Gedekt Jovka, gedekt. Had ze maar nagedachtMuk schreef:Helaas kun je er niets aan veranderen, dat klopt.TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
Maar als een teef groen slijm verliest en er wordt niets ondernomen is het slecht. De ouders van Lili hadden op zijn minst het boek "De geboorte van een hond" van dhr. Naaktgeboren moeten lezen, dan had je in ieder geval de basiskennis van een hondendracht én bevalling gehad. Dat boek zou iedereen die wil fokken (verantwoord of niet) moeten lezen vóórdat er ook maar iets gedenkt wordt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
62 dagen drachtig!!
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: 62 dagen drachtig!!
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dank voor je genuanceerde reaktie. Op de reakties van sommige anderen reageer ik maar niet meer, want dan hebben we zomaar weer een reltopic.Muk schreef:Helaas kun je er niets aan veranderen, dat klopt.TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
Maar als een teef groen slijm verliest en er wordt niets ondernomen is het slecht. De ouders van Lili hadden op zijn minst het boek "De geboorte van een hond" van dhr. Naaktgeboren moeten lezen, dan had je in ieder geval de basiskennis van een hondendracht én bevalling gehad. Dat boek zou iedereen die wil fokken (verantwoord of niet) moeten lezen vóórdat er ook maar iets gedenkt wordt.
-
Muk
Je hebt gelijk, ik pas het gelijk aan.Marion. schreef:Gedekt Jovka, gedekt. Had ze maar nagedachtMuk schreef:Helaas kun je er niets aan veranderen, dat klopt.TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
zijn je teef en de reu getest op erfelijke ziektes of vond je da dat het zo ook wel kon?Lili schreef:het KAN bij de eerste loopsheid maar dat is niet goed voor hun hond. 2e loopsheid kant wel, volgends de DA is mijn stafford wel klaar voor een nestje. Door haar bouw is zij wel sterk genoeg. Vanwaar de negativiteit? Ik doe haar niks hor. Ze is zwanger nu en ik geniet er van!! Ze is nog steeds knuffelig en speels, ze is een schat!!fes/lou schreef:Het kan ook bij de eerste loopsheid, maar of het goed is voor je hond is een ander verhaal. Ze is nog niet eens fatsoenlijk uitgegroeid...

-
Muk
Tom, ik begrijp je best.TomCee schreef:Dank voor je genuanceerde reaktie. Op de reakties van sommige anderen reageer ik maar niet meer, want dan hebben we zomaar weer een reltopic.Muk schreef:Helaas kun je er niets aan veranderen, dat klopt.TomCee schreef:Wat moet ze dan doen? Teiltje water of tegen de muur? Mensen, het is al gebeurd, daar kun je (helaas dat wel) niets meer aan veranderen. Steun haar dan gewoon op DIT moment.
Ik zie dit forum als een forum vol met hondenliefhebbers die het beste met de hond voor hebben. Als die mensen dan zien dat er niet in het belang van de hond gehandeld wordt (zoals hier), dan wordt daar ook harder op gereageerd dan op een forum zonder specifieke hondenliefhebbers.
En eerlijk gezegd word ik moedeloos van dit soort nestjes waar totaal niet over is nagedacht. Ook omdat ik het zelf zo vaak heb gezien en ook zelf andermans ellende (want dat is het al snel voor die mensen als een bevalling niet probleemloos lukt of als de pups niet allemaal verkocht worden) opgelost. En een dier verdient gewoon beter.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben het met een heleboel posters eens, dit is geen nestje voor de leuk. Ten eerste hoe gaat moederhond het eraf brengen en en tweede hoe ga je hier verantwoorde baasjes voor vinden. Feit blijft dat mams op punt van bevallen staat dus wil je alsjeblieft je teef goed in de gaten houden en gelijk de DA inschakelen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lief en naief kan ook een complient zijn meissie.
Je bent nog maar 20 en dan kijk je nog anders tegen dingen aan met je roze bril op.
Maar hoe is je teef nu .?
Dat krampen wat jij zegt zijn gewoon voorweeén hoor.
Dus als het niet doorzet wel de DA bellen.
Je bent nog maar 20 en dan kijk je nog anders tegen dingen aan met je roze bril op.
Maar hoe is je teef nu .?
Dat krampen wat jij zegt zijn gewoon voorweeén hoor.
Dus als het niet doorzet wel de DA bellen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Wilm@
Inderdaad, dit is geen nestje voor de leuk. Als het voor de leuk was, dan had je het al dermate rondbazuint dat marktplaats niet meer nodig is. Ze staan er al op nog voordat het geboren is.Tiny schreef:Ik ben het met een heleboel posters eens, dit is geen nestje voor de leuk. Ten eerste hoe gaat moederhond het eraf brengen en en tweede hoe ga je hier verantwoorde baasjes voor vinden. Feit blijft dat mams op punt van bevallen staat dus wil je alsjeblieft je teef goed in de gaten houden en gelijk de DA inschakelen.
Bel in godsnaam je dierenarts. Groenslijm is niet een goed teken.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik ook, 2 tegelijk zelfs dood.fes/lou schreef:Ik heet geen Fez.
Moeten we er dan een koetsjie koetsjie topic van maken? Leuk een nestje? Dan komen mensen er nooit achter dat ze dingen verkeerd aanpakken. Daarbij...groen slijm verliezen zonder duidelijke weeën is voor mij een tekebn dat er wat mis is, dus dat je de dierenarts moet bellen...
Ik heb een ker een teef gehad die tijdens de bevalling groen slijm verloor, die betreffende pup kwam er dood uit.
Daarna een keizersnede en nadien ook nog mijn teef overleden.
Dus krijg hier echt kippevel van.
Niet alleen bellen maar ook gaan naar die dierenarts.

-
Punzel
- Zeer actief
Ik denk dat hier helemaal geen verantwoorde baasjes voor de te vinden zijn, aangezien ts zelf geen verantwoord baasje is. Als zij denkt dat hondagressie in de opvoeding zit, en niet in het ras, dan zal ze dat eventuele toekomstige baasjes precies zo vertellen.Tiny schreef:Ik ben het met een heleboel posters eens, dit is geen nestje voor de leuk. Ten eerste hoe gaat moederhond het eraf brengen en en tweede hoe ga je hier verantwoorde baasjes voor vinden. Feit blijft dat mams op punt van bevallen staat dus wil je alsjeblieft je teef goed in de gaten houden en gelijk de DA inschakelen.
En voor je het weet lopen er weer 10 van die beesten rond waar Nanna dan weer fijn topics over kan openen. Want daar zijn er ook nog niet genoeg van natuurlijk
Nouja, ik hoop in ieder geval dat de bevalling goed verloopt. Succes daarmee Lili.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is geen wet van meden en perzen, maar de kans is iig groot.Jion schreef:Begrijp ik het goed dat groen slijm betekent dat er al minstens één pupje dood is?![]()
Dan zou ik maar snel de DA erbij roepen!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nanna moet natuurlijk ook wat te doen hebben voor leuke topics.Punzel schreef:Ik denk dat hier helemaal geen verantwoorde baasjes voor de te vinden zijn, aangezien ts zelf geen verantwoord baasje is. Als zij denkt dat hondagressie in de opvoeding zit, en niet in het ras, dan zal ze dat eventuele toekomstige baasjes precies zo vertellen.Tiny schreef:Ik ben het met een heleboel posters eens, dit is geen nestje voor de leuk. Ten eerste hoe gaat moederhond het eraf brengen en en tweede hoe ga je hier verantwoorde baasjes voor vinden. Feit blijft dat mams op punt van bevallen staat dus wil je alsjeblieft je teef goed in de gaten houden en gelijk de DA inschakelen.
En voor je het weet lopen er weer 10 van die beesten rond waar Nanna dan weer fijn topics over kan openen. Want daar zijn er ook nog niet genoeg van natuurlijk(honden bedoel ik)
Nouja, ik hoop in ieder geval dat de bevalling goed verloopt. Succes daarmee Lili.
Dus eigenlijk is TS heel hulpvaardig naar Nanna en dat verdient een

-
sjm
- Zeer actief
Brr, groen slijm is niet goed! Ik zou héél snel de dierenarts bellen. Slijm voor de bevalling kan prima, maar dit mag niet groen zijn. Dat betekent dat er iets in die baarmoeder gebeurt wat niet goed is, waarschijnlijk een teken van een pup wat dood is. Dit is niet gezond voor de baarmoeder van mams als je er niets aan doet...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als ik de foto's zie dan springen de tranen gewoon in m'n ogen
hoe kun je in godsnaam zoiets je hond aan doen?
Ik duim voor het teefje dat ze ten minste de bevalling overleeft..
-
Tiny
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik zo'n hond tegenkomt ik acuut het bos uitga. Welke baas het ook wordt, de poeziewoezie baas of de stoere kijkmijeenslopen baas, geen van beide lijkt mij geschikt.Punzel schreef:
En voor je het weet lopen er weer 10 van die beesten rond waar Nanna dan weer fijn topics over kan openen. Want daar zijn er ook nog niet genoeg van natuurlijk(honden bedoel ik)
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dit dus en verderValerie schreef:Als ik de foto's zie dan springen de tranen gewoon in m'n ogenhoe kun je in godsnaam zoiets je hond aan doen?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Dat weet je niet. Misschien dat ts door de reacties na gaat denken en niet de volgende loopsheid weer een reus op haar teefje zet.TomCee schreef:Fez, echt dat begrijp ik heel goed. Maar het is al gebeurd, en negatieve reakties, hoe begrijpelijk dan ook, maken het er niet beter op.fes/lou schreef:Jij snapt het nog steeds niet he Tom. Laten we het zo zeggen, een klein jong onuitgegroeid teefje en een hele grote forse reu geeft grote kans op problemen bij de geboorte. Waarom niet gewacht tot het diertje 2 jaar oud was, dan had ze iig zelf min of meer uitgegroeid geweest. Daarna kun je nog genoeg nestjes met har fokken, dat hangt echt niet van het eerste nestje op zeer jonge leeftijd af.TomCee schreef:Marion. schreef: Genieten doe je maar lekker van een chips als je daar trek in hebt. Of van een uitje waar je zin in hebt. Genieten puur uit eigenbelang doe je niet over de rug van dieren
Het nestje van nu is een feit, maar een slimme keuze was het niet en ik hoop dat er de volgende keer veel beter nagedacht wordt. Want de keuze die nu gemaakt is mogelijk gewoon gevaarlijk. Ook geen DA bellen na het verlies van groen slijm is niet slim. Hoewel, met de verhalen die ik nu gelezen heb over de DA is dat de vraag. Die houdt er ook een aparte mening op je geloof ik.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
TS, ik hoop dat je de tips ter harte neemt en accuut de DA gaat bellen!
-
Marion.
Ik heb nooit gefokt. Ik heb zelf ook nooit geworpen. En toch weet ik dat slijmverlies gewoon normaal is, maar groen is niet goed. Snap niet waarom ts daar zo luchtig over doet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Keizersnee doen is toch weer inkomsten toch.flamme schreef:Dat weet je niet. Misschien dat ts door de reacties na gaat denken en niet de volgende loopsheid weer een reus op haar teefje zet.TomCee schreef:Fez, echt dat begrijp ik heel goed. Maar het is al gebeurd, en negatieve reakties, hoe begrijpelijk dan ook, maken het er niet beter op.fes/lou schreef:Jij snapt het nog steeds niet he Tom. Laten we het zo zeggen, een klein jong onuitgegroeid teefje en een hele grote forse reu geeft grote kans op problemen bij de geboorte. Waarom niet gewacht tot het diertje 2 jaar oud was, dan had ze iig zelf min of meer uitgegroeid geweest. Daarna kun je nog genoeg nestjes met har fokken, dat hangt echt niet van het eerste nestje op zeer jonge leeftijd af.TomCee schreef:
Het nestje van nu is een feit, maar een slimme keuze was het niet en ik hoop dat er de volgende keer veel beter nagedacht wordt. Want de keuze die nu gemaakt is mogelijk gewoon gevaarlijk. Ook geen DA bellen na het verlies van groen slijm is niet slim. Hoewel, met de verhalen die ik nu gelezen heb over de DA is dat de vraag. Die houdt er ook een aparte mening op je geloof ik.

-
Punzel
- Zeer actief
Ik nam eigenlijk aan dat ts allang bij de DA stond, omdat ze hier niet meer reageert. Maar misschien ben ik net zo naïef als ts zelfSkittles schreef:TS, ik hoop dat je de tips ter harte neemt en accuut de DA gaat bellen!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ze reageert al even niet meer, dus hopelijk heeft ze een dierenarts bereid gevonden even te kijken.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Keizersnee doen is toch weer inkomsten toch.bouvierpoedel schreef:
Dat weet je niet. Misschien dat ts door de reacties na gaat denken en niet de volgende loopsheid weer een reus op haar teefje zet.
Ah, dat zal het zijn
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
flamme schreef:Keizersnee doen is toch weer inkomsten toch.bouvierpoedel schreef:
Dat weet je niet. Misschien dat ts door de reacties na gaat denken en niet de volgende loopsheid weer een reus op haar teefje zet.
Ah, dat zal het zijn
Bentlyki vind ik persoonlijk iets sjieker.

- Lili
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse stafford en een Chihuahua!
Dat klopt ja! Mijn moeder komt er gelijk aan als ze gaat bevallen, en de DA weet er ook van dus die kan ik ook bellen ook snachts. Wij hebben 10 jaar op een manege gewoond in Oud beijerland en ik heb ook vaak bevallingen meegemaakt van paarden. Echt geweldig om mee te maken, en het klopt wat je zeggt dat het enorm zwaaar is, vandaar dat ik ook vrij heb genomen om bij de pups te kunnen zijn. En mijn moeder is er ook voor ons! Daarom is er echt voor gekozen. Bedankt voor je advies!!Boutje schreef:Je schrijft dat je moeder al vaker nestjes heeft gehad. Ik hoop dat ze je helpt bij de bevalling?
Ik duim dat alles goed gaat!
Als je het niet vertrouwt direct bellen naar de dierenarts hoor! Liever een paar keer voor niks bellen dan te lang wachten.
Hier ging ons eerste nestje eigenlijk heel goed en ik had speciaal een kleiner en tengerder reutje gekozen, ben zelf ook redelijk ervaren in die dingen (niet direct bij honden, maar wel bij paarden, mini-ponies, te vroeg geboren babietjes en meerlingen en zo waar ik assisteerde in de verloskamer om de probleembabies op te vangen) en ik heb toch tijdens de bevalling 3 keer met de dierenarts gebeld, 2 keer belde ik en 1 keer belde hij ons terug, gewoon om op de hoogte te blijven en indien nodig tijdig in te kunnen grijpen.
't Is toch best spannend, een bevalling, en de periode er na!
- Lili
- Vaste gebruiker
Wie zegt dat ik dat wil? Misschien wil ik wel helemaal geen nestje meer! Ik snap jou verveling en aanval nie!! ik kom hier niet om aangevallen te worden, ik kwam hier voor tips, zodat ik daar wat mee kan. Elke bevalling is anders,. vandaar mijn onderwerpfes/lou schreef:Jij snapt het nog steeds niet he Tom. Laten we het zo zeggen, een klein jong onuitgegroeid teefje en een hele grote forse reu geeft grote kans op problemen bij de geboorte. Waarom niet gewacht tot het diertje 2 jaar oud was, dan had ze iig zelf min of meer uitgegroeid geweest. Daarna kun je nog genoeg nestjes met har fokken, dat hangt echt niet van het eerste nestje op zeer jonge leeftijd af.TomCee schreef:Marion. schreef:Genieten doe je maar lekker van een chips als je daar trek in hebt. Of van een uitje waar je zin in hebt. Genieten puur uit eigenbelang doe je niet over de rug van dierenTomCee schreef:Ik begrijp heel goed de argumenten van de 'critici', maar hebben die opmerkingen op dit moment een meerwaarde?? Laat Lily gewoon genieten van iets wat toch al een feit is.......en bederf dat moment niet.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar nu alles bijgelezen.
Lili, heb je, in de laatste uren, je DA nog gebelt m.b.t. dat groene slijm?? Als ik de kenners mag geloven (en dat doe ik) dan is groen slijm GEEN goed teken.
Lili, heb je, in de laatste uren, je DA nog gebelt m.b.t. dat groene slijm?? Als ik de kenners mag geloven (en dat doe ik) dan is groen slijm GEEN goed teken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
maar de dierenarts heb je nog niet gebeld i.v.m. het groene slijm?
- Lili
- Vaste gebruiker
ik heb niet gezegd groen slijm, ik heb gezegd het is doorzichtig slijm , klein beetje groenachtig,, ik heb gebeld ja en de DA zegt dat als het ook doorzichtig is dat dat er vaak uitkomt 24 uur voor dat de eerste pup komt!Skittles schreef:maar de dierenarts heb je nog niet gebeld i.v.m. het groene slijm?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Paarden zijn nnatuurlijjk niet hetzelfde als honden .
Als er nu nog geen echte barensweeén zijn en plus dat groene slijm dan zou een bezoekje aan de DA niet overbodig zijn.
Beter een keer voor niets dan .......
Als er nu nog geen echte barensweeén zijn en plus dat groene slijm dan zou een bezoekje aan de DA niet overbodig zijn.
Beter een keer voor niets dan .......