Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan je (niet) doen bij je hond?
Moderator: moderatorteam
Re: Wat kan je (niet) doen bij je hond?
Ik kan alles bij ze doen, maar Tom wordt behoorlijk chagrijnig als ik met de kam in de buurt van zijn anus kom. Maar eej, wie heeft dat niet. 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ff off topic: lang niet gezien!miekmiek schreef:Ik kan alles bij ze doen, maar Tom wordt behoorlijk chagrijnig als ik met de kam in de buurt van zijn anus kom. Maar eej, wie heeft dat niet.

ja. was het even zat. 

-
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
Hajo laat alles toe door ons maar moet daarbij wel vreselijk zuchten
. Dan zeg ik altijd dat hij niet zo moet miepen, dan stopt hij even maar gaat enkele minuten later weer verder. De laatste keer bij de da was een ander verhaal, toen had hij vreselijk zere ballen en niemand mocht er ook maar naar wijzen. Wij kregen toen een soort zalf mee en moesten dat 3 x per dag opsmeren. Eerst lukte het niet zo erg, maar we gingen natuurlijk gewoon door, en na een paar keer had hij denk ik ook door dat het hielp want hij bleef netjes stilstaan. Volgens de da deed het heel erg pijn, dus vond ik het best knap van hem dat hij alles toeliet.

- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik kan bij Davey alles doen, Oren schoonmaken, piemel poetsen, teken verwijderen, borstelen en kammen.
Hij moet wel zien wat ik er uit of af haal. Hij kijkt mij dan aan alsof hij zegt;
Stop maar weer terug, ik heb het nog nodig.
Vooral haren en teken ontkomen niet aan inspectie.
Hij moet wel zien wat ik er uit of af haal. Hij kijkt mij dan aan alsof hij zegt;
Stop maar weer terug, ik heb het nog nodig.
Vooral haren en teken ontkomen niet aan inspectie.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik kan alles bij ze doen wat nodig is, maar het verschil tussen die twee is wel overduidelijk
Boyke laat alles gelaten toe met een lijdzame blik. Hij zal nooit lelijk doen en vergeeft me ook meteen weer. De dierenarts is zijn grote vriend, want die heeft koekjes
Sidney vindt alles wat je moet doen dat anders is dan anders vreselijk
Of het nu plukken, borstelen, oog schoonmaken of naar de dierenarts is. Ze laat het allemaal gewoon toe, maar de eerste de beste gelegenheid neemt ze de benen
Grommen of zo doet ze beslist niet, maar de rest van de dag kijkt ze me wel aan als de vermoorde onschuld en makt ze zich uit de voeten als ik er aan kom 

Sidney vindt alles wat je moet doen dat anders is dan anders vreselijk

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Gaat allemaal prima hier. Ivan is alleen een pieper verder niet.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Angeniet
- Erelid
Izzy heeft de schurft aan de oogdruppels die ze momenteel krijgt, maar wat moet dat moet.
Beloning daarna is altijd erg welkom
Beloning daarna is altijd erg welkom

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nú kan ik alles doen. Als klein hondje vond ze het een dráma als ik oogdruppels gaf of nagels knipte.
Ook optillen vond ze niet leuk, dan worstelde ze zich met een verbeten bekkie los. Zelf doen!
Dat is nu geen enkel probleem meer.
Ze trekt haar meest lijdzame hoofd, en mama dóét maar.
Daarna een obligaat pensstaafje, en allles is weer vergeven.
De DA weet ik eigenlijk niet.
Daar zijn we de laatste tijd niet geweest.
Ook optillen vond ze niet leuk, dan worstelde ze zich met een verbeten bekkie los. Zelf doen!
Dat is nu geen enkel probleem meer.
Ze trekt haar meest lijdzame hoofd, en mama dóét maar.
Daarna een obligaat pensstaafje, en allles is weer vergeven.
De DA weet ik eigenlijk niet.
Daar zijn we de laatste tijd niet geweest.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- herejede
- Zeer actief
ik kan bij alle 5 alles doen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
met harley mag ik alles,hoewel hij zich uit de voeten maakt als ik de kam pak.
Maar als ik eis dat ie komt,komt ie wel hoor.
Demi is een beetje een aparte,ik mag niet veel bij haar,en zij probeert dan ook te bijten,mijn man mag wel alles doen.
Dus dan doet hij het maar.
Bij de da zijn ze beiden zo onder de indruk dat het wel goed zit.
Maar als ik eis dat ie komt,komt ie wel hoor.
Demi is een beetje een aparte,ik mag niet veel bij haar,en zij probeert dan ook te bijten,mijn man mag wel alles doen.
Dus dan doet hij het maar.
Bij de da zijn ze beiden zo onder de indruk dat het wel goed zit.
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Met Kilian kon ik de meeste dingen wel doen. Alleen toen hij een fikse oorontsteking had wat hem erg veel pijn deed, gromde en spartelde hij flink als zijn oren gezalfd moesten worden. Hij had soms last van een ontsteking in zijn hoofd of ogen. Daarbij kreeg hij hele dikke wangen en zijn ogen puilden uit alsof hij een mopshond was
De dierenarts kon heel makkelijk een biopsie uit zijn wang nemen. Ook de acupunctuur behandelingen die hij heeft gehad onderging hij heel braaf.
Anthira moet alles nog leren. Gisteren liep er een teek over haar hoofd die we er af wilden halen. Dat vond ze niet zo leuk. We moeten nog maar goed oefenen voor dat soort dingen. En misschien even wachten tot ze iets minder hyperdepieper is op zo'n moment

Anthira moet alles nog leren. Gisteren liep er een teek over haar hoofd die we er af wilden halen. Dat vond ze niet zo leuk. We moeten nog maar goed oefenen voor dat soort dingen. En misschien even wachten tot ze iets minder hyperdepieper is op zo'n moment

- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Beide honden laten alles toe, zowel door de dierenarts als door mezelf. Maar ze vinden sommige dingen niet echt leuk.
Laatst had ik een fout gemaakt met het borstelen. Normaal borstel ik eerst Salina met een zachte borstel en Pipra door haar enorme vacht met een harde borstel. Die keer had ik eerst Pipra geborsteld en ging daarna Salina doen. Salina op haar rug op mijn schoot en borstelen maar. Tot ik naar haar koppie keek: opgetrokken lippen en een en al tanden! Ik was nl. vergeten van borstel te wisselen en die harde borstel scheen haar toch wat pijn te berokkenen
Toch heeft ze niet gebeten, maar ze is nu wel wantrouwig geworden als ze de doos met borstelspulletjes op tafel ziet verschijnen. Ik kan me voor die fout wel voor mijn kop slaan, want eerst vond ze borstelen zaaaaaaaaaaaaalig en sprong bij het verschijnen van de spullen altijd direct op mijn schoot.
Laatst had ik een fout gemaakt met het borstelen. Normaal borstel ik eerst Salina met een zachte borstel en Pipra door haar enorme vacht met een harde borstel. Die keer had ik eerst Pipra geborsteld en ging daarna Salina doen. Salina op haar rug op mijn schoot en borstelen maar. Tot ik naar haar koppie keek: opgetrokken lippen en een en al tanden! Ik was nl. vergeten van borstel te wisselen en die harde borstel scheen haar toch wat pijn te berokkenen

Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Met onze Duitse Herders konden we alles doen, maakte niet uit wat, maar die hadden we ook als pup gekregen ik denk dat dat er alles mee te maken heeft. Onze nieuwe DH pup zijn we dus aan van alles aan het wennen nu. De anderen zijn afdankertjes, uit Holland en buitenland en daar is het moeilijker mee, zeker het laatste angstige hondje uit Cuenca, maar hij is ook nog maar een paar maanden hier. Bij de dierenarts lukt het allemaal wel of beter, vreemde ogen dwingen denk ik en mijn buitenlanders zijn angstig voor mannen en onze DA is een man, dus zijn ze wat ingetogener daar.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik kan alles bij ze doen. Maar leuk vinden ze het niet, gedoe aan hun lijf.

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Met Tess kan ik alles doen. Die is heel makkelijk. Ook bij de dierenarts laat ze alles toe. Wel vindt ze dat ze een koekje krijgt als die haar pijn heeft gedaan.
Imke is een ander verhaal. Die vindt dat ze niet geborsteld mag worden en die is ook tegen druppels, nagels knippen enz. Zodra die een borstel, kam, schaar of druppels zie aankomen is ze weg. Alleen heb ik daar weinig boodschap aan en ga ik toch doen wat ik van plan was.
Met Abby mag ik heel veel, maar toen ze zichzelf aan een poot had opgehangen aan de schutting met de buren, pakte ze mijn hand toen ik haar eruit wilde tillen. Ik voelde daarbij wel tanden, maar ze beet niet door, toen was haar elleboog ook gedeeltelijk uit de kom en had ze echt veel pijn. Ieder ander zou ze waarschijnlijk flink gebeten hebben in die situatie. Ik mag wel aan zere pootjes, wondjes ed komen. Dan draait ze haar kop weg en bevriest ze tot ik klaar ben, daarna gaat ze onmiddelijk speelgoed halen en aan mij geven om mee te spelen. Abby wil (behalve door mensen die ze heel goed kent) niet geaaid en aangeraakt worden, behalve als ze zelf mensen benadert. En dat geldt ook voor dierenartsen, die moeten ook van haar afblijven, vindt ze. Stilstaan doet ze dan ook niet, proberen weg te komen wel.
Imke is een ander verhaal. Die vindt dat ze niet geborsteld mag worden en die is ook tegen druppels, nagels knippen enz. Zodra die een borstel, kam, schaar of druppels zie aankomen is ze weg. Alleen heb ik daar weinig boodschap aan en ga ik toch doen wat ik van plan was.
Met Abby mag ik heel veel, maar toen ze zichzelf aan een poot had opgehangen aan de schutting met de buren, pakte ze mijn hand toen ik haar eruit wilde tillen. Ik voelde daarbij wel tanden, maar ze beet niet door, toen was haar elleboog ook gedeeltelijk uit de kom en had ze echt veel pijn. Ieder ander zou ze waarschijnlijk flink gebeten hebben in die situatie. Ik mag wel aan zere pootjes, wondjes ed komen. Dan draait ze haar kop weg en bevriest ze tot ik klaar ben, daarna gaat ze onmiddelijk speelgoed halen en aan mij geven om mee te spelen. Abby wil (behalve door mensen die ze heel goed kent) niet geaaid en aangeraakt worden, behalve als ze zelf mensen benadert. En dat geldt ook voor dierenartsen, die moeten ook van haar afblijven, vindt ze. Stilstaan doet ze dan ook niet, proberen weg te komen wel.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nou ja kunnen... Als Fritz wat aan zijn pootjes heeft en ik kom aanlopen gaat hij er snel op liggen
Hij háát het alleen om opgetild te worden.
Toen de da dat probeerde hing Fritz zowat in zijn gezicht
Voortaan hijs ik hem alleen op de tafel, niet omdat het kan, maar omdat het moet

Hij háát het alleen om opgetild te worden.
Toen de da dat probeerde hing Fritz zowat in zijn gezicht

Voortaan hijs ik hem alleen op de tafel, niet omdat het kan, maar omdat het moet

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
Met macho kan alleen ik alles doen, ook dingen die pijn doen.En een ander kan er dan alleen aan zitten als ik 'zeg' dat ik het wil(dan heb ik het over behandelen e.d.).
Met Hayley is het heel anders, iedereen kan alles met haar doen..wat dan ook...
Met Hayley is het heel anders, iedereen kan alles met haar doen..wat dan ook...

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
herkenbaar!sTefaniA schreef:Raar is het wel. Hij vindt het heerlijk om gestofzuigd te worden, en ik kan aan zijn tanden zitten, piemel schoonmaken, borstelen, oren nakijken, alles behalve nagels knippendan doet hij alsof hij vermoord word.
heb hetzelfde met Jan, die raakt helemaal in paniek als ik aan zijn voeten kom.
maar als ik zijn hoofd vasthou en vriendje knipt gaat het wel

gina vindt nergens iets aan, maar na de eerste maanden kan ik bij haar wel alles doen, al probeert ze wel weg te komen voordat we aan de slag gaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Nagels knippen zijn taboe voor Finn sinds ik in zijn leven heb geknipt. Bij de da kan het wel als ik de kop vasthoud en zij knipt is er niets aan de hand. Finn heeft wel snel zijn no go, de keer dat ik een klisma gaf was toch wel het toppunt van wat ik hem aandeed. Het is me in mijn eentje gelukt, maar
werd bijna bang van mijn eigen hond "Hoe durf je ineens iets in mijn anus te duwen
" (ik heb het overleefd, koekje wilde hij niet aannemen als troost)
Bij heftige pijn als toen met de oorontsteking was het ook lastig om het in mijn eentje te doen, ik heb toen een muiltje omgedaan, en daarna kon ik gewoon hem behandelen.
Bij Bluf kan ik alles doen. Ik waag me alleen bij beiden niet meer aan nagelknippen i.v.m. de zwarte nagels, als het nodig is laat ik het bij de da doen.

Bij heftige pijn als toen met de oorontsteking was het ook lastig om het in mijn eentje te doen, ik heb toen een muiltje omgedaan, en daarna kon ik gewoon hem behandelen.
Bij Bluf kan ik alles doen. Ik waag me alleen bij beiden niet meer aan nagelknippen i.v.m. de zwarte nagels, als het nodig is laat ik het bij de da doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna vind alles best. Nagels knippen hoef ik nooit te doen, maar ik geloof niet dat ze er een probleem mee zou hebben. Oren en ogen druppelen/zalven vind ze niet echt leuk, maar ze geeft geen kik en laat het gewoon toe. Bij de dierenarts ook geen probleem, ze stapt met liefde op de tafel, laat de dierenarts zonder met haar ogen te knipperen (want haar blik is strak gericht op de pot koekjes
) alles doen wat nodig is.

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ik kan alles bij Sofie doen, op één ding na. Er wordt níet aan haar anus gezeten.
Nu is dat natuurlijk ook niet iets wat je dagelijks doet gelukkig, maar hangt er eens een drol aan een haar die niet wil vallen, dan kan ik het wel vergeten om die eraf te plukken voordat ze met haar billen over de grond gaat schuiven en de drol zo lekker in haar lange vacht gesmeerd wordt
Nu is dat natuurlijk ook niet iets wat je dagelijks doet gelukkig, maar hangt er eens een drol aan een haar die niet wil vallen, dan kan ik het wel vergeten om die eraf te plukken voordat ze met haar billen over de grond gaat schuiven en de drol zo lekker in haar lange vacht gesmeerd wordt

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Cocker spaniel, sable
Daysi heeft nergens echt problemen mee. Knippen, borstelen, zalfjes, oordruppels, plukken bij de trimster, ze vind het allemaal goed. Als er bij het borstelen toevallig ergens een klit zit waar je in blijft 'hangen' kijkt ze je alleen verwijtend aan. En daar zijn cockers heel goed in hoor, in verwijtend kijken.
Bij de DA stopt ze haar kop in mijn buik. Zo van, .. als ik die vent niet zie, ziet-ie mij natuurlijk ook niet.
Twee jaar geleden moest ze geopereerd worden omdat ze een groot tumor in haar buik had. Er moest een stuk darm verwijderd worden en daarna had ze echt veel pijn. Maar ook de controles en het temperaturen liet ze allemaal probleemloos toe.

Bij de DA stopt ze haar kop in mijn buik. Zo van, .. als ik die vent niet zie, ziet-ie mij natuurlijk ook niet.
Twee jaar geleden moest ze geopereerd worden omdat ze een groot tumor in haar buik had. Er moest een stuk darm verwijderd worden en daarna had ze echt veel pijn. Maar ook de controles en het temperaturen liet ze allemaal probleemloos toe.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik denk een combi van gewenning en de hond zelf.Irisz schreef:Ik hoor regelmatig dat mensen alles uit de kast moeten halen en de hulp van de buurt moeten inschakelen voor het geven van bijvoorbeeld oog- of oordruppels, het bekijken van een zere poot, etc.
Als je alleen al kijkt naar de pijnlijke plek, of het zalfje tevoorschijn haalt, zit de hond al 3-hoog op de kast.
Wat zeggen jullie, "schuld" van de baas of zit dat echt in een hond?
Luna is bij de DA een mietje, maar als ik zeg "wacht" en bij haar ga staan, zal ze alles toelaten wat hij doet.
En thuis al helemaal. Oren schoonmaken, ogen druppelen, nagels knippen, gaat allemaal prima.
Heeft dat te maken met vertrouwen? Of heb ik gewoon twee makkelijke honden?
Mijn oppas-Boerboel is echt zo'n grote lobbes die zich nergens druk om maakt.
En met Nando kan ik echt alles doen, zelfs als hij het niet leuk vind.
Carino daarentegen werd hysterisch en happig bij het minste.
Hoe vaker ik nu bv. zijn pootjes vasthoud, hoe makkelijker het gaat.
Maar hij accepteert echt een stuk minder als Nando, hij vind het al snel bedreigend.