Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stroom, of spray

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: stroom, of spray

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef: Je honden zijn ook waakhonden dus het is erg lastig af te leren, het is hun ding, iets horen en dan blaffen.
denk het niet... ik heb ook een waakras denk je nu echt dat die maar ff mogen blaffen om een bewegend grassprietje? Ze mogen alleen blaffen als er daadwerkelijk iemand door de poort komt. Verder niet.. en dat was echt niet moeilijk af te leren hoor, ja het kost je een dagje, gewoon goed opletten en erbij blijven. Overigens nooit een TT of blafband voor hoeven gebruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

L@nghaar schreef:Ik begrijp niet goed dat je een waakhond en blaf band om wilt doen.
Zijn taak is waken maar als hij dat doet wordt hij gestraft.
Wat als er wel een inbreker komt en zo te lezen hadden jullie daar wel last van, of de buren tenminste, dan gaat je hond waken dus blaffen en dan wordt hij gestraft omdat hij blaft :denken:
dan moet je duidelijk maken wanneer hij wel mag blaffen :19:
waarom zouden ze hier moeten blaffen als ze 10 huizen verder inbreken? :19: sorry... dat is niet mijn probleem... ze moeten blaffen als ze hier in de tuin of in huis staan... en desnoods bij de buren maar verder niet hoor...
Ik woon aan een drukke parkeerplaats waar dag en nacht mensen lopen... dat zal toch wat zijn als er 6 honden helemaal uit hun pannetje gaan bij iedere voetstap.
En ze weten hier prima wanneer dat dus is... want ook de buren weten dat als er hier 's nachts geblaft wordt er ook daadwerkelijk iets is, die gaan dan ook stevast hun bed uit om te kijken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

Nathalja schreef:De Kangal is van nature geen blaffer!!
Heb je je weleens afgevraagd waarom hij werkelijk blaft??
het is geen continu blaffen
booster
Zeer actief

beide bewaken ze goed en reageren ze beide erg goed als er ook iets aan de hand is.
ze letten op ons terrein maar ook van de buren en achterburen en als ze iets horen slaan ze ook aan.
alleen de jongste blaft ook tussen door geregeld en als ik dan naar beneden ga en op de raam bv klop en hem een stil gebaar geef is ie ook stil en de ene keer gaat ie naar een tijdje weer beginnen en andere keer blijft ie ook stil.
je hoort ook aan zijn blaf wanneer hij iets hoort en wanneer hij blaft voor niks.
het is gelukkig geen continu geblaf de hele nacht door.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

booster schreef:beide bewaken ze goed en reageren ze beide erg goed als er ook iets aan de hand is.
ze letten op ons terrein maar ook van de buren en achterburen en als ze iets horen slaan ze ook aan.
alleen de jongste blaft ook tussen door geregeld en als ik dan naar beneden ga en op de raam bv klop en hem een stil gebaar geef is ie ook stil en de ene keer gaat ie naar een tijdje weer beginnen en andere keer blijft ie ook stil.
je hoort ook aan zijn blaf wanneer hij iets hoort en wanneer hij blaft voor niks.
het is gelukkig geen continu geblaf de hele nacht door.
je wil dat ze blaffen maar ook niet.. dat kan niet het is het een of het ander... dus ze blaffen niet en dan nooit (of bijv. alleen bij vreemden op eigen terrein) of ze blaffen wel en dan ook bij buren en wat dan ook.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

malinois schreef:
L@nghaar schreef:Ik begrijp niet goed dat je een waakhond en blaf band om wilt doen.
Zijn taak is waken maar als hij dat doet wordt hij gestraft.
Wat als er wel een inbreker komt en zo te lezen hadden jullie daar wel last van, of de buren tenminste, dan gaat je hond waken dus blaffen en dan wordt hij gestraft omdat hij blaft :denken:
dan moet je duidelijk maken wanneer hij wel mag blaffen :19:
waarom zouden ze hier moeten blaffen als ze 10 huizen verder inbreken? :19: sorry... dat is niet mijn probleem... ze moeten blaffen als ze hier in de tuin of in huis staan... en desnoods bij de buren maar verder niet hoor...
Ik woon aan een drukke parkeerplaats waar dag en nacht mensen lopen... dat zal toch wat zijn als er 6 honden helemaal uit hun pannetje gaan bij iedere voetstap.
En ze weten hier prima wanneer dat dus is... want ook de buren weten dat als er hier 's nachts geblaft wordt er ook daadwerkelijk iets is, die gaan dan ook stevast hun bed uit om te kijken...

Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Duidelijk maken wanneer je mag blaffen maar dat bereik je volgens mij niet met een blafband, want op het moment dat er echt iets is worden ze betraft door de band en dat lijkt mij onwenselijk.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

malinois schreef:
Fizgig schreef: Je honden zijn ook waakhonden dus het is erg lastig af te leren, het is hun ding, iets horen en dan blaffen.
denk het niet... ik heb ook een waakras denk je nu echt dat die maar ff mogen blaffen om een bewegend grassprietje? Ze mogen alleen blaffen als er daadwerkelijk iemand door de poort komt. Verder niet.. en dat was echt niet moeilijk af te leren hoor, ja het kost je een dagje, gewoon goed opletten en erbij blijven. Overigens nooit een TT of blafband voor hoeven gebruiken.
Zou ik mogen weten hoe jij dat voor elkaar gekregen hebt?
sinds Guapa binnen zit, blaft ze eigenlijk nooit niet meer, maar zet ik haar een halve dag terug buiten, heb ik een gigantisch blafconcert om alles wat beweegt (bladeren, bomen, takken) in het bos hier achter
Jänta kan ook wel blaffen om "niets" maar bij haar is dat anders, Jänta blaft alleen als ze (ondanks genoeg beweging) haar energie niet 100% kwijt is geraakt of madam honger heeft :piew:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik heb er een dag erg strak 'opgezeten' en dat was eigenlijk genoeg. Waar ik hiervoor woonde, zat ik aan het eind van een brandgang dus daar kwam zo goed als niemand langs de tuin. Voor de honden natuurlijk best wennen. Maar wat ik dus zei, erg goed opletten. En dat betekend dat je niet helemaal van de andere kant van het huis moet komen om te corrigeren maar dat je er direct in de buurt bent. Voor mij betekende dit dus in de keuken zitten en opletten. Direct bij het minste of geringste gewaarschuwd en dat was dus genoeg hier.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

malinois schreef:
Mee eens, blaffen en waaksheid zijn twee verschillende dingen.
Een waakse hond kan maar mijn mening inschatten of het de moeite waard is (rare situatie) aan te slaan.

Wat betreft de specifieke vraag ''stroom of spray'' kan ik je geen advies geven, daar weet ik te weinig van.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

booster schreef:
Liesbeth schreef:Ik meen me te herinneren dat jouw honden buiten leven. Klopt dat en zitten ze bij elkaar in de buurt?
Als je oudere hond blaft, reageert zo'n band ook en dan krijgt je jongste hond een correctie voor iets wat de ander doet. Dat lijkt me niet echt wenselijk :19: .

Overigens ben ik tegen een band met een spray. Die lucht blijft nogal hangen in de vacht en de hond wordt dan langer gestraft dan noodzakelijk.
klopt ze leven samen buiten en zitten dus bij elkaar.
In huis nemen, dan ben je er ook van af!
Ik vind dit echt heel gemeen, een jachthond straf je toch ook niet voor zijn jachtinstinkt.

Dit kan ik niet snappen, je weet dat je wakers hebt en dan toch het waken eruit willen hebben.

En er is echt wel een verschil in waken tussen herders en berghonden hoor :ugh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
booster schreef:
Liesbeth schreef:Ik meen me te herinneren dat jouw honden buiten leven. Klopt dat en zitten ze bij elkaar in de buurt?
Als je oudere hond blaft, reageert zo'n band ook en dan krijgt je jongste hond een correctie voor iets wat de ander doet. Dat lijkt me niet echt wenselijk :19: .

Overigens ben ik tegen een band met een spray. Die lucht blijft nogal hangen in de vacht en de hond wordt dan langer gestraft dan noodzakelijk.
klopt ze leven samen buiten en zitten dus bij elkaar.
In huis nemen, dan ben je er ook van af!
Ik vind dit echt heel gemeen, een jachthond straf je toch ook niet voor zijn jachtinstinkt.

Dit kan ik niet snappen, je weet dat je wakers hebt en dan toch het waken eruit willen hebben.

En er is echt wel een verschil in waken tussen herders en berghonden hoor :ugh:
hier aan de overkant bij een boerderij zit een kangal, die blaft echt alleen als je recht voor zn erf loopt verder niet... zo hoort het dus ook imo :wink:
Afbeelding
booster
Zeer actief

Hier zitten wij in een woonwijk persies in het midden van een rij en achter ons huis staat nog een rij met een gangetje ertussen ze zien dus vrij veel. wij hebben onze plaats dicht met schuttingen.
( ff voor de situatie)
als er mensen in de tuin zijn dan slaan ze aan mits de buren bv gewoon in de tuin zitten dan niet.
als de buren hun raam open of dicht doen slaan ze aan. ( als ze hun gezicht laten zien)
dit geldt ook voor achter de rij huizen zover ze het kunnen zien.
als er iemand door het gangetje loopt slaan ze ook aan.
dit zijn voorbeelden waarop ze onder andere reageren.
nu krijg ik waarschijnlijk een preek ze horen niet op zulke dingen te reageren maar zal ff uitleggen waarom ze erop reageren en waarom zo fel.
toen ik de oudste net had kreeg ze een nest pups ( was gedekt bij oude eigenaar en kwamen een aantal dagen van te voren voor ze beviel erachter en we wisten toen niet hoelang ze drachtig was dus bijne geheel onvoorbereid) me oude buurvrouw vondt het leuk om in de nacht te kloppen en die honden te pesten inhoop dat mensen zouden gaan klagen voor overlast ( we werden bijna ons huis uit gezet wegens overlast van het blaffen van de pups) nu niet gaan zeggen van is makkelijk gezegt etc maar dit is door 2 mensen ook gezien geweest want ik zelf had het niet eens door dat het door haar kwam.
de pups en de oudste reageerde heel erg fel dus op de buren terwijl de oudste op het begin al erg wantrouwerig was door haar verleden.
de oudste is dus ook op de buren blijven reageren en heeft de jongste dit mee aangeleert.
sinds toen reageerd ze dus ook op iedere raam die open of dicht gaat.
en dus ook als hun op plaats waren.
dat ze zo reageerd op het gangetje is omdat in het verleden door kinderen geregeld op de poort werdt gebonkt of geprobeerd open te gooien ( heb 2 schuiven op me poort dus kan niet) is kwade jongens streken maar door door is de oudste het gangetje beter in de gaten gaan houden en hiermee de jongste meegesleept.
de oudste wordt dit jaar 6 en gedraagt zich als een omaatje dus alles is al een eind afgezwakt en reageerd ze een heel stuk minder fel dat het was en in de 5 jaar dat ze hier is is ze van wantrouwerig naar vertrouwd gegaan en stap voor stap is ze hellemaal uitgebloeid.
alleen toen heeft ze de jongste mee foute dingen aangeleert.
en aanleren gaat makkelijker dan afleren.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Als je overmatig blaffen af wilt leren, maar wel wilt dat je hond waaks blijft, zou ik geen gebruik maken van zo'n band. Die straft namelijk blaffen in het algemeen af en is niet selectief in de reden waarom een hond blaft. Denk dat je er dan voor moet kiezen om je hond te leren waarvoor hij wel en waarvoor hij niet mag blaffen. In dat geval zou ik het voorbeeld van Malinois volgen. Je kunt het ook opbouwen, als je denkt dat de hond het alsnog doet als jij er niet bij bent. Dan oefen je eerst in de tuin waar jij bij bent, ga je vervolgens uit zicht zitten, maar wel zodanig dat je er snel kunt zijn. Daarna kun je bijvoorbeeld werken met een babyfoon etc.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

booster schreef:Hier zitten wij in een woonwijk persies in het midden van een rij en achter ons huis staat nog een rij met een gangetje ertussen ze zien dus vrij veel. wij hebben onze plaats dicht met schuttingen.
( ff voor de situatie)
als er mensen in de tuin zijn dan slaan ze aan mits de buren bv gewoon in de tuin zitten dan niet.
als de buren hun raam open of dicht doen slaan ze aan. ( als ze hun gezicht laten zien)
dit geldt ook voor achter de rij huizen zover ze het kunnen zien.
als er iemand door het gangetje loopt slaan ze ook aan.
dit zijn voorbeelden waarop ze onder andere reageren.
nu krijg ik waarschijnlijk een preek ze horen niet op zulke dingen te reageren maar zal ff uitleggen waarom ze erop reageren en waarom zo fel.
toen ik de oudste net had kreeg ze een nest pups ( was gedekt bij oude eigenaar en kwamen een aantal dagen van te voren voor ze beviel erachter en we wisten toen niet hoelang ze drachtig was dus bijne geheel onvoorbereid) me oude buurvrouw vondt het leuk om in de nacht te kloppen en die honden te pesten inhoop dat mensen zouden gaan klagen voor overlast ( we werden bijna ons huis uit gezet wegens overlast van het blaffen van de pups) nu niet gaan zeggen van is makkelijk gezegt etc maar dit is door 2 mensen ook gezien geweest want ik zelf had het niet eens door dat het door haar kwam.
de pups en de oudste reageerde heel erg fel dus op de buren terwijl de oudste op het begin al erg wantrouwerig was door haar verleden.
de oudste is dus ook op de buren blijven reageren en heeft de jongste dit mee aangeleert.
sinds toen reageerd ze dus ook op iedere raam die open of dicht gaat.
en dus ook als hun op plaats waren.
dat ze zo reageerd op het gangetje is omdat in het verleden door kinderen geregeld op de poort werdt gebonkt of geprobeerd open te gooien ( heb 2 schuiven op me poort dus kan niet) is kwade jongens streken maar door door is de oudste het gangetje beter in de gaten gaan houden en hiermee de jongste meegesleept.
de oudste wordt dit jaar 6 en gedraagt zich als een omaatje dus alles is al een eind afgezwakt en reageerd ze een heel stuk minder fel dat het was en in de 5 jaar dat ze hier is is ze van wantrouwerig naar vertrouwd gegaan en stap voor stap is ze hellemaal uitgebloeid.
alleen toen heeft ze de jongste mee foute dingen aangeleert.
en aanleren gaat makkelijker dan afleren.
er zal altijd een oorzaak zijn. Maar dat kun je ook afleren... en wat er al gezegd is zonder band als je wil dat ze wel waken als er iemand bij jou komt.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Eerst zeggen dat buitenhonden gezonder zijn en dan schrijven dat je hond van 6 een omaatje is. Dat rijmt niet helemaal.
Waar heb je die wijsheid vandaan, dat honden die altijd buiten leven gezonder zijn?

Gezien het soort hond, de woonsituatie en het feit dat er twee honden bij elkaar zitten, denk ik dat het onredelijk is om van je honden te verwachten dat ze hun kaken op elkaar houden.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Als ik alles lees is een Anatool in een woonwijk houden niet de meest ideale keuze geweest. Het is een geboren waken, en juist in de nacht worden zij scherper in hun gedrag, dat zit in het karakter gebakken. Dat is ALTIJD hun belangrijkste taak geweest, waken als de baas slaapt. Zo'n hond willen laten opbouden met blaffen grenst bijna aan bet onmogelijke. Dat is hetzelfde als een Retriever uit het water houden of een Huskey niet laten rennen.
Maar goed, over die banden. Je hebt er diverse. Combi banden, trainingsbanden en pure anti blafbanden. Ik zou voor een combi trainingsband gaan. Die kan als antiblafband gebruikt worden door hem op automatische te zetten. Omdat het een combiband is kun je kiezen voor een pieptoon, vibratie, of schokje. Ook kun je hem op stand 1, 2 of 3 zetten. Per correctie word de prikkel iets heftiger. Op stand 1 blijft het redelijk mild, op stand 3 heftiger. Dat zo'n trilling op de keel MOET zitten om te werken is onzin. Ook in de nek voelen ze het en stopt het ze met ongewenst gedrag. De band werkt dan wel op stroom (2 penlite batterijtjes) maar vibtatie gaat absoluut NIET gepaart met stroom. Omdat de band op batterijen kan hij ook nooit dodelijk zijn o.i.d. daar is de opgewekte stroom uit 2 penlites simpelweg te zwak voor. Op automaat reageert de band zelf op het blaffen. Met de AB kun je zelf bepalen wanneer je een correctie geeft, maar daarmee moet je heel erg oppassen. Verkeerd timen kan je hond vernaggelen tot op het bot en al je problemen verergeren. Eigenlijk moet je dat niet willen of mee gaan lopen uitvinden. Maar zoals ik al begon,de hond doet feitelijk niets verkeerd, voor het soort en type hond dat hij/zij is. Er zullen minder blafferige types zijn, dan tref je het, maar alles is gericht op waken en beschermen, en daar zijn deze honden voor. Dat willen verbieden grenst zowat aan mishandeling omdat je, tegen natuurlijk, gedrag van de hond eist. Ik zou liever zien dat de hond naar een andere plek verhuist, want of je hond op deze manier erg gelukkig is of blijft?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Twee dingen die echt helpen,

1: een spuitje geven, is wat radikaal, maar werkt 100% zeker.
2: twee grote manden op je slaapkamer zetten en ze 's nachts gewoon meenemen mee naar bed, enige probleempje wat je dan kan hebben is dat je van hun gesnurk niet kan slapen. Maar dat went op z'n tijd.
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua

Ongelezen bericht door Noeska »

Ja maar zo'n piepje reageert zelfs mijn chihuahua niet op :mrgreen: dacht ook een keer slim te zijn.
Maar goed, ik heb uiteindelijk een IKI voice bandje gekocht....daar kun je op inspreken dat ie stil moet zijn en hij trilt en piept en kan 2 verbale "correcties" geven. Niet zo handig als het lijkt want het bandje is zo gevoelig dat als hij neerploft ook afgaat.

Ik wil je wat dat betreft waarschuwen voor ALLE banden zonder afstandsbediening. Ze reageren ook op andere blaffende honden, autodeuren, inbrekers :mrgreen: , krabben, ergens tegen aanlopen, etc etc.....
Hoe duurder hoe "beter", maar dit probleem blijft wel bestaan.

Ik ben niet anti correctie hoor....leven bestaat nu eenmaal uit beloning en correctie, maar wel tegen correctie die niet op zijn plaats is.

Dan is er nog het misverstand dat stroom erger is dan spray. Ik heb een hond gezien die niet op de stroomband reageerde maar PANISCH was voor sprayband. Overigens werd de hond gecorrigeerd voor uitvallen en koppelde de correctie aan het veldje ipv aan het uitvallen en durfde niet meer het veldje op. Dus dat soort zaken kunnen ook gebeuren. Dadelijk krijg je ze de tuin niet meer in.

Spray met luchtje is idd heftig en best oneerlijk gezien de lucht lang blijft hangen, zowel jij als de hond zullen dat niet prettig vinden (zeker niet in huis).

Ik ben niet onder alle omstandigheden tegen, maar zou er GOED over nadenken en natuurlijk zul je eerst eens andere zaken kunnen proberen.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Noeska schreef:Ja maar zo'n piepje reageert zelfs mijn chihuahua niet op :mrgreen: dacht ook een keer slim te zijn.
Maar goed, ik heb uiteindelijk een IKI voice bandje gekocht....daar kun je op inspreken dat ie stil moet zijn en hij trilt en piept en kan 2 verbale "correcties" geven. Niet zo handig als het lijkt want het bandje is zo gevoelig dat als hij neerploft ook afgaat.

Ik wil je wat dat betreft waarschuwen voor ALLE banden zonder afstandsbediening. Ze reageren ook op andere blaffende honden, autodeuren, inbrekers :mrgreen: , krabben, ergens tegen aanlopen, etc etc.....
Hoe duurder hoe "beter", maar dit probleem blijft wel bestaan.

Die banden reageren op de trillingen van de hond dmv die dikke pinnen die tegen de hals aan geplaatst worden..niet op het geblaf van andere honden..
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

silvester schreef:Twee dingen die echt helpen,
(....)
2: twee grote manden op je slaapkamer zetten en ze 's nachts gewoon meenemen mee naar bed, enige probleempje wat je dan kan hebben is dat je van hun gesnurk niet kan slapen. Maar dat went op z'n tijd.
Dat lijkt me geen strak plan als je dit topic leest:
viewtopic.php?f=11&t=237044
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

dagmar88 schreef:
(....)
je link werkt niet...
dagmar88
Zeer actief

Machie schreef:
dagmar88 schreef:
(....)
je link werkt niet...
Oeps...

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=237044
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zilla »

dagmar88 schreef:
Machie schreef:
dagmar88 schreef:
(....)
je link werkt niet...
Oeps...

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=237044
:LOL: ik dat even dat die link van het pissen ging plaatsen. Zag het al voor me, lekker wakker worden :F:. Maar het was een andere :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Zilla schreef: :LOL: ik dat even dat die link van het pissen ging plaatsen. Zag het al voor me, lekker wakker worden :F:. Maar het was een andere :engel:
:LOL:
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

_Inge_ schreef:Die banden reageren op de trillingen van de hond dmv die dikke pinnen die tegen de hals aan geplaatst worden..niet op het geblaf van andere honden..
Nee hoor, die pinnen zijn er juist voor om stroom naar de huid te geleiden, anti blafbanden bevatten een membraam wat trillingen (blaffen) opvangt en daardoor dus het apparaat activeerd. :wink:
Een goede band reageerd echt niet op omgevingsgeluiden, het membraam zit namelijk ook tegen de huid/vacht aan waardoor omgevingsgeluiden gedempt worden.

Heb je een kennel met afdak waar de honden in zitten ? Zo ja, neem dan een emmertje met kiezelsteentjes mee naar boven, zodra hij blaft gooi je een handje vol steentjes op het dak. (werkt vanzelfsprekend het beste bij een golfplaten of metalen dak)

Zoals al eerder aangehaald, áls je al wilt corrigeren met een stroomband dan kun je dat het beste doen met een teletac zodat je het correctiemoment zelf kunt bepalen, je kunt dan ook beter naar de hond toe aangeven wanneer blaffen wél en wanneer niet gewenst is...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Toch raar dat bij de band staat die wij hebben leggen:
Zorg ervoor dat de metalen pinnen geen direct contact maken met de huid!! :roll:

Om die reden zitten er ook 5 stuks opschroefbare pinnen bij van diverse lengtes, voor elke vachttype.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ArCee schreef:Toch raar dat bij de band staat die wij hebben leggen:
Zorg ervoor dat de metalen pinnen geen direct contact maken met de huid!! :roll:

Om die reden zitten er ook 5 stuks opschroefbare pinnen bij van diverse lengtes, voor elke vachttype.
die zijn voor de diverse vachten om juist wel contact te maken... zo werkt dat ook bij een TT.
En zo reageren ze op trillingen idd. maar ook op een ketting die ertegen aan komt, of krabben aan de band.. en dat was bij een dure versie van een goed merk... dus hier echt geen blafbanden dan gebruik ik wel een tt indien nodig.
Afbeelding
booster
Zeer actief

Wilma schreef:Eerst zeggen dat buitenhonden gezonder zijn en dan schrijven dat je hond van 6 een omaatje is. Dat rijmt niet helemaal.
Waar heb je die wijsheid vandaan, dat honden die altijd buiten leven gezonder zijn?

Gezien het soort hond, de woonsituatie en het feit dat er twee honden bij elkaar zitten, denk ik dat het onredelijk is om van je honden te verwachten dat ze hun kaken op elkaar houden.
Haar bijnaam is oma omdat ze zich zo gedraagt betekend niet dat ze ongezond is.
ze is gewoon een stuk rustiger geworden tegen over het begin en doet alles op haar tempo
ik verwacht ook niet dat hij hellemaal zijn kaken op elkaar houd en een band was een idee en daarom informeer ik in deze optie betekend niet dat ik hem ga gebruiken
Laatst gewijzigd door booster op 19 mar 2012 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
booster
Zeer actief

1: een spuitje geven, is wat radikaal, maar werkt 100% zeker.
???
booster
Zeer actief

ArCee schreef:Als ik alles lees is een Anatool in een woonwijk houden niet de meest ideale keuze geweest. Het is een geboren waken, en juist in de nacht worden zij scherper in hun gedrag, dat zit in het karakter gebakken. Dat is ALTIJD hun belangrijkste taak geweest, waken als de baas slaapt. Zo'n hond willen laten opbouden met blaffen grenst bijna aan bet onmogelijke. Dat is hetzelfde als een Retriever uit het water houden of een Huskey niet laten rennen.
Maar goed, over die banden. Je hebt er diverse. Combi banden, trainingsbanden en pure anti blafbanden. Ik zou voor een combi trainingsband gaan. Die kan als antiblafband gebruikt worden door hem op automatische te zetten. Omdat het een combiband is kun je kiezen voor een pieptoon, vibratie, of schokje. Ook kun je hem op stand 1, 2 of 3 zetten. Per correctie word de prikkel iets heftiger. Op stand 1 blijft het redelijk mild, op stand 3 heftiger. Dat zo'n trilling op de keel MOET zitten om te werken is onzin. Ook in de nek voelen ze het en stopt het ze met ongewenst gedrag. De band werkt dan wel op stroom (2 penlite batterijtjes) maar vibtatie gaat absoluut NIET gepaart met stroom. Omdat de band op batterijen kan hij ook nooit dodelijk zijn o.i.d. daar is de opgewekte stroom uit 2 penlites simpelweg te zwak voor. Op automaat reageert de band zelf op het blaffen. Met de AB kun je zelf bepalen wanneer je een correctie geeft, maar daarmee moet je heel erg oppassen. Verkeerd timen kan je hond vernaggelen tot op het bot en al je problemen verergeren. Eigenlijk moet je dat niet willen of mee gaan lopen uitvinden. Maar zoals ik al begon,de hond doet feitelijk niets verkeerd, voor het soort en type hond dat hij/zij is. Er zullen minder blafferige types zijn, dan tref je het, maar alles is gericht op waken en beschermen, en daar zijn deze honden voor. Dat willen verbieden grenst zowat aan mishandeling omdat je, tegen natuurlijk, gedrag van de hond eist. Ik zou liever zien dat de hond naar een andere plek verhuist, want of je hond op deze manier erg gelukkig is of blijft?
Mijn hond komt niks te kort dus of ie nu op een boerderij leeft of bij mij op me plaats maakt niks uit beweging krijgt hij genoeg we wonen vlak tegen een groot park aan waar je kilometers kan maken.
dat hij blaft maakt me niks uit voor het waken en beschermen is alleen maar goed alleen hij blaft ook voor niks.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”