Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Showpup verkopen en niet showen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Showpup verkopen en niet showen

Ongelezen bericht door gyanty »

En hoezo in de natuurlijke vacht. Er wordt gefokt en gefokt en zeker bij honden die show lopen. Honden die onder normale omstandigheden met papilotten moeten lopen en waarbij het bijna onmogelijk wordt om gewoon in het bos te gaan lopen. Vachten worden steeds extremer gefokt. Vachten worden zo extreem dat ze een normaal leven in de weg staan. Tassia de schotse collie hield ik wel een stuk korter dan haar eigenaar, want ze liep hier dagelijks in een modderbos en ondanks dat zij alle plassen probeerde te ontwijken was het gewoonweg een onhoudbare situatie. Zij vond het ook echt niet leuk, want borselen werd een vervelend situatie die te vaak terug keerde. Met Santos de schotse collie reu van mijn ouders heb je dat helemaal niet. Hij schud zich een keer uit en alle vuil is eruit. En ik weiger om mijn hondin natuurlijke vacht te houden en hem of haar dus als porselein te behandelen en hier niet meer het bos in te gaan, nooit meer los lekker laten baggeren. En ja ik hou van lange vachten en zo natuurlijk mogelijk (en sommige rassen in showtoilet is niet zo natuurlijk mogelijk natuurlijk!)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef: Geef ze anders eens de tip om een paar wandelingen in de week een paar minuten te plukken.
Zo doe ik het hier ook en dat maakt het veel practischer.

Op een bepaald moment merk ik dat de krullen los zitten en dan trek ik ze er af. Misschien tien of twintig. De volgende dag weer.
Gewoon een stukje per keere. Het hoft niet zo'm punt te zijn.

En als ze echt niet willen rukken ze die vacht er met een shedder binnen tien minuten vanaf als de hond plukrijp is. Daabuiten niet, hoor. Krijg je spijt van.
In de vacht van eva als ze plukrijp is snijdt die shedder niet maar pukt als een gek.
Cleo is een ander verhaal. Dat wordt een cactus.
Een paar wandelingen in de week een paar minuten plukken bij Sjupi, dan zijn ze het hele jaar door bezig om 1 vacht te verwijderen. :wink:
Even voor de beeldvorming, zo ziet ze er in plukrijpe toestand uit:

Afbeelding

En dit blijft er over als ze geplukt is na heel veel noeste arbeid:

Afbeelding

Zoals je kunt zien zit er een íets andere vacht op dan bij Eva. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

LongFields schreef:
Cleva schreef: Geef ze anders eens de tip om een paar wandelingen in de week een paar minuten te plukken.
Zo doe ik het hier ook en dat maakt het veel practischer.

Op een bepaald moment merk ik dat de krullen los zitten en dan trek ik ze er af. Misschien tien of twintig. De volgende dag weer.
Gewoon een stukje per keere. Het hoft niet zo'm punt te zijn.

En als ze echt niet willen rukken ze die vacht er met een shedder binnen tien minuten vanaf als de hond plukrijp is. Daabuiten niet, hoor. Krijg je spijt van.
In de vacht van eva als ze plukrijp is snijdt die shedder niet maar pukt als een gek.
Cleo is een ander verhaal. Dat wordt een cactus.
Een paar wandelingen in de week een paar minuten plukken bij Sjupi, dan zijn ze het hele jaar door bezig om 1 vacht te verwijderen. :wink:
Even voor de beeldvorming, zo ziet ze er in plukrijpe toestand uit:

Afbeelding

En dit blijft er over als ze geplukt is na heel veel noeste arbeid:

Afbeelding

Zoals je kunt zien zit er een íets andere vacht op dan bij Eva. :mrgreen:
Das een bouvier :80:
Coatking er maandelijks doorheen trekken zal ook reuze schelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

bouvierpoedel schreef: Das een bouvier :80:
Coatking er maandelijks doorheen trekken zal ook reuze schelen.
Dit is het nestzusje van Tapas. :lol1:
Als ik niet beter zou weten zou ik haar ook voor mini Bouvier aangezien hebben hoor. :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik ben het wel met ~Suzanne~ eens, dat eerlijkheid het belangrijkste is. Geen dingen beloven die je niet kan of wil waarmaken dus. Natuurlijk kan het altijd zo zijn dat er iets verandert in je situatie waardoor je beloftes niet na kan komen, dat lijkt me geen probleem verder.

Ik wil straks best eens een showtje doen met pup-op-komst. Gewoon om eens te zien hoe dat is. k denk niet dat het echt iets voor mij zal zijn, maar wie weet vind ik het fantastisch. Bij de labrador is er ook geen speciaal showtoilet ofzo, dus je haalt er eens een doekje over en je bent er klaar voor, dat maakt het ook wel makkelijk. Als ik een poedel had zou ik hem ook liever niet in showmodel hebben, gewoon vanwege onpraktisch
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Natuurlijk is eerlijkheid t belangrijkste. Pas nog "profijt" van gehad.....weet nog steeds niet uit welke hoek (maar dat & van welke fokker we een Saluki kregen stond eigenlijk alleen specifiek hier in de vet hoek) maar de fokker van Pegasus was op een showbviavia benadert om ons geen pup te verkopen omdat we onze honden in kennels hielden & te veel honden hadden. Helaas voor de klager had ik in mijn eerste contact al onze situatie volledig uitgelegd & was t aantal honden, andere dieren & dat onze andere honden in kennels leven al lang & breed bekend bij de fokker. Totaal geen probleem dus;-) want eerlijk geweest aan de voorzijde...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:Natuurlijk is eerlijkheid t belangrijkste. Pas nog "profijt" van gehad.....weet nog steeds niet uit welke hoek (maar dat & van welke fokker we een Saluki kregen stond eigenlijk alleen specifiek hier in de vet hoek) maar de fokker van Pegasus was op een showbviavia benadert om ons geen pup te verkopen omdat we onze honden in kennels hielden & te veel honden hadden. Helaas voor de klager had ik in mijn eerste contact al onze situatie volledig uitgelegd & was t aantal honden, andere dieren & dat onze andere honden in kennels leven al lang & breed bekend bij de fokker. Totaal geen probleem dus;-) want eerlijk geweest aan de voorzijde...
Dan ben je ook een beetje ziek in je hoofd om zoiets te doen.
Dus kennel = slecht en liefdeloos gemeen.? :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Judith-Diesel schreef:Dat vraag ik mij af, als je een show hond fokt met een trim vacht, uit kampioens lijnen. Zou je dan een pup verkopen aan mensen die nadrukkelijk vertellen dat ze niet gaan showen of het showtoilet scheren?

Bijvoorbeeld de poedel, leeuwhondje enz.
Vind je het "not done" als je een trimhond hebt dat de pupeigenaren het gewoon kort scheren of niet in showtoilet houden?
Voorbeeld voor mij, ik heb een grote poedel met stamboom en ik zou met haar kunnen showen. Maar ik heb er bewust voor gekozen om haar niet in showmodel te hebben staan omdat ik dat niet mooi vindt. En ik dus daarom ook niet met haar zal showen.
Zou je dus als je poedel fokker was, mij een poedel verkopen uit een hele mooie showlijn, met de wetenschap dat ik dus niet show of scheer.
Ja hoor, mij een biet of je gaat schowen :wink:
In het geval van mijn ras al helemaal, maar zou je mijn ras als haardkleedje willen gaan gebruiken, gewoon voor de leuk/mooi dan verkoop ik niet :F:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Dus kennel = slecht en liefdeloos gemeen.? :piew:
Ja. Ik vind eigenlijk dat Crutz ze allemaal in bed moet nemen, en ze een kusje van mamma moet geven voordat ze ze toedekt :LOL:
Zou wel opruimen :LOL: .....

Nee...doe maar niet;-)
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nanna schreef:
Ja. Ik vind eigenlijk dat Crutz ze allemaal in bed moet nemen, en ze een kusje van mamma moet geven voordat ze ze toedekt :LOL:
:LOL: :LOL:

Maar ik vind het dan wel weer bezopen dat er achter crutz haar rug om die fokker wordt benaderd om dat soort dingen te gaan vertellen. :piew:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:
Nanna schreef:

Maar ik vind het dan wel weer bezopen dat er achter crutz haar rug om die fokker wordt benaderd om dat soort dingen te gaan vertellen. :piew:
Ach t is wel de reden dat ik een tijd geen updates heb gegeven....had ik ff geen zin meer in;-)

Verder jammer, ik was open & eerlijk omdat ik niets te verbergen heb & dat heeft nu (weer eens) in m'n voordeel gewerkt...
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

crutz schreef:
Asta schreef:
Nanna schreef:

Ach t is wel de reden dat ik een tijd geen updates heb gegeven....had ik ff geen zin meer in;-)

Verder jammer, ik was open & eerlijk omdat ik niets te verbergen heb & dat heeft nu (weer eens) in m'n voordeel gewerkt...
Ik vind zoiets ronduit asociaal. En volgens mij zegt het meer over diegene die achter jou rug om heen zoiets doet, iets met zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:
crutz schreef:
Asta schreef:
Nanna schreef: Ja. Ik vind eigenlijk dat Crutz ze allemaal in bed moet nemen, en ze een kusje van mamma moet geven voordat ze ze toedekt :LOL:

Ik vind zoiets ronduit asociaal. En volgens mij zegt het meer over diegene die achter jou rug om heen zoiets doet, iets met zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten
Vindt t ook asociaal, maar kan er niets meer aan veranderen, dus waarom zou ik me er druk over maken.....verspilde energie die ik ook wel beter kan gebruiken.
Daarom toen ook niets over gezegd, had zoiets van "komt wel een moment dat ik t kenbaar kan maken" & that's it dan ook wat mij betreft.....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

crutz schreef:Natuurlijk is eerlijkheid t belangrijkste. Pas nog "profijt" van gehad.....weet nog steeds niet uit welke hoek (maar dat & van welke fokker we een Saluki kregen stond eigenlijk alleen specifiek hier in de vet hoek) maar de fokker van Pegasus was op een showbviavia benadert om ons geen pup te verkopen omdat we onze honden in kennels hielden & te veel honden hadden. Helaas voor de klager had ik in mijn eerste contact al onze situatie volledig uitgelegd & was t aantal honden, andere dieren & dat onze andere honden in kennels leven al lang & breed bekend bij de fokker. Totaal geen probleem dus;-) want eerlijk geweest aan de voorzijde...
Belachelijk wat een bemoeizucht weer,wat is een showbviavia
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
show viavia die b moet een spatie zijn
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:Natuurlijk is eerlijkheid t belangrijkste. Pas nog "profijt" van gehad.....weet nog steeds niet uit welke hoek (maar dat & van welke fokker we een Saluki kregen stond eigenlijk alleen specifiek hier in de vet hoek) maar de fokker van Pegasus was op een showbviavia benadert om ons geen pup te verkopen
Dat gebeurt wel vaker.
Mij is al eens geld geboden om iemand géén pup te verkopen.
Nou, nee. Dat maak ik altijd zelf nog wel uit.
Rare mensen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Je hebt ook gekken in de show wereld he... :roll:

Ik vind het af en toe vreemd over de showvachten. Ik vind het vreemd dat bepaalde rassen geschoren/getrimt moeten worden. Waarom niet in normale vacht laten.
Leeuwhondje, die moet een kale kont hebben, waarom? Omdat iemand dat verzonnen heeft, laat je de vacht groeien heeft die hond geen kale kont.
Naakthonden, chinezen of peruanen, als ze niet naakt genoeg zijn, huppa scheermes erover. Ik vind dat bezopen. Want als je naakthond niet naakt genoeg is krijg je geen prijsje...
Poedel, die spant nog steeds voor mij de kroon. Waarom zo'n debiele opgeschoren vacht? Omdat ooit iemand bedacht heeft dat dat zo moet? Waarom zijn de Lagotto of andere krul rassen dan niet in zo'n raar model?
Afbeelding
twinkeltje
moderator

sbientje schreef:
twinkeltje schreef:
show viavia die b moet een spatie zijn
oke die show heet dus gewoon viavia
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Judith-Diesel schreef:Je hebt ook gekken in de show wereld he... :roll:

Ik vind het af en toe vreemd over de showvachten. Ik vind het vreemd dat bepaalde rassen geschoren/getrimt moeten worden. Waarom niet in normale vacht laten.
Leeuwhondje, die moet een kale kont hebben, waarom? Omdat iemand dat verzonnen heeft, laat je de vacht groeien heeft die hond geen kale kont.
Naakthonden, chinezen of peruanen, als ze niet naakt genoeg zijn, huppa scheermes erover. Ik vind dat bezopen. Want als je naakthond niet naakt genoeg is krijg je geen prijsje...
Poedel, die spant nog steeds voor mij de kroon. Waarom zo'n debiele opgeschoren vacht? Omdat ooit iemand bedacht heeft dat dat zo moet? Waarom zijn de Lagotto of andere krul rassen dan niet in zo'n raar model?
Dat zijn traditionele toiletten met een geschiedenis.
Althans, van die poedel dan. Dat toilet heeft de Portugese waterhond ook trouwens.
Die ander krulrassen hebben een andere historie, mar deze rassen worden al een behoorlijk aantal eeuwen zo geschoren.

Wat de naakthonden betreft ben ik het met je eens, dat is raar
Mensen fokken op grote kuiven, tja, dan wordt de rest ook meer qua haar. Het is het een of het ander.

En het leeuwhondje wordt zo geschoren omdat mensen dat hebben bedacht. Hij heet ook zo vanwege dat toilet.
En laten we eerlijk zijn: honden met zo'n toilet worden wel prima verzorgd qua vacht, iets dat lang niet alle andere rassen kunnen zeggen. Je zal wel moeten wil je het mooi houden ;)
Dat is dan wel een voordeel en die honden hebben er echt geen hinder van. Eerder het tegenovergestelde. ;)

Afbeelding

twinkeltje
moderator

Judith-Diesel schreef:Leeuwhondje, die moet een kale kont hebben
Sorry voor de bezitters ,maar dit vind ik toch zo belachelijk gezicht niet blote komt :O:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Vroeger schoren ze Maltezers ook zo. Daarom werden ze Maltezer leeuwtje genoemd.
Mijn vader had er een als kind, ik heb er nog foto's van ;)

Afbeelding

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toen wij Jurek en Sam als pup kochten, heb ik ook aangegeven dat ik er wel shows mee wilde gaan lopen. Echter bleek al gauw dat Jurek zich slecht liet benaderen en betasten door een keurmeester en daardoor hadden wij het ook al snel gezien. Bovendien is het nou eenmaal geen beauty maar een beast. Samica mist 2x een P4, dus die krijgt al minpunten als ze met haar bek open staat. Het hele showgedoe is me iets te duur om dan nog voor de lol mee te doen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat gedoe achter iemands rug om om iemand geen pup te verkopen gebeurt hier zeer regelmatig. Belachelijk vind ik dat!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Dat gedoe achter iemands rug om om iemand geen pup te verkopen gebeurt hier zeer regelmatig. Belachelijk vind ik dat!
Hier? Hoe bedoel je, hier?

Afbeelding

twinkeltje
moderator

Marjoleine schreef:Vroeger schoren ze Maltezers ook zo. Daarom werden ze Maltezer leeuwtje genoemd.
Mijn vader had er een als kind, ik heb er nog foto's van ;)
Ik vind het er echt niet uit zien :mrgreen: maar ja dat vind ik van die poedels met al die bolletjes ook niet en het hoeft ook niet als ze maar lief zijn
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Marjoleine schreef:
Machie schreef:Dat gedoe achter iemands rug om om iemand geen pup te verkopen gebeurt hier zeer regelmatig. Belachelijk vind ik dat!
Hier? Hoe bedoel je, hier?
Op het forum. Door mensen van het forum. Ik weet zo geen namen maar dit is al 2 keer eerder gebeurd dat iemand op het forum een hond/pup aankondigde en dat er door iemand anders vervolgens naar de fokker gebeld is.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

inderdaad, heb dat ook al regelmatig gehoord ja (ook op een ander forum overigens). Moet er niet aan denken dat iemand achter mijn rug om naar mijn fokker zou gaan en zoiets zou zeggen. Daar zou ik goed ziek van zijn
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Wat een misselijke streek zeg. :ugh:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Op het forum. Door mensen van het forum. Ik weet zo geen namen maar dit is al 2 keer eerder gebeurd dat iemand op het forum een hond/pup aankondigde en dat er door iemand anders vervolgens naar de fokker gebeld is.
Belachelijk.
Maar als een fokker daar gevoelig voor is, is dat minstens zo belachelijk, vind ik dan.

Maar goed, je hebt ze erbij. Ik kreeg zelfs geld aangeboden :LOL:
Ik heb een goed geheugen, dat is dan weer jammer voor mensen die zoiets doen :engel:

Afbeelding

Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Marjoleine schreef:
Machie schreef:Op het forum. Door mensen van het forum. Ik weet zo geen namen maar dit is al 2 keer eerder gebeurd dat iemand op het forum een hond/pup aankondigde en dat er door iemand anders vervolgens naar de fokker gebeld is.
Belachelijk.
Maar als een fokker daar gevoelig voor is, is dat minstens zo belachelijk, vind ik dan.

Maar goed, je hebt ze erbij. Ik kreeg zelfs geld aangeboden :LOL:
Ik heb een goed geheugen, dat is dan weer jammer voor mensen die zoiets doen :engel:
Dan spoor je echt niet, als je zoiets doet. :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”