Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petplan verandert de polisvoorwaarden
Moderator: moderatorteam
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Petplan verandert de polisvoorwaarden
Als ik het goed begrijp gelden die veranderingen nu alleen nog voor nieuwe klanten ná 1 april en voor bestaande klanten die hun abonnement ná 1 april verlengd krijgen.
Als je voor 1 jaar opgegeven hebt (zoals ik) kun je dus ook na het jaar opzeggen en gelden dit jaar nog de oude voorwaarden (tot de verlenging). Zeg ik dit goed?
Als je voor 1 jaar opgegeven hebt (zoals ik) kun je dus ook na het jaar opzeggen en gelden dit jaar nog de oude voorwaarden (tot de verlenging). Zeg ik dit goed?
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Heb nog niks gehoord, maar verwacht dan ook ieder moment een mail.
Alvast maar even kijken voor een alternatief, wil Kyra wel verzekerd hebben.
Weet iemand hoe het trouwens zit met het overstappen naar een andere verzekering en bestaande klachten? Kyra heeft schildklier problemen, stel we stappen over naar de Hema, krijgen we dat dan nog vergoed. Of wordt dan dan keihard uitgesloten?
Alvast maar even kijken voor een alternatief, wil Kyra wel verzekerd hebben.
Weet iemand hoe het trouwens zit met het overstappen naar een andere verzekering en bestaande klachten? Kyra heeft schildklier problemen, stel we stappen over naar de Hema, krijgen we dat dan nog vergoed. Of wordt dan dan keihard uitgesloten?
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Nou, lekker. Ik zou dus niet eens naar de Hema kunnen
Aangezien ze de afgelopen 6maanden behandeld is met medicijnen kan ze niet verzekerd worden.
En tja, ze krijgt dagelijks medicatie. Dat wordt nog wat dus
Aangezien ze de afgelopen 6maanden behandeld is met medicijnen kan ze niet verzekerd worden.
En tja, ze krijgt dagelijks medicatie. Dat wordt nog wat dus
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee kan idd dan niet. Opzich wel logisch.... 

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Nou ja, dat ze die medicatie dan uitsluiten oké, maar gewoon helemaal niet kunnen verzekeren?Myra schreef:Nee kan idd dan niet. Opzich wel logisch....
- Myra
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee idd, dan idd dat uitsluiten maar wel een verzekering af kunnen sluiten zou wel moeten kunnen eigenlijk... Hoe zit met Kruidvat? (Ik zelf kan daar niet verzekerd worden met Berners....)Veronique & Kyra schreef:Nou ja, dat ze die medicatie dan uitsluiten oké, maar gewoon helemaal niet kunnen verzekeren?Myra schreef:Nee kan idd dan niet. Opzich wel logisch....

*Mike en *Myra
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Helaas ook niet. Lekker dan, beetje raar. Dat ze die hele schildklier uitsluiten prima.
We kunnen dus kiezen, of we blijven bij petplan, of geen verzekering meer.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nat.Spaarplan zat er eerst bij mij ook achter,maar dat is overgegaan naar Aegon.blacky schreef:Ik zit ook bij kruidvat, bij mij zit Nationaal spaarplan er achter.marian* schreef:Ik heb Kiki verzekerd bij het Kruidvat (zit Aegon achter) en betaal iets meer dan €14,- per maand.Dat is dan per jaar 168,-
Per declaratie betaal je €35,- eigen risico.Ook al zou de premie per maand iets verhoogd worden dan zou me dat niet veel uitmaken;heb de afgelopen jaren iets te veel dierenartskosten gehad om het niet te doen.
Ik zie trouwens net dat als ik nu een Drentenpup bij hen zou verzekeren ik €19,- per maand kwijt zou zijn als ik er een module bij neem.
Hier laatste nog een behoorlijke declaratie die deur uit gedaan en alleen de eigenrisico van 20% gaat er af. Ze vragen wel of je alle declaraties wilt opsparen.
De voorwaarden zullen idd. wel veranderd zijn maar hier ging er geen €35,-- eigenrisico of. (was meer omdat bij mijn verzekering nog 20% eigen risico is.) Een declaratie later ging het ook niet af overigens en dit was weer minder.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou in jouw geval gewoon bij Petplan blijven.Veronique & Kyra schreef:Helaas ook niet. Lekker dan, beetje raar. Dat ze die hele schildklier uitsluiten prima.
Je krijgt nu immers al je medicatie vergoed.
Je verzekering heb je dan in ieder geval niet voor Jan Doedel.
Groetjes van Charlotte

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Om de zelfde reden zaten Max en Bente niet in de verzekering.Toen die jong waren zou ik net quitte spelen en werd er heel veel uitgesloten waardoor verzekeren geen zin had.massam schreef:Marion. schreef:Dat is het natuurlijk ook. Soms heb je "geluk" als je een verzekering hebt die iets dekt. Maar het gros van de mensen gewoon niet, anders bestonden er geen verzekeringen.Sjalot schreef:Dus het is gewoon koffiedik kijken waar je goed aan doet.
ik heb het jaren terug voor sammy uitgerekend en dan zouden we toen quitte gespeeld hebben (premie tegenover kosten die we gemaakt hebben voor hem) en sam is wel een kostenpost om rekening mee te houden. wij hebben dus ook geen verzekering
In de loop der jaren zijn de pakketten echter uitgebreid maar waren mijn honden te oud.
Nu heb ik weer een jonge hond en loont het tot nog toe wel.

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Je hebt het goed. Vanaf de maand dat je de verzekering hebt afgesloten.Echo schreef:Als ik het goed begrijp gelden die veranderingen nu alleen nog voor nieuwe klanten ná 1 april en voor bestaande klanten die hun abonnement ná 1 april verlengd krijgen.
Dus heb je je verzekering in september afgesloten, dan gaan vanaf september de nieuwe voorwaarden in ook als je een 5-jaar contract hebt afgesloten en je die nog maar net een jaar hebt.
Groetjes van Charlotte

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb inmiddels wel bericht van Petplan, nadat ik ze gisteren gemaild heb om de polissen weer te beeindigen. Voor mij gelden de oude voorwaarden tot 31-3-2013. Nu weet ik dus even niet meer wat te doen. Toch opzeggen en gaan sparen, of toch een jaartje daar verzekerd blijven en ondertussen vast een buffer opbouwen, zodat ik volgend jaar vast een potje heb. Nog even een nachtje over slapen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Echo
- Zeer actief
Ok, dus voor mij is het handig dit jaar nog vol te houden en dan gewoon niet te verlengen (aangezien ik voor 1 jaar verzekerd ben).Sjalot schreef:Je hebt het goed. Vanaf de maand dat je de verzekering hebt afgesloten.Echo schreef:Als ik het goed begrijp gelden die veranderingen nu alleen nog voor nieuwe klanten ná 1 april en voor bestaande klanten die hun abonnement ná 1 april verlengd krijgen.
Dus heb je je verzekering in september afgesloten, dan gaan vanaf september de nieuwe voorwaarden in ook als je een 5-jaar contract hebt afgesloten en je die nog maar net een jaar hebt.
Ik heb ook nog niets gehoord van Petplan zelf.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Is dit geen 1 april grap ????
ik heb ze ook een mailtje gestuurd maar ik begin te twijfelen de DA had ook niog niets gehoord
ik heb ze ook een mailtje gestuurd maar ik begin te twijfelen de DA had ook niog niets gehoord
- Echo
- Zeer actief
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Zal een duur grapje zijn. Er zullen aardig wat klanten opstappen.
-
Ellen!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Heel lang heb ik getwijfeld of ik Bantu wilde verzekeren.. maar omdat ik toch fokplannen met haar had/heb heb ik besloten het voor de zekerheid toch maar te doen. Eerst betaalde ik 25,- en nu 38,-
Tja, heb wel mails voorbij zien komen, maar krijg er zoveel van Proteq... niet goed gelezen dus
Ik wacht tot de zomer, of Bantu dan een nestje heeft gehad, en daarna kan ik het altijd nog opzeggen...
Tja, heb wel mails voorbij zien komen, maar krijg er zoveel van Proteq... niet goed gelezen dus
Ik wacht tot de zomer, of Bantu dan een nestje heeft gehad, en daarna kan ik het altijd nog opzeggen...
- Myra
- Zeer actief
- Contacteer:
Consulten worden nog maar vergoed tot 37.50 in basispakket (pluspakket 57.50)
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Omdat een kostbare behandeling of operatie al snel enkele honderden euro’s kan kosten betaalt u dan slechts een heel klein deel zelf.
Dit staat er sinds het weekend nieuw op, geen 1 april grap dus
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Omdat een kostbare behandeling of operatie al snel enkele honderden euro’s kan kosten betaalt u dan slechts een heel klein deel zelf.
Dit staat er sinds het weekend nieuw op, geen 1 april grap dus

*Mike en *Myra
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Heb inmiddels ook mail.
Voor Haddock krijg ik in mei bericht erover en zou dan op kunnen zeggen en voor Suki in Sept bericht erover en zou dan op kunnen zeggen, tot die tijd gelden de oude voorwaarden. Dus Haddock eind april laten enten zodat ik dat nog vergoed krijg. En voor Suki misschien eens kijken of ik HD en ED foto's kan laten maken zodat ik zeker weet dat het goed zit..
Voor Haddock krijg ik in mei bericht erover en zou dan op kunnen zeggen en voor Suki in Sept bericht erover en zou dan op kunnen zeggen, tot die tijd gelden de oude voorwaarden. Dus Haddock eind april laten enten zodat ik dat nog vergoed krijg. En voor Suki misschien eens kijken of ik HD en ED foto's kan laten maken zodat ik zeker weet dat het goed zit..
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
pfff wat een gedoe zeg. Ik ga het toch eerst even doorlopen wat het me extra gaat kosten bij een normaal jaar. Nadeel is dat Do ontzettend veel allergieen heeft. In principe is er nu geen behandeling voor gestart omdat we met dit voer alles goed onder controle hebben, maar de kans dat ze een hotspot of ontstoken oren krijgt blijft er altijd wel in. Nu is het vaak met drie dagen druppelen klaar. Weet niet hoe dit dan weer aan te pakken bij een nieuwe verzekering en wat gaan ze dan allemaal op allergie gooien..
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- joyce83
- Zeer actief
Mmm even snel gekeken. Houd in dat als we gewoon voor 1 consult met enting gaan dat we dus bijna niks vergoed krijgen. Je hebt dan een bijdrage van 17,50 per behandeling en per declaratie is de eerste 35 euro voor eigen rekening. dus je betaalt de eerste 47,50 zelf.
(nu is een verzekering altijd duurder als je alleen maar voor je enting hoeft te gaan maar toch).
(nu is een verzekering altijd duurder als je alleen maar voor je enting hoeft te gaan maar toch).
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kun je bij PP geen declaraties opsparen dan?joyce83 schreef:Mmm even snel gekeken. Houd in dat als we gewoon voor 1 consult met enting gaan dat we dus bijna niks vergoed krijgen. Je hebt dan een bijdrage van 17,50 per behandeling en per declaratie is de eerste 35 euro voor eigen rekening. dus je betaalt de eerste 47,50 zelf.

- zonta
- Actief
Ik heb gisteren ook petplan gebeld omdat ik in Dec 2011 ben overgstapt van proteq naar petplan. Er werd mij verteld dat de oude regels voor mij nog gelden tot Dec 2012. In Nov zou ik daar wel een brief over krijgen.(Ik had een contract van 5 jaar afgesloten)
Nu belde vanmorgen de dierenartsassistent met de melding dat petplan alle medische gegevens vanaf januari wil hebben van mijn hond. Waarom zouden ze dat nu weer doen, want zoveel heb ik nog niet gedeclareerd.
Gr,Zonta
Nu belde vanmorgen de dierenartsassistent met de melding dat petplan alle medische gegevens vanaf januari wil hebben van mijn hond. Waarom zouden ze dat nu weer doen, want zoveel heb ik nog niet gedeclareerd.
Gr,Zonta
- joyce83
- Zeer actief
vanaf de site van petplan wat info:
Wilt u een rekening declareren?
Veel dierenartsen kunnen uw rekening direct declareren bij Petplan. Vraag ernaar bij uw dierenarts. In dat geval hoeft u zelf niets te doen. Wij raden u aan de originele gespecificeerde rekening aan uw dierenarts te vragen voor uw eigen administratie. U ontvangt enkele weken later nog een rekening per post voor de eigen bijdrage en eventuele onverzekerde diensten.
Wanneer uw dierenarts de rekening niet direct bij Petplan kan declareren geldt onderstaande procedure. Voor declaraties per post wordt vanaf de tweede declaratie per verzekeringsjaar € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.
Vraag uw dierenarts om een gespecificeerde originele rekening
Bewaar deze rekeningen goed want u heeft ze nodig voor de declaratie!
Let op: Voor het indienen van uw declaratie geldt dat een rekening maximaal een jaar mag worden opgespaard. Declaraties hoeven niet aan het einde van het kalenderjaar (december) te worden ingediend. Wij raden u aan om voor uw eigen administratie een kopie te maken.
HOE WERKT DE EIGEN BIJDRAGE
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50, € 12,50 of € 7,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Wanneer u kiest voor een eigen bijdrage van € 12,50 is uw maandelijkse premie € 2,- hoger. Bij een eigen bijdrage van € 7,50 is de maandpremie € 4,- hoger.
De eigen bijdrage wordt in mindering gebracht op de uitkering van uw declaratie. Het kan voorkomen dat de kosten van uw bezoek aan de dierenarts lager uitvallen dan uw eigen bijdrage. In dat geval krijgt u niets vergoed van Petplan omdat het bedrag dan lager is dan de eigen bijdrage.
Wanneer u de Petplan verzekering hebt afgesloten voor 1 april 2012 en uw verzekering is nog niet verlengd geldt een eigen bijdrage per declaratie. Een declaratie kan bestaan uit meerdere rekeningen van diverse bezoeken aan de dierenarts. In dit geval loont het om rekeningen op te sparen en deze in 1 keer in te dienen omdat u dan slechts 1 keer de eigen bijdrage betaalt. De eigen bijdrage is dan € 35,-, € 25,- of € 15,- per declaratie, afhankelijk van de eigen bijdrage waarvoor u bij het afsluiten van uw verzekering hebt gekozen. De eigen bijdrage is terug te vinden in uw polisbescheiden.
Ik heb net even met petplan gebeld. Indien je een contract aangaat vanaf 1 april 2012 dan heb je per dierenartsbezoek een eigen bijdrage van 17,50. De 35 euro eigen bijdrage die je per indiening had (dus ook voor bijv 5 DA bezoeken) vervalt. Stel dat je in een jaar 2x erheen gaat kom je op hetzelfde neer
ik zie nu dat in principe de openingspost helemaal klopt. Helaas dat nu ook veel dingen minder vergoed worden. Dus toch even lijstjes naast elkaar gaan leggen om te zien wat te doen.
Wilt u een rekening declareren?
Veel dierenartsen kunnen uw rekening direct declareren bij Petplan. Vraag ernaar bij uw dierenarts. In dat geval hoeft u zelf niets te doen. Wij raden u aan de originele gespecificeerde rekening aan uw dierenarts te vragen voor uw eigen administratie. U ontvangt enkele weken later nog een rekening per post voor de eigen bijdrage en eventuele onverzekerde diensten.
Wanneer uw dierenarts de rekening niet direct bij Petplan kan declareren geldt onderstaande procedure. Voor declaraties per post wordt vanaf de tweede declaratie per verzekeringsjaar € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.
Vraag uw dierenarts om een gespecificeerde originele rekening
Bewaar deze rekeningen goed want u heeft ze nodig voor de declaratie!
Let op: Voor het indienen van uw declaratie geldt dat een rekening maximaal een jaar mag worden opgespaard. Declaraties hoeven niet aan het einde van het kalenderjaar (december) te worden ingediend. Wij raden u aan om voor uw eigen administratie een kopie te maken.
HOE WERKT DE EIGEN BIJDRAGE
Petplan rekent een eigen bijdrage van € 17,50, € 12,50 of € 7,50 per behandeldatum (bezoek aan de dierenarts). Wanneer u kiest voor een eigen bijdrage van € 12,50 is uw maandelijkse premie € 2,- hoger. Bij een eigen bijdrage van € 7,50 is de maandpremie € 4,- hoger.
De eigen bijdrage wordt in mindering gebracht op de uitkering van uw declaratie. Het kan voorkomen dat de kosten van uw bezoek aan de dierenarts lager uitvallen dan uw eigen bijdrage. In dat geval krijgt u niets vergoed van Petplan omdat het bedrag dan lager is dan de eigen bijdrage.
Wanneer u de Petplan verzekering hebt afgesloten voor 1 april 2012 en uw verzekering is nog niet verlengd geldt een eigen bijdrage per declaratie. Een declaratie kan bestaan uit meerdere rekeningen van diverse bezoeken aan de dierenarts. In dit geval loont het om rekeningen op te sparen en deze in 1 keer in te dienen omdat u dan slechts 1 keer de eigen bijdrage betaalt. De eigen bijdrage is dan € 35,-, € 25,- of € 15,- per declaratie, afhankelijk van de eigen bijdrage waarvoor u bij het afsluiten van uw verzekering hebt gekozen. De eigen bijdrage is terug te vinden in uw polisbescheiden.
Ik heb net even met petplan gebeld. Indien je een contract aangaat vanaf 1 april 2012 dan heb je per dierenartsbezoek een eigen bijdrage van 17,50. De 35 euro eigen bijdrage die je per indiening had (dus ook voor bijv 5 DA bezoeken) vervalt. Stel dat je in een jaar 2x erheen gaat kom je op hetzelfde neer
ik zie nu dat in principe de openingspost helemaal klopt. Helaas dat nu ook veel dingen minder vergoed worden. Dus toch even lijstjes naast elkaar gaan leggen om te zien wat te doen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Op zich niet nee, maar haar medicatie is vrij goedkoop. Als ik daar dus ook €17,50 van aftrek per rekening dan krijg je er helemaal weinig van terug.Sjalot schreef:Ik zou in jouw geval gewoon bij Petplan blijven.Veronique & Kyra schreef:Helaas ook niet. Lekker dan, beetje raar. Dat ze die hele schildklier uitsluiten prima.
Je krijgt nu immers al je medicatie vergoed.
Je verzekering heb je dan in ieder geval niet voor Jan Doedel.
Of ik moet aan de DA vragen of we niet voor een half jaar, jaar de medicijnen in 1x kunnen kopen. Dan heb je maar 1x die €17,50. Nu krijgen we de medicijnen iedere 3 maanden.
Maar alsnog zou de Hema of kruidvat goedkoper zijn. Zelfs als ik de medicijnen helemaal niet vergoed zou krijgen. Maar goed, die verzekeren dus helemaal niet
Dus dat wordt eve nadenken om niet helemaal te stoppen met verzekeren. Maar we hebben in de 3 jaar toch het nodige nodig gehad, buiten de schildklier om, en gok dat het niet de laatste keer is geweest
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Veronique & Kyra schreef:Of ik moet aan de DA vragen of we niet voor een half jaar, jaar de medicijnen in 1x kunnen kopen. Dan heb je maar 1x die €17,50. Nu krijgen we de medicijnen iedere 3 maanden.
En dat mag dus ook weer niet. Volgens Petplan mag de DA maar medicijnen voor 2 maanden meegeven....
Groetjes van Charlotte

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Sjalot schreef:Veronique & Kyra schreef:Of ik moet aan de DA vragen of we niet voor een half jaar, jaar de medicijnen in 1x kunnen kopen. Dan heb je maar 1x die €17,50. Nu krijgen we de medicijnen iedere 3 maanden.
En dat mag dus ook weer niet. Volgens Petplan mag de DA maar medicijnen voor 2 maanden meegeven....
Maar alles in 1x halen is dus inderdaad geen optie
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
ik blijf denk ik tot de nieuwe voorwaarden ingaan.. daarna spaar ik zelf wel.. de andere verzekeringen zullen vroeg of laat ook veranderen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Dat laatste vrees ik ook.Valerie schreef:ik blijf denk ik tot de nieuwe voorwaarden ingaan.. daarna spaar ik zelf wel.. de andere verzekeringen zullen vroeg of laat ook veranderen.
Groetjes van Charlotte