Drazic schreef:Nu zijn er geen problemen omdat ik door de week thuis ben en werk in het weekend als mijn man thuis is.
Vanaf 1 januari moet ik de 5 ploegen in en dan wordt het een ander verhaal,dan zijn ze 2 dagen om de 8 dagen 8 uur alleen.
Wij gaan eerst proberen hoe ze het doen lukt het niet dan kunnen mijn ouders altijd invallen die wonen dan op een paar minuten van mij vandaan.
Maar mijn moeder en mij kennende gaan we het niet eerst proberen,en wordt er gelijk een middagje 'oma' van gemaakt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer volle dagen werken? Hoe doen we dat met de honden?
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: Weer volle dagen werken? Hoe doen we dat met de honden?

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn honden zijn ook nog nooit 8 uur achter elkaar alleen geweest (of nouja, pasha wel, ushi nog nooit). Die laat ik altijd tussen de middag uit. Altijd. En dat zijn ze gewend, ookal hoeven ze niet altijd te plassen tijdens dat rondje (van een half uur)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mijn honden worden (minstens)vier keer per dag uitgelaten, dit zijn ze dus gewent. Ik denk dat ze het wel even moeilijk krijgen wanneer ze het ineens 8 uur op moeten houden. Maar als honden dit gewent zijn weten ze niet beter. Als ik dan toch een paar uurtjes(hoogstens 5 uur)langer van huis ben moeten ze het wel ophouden, ongelukjes zal ik dan voor lief nemen. Dit is bij Mowgli nog niet voor gekomen ze houd het op, en Balou zit als ik van huis ben in zijn bench en is krantzindelijk bij mij in huis gekomen. Dit klinkt leuker dan het is, hij is nu erg moeilijk zindelijk te krijgen. Maar zal ik bij langere afwezigheid een bak met kranten in de kamer zetten, dan zal hij daar op gaan.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Sinds deze week moet ik Senna ook 2 dagen per week 8 uur (en als het tegenzit langer dan dat) alleen laten. Dat kan ze prima. Ik zorg dat ze genoeg beweging krijgt. De andere dagen werkt mijn vriend thuis en ik ben de woensdag vrij.
Als ik wel thuis ben, slaapt het beest de hele dag.
Dus kan me niet voorstellen dat ze er echt onder lijd, zeker niet met maar 2 dagen per week.
Als ik wel thuis ben, slaapt het beest de hele dag.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zijn de honden soms langer alleen dan ik zou willen... ik werk s;avonds vanaf half 6 tot half 11, maar het wordt ook wel eens 1 uur s'nachts... ik kan het niet maken om op mijn werk te roepen dat ik om 23.00 uur naar huis moet aangezien het werk af moet en anders elke keer dezelfde de pineut zijn... en ik ws mijn baan kwijtraak dan.. gelukkig werk ik maar 3 avonden waarvan de vrijdagavond ook en dan is mijn lief thuis dus het gata dan om 2 avonden.
Als ik thuis kom liggen ze gelukkig gewoon te slapen, dat doen ze s'avonds ook als ik thuis ben aangezien wij overdag actief zijn, maar zodra ik thuis ben gaan we uit... en dat is vaak ook weer lekker een uurtje wandelen in het donker op de fietspaden.. nog even een uurtje knuffelen en pas als hun gaan slapen ga ik naar bed..
Dus ik ben er geen voorstander van maar helaas gebeurt het wel eens.... en de honden hebben er geen problemen mee maar voor mezelf vind ik het vreselijk, maar oppas vinden voor die avonden is ook moeilijk aangezien bijna iedereen moet werken overdag dus niet tot 1 uur s'nacht bij mij kunnen zitten, ze hebben bijna ook allemaal zelf honden en Esperanza van mij is niet gedient van andere honden...
Het is niet anders.
Als ik thuis kom liggen ze gelukkig gewoon te slapen, dat doen ze s'avonds ook als ik thuis ben aangezien wij overdag actief zijn, maar zodra ik thuis ben gaan we uit... en dat is vaak ook weer lekker een uurtje wandelen in het donker op de fietspaden.. nog even een uurtje knuffelen en pas als hun gaan slapen ga ik naar bed..
Dus ik ben er geen voorstander van maar helaas gebeurt het wel eens.... en de honden hebben er geen problemen mee maar voor mezelf vind ik het vreselijk, maar oppas vinden voor die avonden is ook moeilijk aangezien bijna iedereen moet werken overdag dus niet tot 1 uur s'nacht bij mij kunnen zitten, ze hebben bijna ook allemaal zelf honden en Esperanza van mij is niet gedient van andere honden...
Het is niet anders.
-
Stol
Oh dat is inderdaad vervelend zeg.Ody schreef:Dat mogen mijn honden dus niet. Als ik thuis ben loop ik meerdere keren per dag kortere stukken, omdat ze gewoon te blessuregevoelig zijn voor hele lange wandelingen. Daarnaast fiets ik iedere dag (mits het weer dit toelaat) met ze in een rustig drafje naast de fiets.Stol schreef:Gewoon optijd je bed uit en de honden zo'n 2 uur lekker laten rennen en vliegen en wandelen. En dan zijn ze de rest van de dag lekker moe!
Manlief vind het onzin om te gaan betalen voor het uitlaten, dan rijdt hij liever even heen en weer in zijn pauze. Denk dat we het hier voolopig maar even op houden (als ik de baan krijg natuurlijk) en ondertussen houd ik mn oren open naar iemand die ´s middags 10 minuutjes met ze wil lopen.
Ik denk dat jouw honden die twee keer per weer echt wel alleen kunnen zijn. Geef ze anders wat leuke dingen als een Kong bijvoorbeeld? Botjes zou ik niet doen, daar moeten ze veel van drinken
Ik zou het gewoon eens proberen, en kijken hoe het gaat!
-
Marion.
Nee hoor. Maar ze heeft het er wel over dat ze nooit honden zou hebben, als die 8 uur alleen zouden moeten zijn. Want roedeldieren.Inge O schreef:lees jij dan ergens dat nanna het over jouw honden heeft? of al eens aan gedacht dat je ooit wel eens een ander type hond zou kunnen treffen?
Nanna is in deze degene die oordeelt hoor, en wel met háár honden in het achterhoofd. Mag ik toch wel vertellen dat de mijne liever 8 uur alleen thuis zijn, dan dat we even tussen de middag een poep/pies rondje gaan doen? Zo is het hier nu eenmaal.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Fulltime, dus 5x per week 8 uur alleen, vind ik ook wel anders dan 1 of 2 dagen 8 uur alleen.Nanna schreef:Geen oordeel, een constatering.Marion. schreef: ze heeft het er wel over dat ze nooit honden zou hebben, als die 8 uur alleen zouden moeten zijn. Want roedeldieren.
Nanna is in deze degene die oordeelt hoor
Als iemand anders zijn/haar hond hele dagen alleen thuis wil laten zitten: zelf weten. Ik zou het zelf echter niet kunnen. Dus ja, als ik fulltime zou werken, dan had ik géén honden.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nanna schreef:Geen oordeel, een constatering.Marion. schreef: ze heeft het er wel over dat ze nooit honden zou hebben, als die 8 uur alleen zouden moeten zijn. Want roedeldieren.
Als iemand anders zijn/haar hond hele dagen alleen thuis wil laten zitten: zelf weten. Ik zou het zelf echter niet kunnen. Dus ja, als ik fulltime zou werken, dan had ik géén honden.
ff hoor, ik ben dan wel geen Marion, maar volgens mij zitten Miep en Saar daar geen 5 dgn 8 uur lang "alleen"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Dan hadden wij ook geen honden. En ik heb het dan over wij. Als wij beiden fulltime zouden werken, dan hadden we ook geen honden (die zijn pas gekomen toen we het onderling anders konden regelen). En daar gaat het bij TS ook over. Af en toe 8 uur alleen (of minder). En dat gaat prima bij de meeste honden hoor.Nanna schreef:Geen oordeel, een constatering.Marion. schreef: ze heeft het er wel over dat ze nooit honden zou hebben, als die 8 uur alleen zouden moeten zijn. Want roedeldieren.
(denk zelfs dat Inge O dat moet beamen, terwijl zij in haar eentje een roedel heeft èn meer werkt dan jij)
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Ik heb een hondendeur, de honden kunnen buiten als het nodig is. Misschien is dat een oplossing?
-
Marion.
Onze achterdeur staat altijd wijd open als wij een feestje hebben, maar ik geloof niet dat één van de honden daar naar buiten gaat. Inbrekers komen trouwens op de één of andere manier ook niet binnen. Te weinig te halen? Of teveel waakhondenNanna schreef:Ik zie dat je een grote hond hebt, dat betekent dus een grote hondendeur. Als je grote hond daardoor naar buiten kan, kan een beetje inbreker daar ook door naar binnenVitalia schreef:Ik heb een hondendeur, de honden kunnen buiten als het nodig is. Misschien is dat een oplossing?
-
Vitalia
- Zeer actief
Een beetje inbreker zou wel twee keer nadenken en bij de buren gaan 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Hier staat ook de tuindeur op een kier zodat Dol naar buiten kan.Verwacht wel dat Dol inbrekers afschrikt hoor 

-
Vitalia
- Zeer actief
Ik heb trouwens zelf al "ingebroken" bij mij thuis, toen ik mijn sleutel vergeten was
Ik heb toen wel, voor ik erdoor kroop, naar de honden geroepen zodat ze wisten dat ik het was (je weet maar nooit), een likpartij was mijn beloning (heel aangenaam als je halverwegen een hondendeur steekt
Ik heb toen wel, voor ik erdoor kroop, naar de honden geroepen zodat ze wisten dat ik het was (je weet maar nooit), een likpartij was mijn beloning (heel aangenaam als je halverwegen een hondendeur steekt
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ja dat zou kunnen,maar het is hier nog nooit gebeurd,denk ook dat ze eerder een deur verder gaan dan de moeite nemen om een stuk worst met gif in mijn tuin te gooien.Nanna schreef:Vooral als ze dat stuk worst met gif over de schutting gooien.Pepie schreef:Hier staat ook de tuindeur op een kier zodat Dol naar buiten kan.Verwacht wel dat Dol inbrekers afschrikt hoor

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Als ze willen inbreken dan komen ze wel binnen hoor, of dat nu door het hondenluik is of door het raam. En ze kunnen net zo goed dat gif door de brievenbus proppen.Nanna schreef:Vooral als ze dat stuk worst met gif over de schutting gooien.Pepie schreef:Hier staat ook de tuindeur op een kier zodat Dol naar buiten kan.Verwacht wel dat Dol inbrekers afschrikt hoor
Echt, als ze jouw huis willen leeghalen en er zit een hond dan nemen ze hun voorzorgen wel. Of het beest nu binnen of buiten zit. Zijn dat nu jouw criteria om aan te tonen dat je je hond niet alleen thuis mag laten? Eerst kan de hond niet plassen, dus deur open. Nee dat kan ook niet, want dan komen de inbrekers gif strooien. Hondenluik, kan ook niet want daar wurmt een inbreker zich zo doorheen! Straks mag je ook de rolluiken niet open laten zodat ze in de vensterbank kunnen liggen, want dan ziet een inbreker je tv staan en dan komen ze binnen!
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen zijn wij 11 uur van huis.
Dan komt schoonpa om met Senna en Melo te gaan wandelen, hij neemt ze mee naar het meer. 11 uur is wat te gortig om niks te regelen.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik werk FT en meestal als de temperatuur het toelaat gaan ze mee naar het werk en zitten in de auto.
Smorgens effe een half u rauzen in het bos, smiddags onder de pauze een uurtje en een lange ronde als ik klaar ben met werken.
Als de temperatuur buiten te hoog komt zoals in de zomer zitten ze thuis in de kennel, dus een ongelukje dan is geen ramp, nog altijd beter dan gekookt te worden in de auto.
Smorgens effe een half u rauzen in het bos, smiddags onder de pauze een uurtje en een lange ronde als ik klaar ben met werken.
Als de temperatuur buiten te hoog komt zoals in de zomer zitten ze thuis in de kennel, dus een ongelukje dan is geen ramp, nog altijd beter dan gekookt te worden in de auto.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
een hond wordt ook ouder en kan problemen krijgen.
hoe doen jullie dat dan?
Mijn oudje heeft nu "plastabletten" . die moet elke 2 uur naar buiten. en ja. ook 's nachts al zit er dan 3 of 4 uur tussen.
hoe doen jullie dat dan?
Mijn oudje heeft nu "plastabletten" . die moet elke 2 uur naar buiten. en ja. ook 's nachts al zit er dan 3 of 4 uur tussen.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Als mijn hond ouder zou worden en last zou gaan krijgen zou ik familie/buren of een uitlaatservice in gaan schakelen.Jacq schreef:een hond wordt ook ouder en kan problemen krijgen.
hoe doen jullie dat dan?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat zou ik dan op dat moment wel zien, daar komt dan wel een oplossing voor is het niet linksom dan wel rechtsom...Jacq schreef:een hond wordt ook ouder en kan problemen krijgen.
hoe doen jullie dat dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Precies zo denk ik ook. Ik ga mij niet mijn hele leven zorgen maken over wat er misschien nog allemaal kan gebeuren.malinois schreef:Dat zou ik dan op dat moment wel zien, daar komt dan wel een oplossing voor is het niet linksom dan wel rechtsom...Jacq schreef:een hond wordt ook ouder en kan problemen krijgen.
hoe doen jullie dat dan?
Gr. Aniek