Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen op bed

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: grommen op bed

Ongelezen bericht door Corneliana »

Julisca schreef:Enne......ik ben niet zo van de pb, maar als men wil dat ik dit in een pb doe.......ook prima :roll:
;) ik ben maar gewoon ik hoor en zeker niet "men" ;)
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Klopt inderdaad, jij :wink:

Maar het ging niet om jou, het gaat om Kooi. En als ze dit zo liever niet wil, hoor ik dat wel van haar hoop ik toch? En als dat dan zo is, is het toch weer men. :roll:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind dat je het goed aanpak Kooi :ok:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Julisca schreef:Klopt inderdaad, jij :wink:

Maar het ging niet om jou, het gaat om Kooi. En als ze dit zo liever niet wil, hoor ik dat wel van haar hoop ik toch? En als dat dan zo is, is het toch weer men. :roll:
:roll: ja idd... ingewikkelde constructies krijg je zo :P
Julisca
Zeer actief

:LOL: terug naar het onderwerp maar weer?
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?
Corneliana
Zeer actief

Julisca schreef::LOL: terug naar het onderwerp maar weer?
strak plan. :LOL:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Corneliana schreef:
Julisca schreef:Enne......ik ben niet zo van de pb, maar als men wil dat ik dit in een pb doe.......ook prima :roll:
Persoonlijk vind ik dat je soms nogal hoog van de toren blaast terwijl je zelf tegen allerlei zaken aanloopt met je hond en gezin..
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Onze hond vertoonde zo nu en dan hetzelfde gedrag als hij op de bank of op bed zat. Sommige honden zijn daar nu eenmaal gevoelig voor, en toen kozen we er gewoon voor hem niet meer in zo'n situatie te brengen. Dus niet meer op de bank en alleen bij uitzondering op bed. Zo gaat het al zes jaar en hij gedijt daar prima onder. Ook nooit meer geprobeerd.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoe gaat het nu kooi?
Mijn complimenten hoe je het hier hebt opgepakt en zo'n cursis via saac (of iets dergelijks) lijkt me zeker niet verkeerd.
Heel veel succes ermee. :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corneliana
Zeer actief

blondie schreef:
Corneliana schreef:
Persoonlijk vind ik dat je soms nogal hoog van de toren blaast terwijl je zelf tegen allerlei zaken aanloopt met je hond en gezin..
Dat mag je vinden, daar stoor ik me helemaal niet aan. het is gewoon echt goed en aardig bedoeld hoor. het nadeel van geschreven woord denk ik, de toon is niet altijd duidelijk. ik ben niet heel bescheiden of verlegen inderdaad maar ook verre van arrogant.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat het een goed idee is om je zoon op een andere manier met kooi om te laten gaan, en niet meer in bed te laten slapen, ik zou ze 's nachts niet eens meer alleen laten. Ik zou dat risico niet durven te nemen. En een spinnende poes mee naar bed is vind ik nog veel gezelliger dan een hond. Zeker als je niet kunt slapen, spint een poes je zo in slaap.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Julisca schreef:Ik heb geen oplossing voor het grommen op het bed maar ik begrijp,iets niet helemaal.
Je geeft aan dat jouw zoon een stoornis heeft en dat hij voor zijn angst een hond heeft. Is dat nooit begeleid? Het lijkt zo een beetje van 'we nemen een hond en dan komt het goed'.

Heb een soortgelijk verhaal (maar dan toch weer anders :roll: ) Wij hebben een zoon met McDD (een angststoornis binnen het autistische spectrum) Heel lang verhaal maar wij zijn uiteindelijk 3 jaar geleden bij stichting SAAC terecht gekomen. In eerste instantie voor zijn hondenangst. Daarna voor de begeleiding van de komst van de hond, ook voor onze andere kinderen. Hoe ga je met de hond om, wat mag wel en wat mag niet, wat zijn leuke spelletjes, etc.

Nu, drie jaar verder komt de begeleidster nog steeds eens in de twee, om onze zoon te begeleiden met Indy en om de hulphondentraining te doen samen met mij en hem. Ze hebben in december het eerste certificaat gehaald en ik was trots als een Pauw! Hij kan met zijn hond lezen en schrijven en hij leest precies wat er aan de hand is en hoe Indy zich voelt. Overigens ook andersom :wink:

SAAC is overigens niet de enige stichting in Nederland die zich hier mee bezig houdt, er zijn er wel meer, dus keuze genoeg.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, als je er echt wat van verwacht, doe er dan ook iets mee (komt er wrschlk lulliger uit dan bedoelt)

En heb je wel eens gedacht voor het PrO voor je zoon? Super leuke en goeie vorm van onderwijs.
dit bericht bereikt mij nu pas....
Bedankt voor je bericht en vind het niet erg hoor als het op het forum staat zo...ik maak het toch ook daar bespreekbaar?
Toen het hondje 4 jaar geleden bij ons kwam als puppy van tien weken was er nog geen diagnose en had mijn zoon 'officieel' geen stoornis.
Maar hij zag enge dingen en kon niet alleen in zijn kamer zijn.
Daarom kwam het hondje.
En ik heb tijdens het hele leven van mijn zoon al honden en daar waren nooit problemen mee.
Maar dat waren berners en die verdragen nu eenmaal veel van hun gezinsleden.
Een berner kun je echter niet mee naar boven nemen naar je kamer...

Wat is Pro?
Krijg geen geschikte link bij google.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

PrO wordt hier denk ik praktijkonderwijs bedoeld.
Goed dat je zelf probeert of Kooi iets bij jullie doet. Toch prettig om te weten waar het grommen vandaan komt.
Vedette gromt als je haar stoort in haar slaap en wil dat ze anders gaat liggen en over haar heen hangt. Dit doet ze op de bank en op bed. Ze gromt niet als je haar alleen met je voeten verschuift, maar echt als je met je dichtbij komt. Kan dat bij jou kooi en Zoon ook het geval zijn? Dat Kooi wakker schrikt door Zoon en te dichtbij komt voor de hond en daarom gromt?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

lijn schreef:PrO wordt hier denk ik praktijkonderwijs bedoeld.
Goed dat je zelf probeert of Kooi iets bij jullie doet. Toch prettig om te weten waar het grommen vandaan komt.
Vedette gromt als je haar stoort in haar slaap en wil dat ze anders gaat liggen en over haar heen hangt. Dit doet ze op de bank en op bed. Ze gromt niet als je haar alleen met je voeten verschuift, maar echt als je met je dichtbij komt. Kan dat bij jou kooi en Zoon ook het geval zijn? Dat Kooi wakker schrikt door Zoon en te dichtbij komt voor de hond en daarom gromt?
Ja dat zou kunnen, dat het daardoor komt.
Vedette gromt dus ook tegen volwassenen in die situatie?

We hebben inmiddels kennis gemaakt met onze begeleider/ coach.....hoop dat die wel tot zoon doordringt.

Overigens volgt zoon een beroepsgerichte opleiding horeca.
Nogal onder zijn niveau, maar dat levert hem rust en goede cijfers op.
De groep is vrij klein en de school biedt lwo aan en heeft een actief zorgteam.
Wat dat betreft gaat het goed met hem op dit moment.

Wel jammer dat hij nu net vers diagnoses scoliose en scheuerman syndroom heeft gekregen.
Dat zal dus t.z.t een andere richting worden qua vervolgonderwijs.

Ik ga dit onderwerp hier nu afsluiten en eventueel vervolg in de vethoek plaatsen.
Iedereen bedankt voor tips en bijdrages! :flower:
Julisca
Zeer actief

PrO is inderdaad Praktijkonderwijs. Maar ik lees net terug dat het IQ van je zoon daar te hoog voor os dus dat zou niets voor hem zijn.

Succes!!
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”