Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff.... dat was niet leuk :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pfff.... dat was niet leuk :(

Ongelezen bericht door Inge »

Laboriginals schreef:Hebben jullie geen hei of zandverstuiving in de buurt, waar je kan lopen i.p.v. in het bos? Op zo´n vlakte zie je andere wandelaars al van kilometers ver aankomen en kan je anticiperen.

Hanneke
Ja, de Malpie. Veel te druk!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Inge, kun je niet ergens aan de kant van de Hut van Mie Pils het bos in? Volgens mij is het daar verder van bewoond gebied af en rustiger?
Ik heb juist het idee dat het daar vrij druk is, ook vanwege alle fietspaden daar? En het ven en de kroeg...
Nou ja... ik ga donderdag wel op zoek naar een stuk waar ik wat rustiger kan lopen, morgen doen ze het maar met de club en de wijkrondjes.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als je buiten de openingstijden van het café loopt zou dat te doen moeten zijn. Meteen een zandpad inlopen richting Heeze en daar kwam je een paar jaar geleden dan geen kip tegen. Maar het wordt helaas overal drukker.
Dat was bij mij ook een van de voornaamste redenen om nu als tweede hond voor een gezelschapshondje te gaan. Niemand die schrik heeft van Sancho :engel:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Inge schreef:
Marie-Josée schreef:Inge, kun je niet ergens aan de kant van de Hut van Mie Pils het bos in? Volgens mij is het daar verder van bewoond gebied af en rustiger?
Ik heb juist het idee dat het daar vrij druk is, ook vanwege alle fietspaden daar? En het ven en de kroeg...
Nou ja... ik ga donderdag wel op zoek naar een stuk waar ik wat rustiger kan lopen, morgen doen ze het maar met de club en de wijkrondjes.
Ehm, hoe leg je dat uit hahaha
Met je rug (als het nog dat bos is) naar jouw uitlaatstuk lopen, aan het eind de weg over en na de brug meteen links en rechtdoor (kan met de auto). Aan het einde heb je een open deel en ik ben daar nog nooit iemand tegen gekomen. Is dat geen optie?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inge
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Inge schreef:
Ehm, hoe leg je dat uit hahaha
Met je rug (als het nog dat bos is) naar jouw uitlaatstuk lopen, aan het eind de weg over en na de brug meteen links en rechtdoor (kan met de auto). Aan het einde heb je een open deel en ik ben daar nog nooit iemand tegen gekomen. Is dat geen optie?
Ik heb geen idee waar je bedoelt.
"Mijn" uitlaatbos ligt naast de Kempervennen.
Ik denk niet dat je het daar bedoelt?
Heb jij het over dat stuk bij Leende?
Groetjes Inge
Afbeelding

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

als je voor de hut van mie pils staat, naar links met de auto, de snelweg over en daar de hei op (rode paaltjes) lekker overzichtelijk
en je komt er door de weeks niemand tegen
behalve mij dan :schrik: :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Inge schreef:
Geen idee hoe het heet daar. Het begin is achter het restaurant als je de snelweg afkomt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Adjani & Tyson schreef:als je voor de hut van mie pils staat, naar links met de auto, de snelweg over en daar de hei op (rode paaltjes) lekker overzichtelijk
en je komt er door de weeks niemand tegen
behalve mij dan :schrik: :ok:
Thanks... ga ik onthouden.
En overzichtelijk betekent dat ik al op voorhand iig Numa vast heb :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Inge schreef:
Geen idee hoe het heet daar. Het begin is achter het restaurant als je de snelweg afkomt.
Bij Jagershorst bedoel je? Tegenover het losloopgebied :wink:
Op dit moment zijn ze in dat stuk heel erg aan het kappen, dus voor nu denk ik geen optie, maar ik ga het wel onthouden.
Groetjes Inge
Afbeelding

chrico
Zeer actief

Ah dat is minder dan maar wie weet is dat straks als zij klaar zijn een stuk om te wandelen. heerlijk rustig en niets of niemand te zien
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inge
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Ah dat is minder dan maar wie weet is dat straks als zij klaar zijn een stuk om te wandelen. heerlijk rustig en niets of niemand te zien
Ik zie er af en toe auto's staan maar heb er inderdaad nog nooit mensen zien lopen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

het ligt er een beetje aan hoe je daar loopt maar zijn stukken waar maar 1 pad is zonder echt bochten of zijpaden
dus in die zin overzichtelijk
zoiets dus:
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marie-Josée schreef:Als je buiten de openingstijden van het café loopt zou dat te doen moeten zijn. Meteen een zandpad inlopen richting Heeze en daar kwam je een paar jaar geleden dan geen kip tegen. Maar het wordt helaas overal drukker.
Dat was bij mij ook een van de voornaamste redenen om nu als tweede hond voor een gezelschapshondje te gaan. Niemand die schrik heeft van Sancho :engel:
Ik loop daar niet vaak, maar er lopen altijd mensen. Dat lijkt me niet het gebied om te wandelen met een moeilijke hond. Want als ik dat zou weten, dan kom ik er dus niet meer.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik dacht toch wel te kunnen constateren dat we in ons overbevolkte kikkerlandje nergens meer 100% alleen kunnen wandelen.
Of je moet bij nacht en ontij in een vliegende storm in moerasgebied gaan lopen.
Overdag en in het weekend lopen hier helaas ook honden op het industrieterrein maar 's ochtends en 's avonds niet hoor en dat zijn toch voor mij hele normale tijden... nu t winter wordt, wordt t overdag ook alweer minder en in t weekend gelukkig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:Ik dacht toch wel te kunnen constateren dat we in ons overbevolkte kikkerlandje nergens meer 100% alleen kunnen wandelen.
Of je moet bij nacht en ontij in een vliegende storm in moerasgebied gaan lopen.
Mwah. Ik weet nog wel wat plekken. Maar die houd ik lekker voor mezelf. :pffff: :wink:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoef ook niet persé alleen in een gebied te zijn hoor (liefst wel natuurlijk) maar dan wel in een gebied waar ik ver vooruit kan kijken. Geen bossen met kronkelende paden met veel zijpaadjes.
Brede, rechte, overzichtelijke paden wil ik graag :mrgreen:

Edit: dit dus als ik met beide loop.
Als ik alleen met Biène ga lopen maakt het niet zoveel uit. Ik heb al heel wat uren in de bossen achter van Meijl gelopen met haar en daar is het toch dichtbegroeid en zijn er veel fietsers. Met haar geen probleem, ze gaat af en blijf op commando en loopt niet zomaar op andere honden af dus ik kan haar gewoon op tijd bij me roepen.
In combinatie met Numa, die nog niet altijd direct op het eerste commando terugkomt en die ik niet sociaal genoeg vind overkomen om het risico te lopen dat hij op andere honden afgaat (nogmaals, nog nooit geknokt, de paar per-ongeluk-ontmoetingen van hem met een andere hond (cairn terrier oid, corgi, losschieten van de lijn op de club en naar een andere reu toe rennen) zijn altijd goed gegaan maar ik wil geen risico lopen) wil ik dus brede paden met veel overzicht.
Laatst gewijzigd door Inge op 20 nov 2012 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Is het gebied rondom de begraafplaats Ekenhof niks?
Onze familie heeft daar een paar bospercelen (kluizerdijk, ter hoogte van de Sil), vandaar dat ik dat gebied ken. Mijn vader woont nog in Valkenswaard en toen ik daar laatst wandelde kwam ik in ieder geval niemand tegen.
Ja, dat is een van de bossen waar ik weer ga kijken. Wij liepen met Danco altijd bij de Sil (rand Leenderbos). Waar je wel wat uit moet kijken is bij het Brugven. In die richting zijn trouwens wel wilde zwijnen, dat vind ik wel wat eng.
Groetjes Inge
Afbeelding

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

LongFields schreef:
Mwah. Ik weet nog wel wat plekken. Maar die houd ik lekker voor mezelf. :pffff: :wink:
Hier nog eentje, helemaal niemand niks :wink:
Een groot industrieterrein is ook vaak een optie, hier is het alleen op zondagmorgen druk vanwege honden die speuren en dan loop ik wat verder of ga ergens anders naar toe. :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Loek schreef:
Sonnie1983 schreef:jeetje wat vervelend inge! er is nu niets meer aan te doen maar die man reageerde wel wat overdreven zeg.
Vind je ?

ach ja je hebt van die mensen...... maar leuk is anders....
Ha, jij bakt ze echt bruin, nog even en die man is het schuld :piew:
Die man is in ieder geval schuldig aan zeer intolerant en veroordelend gedrag.
inge is altijd voorzichtig geweest en heeft tot nog toe altijd weten te voorkomen dat haar honden anderen lastig vielen. En dan gaat het één x mis, ze biedt haar excuse aan, ze grijpt ook in en dan wordt er buitenproportioneel gereageerd.

Want dat is wat die man deed. Buitenproportioneel reageren.
En inge probeert gewoon aan de behoeftes van haar honden toe te komen als goede hondeneigenaar, zónder daar anderen mee lastig te vallen. En dat is haar tot dusver nog altijd gelukt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
Loek schreef:
Sonnie1983 schreef:jeetje wat vervelend inge! er is nu niets meer aan te doen maar die man reageerde wel wat overdreven zeg.
Vind je ?

inge is altijd voorzichtig geweest en heeft tot nog toe altijd weten te voorkomen dat haar honden anderen lastig vielen. En dan gaat het één x mis, ze biedt haar excuse aan, ze grijpt ook in en dan wordt er buitenproportioneel gereageerd.

En inge probeert gewoon aan de behoeftes van haar honden toe te komen als goede hondeneigenaar, zónder daar anderen mee lastig te vallen. En dat is haar tot dusver nog altijd gelukt.
Dat weet die man toch niet :roll:
Die man is zich een ongeluk geschrokken en ja, dan reageer je nog wel eens overtrokken.
Vind ik niet gek hoor.

En Inge vindt het ook niet zo gek. :wink:

Inge, ik hoop dat je een goeie plek vindt om de honden toch lekker hun beweging te kunnen geven :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

billy schreef:
LongFields schreef:
Hier nog eentje, helemaal niemand niks :wink:
Een groot industrieterrein is ook vaak een optie, hier is het alleen op zondagmorgen druk vanwege honden die speuren en dan loop ik wat verder of ga ergens anders naar toe. :ok:
Ik loop alleen maar op een industrieterrein... heerlijk rustig, veel ruimte en groot overzicht
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ranetje schreef:
iones schreef: Want dat is wat die man deed. Buitenproportioneel reageren.
Nou, inderdaad :roll:
Als ik opeens vanuit het niets twee grommende en borstelende herders bij mijn honden heb staan wil je ook niet weten wat ik de eigenaar toevoeg.
Die man reageerde heftig maar dat neem ik hem niet kwalijk. Het was mijn fout, niet die van hem.
Ik vond zijn agressieve houding niet prettig, maar dat is dan mijn probleem. :wink:
Of Numa gegromd heeft weet ik niet, hij heeft geblaft en geborsteld, dat wel. Biène heb ik niet gehoord, ik kan me niet voorstellen dat ze tegen hem of zijn hond gegromd heeft, borstelen deed ze iig niet.
Dit om even wel helder te houden wat er gebeurd is en wat je nu aanneemt.

Maakt verder weinig uit, ik erken mijn eigen aandeel prima.
Groetjes Inge
Afbeelding

Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier in de buurt (wat trouwens heel veel bij jou vandaan is dus je hebt er niks aan :mann: ) zijn er 2 'recreatiegebieden' aangelegd. Net buiten de bebouwde kom dus de honden mogen los en het is nog zo ongezellig kaal maar dus wel heel erg overzichtelijk, eigenlijk loop je op een geasfalteerd paadje door een weiland met nieuwe aanplant. En het is er zo ongezellig dat ik er nooit iemand zie, ik loop er ook niet want te ongezellig :engel: Mss dat er bij jullie ook zoiets is?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Rebble schreef:Hier in de buurt (wat trouwens heel veel bij jou vandaan is dus je hebt er niks aan :mann: ) zijn er 2 'recreatiegebieden' aangelegd. Net buiten de bebouwde kom dus de honden mogen los en het is nog zo ongezellig kaal maar dus wel heel erg overzichtelijk, eigenlijk loop je op een geasfalteerd paadje door een weiland met nieuwe aanplant. En het is er zo ongezellig dat ik er nooit iemand zie, ik loop er ook niet want te ongezellig :engel: Mss dat er bij jullie ook zoiets is?
Bij ons heb je ook (meerdere) van dit soort gebieden, die al een aantal jaren geleden zijn aangelegd. In het begin was het er inderdaad doodstil en doodsaai, maar de honden hadden het daar prima naar hun zin. Nu is de aanplant allemaal wat groter en hoger, en is het iets minder overzichtelijk geworden, en wat minder verlaten omdat de gebieden inmiddels door meer recreanten ontdekt is.
Dit soort plekken zijn wel erg prettig om rustig te kunnen lopen, zeker als ze net aangelegd zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge schreef:
Nanna schreef:
ranetje schreef:
iones schreef: Want dat is wat die man deed. Buitenproportioneel reageren.
Nou, inderdaad :roll:
Als ik opeens vanuit het niets twee grommende en borstelende herders bij mijn honden heb staan wil je ook niet weten wat ik de eigenaar toevoeg.
Die man reageerde heftig maar dat neem ik hem niet kwalijk. Het was mijn fout, niet die van hem.
Ik vond zijn agressieve houding niet prettig, maar dat is dan mijn probleem. :wink:
Of Numa gegromd heeft weet ik niet, hij heeft geblaft en geborsteld, dat wel. Biène heb ik niet gehoord, ik kan me niet voorstellen dat ze tegen hem of zijn hond gegromd heeft, borstelen deed ze iig niet.
Dit om even wel helder te houden wat er gebeurd is en wat je nu aanneemt.

Maakt verder weinig uit, ik erken mijn eigen aandeel prima.
Dat had ik wel begrepen hoor.
Vond alleen de opmerking van iones nogal overtrokken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

-Saskia- schreef:
Tara schreef:
Odi schreef: Wat ik altijd doe als ik bij stukken kom waar ik geen zicht heb, is de honden af leggen, dan loop ikzelf verder tot ik bij de kruising ben, kijk of er niemand komt en dan mogen ze komen.
Heb ik er ineens een oefening van gemaakt.
Ik moet er toch niet aan denken om zo met de honden te moeten lopen! :(:
Zo doe ik het hier ook (alleen moeten ze niet af), en het wandelt erg ontspannen hoor.
Bij bekende bochten wachten ze automatisch of gaan ze trager lopen zonder dat ik ze daar hoef op te wijzen.
Ze zijn erg sociaal maar ik wil ze niet zomaar de bochten in zien scheuren (vooral omdat de meeste buurthonden niet vriendelijk zijn).
Ik doe dat ook zo met Cash. Die moet ook wachten voor de onoverzichtelijke bochten zodat ik eerst kan checken of er geen volle grote reu de hoek om komt zeilen.

Ik ervaar dat ook helemaal niet als lastig. Cash kent het woord 'wachten' heel goed, hij moet dan direct blijven staan waar hij staat en mag geen pas meer verzetten tot ik 'toe maar' heb gezegd. Dus als we lopen en ik zeg rustig dat commando waarna we weer doorlopen is het toch goed? Daar is toch niks vreselijks aan?
Er lopen hier nou eenmaal nog wat honden rond die niet vriendelijk zijn, Cash heeft nog noit gevochten en dat wil ik graag zo houden, dus dan maar iedere bocht even checken.

Vervelend hoor Inge! Ik heb ook altijd het idee dat dit soort dingen mensen gebeuren die er al juist zo bovenop zitten. Die al alert zijn en die weten dat dit kan gebeuren.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tara schreef:
Cash schreef: Vervelend hoor Inge! Ik heb ook altijd het idee dat dit soort dingen mensen gebeuren die er al juist zo bovenop zitten. Die al alert zijn en die weten dat dit kan gebeuren.
Nee, dat is niet zo, maar het zijn wel die mensen die er zich het meest van aantrekken denk ik. :wink:
Dat denk ik ook ,Inge zit er echt mee waar een ander zijn schouders ophaalt en doorloopt.
Als zoiets gebeurd en een eigenaar trekt zich er echt iets vanaan en doet moeite het te voorkomen dan kan ik best wel begrip opbrengen.
De herhaling, herhaling, herhaling eigenaars heb ik een groter broertje dood aan :ugh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tara schreef:
Cash schreef: Vervelend hoor Inge! Ik heb ook altijd het idee dat dit soort dingen mensen gebeuren die er al juist zo bovenop zitten. Die al alert zijn en die weten dat dit kan gebeuren.
Nee, dat is niet zo, maar het zijn wel die mensen die er zich het meest van aantrekken denk ik. :wink:
Dat is zo. Het gevoel ondanks alles toch te kort te zijn geschoten kan je hele dag verpesten en dat gevoel lees ik bij Inge duidelijk ook. Je wil dan eigenlijk niet meer naar die plek terug terwijl er echt niet elke dag dezelfde mensen lopen en je het op een andere plek ook kan gebeuren.
Dat zakt wel. Duurt alleen wat langer.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
Loek schreef:
Vind je ?

Oh en dat bepaal jij even . :80:
Ken jij die man zijn angsten en hoe hij daarmee om kan gaan.?
Natuurlijk ga je ervan uit dat Inge een verantwoordelijke baas is ,maar het ging op dat moment wel fout ,haar schuld die ze op zich neemt .
Maar je kunt niet zomaar de andere partij wegzetten als intolerant en veroordelend.
Of je moet het over jezelf hebben .? :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ben net terug gegaan naar "mijn" bos :wink:
Ik merk dat het gebeuren op mij een behoorlijke impact heeft gehad. Toen ik het pad op kwam rijden zag ik beweging, mijn eerste reactie was op de rem trappen en om willen draaien. Ik ben toch doorgereden en zag een vrouw mijn kant op komen met 2 stabij's. Voor ik de auto parkeerde ben ik eerst een stuk het bos ingereden om te kijken of de auto van die man daar stond :ugh: , dat was niet zo.
Dus auto geparkeerd en gekeken waar die vrouw was. Ze zag mij staan en wist duidelijk niet waarom ik op het pad stond en lijnde haar honden maar aan. :wink: Ik heb gewacht tot ze bij me was en heb haar uitgelegd dat ik wachtte tot zij voorbij was ivm mijn reu. Ook gevraagd of ze andere wandelaars was tegengekomen, dat was iig niet zo in de richting van waaruit ze kwam.
Toen ze voorbij was heb ik Biène uit de auto gelaten en Numa aangelijnd uit de auto laten komen.
Ik ben de richting opgelopen van waaruit de vrouw kwam en toen ik voldoende afstand had (en Numa totaal niet de neiging had gehad om achter zich te kijken maar alleen maar Biène in de gaten hield) heb ik Numa losgelaten.
Ik ben op dat pad gebleven en heb heel erg geoefend op het hierkomen van Numa. Hij reageerde erg goed en heeft dus heel wat beloningen gehad.
Ze hebben kunnen rennen dus daar ben ik heel blij mee. Ik denk alleen dat het bij mij wat langer duurt voordat ik weer enigszins ontspannen loop. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”