger wordt ... net als de andere Tatrahonden. :Q:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Frederique schreef:
Hailfall schreef:
Frederique schreef:
ik doe dat ook en wel zo doeltreffend dat mijn vriend soms naar de honden toe antwoordt op mijn commentaar :LOL:
:mrgreen:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Haha Anouk. En ik had je nog nooit eerder gezien ;)
Ik pittig Ellen? Liever lui dan moe he. Haha.
Maar bedankt voor je compliment.

Eigenlijk denk ik hier nooit zo bij na.
Ik hoef ook zeker niet over andere honden/mensen na te denken met Manga. Die hobbelt
gewoon mee tenzij Narda mee is. Die 2 halen het slechtse in elkaar naar boven.

Anouk, ik vind je erg leuk met Luna. Ook doe je erg je best met deze pittige dame. Je probeert haar gedrag te snappen en daarop in te spelen. Mijn complimenten voor je eerste hond!
Ellen, tja daar hebben we het maar niet over. Een heerlijk mens met een heerlijke hond. Lekker gek die 2.
Kitty, heerlijk mens ook. Heeft hetzelfde syndroom dan Ellen, alleen d'r honden niet zo. Behalve Beanie. Nee ze heeft een leuke roedel.
Zwanet, lekker relaxt net als Shima. Huppelen overal vrolijk tussendoor.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ellen. schreef:
luna2906 schreef:Meestal heb ik niet echt een verwachting over de omgang tussen baas en hond. Dacht wel dat Ellen bijvoorbeeld knuffeliger zou zijn. Niet dat ze niet knuffelig is met Narda, overduidelijk dat ze stapelgek is op haar, maar ze is duidelijker en consequenter dan ik op basis van haar berichten had verwacht. Dat zie je ook, dat gaat hartstikke mooi die twee samen.
Leuk om te lezen Anouk!
Van jou had ik verwacht dat je een tikkeltje onzeker zou zijn. Vooral omdat Luna je eerste hond is en gelijk een pittigig. Dat klopte ook redelijk heb ik het idee, maar je luisterd ontzettend goed, en jullie worden echt wel een superteam samen!
Ik vind jullie een leuk stel, en je wordt vanzelf wel zekerder, ook in groepen.
Van Samantha had ik verwacht dat ze relax was, omdat haar honden/konijn dat ook zo waren. Nou dat klopte ook precies, echt een relax meidje!
Van Marije verwachtte ik dat ze pittig zou zijn, haha, dat omdat ze een herder heeft denk ik? Nou dat viel reuze mee! Wel lekker consequent, en kan met elke hond omgaan, lastig of niet. :)
Kitty had ik verwacht dat ze lekker gek is, dat klopte ook wel :P

Verder kom ik zo snel niet op meer mensen..
mij? :D
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

vosse schreef:Haha Anouk. En ik had je nog nooit eerder gezien ;)

Anouk, ik vind je erg leuk met Luna. Ook doe je erg je best met deze pittige dame. Je probeert haar gedrag te snappen en daarop in te spelen. Mijn complimenten voor je eerste hond!
Grappig he, dat je in hetzelfde dorp woont, maar elkaar nog nooit gezien hebt. Het is nou ook weer niet zo dat het een reuzendorp is haha. Bedankt voor het compliment, word er bijna verlegen van. Manga en jij zijn een erg goede combi en ik vind Manga heerlijk relaxed in een groep. Veel minder regelig dan je van een herder verwacht, hoewel ze bij vlagen wel herderig is :mrgreen:

@Ellen: dat had je wel redelijk ingeschat. Juist omdat Luna mijn eerste hond is, twijfel ik veel (soms te veel). Ze is sowieso redelijk pittig voor een eerste hond, maar gelukkig is ze niet helemaal mislukt :mrgreen:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Volgens mij was iedereen die ik tot nu toe heb ontmoet vrij in lijn der verwachting, de honden ook.
Alleen Ineke niet, die is in het echt veel gekker dan ze op het forum doet overkomen :F:

Hoe ik zelf overkom weet ik eigenlijk niet, volgens mij ben ik best stil onder onbekenden.
En ik ben natuurlijk druk bezig mijn gestoordheid te onderdrukken, als ik alleen met Beuk en Joey ben dan doe ik namelijk continu dansjes, ga met Beuk in de drek zitten, zing zelfverzonnen liedjes voor de hondjes, en praat hardop de hele weg door :Q: Dat probeer ik altijd weg te moffelen :mrgreen:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

MissDorien schreef: En ik ben natuurlijk druk bezig mijn gestoordheid te onderdrukken, als ik alleen met Beuk en Joey ben dan doe ik namelijk continu dansjes, ga met Beuk in de drek zitten, zing zelfverzonnen liedjes voor de hondjes, en praat hardop de hele weg door :Q: Dat probeer ik altijd weg te moffelen :mrgreen:
Toch lukt dat niet zo goed :mrgreen: je bent inderdaad stiller dan ik verwacht had, maar in de omgang met Beuk (Joey was niet mee) wel zo ongeveer wat ik verwacht had. Niet te moeilijk en niet super gefocused op gehoorzaamheid, gewoon lekker relaxed :ok:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

luna2906 schreef:
MissDorien schreef: En ik ben natuurlijk druk bezig mijn gestoordheid te onderdrukken, als ik alleen met Beuk en Joey ben dan doe ik namelijk continu dansjes, ga met Beuk in de drek zitten, zing zelfverzonnen liedjes voor de hondjes, en praat hardop de hele weg door :Q: Dat probeer ik altijd weg te moffelen :mrgreen:
Toch lukt dat niet zo goed :mrgreen: je bent inderdaad stiller dan ik verwacht had, maar in de omgang met Beuk (Joey was niet mee) wel zo ongeveer wat ik verwacht had. Niet te moeilijk en niet super gefocused op gehoorzaamheid, gewoon lekker relaxed :ok:
Dat is echt puur met onbekenden inderdaad, van vrienden en bekenden hoor ik meestal 'hou je mond nou eens een keer' en 'doe eens even rustig' :F:
Beukje slipte ook elke wandeling minstens een keer weg ja, maar dat vind ik toch niet zo tof, dus ik ben iets strenger geworden en nu blijft hij fulltime in zicht :mrgreen: Joey niet, die lijkt precies op mij, trekt volledig zijn eigen plannetje en heeft lak aan alles. Die laat ik dus niet meer loslopen in groepen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken niet zo veel mensen hier, in ieder geval ook niet 1 op 1 ontmoet, dus dan vind ik het wat lastig oordelen.
Wendy met Noah ken ik wel, maar die ken ik al voor dat Noah er was. Nu een ontzettend leuk en vrolijk duo in ieder geval.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

O, daar ben ik eigenlijk nooit mee bezig. Ik heb wel bepaalde verwachtingen/indrukken van de mensen zelf en die kloppen meestal wel. De hond/baas relatie hoort daar denk ik ook bij. Volgens mij heb ik inmiddels best veel mensen met hun honden ontmoet, en meestal klopte mijn verwachting wel.

Laat ik het zo zeggen.... van alle baasjes en honden die ik heb ontmoet zijn er maar weinig die ik beslist niet meer wil ontmoeten :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik denk altijd dat ze bij mij een superstrenge baas verwachten die de honden perfect onder controle heeft, want tja... ik train in de africhting. :wink:
Kom ik aan met mijn ongeleide projectielen. :80:
En dat zijn (en waren) ze allemaal :roll:
Tijdens de training probeer ik trouwens wel heel streng te zijn (wat niet altijd lukt, ik kan enorm in de lach schieten als ze net dat doen wat ik niet verwacht, krijg ik weer op mijn donder van Toine of Peter hahaha)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Apple schreef:Ik ken niet zo veel mensen hier, in ieder geval ook niet 1 op 1 ontmoet, dus dan vind ik het wat lastig oordelen.
Wendy met Noah ken ik wel, maar die ken ik al voor dat Noah er was. Nu een ontzettend leuk en vrolijk duo in ieder geval.
:mep:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sbientje schreef:
Apple schreef:Ik ken niet zo veel mensen hier, in ieder geval ook niet 1 op 1 ontmoet, dus dan vind ik het wat lastig oordelen.
:mep:
Ah joh, ze heeft er op 1 wandeling misschien wel 50 ontmoet en geobserveerd vanaf het heuveltje, maar misschien weet ze dat niet meer.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik kan Safari ondertussen toevoegen aan m'n lijstje, hartstikke leuke vrouw. Gewoon lekker gewoon en toch d'r zelf.
Omgang met de hondjes was relaxter als ik had verwacht, maar dat kwam omdat ze zich zo'n zorgen maakte vooraf over Timmie, wat heel niet nodig was uiteindelijk.

En _Inge_ , ook een leuke, gezellige meid. Kletst lekker.
En ook zij was lekker relaxed. Van haar honden had ik nog niet zo veel mee gekregen tot dat ze zich meldde voor de wandeling.
Maar wat een leuk gezeldschap heeft zij !

Ik vond de hele wandeling ( op de Hilversumse Hei ) wel relaxed. Omdat iedereen ook relaxed was. Daar hou ik van.

Hoe vaak heb ik nu relaxed getypt? :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”