Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Vraag en aanbod is de enige juiste verklaring.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welke verkoper heb je het nu over?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Ik vind het een beetje een maffe vergelijking. Zeker in het licht van jouw recentelijke vraag naar een betalende verzorger voor je paard...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee maar wel aan degenen die jouw paard mee verzorgen, die betalen wel dubbel: in geld en in werk (mesten/verzorgen)Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
waarom dat onderscheid tussen jouw hobby en die van een ander?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Waarom niet?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Het lijkt wel alsof jij vindt dat fokkers niks mogen verdienen aan hun hobby. Als een fokker daadwerkelijk alle tijd doorberekent, dan is een pup onbetaalbaar. Dus in dat opzicht vallen de prijzen nog mee.

- Asterix
- Zeer actief
De verkoper van mijn honden en paard uiteraard. OK, 1 hond heeft ons niets gekost en de ander komt van van een stichting, Ella dus. Daar wordt ten minste nog wat gedaan met mijn geld. 260 euro voor een gecastreerde teef, opvanggezin en bijdrage voor de stichting vind ik geen geld.LongFields schreef:Welke verkoper heb je het nu over?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Ik vind het een beetje een maffe vergelijking. Zeker in het licht van jouw recentelijke vraag naar een betalende verzorger voor je paard...
De naam van de fokker van mijn paard, weet ik uit mijn hoofd.
Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m. Dat blijkt ook wel uit de 1e reactie die er kwam: 2 erg serieuze meiden van 23 en 32. Zoals ik in mijn topic al vertelde ben ik gelukkig niet afhankelijk van die 20 euro.
De meesten eigenaren bij ons, vragen 80 euro voor 1 of 2 dagen. Morgen moeten ze bij de stalbaas even een contract ondertekenen dat ik ten aller tijden verantwoordelijk ben. Ik wil best met jouw bijruitster ruilen hoor

Er is niet voor niets een speciale rubriek op MP
- Asterix
- Zeer actief
Ik weet dat sommige fokkers er flink aan overhouden. Wij spekken ze niet meer. Maar heet het dan nog wel een hobby?Muk schreef:Waarom niet?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Het lijkt wel alsof jij vindt dat fokkers niks mogen verdienen aan hun hobby. Als een fokker daadwerkelijk alle tijd doorberekent, dan is een pup onbetaalbaar. Dus in dat opzicht vallen de prijzen nog mee.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik begrijp je nog steeds niet hoor. Vooral de laatste zin, wat wil je daar in vredesnaam mee aantonen?Asterix schreef: De verkoper van mijn honden en paard uiteraard. OK, 1 hond heeft ons niets gekost en de ander komt van van een stichting, Ella dus. Daar wordt ten minste nog wat gedaan met mijn geld. 260 euro voor een gecastreerde teef, opvanggezin en bijdrage voor de stichting vind ik geen geld.
Ik ken ook de naam van de fokker van mijn paard hoor, en dat terwijl ik de beste man nooit gezien heb en hij in Duitsland woont. So what?

Als 20 euro niets is, waarom zou je dat bedrag dan vragen per maand?Asterix schreef:Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m. Dat blijkt ook wel uit de 1e reactie die er kwam: 2 erg serieuze meiden van 23 en 32. Zoals ik in mijn topic al vertelde ben ik gelukkig niet afhankelijk van die 20 euro.
De meesten eigenaren bij ons, vragen 80 euro voor 1 of 2 dagen. Morgen moeten ze bij de stalbaas even een contract ondertekenen dat ik ten aller tijden verantwoordelijk ben. Ik wil best met jouw bijruitster ruilen hoorZal haar bijna nog geld toegeven zoals je haar beschrijft. Daar bof je echt mee.

Enne, mijn bijrijdster die krijg je écht niet. Denk ook niet dat ze zou willen, naast mijn paard had ze ook van een aantal anderen het aanbod gekregen om een paard van hen te rijden maar ze koos specifiek voor die van mij.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
En terechtLongFields schreef:Ik begrijp je nog steeds niet hoor. Vooral de laatste zin, wat wil je daar in vredesnaam mee aantonen?Asterix schreef: De verkoper van mijn honden en paard uiteraard. OK, 1 hond heeft ons niets gekost en de ander komt van van een stichting, Ella dus. Daar wordt ten minste nog wat gedaan met mijn geld. 260 euro voor een gecastreerde teef, opvanggezin en bijdrage voor de stichting vind ik geen geld.
Ik ken ook de naam van de fokker van mijn paard hoor, en dat terwijl ik de beste man nooit gezien heb en hij in Duitsland woont. So what?![]()
Als 20 euro niets is, waarom zou je dat bedrag dan vragen per maand?Asterix schreef:Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m. Dat blijkt ook wel uit de 1e reactie die er kwam: 2 erg serieuze meiden van 23 en 32. Zoals ik in mijn topic al vertelde ben ik gelukkig niet afhankelijk van die 20 euro.
De meesten eigenaren bij ons, vragen 80 euro voor 1 of 2 dagen. Morgen moeten ze bij de stalbaas even een contract ondertekenen dat ik ten aller tijden verantwoordelijk ben. Ik wil best met jouw bijruitster ruilen hoorZal haar bijna nog geld toegeven zoals je haar beschrijft. Daar bof je echt mee.
Er is niet voor niets een speciale rubriek op MP![]()
Enne, mijn bijrijdster die krijg je écht niet. Denk ook niet dat ze zou willen, naast mijn paard had ze ook van een aantal anderen het aanbod gekregen om een paard van hen te rijden maar ze koos specifiek voor die van mij.

- renee-uk
- Zeer actief
het maakt toch niks uit hoeveel ze betalen?Asterix schreef:De verkoper van mijn honden en paard uiteraard. OK, 1 hond heeft ons niets gekost en de ander komt van van een stichting, Ella dus. Daar wordt ten minste nog wat gedaan met mijn geld. 260 euro voor een gecastreerde teef, opvanggezin en bijdrage voor de stichting vind ik geen geld.LongFields schreef:Welke verkoper heb je het nu over?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m. Dat blijkt ook wel uit de 1e reactie die er kwam: 2 erg serieuze meiden van 23 en 32. Zoals ik in mijn topic al vertelde ben ik gelukkig niet afhankelijk van die 20 euro.
ze betalen en wel voor jouw hobby.
waarom mag dat voor jouw hobby wel en bij de hondenfokkers die volgens jou ook een hobby uitoefenen niet?
zoals ik het zie is het enige verschil dat het bij jou een gespreide betaling is en bij een fokker een betaling ineens.
maar betaald wordt er voor beide hobby's!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Asterix
- Zeer actief
1e zin is ook flauwekul. Geef ik meteen toe.LongFields schreef:Ik begrijp je nog steeds niet hoor. Vooral de laatste zin, wat wil je daar in vredesnaam mee aantonen?Asterix schreef: De verkoper van mijn honden en paard uiteraard. OK, 1 hond heeft ons niets gekost en de ander komt van van een stichting, Ella dus. Daar wordt ten minste nog wat gedaan met mijn geld. 260 euro voor een gecastreerde teef, opvanggezin en bijdrage voor de stichting vind ik geen geld.
Ik ken ook de naam van de fokker van mijn paard hoor, en dat terwijl ik de beste man nooit gezien heb en hij in Duitsland woont. So what?![]()
Er is niet voor niets een speciale rubriek op MP![]()
Ik vraag slechts 20 euro per maand omdat ik in 3 jaar tijd al 4 bijruitsters heb moeten weg sturen vanwege het verpesten van mijn paard, arm dier. Ze is nog zo groen als gras en werd maar overvraagd.
Nah, je gunt mij ook niets zeg

- Asterix
- Zeer actief
Duidelijk maar weer, de paardenwereld en hondenwereld zijn niet te vergelijken.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
bij een pup krijg je dan in elk geval iets voor je geld terug dat van jezelf is en blijft en waar je zelf de zeggenschap over hebt.
hoezo ? worden veulentjes en paarden die men niet meer kan of wil houden allemaal gratis weggegeven?Asterix schreef:Duidelijk maar weer, de paardenwereld en hondenwereld zijn niet te vergelijken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat is zo, in de paardenwereld mag je verdienen aan je hobby en in de hondenwereld is het zowat een doodzonde.Asterix schreef:Duidelijk maar weer, de paardenwereld en hondenwereld zijn niet te vergelijken.
beetje erg krom, zeker als dat komt van iemand die anderen laat meebetalen aan haar hobby

- Asterix
- Zeer actief
Ik ben geen langspeelplaat 

- renee-uk
- Zeer actief
je begint toch zelf dit topic?

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Mag een kunstschilder dan ook niet meer vragen dan de kostprijs van de verf en het doek.Asterix schreef:Ik weet dat sommige fokkers er flink aan overhouden. Wij spekken ze niet meer. Maar heet het dan nog wel een hobby?Muk schreef:Waarom niet?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
En wat mag een fotograaf dan vragen voor foto's indien die digitaal gemaakt zijn ?
En iemand die als hobby leuke hondenspeeltjes maakt, mag die dan ook enkel het materiaal aanrekenen.
Spek je dan ook hun hobby moest je iets kopen ?
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Asterix
- Zeer actief
Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat mag dus niet van mensen. Dat mag nooit.Muk schreef:Het lijkt wel alsof jij vindt dat fokkers niks mogen verdienen aan hun hobby. Als een fokker daadwerkelijk alle tijd doorberekent, dan is een pup onbetaalbaar. Dus in dat opzicht vallen de prijzen nog mee.
Verdienen aan je hobby moet je altijd zo inkleden dat het niet op verdienen lijkt, anders ga je aan de schandpaal, zeker weten.
Asterix moet zich een verdiepen in de duivensport. Kun je lachen. Over verdienen aan je hobby gesproken

- Asterix
- Zeer actief
Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.Xtine schreef:Mag een kunstschilder dan ook niet meer vragen dan de kostprijs van de verf en het doek.Asterix schreef:Ik weet dat sommige fokkers er flink aan overhouden. Wij spekken ze niet meer. Maar heet het dan nog wel een hobby?Muk schreef:Waarom niet?Asterix schreef:Fokken is een hobby. Net zoals ik 2 honden en een paard heb, ben ik daar dag in,dag uit ca 5 uur aan kwijt. Dat ga ik toch ook niet doorberekenen aan de verkoper?
En wat mag een fotograaf dan vragen voor foto's indien die digitaal gemaakt zijn ?
En iemand die als hobby leuke hondenspeeltjes maakt, mag die dan ook enkel het materiaal aanrekenen.
Spek je dan ook hun hobby moest je iets kopen ?
Ik ken een fokker die er bijna een paleis aan over houdt. Dát gaat mij nu iets te ver. Die spekken we ook niet.
- Asterix
- Zeer actief
Die duivenmelkers ken ik welMarjoleine schreef:Nee, dat mag dus niet van mensen. Dat mag nooit.Muk schreef:Het lijkt wel alsof jij vindt dat fokkers niks mogen verdienen aan hun hobby. Als een fokker daadwerkelijk alle tijd doorberekent, dan is een pup onbetaalbaar. Dus in dat opzicht vallen de prijzen nog mee.
Verdienen aan je hobby moet je altijd zo inkleden dat het niet op verdienen lijkt, anders ga je aan de schandpaal, zeker weten.
Asterix moet zich een verdiepen in de duivensport. Kun je lachen. Over verdienen aan je hobby gesproken

edit: diegene die ik goed ken is reuze goed voor zijn duiven maar na 1 of paar slechte vluchten is het 'krak'nekkie
Laatst gewijzigd door Asterix op 13 nov 2012 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef:Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?

als je dat van één bijrijder krijgt heb je er met 2,5 jaar een rashond uit en aangezien je twee bijrijders heb bestaat de kans dat je die rashond er met een jaar al uit hebt.
dus wat je nou eigenlijk wil met deze discussie is me niet zo erg duidelijk; jouw hobby levert je ook geld op, hoe kun je dat dan een ander kwalijk nemen?

- renee-uk
- Zeer actief
ik zal je geheugen even opfrissen, dit is je beginpost.Asterix schreef: Wat jij aanhaalt vind ik in een andere categorie vallen. Daarnaast, nogmaals, heb ik er geen enkele moeite mee als een fokker er wat van over houdt Waar dat op houdt of begint, is voor mij een gevoelskwestie.
Ik ken een fokker die er bijna een paleis aan over houdt. Dát gaat mij nu iets te ver. Die spekken we ook niet.
let vooral op het vetgemaakte deel:
Asterix schreef:Ik kan het maar niet vatten: De ene pup (b.v. Mechelaar) kost tussen de 500 en 600?, en een pup die vaak bestaat uit grote nesten vanaf, met mazzel, tussen de 900 tot 1500. (DD)
Uiteraard zijn er ook rassen die minder kosten of zelfs boven de 2500.
Ja, de nodige testen heb ik met mijn reu gehad, meer dan de rasvereniging vereist, niet geschikt, jammer dan. HDC
Ik neem aan dat je 1x een werpkist koopt. Tuurlijk weet ik dat het grootbrengen van pups veel tijd in beslag neemt. Tja, het is je hobby toch?
Waarom niet tegen de kostprijs verkopen? Koper blij, uiteindelijk de verkoper ook. Kunnen de fokkers wellicht wel om de tafel gaan zitten om te praten hoe ze het ras kunnen verbeteren en elkaar weer vrolijk in de ogen kijken, na verloop van tijd?
Nu, met Maatje en Ella zouden wij geen stuiver meer uitgeven aan een rashond. Onze honden worden puur als huis-hond gehouden en zijn ons net zo lief.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
omdat de paardenwereld niet vergelijkbaar is met de hondenwereldrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef:Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?
als je dat van één bijrijder krijgt heb je er met 2,5 jaar een rashond uit en aangezien je twee bijrijders heb bestaat de kans dat je die rashond er met een jaar al uit hebt.
dus wat je nou eigenlijk wil met deze discussie is me niet zo erg duidelijk; jouw hobby levert je ook geld op, hoe kun je dat dan een ander kwalijk nemen?
veulentjes en paarden die herplaatst worden , worden gratis weggegeven denk ik.
en uitzonderingen ( Asterix met haar gevraagde bijdrage aan een bijrijder ) bevestigen de regel
dat denk ik ?

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Asterix
- Zeer actief
50 euro per jaar, Ik vraag alleen in de wintermaanden een bijdrage. En, tot nu toe, met succesrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef:Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?

- renee-uk
- Zeer actief
ohPodenji schreef:omdat de paardenwereld niet vergelijkbaar is met de hondenwereldrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef:Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?
veulentjes en paarden die herplaatst worden , worden gratis weggegeven denk ik.
en uitzonderingen ( Asterix met haar gevraagde bijdrage aan een bijrijder ) bevestigen de regel
dat denk ik ?

- renee-uk
- Zeer actief
ohAsterix schreef:50 euro per jaar, Ik vraag alleen in de wintermaanden een bijdrage. En, tot nu toe, met succesrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef:Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.renee-uk schreef:je begint toch zelf dit topic?

Asterix schreef:Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ga ik het weer over pupprijzen hebben
Nope, Keren...is een goede kennis van Mechel pupkopersPodenji schreef:van Michaella?crutz schreef:
Klein detail, we hadden ook een "desert Saluki" uit Israël met FCI papieren kunnen hebben. Deze was buiten de kosten voor t ophalen voor niets geweest, alleen ja, wij waren voor de andere combinatie gevallen
- Asterix
- Zeer actief
viewtopic.php?f=7&t=254446 zucht, werkt niet.renee-uk schreef:ohAsterix schreef:50 euro per jaar, Ik vraag alleen in de wintermaanden een bijdrage. En, tot nu toe, met succesrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef: Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.
Asterix schreef:Echt Suzanne, 20 euro is niets p/m
1e bericht.
- Asterix
- Zeer actief
Ik vraag alleen in de winter een vergoeding.renee-uk schreef:ohPodenji schreef:omdat de paardenwereld niet vergelijkbaar is met de hondenwereldrenee-uk schreef:nou kleine, volgens mij komt dat toch op 240 euro per jaarAsterix schreef: Klopt. Wat nu bijna voornamelijk is uitgedraaid omdat ik een hele kleine bijdrage vraag voor het rijden en verzorgen van mijn paard. Dat heb ik uit gelegd.
[u[veulentjes en paarden die herplaatst worden , worden gratis weggegeven denk ik.[/u]
dat denk ik ?
HAHA, echt niet! Mijn vorige paard was een Merens-ruin. Heb ik 2750 euro voor betaald. Was alleen zadelmak en beheerste de galop niet. Prijs was volgens de stamboeknorm.
Vraag via pb eens wat longfields of Cloris voor hun paarden hebben neergeteld. Een goed gekeurde PRE-hengst...hmm..denk dat je zomaar op de 15 á 20.000 euro uit komt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, nou en? Honden worden herplaatst omdat je die niet kan slachten hoor, zo simpel is het.Asterix schreef:Die duivenmelkers ken ik welMarjoleine schreef:Asterix moet zich een verdiepen in de duivensport. Kun je lachen. Over verdienen aan je hobby gesprokenKeur het ook niet goed.
edit: diegene die ik goed ken is reuze goed voor zijn duiven maar na 1 of paar slechte vluchten is het 'krak'nekkie
Waar het mij om gaat is het geld dat er in omgaat.
Hondenfokkers verdienen geen zak. Niet vergeleken bij die duivenmelkers.