Je wil 'm gewoon voor jezelf houden!Cleva schreef:Ik heb geprobeerd foto's te maken maar we zijn het er allen over eens dat het storend gedoe is.
Komt wel een keer. Morgen niet want werk en overmorgen ook niet want Cleo naar de dierenarts.
Zo.
En nu geen gezeur meer. Zijn jullie helemaal...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heintje komt aan
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Re: Heintje komt aan
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat leuk, maar ehh, ik vond Bikkel eigenlijk al wel een heeel erg leuke naam
ook leuk dat je nu ook aan een jr zit, ze zijn eigenlijk heel leuk. vroeger vond ik er niks aan, omdat je vaak een heel ander beeld hebt van een JR.
is er een linkje naar een topic over Heintje/Bikkel?
en ik wacht ook al op een foto, ha,ha.
ook leuk dat je nu ook aan een jr zit, ze zijn eigenlijk heel leuk. vroeger vond ik er niks aan, omdat je vaak een heel ander beeld hebt van een JR.
is er een linkje naar een topic over Heintje/Bikkel?
en ik wacht ook al op een foto, ha,ha.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je hebt groot gelijkCleva schreef:Ik heb geprobeerd foto's te maken maar we zijn het er allen over eens dat het storend gedoe is.
Komt wel een keer. Morgen niet want werk en overmorgen ook niet want Cleo naar de dierenarts.
Zo.
En nu geen gezeur meer. Zijn jullie helemaal...
Maar toch vind ik het wel lang duren hoor.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Helemaal gemist dit! Wat leuk Martijn! Eva geniet er zo te lezen ook met volle teugen van 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Dat is ook wel iets wat behoorlijk herkenbaar is, voor een jong terrier reutje ( of teefje ook trouwens
) de ene is daar wat meer aanwezig mee dan een ander en alles staat dan met de juiste begeleiding en aanpak, als men dat niet kan of wil .. tja dan kan iets storend worden ja.
Hij klinkt me iig gewoon normaal in de oren.
Ben benieuwd hoe en wat met die mevrouw
Hij klinkt me iig gewoon normaal in de oren.
Ben benieuwd hoe en wat met die mevrouw
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Je beschrijft Tessa en die is inmiddels 5 jaar jongCleva schreef:Hein is vandaag mee naar het werk geweest.
Hij is vreselijk dol op iedereen. De bewoners en al het personeel dat het kantoor binnenloopt wordt allemaal begroet alsof ze oude bekenden zijn.
Een beetje aandacht wil hij wel hebben maar als werkmeeneemhondje is hij zeker geschikt.
Ik kan het zelf helaas niet blijven doen want 10 collega's met honden en buiten incidentele situaties mag het niet.
Eén mevrouw die ik qua honden voldoende hoog aanschrijf heeft aangegeven wel meer te willen weten over Hein. Ze vond hem erg leuk verdient hem ook.
Misschien wordt dat wel iets. Haar terrier is net dood en ze zag dadelijk hoe leuk Hein is.
Na de lange dag uit en wandeling met Cleo en Eva was hij doorgedraaid en een beetje vervelend, hoor. Zelfs Eva moest hem even op zijn nummer zetten want ze houdt niet van reutjes die op haar gezicht willen copuleren.
Dus ze heeft hem met één poot tegen de grond gesmeten en hem een paar seconden diep in de ogen gekeken.
Hij vind het goed hoor, als het maar duidelijk is. Hij heeft weinig verzet in zich. Als een andere hond of een mens iets niet wil en dat aangeeft stopt hij er meteen mee.
Daarna heb ik hem even bij me genomen en dan is even samen zitten en zachtjes kroelen genoeg om hem in coma te doen.
Ik kan me voorstellen dat hij op die manier vervelend is geworden in zijn gezin. Je kunt hem niet tot rust manen. Je kunt hem heel makkelijk rustig krijgen maar dan moet je dat zelf wel ook zijn.
Gewoon even rustig zitten en aaien tot hij bedaart. Duurt drie minuten.
Hij accepteert hele kleine correctietjes als een neutraal gesproken "nee" heus wel maar kan zelf geen rust opzoeken. Dat moet je hem echt even aanbieden. Zolang ik zelf druk ben is hij het ook. Nou ja, druk niet eens. Bezig.
Maar goed, hij is dan ook nog maar amper een jaar oud en eergisteren ontheemd.
Hij doet het vreselijk goed.
Erg makkelijk hondje mits je begrijpt dat hij druk gedoe terugspiegelt.
Dat is heel leuk als je wil spelen maar als je hem rustig wil hebben moet je dat voordoen. Dat is alles.
Met kindjes in huis is dat moeilijk te realiseren, dat wel.
's Morgens hebben we ons half uurtje om de dag te beginnen. Lekker hangen op de bank en in alle rust de dag beginnen. Als ik dat niet doe, dan kan ze haar draai niet vinden en is dan geruime tijd van slag.
Tessa is zelf een hyper-actiefje, maar ze vind het heerlijk als iemand anders haar ritme bepaald en rust in haar brengt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik hoop dat dat wat wordt en anders gewoon zelf houdenCleva schreef:
Eén mevrouw die ik qua honden voldoende hoog aanschrijf heeft aangegeven wel meer te willen weten over Hein. Ze vond hem erg leuk verdient hem ook.
Misschien wordt dat wel iets. Haar terrier is net dood en ze zag dadelijk hoe leuk Hein is.
OMG, ik heb beeldZelfs Eva moest hem even op zijn nummer zetten want ze houdt niet van reutjes die op haar gezicht willen copuleren.
.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Ik heb er niets van meegekregen, maar wat leuk dat je een hondje hebt opgevangen
Gaat goed hier met de opvang adresjes haha ik begrijp hier dus dat hij niet blijft, maar herplaatst moet worden..?
Succes en geniet er van
Gaat goed hier met de opvang adresjes haha ik begrijp hier dus dat hij niet blijft, maar herplaatst moet worden..?
Succes en geniet er van

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Klinkt ook als Diem tot een half jaar terug (hij is nu 2,5 jaar). Diem kon ook compleet doordraaien incl in je jas hangen en op alles met een hartslag willen rijden wat binnen handbereik lag
Grommend tanden laten zien deed hij ook. Vele krasjes en blauwe plekken op armen gehad van hem. Plus kapotte kleding.
Corrigeren werkte niet. Alle tegengas die hij voelde op die momenten maakte hem alleen maar gekker.
Voorkomen door altijd de rust zelve te zijn in het hem benaderen werkte het beste. En dan nog zijn er veel momenten geweest dat ik dacht het niet met hem te redden. Een kat zien was soms genoeg om in mijn jas te hebben hangen.
Nu is hij de rust en stabiliteit zelve. Met samen spelen kan ik hem wel opnaaien
Maar verder is hij perfect. Heerlijk maatje waar ik mee kan lezen en schrijven. Alleen macho reuen en katten/wild laat hij zich door opfokken. Maar geen seconde dat hij de neiging meer heeft om te gaan blaffen/bijten, etc. Piepen en trekken aan de lijn doet hij dan. Maar ach, er moet wel leven in blijven zitten natuurlijk 
Corrigeren werkte niet. Alle tegengas die hij voelde op die momenten maakte hem alleen maar gekker.
Voorkomen door altijd de rust zelve te zijn in het hem benaderen werkte het beste. En dan nog zijn er veel momenten geweest dat ik dacht het niet met hem te redden. Een kat zien was soms genoeg om in mijn jas te hebben hangen.
Nu is hij de rust en stabiliteit zelve. Met samen spelen kan ik hem wel opnaaien