Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asielhonden uit het buitenland halen?
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Re: Asielhonden uit het buitenland halen?
Jeetje zeg.. ik heb een geweldige fantastische hond via een stichting uit Portugal gehaald, hij kwam hij zag en hij overwon, ik haal een hond waar ik wil, of ik nou een Dogo uit Argentinie importeer of een asielhond uit Portugal, het zijn mijn zaken, maar ik moet wel het idee hebben dat ik met een goede stichting te maken heb, met louche types verdoe ik geen tijd, net zoals met heel veel asiels in Nederland, want ook daar hebben ze niet altijd alles op een rijtje over de honden die ze willen herplaatsen;) winst hebben ze niet gemaakt op mijn Keizer hoor, en elk jaar bij de reunie van deze stichting herkennen ze die witte altijd gelijk weer net al bijna alle andere hondjes die ze in Nederland hebben herplaatst..
Ik ben voor, denk dat een eventueel volgende hond ook weer gewoon daar vandaan komt, of misschien wel uit Spanje, tis maar net welke hond direct in het oog springt en mijn volledige aandacht heeft;)
Ik ben voor, denk dat een eventueel volgende hond ook weer gewoon daar vandaan komt, of misschien wel uit Spanje, tis maar net welke hond direct in het oog springt en mijn volledige aandacht heeft;)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Allemaal leuk en aardig, ik heb er niks op tegen om honden zowel uit de asiels te halen of uit het buitenland.
Als je er voor valt dan is dat toch prima?!
Het is alleen, hoe weet je nou of je met een goede stichting te maken hébt of met een malafide stichting ?
Als je er voor valt dan is dat toch prima?!
Het is alleen, hoe weet je nou of je met een goede stichting te maken hébt of met een malafide stichting ?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Ik kwam Canna toevallig tegen toen ik op Marktplaats een kruising herder zocht en advertenties zag van de hondenopvang De Spaanse Viervoeter. Zo werd het toch nog een buitenlandse hond. Ik heb uiteraard de website bekeken en was daar zeer positief over, dat gaf al vertrouwen.
Voor die tijd had ik al drie keer een leuke kruising herder gezien bij Nederlandse asiels via de websites, maar als ik dan belde bleek de desbetreffende hond al gereserveerd.....
Voor die tijd had ik al drie keer een leuke kruising herder gezien bij Nederlandse asiels via de websites, maar als ik dan belde bleek de desbetreffende hond al gereserveerd.....
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Gewoon, je goed informeren. Stichtingen hebben websites vol informatie. Of je leest je in op het forum over buitenlandse honden. Er is echt heel veel informatie voor handen, gewoon even zoeken.Ptje schreef: Het is alleen, hoe weet je nou of je met een goede stichting te maken hébt of met een malafide stichting ?
Dat is toch ook niet zo erg, om er een beetje moeite voor te doen? Als je een rashond kiest ga je immers ook niet over een nacht ijs (als het goed is).
-
- Zeer actief
Inderdaad, gewoon Google op een slimme manier gebruiken, er is altijd genoeg info te vinden.Rami schreef:Gewoon, je goed informeren. Stichtingen hebben websites vol informatie. Of je leest je in op het forum over buitenlandse honden. Er is echt heel veel informatie voor handen, gewoon even zoeken.
Dat is toch ook niet zo erg, om er een beetje moeite voor te doen? Als je een rashond kiest ga je immers ook niet over een nacht ijs (als het goed is).
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik prefereer herplaatsers boven een pup en dan maakt het me niet uit waar mijn herplaatsers vandaan komen. Ik heb maar een paar voorwaarden: de hond moet volwassen zijn, het liefst een collie, het moet een teef zijn en ik moet er een klik mee hebben én de hond moet in mijn bestaande roedel passen.
Twee van mijn herplaatsers zijn uit het buitenland gekomen. Mijn inmiddels overleden Poolse collie Gina en mijn Roemeense zwerfhondje Bonnie (oké, de laatste is geen collie
).
Met beide honden heb ik een lot uit de loterij gehad. Ontzettend sociaal, ontzettend lief en het ging geweldig binnen de roedel. Gina was dan wel gehandicapt maar dat wist ik van te voren. Bonnie bleek achteraf hartworm te hebben en moet helaas nu permanent hartmedicijnen gebruiken. Maar voor de rest zou ik me geen betere honden kunnen voorstellen.
En voor de goede orde: ik ging geen 'hondje redden'. Ik werd verliefd op een foto op internet, ging kennismaken en werd nóg verliefder.
Twee van mijn herplaatsers zijn uit het buitenland gekomen. Mijn inmiddels overleden Poolse collie Gina en mijn Roemeense zwerfhondje Bonnie (oké, de laatste is geen collie

Met beide honden heb ik een lot uit de loterij gehad. Ontzettend sociaal, ontzettend lief en het ging geweldig binnen de roedel. Gina was dan wel gehandicapt maar dat wist ik van te voren. Bonnie bleek achteraf hartworm te hebben en moet helaas nu permanent hartmedicijnen gebruiken. Maar voor de rest zou ik me geen betere honden kunnen voorstellen.
En voor de goede orde: ik ging geen 'hondje redden'. Ik werd verliefd op een foto op internet, ging kennismaken en werd nóg verliefder.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Zegt wie? Ik neem aan dat jij je dus ontfermd hebt over de onplaatsbare lastpakken als je ook vindt dat een ander dat moet doen?nyckle schreef:Om de sodemieter niet. Maak een keuze. Het is heel gemakkelijk om een hond uit het buitenland te laten komen. Waarschijnlijk krijg je een makkelijke hond
Wat gebeurd er met moeilijke honden?
Neem dan geen hond. ben je zeker van je zaak.
Wie wil een moeilijke hond?
O nee,

Als ik jou was zou ik stilletjes met mijn hypocriete houding onder mijn computer kruipen en me gaan zitten schamen.
Wat mij betreft moeten mensen een passende hond nemen. Niemand is gebaad bij een hond die men niet kan mannen. Waar de hond vandaan komt zal me tot op zekere hoogte worst wezen.
Wel vind ik dat je verplicht bent als je een hond neemt te bekijken of je geen hond uit bv de broodfok koopt. Met de aanschaf van een dier moet je geen dierenmishandeling steunen.
Wat betreft buitenlandse honden; de hondenbescherming heeft gedurende het afgelopen jaar onderzoek gedaan en het blijkt wel degelijk dat buitenlandse honden meer probleemgedrag vertonen.
Ligt dat aan de hond? In mijn ogen niet. Wel aan de mensen die de honden bemiddelen en toekomstig adoptanten. In mijn ogen mag de lat voor wat een hond in huis moet hebben om voor adoptie in aanmerking te komen best wat omhoog.
Veel mensen hebben een zwak voor zieligerds, terwijl de ongecompliceerde Bello net zo'n waardeloos toekomstperspectief heeft in bv. een spaans asiel. Ik ben er zelf erg voor honden te bemiddelen die in potentie hier een volwaardig hondenleven kunnen leiden en daarvoor ook de mogelijkheden in huis hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ja, dat was ook de bedoeling. Als je met één vinger naar een ander wijst dan wijzen er drie terug.massam schreef:sTefaniA schreef:nyckle schreef:Om de sodemieter niet. Maak een keuze. Het is heel gemakkelijk om een hond uit het buitenland te laten komen. Waarschijnlijk krijg je een makkelijke hond
Heb je zelf een moeilijke hond uit een Nederlands asiel? Of heb je je airedales bij fokkers gekocht?
Nog een leuk punt, als de asielen al vol zitten en niemand een hond uit het buitenland mag halen, waarom neem je dan zelf een raspup? Had je niet beter kunnen meewerken aan het leeg maken van die overvolle asielen?
zoals nyckle haar mening heeft heb jij die ook. jij doet nu precies hetzelfde als nyckle.
Bovenstaande is trouwens niet mijn mening maar een punt om over na te denken voor haarzelf. Van mij mag iedereen de hond nemen die het beste bij hun past, of dat nou een raspup, een asielhond of een buitenlandse zwerver is.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Over sommige dingen moet je gewoon je mond houden als je zelf keuze's maakt die bijten met wat je vind dat een ander wel of niet moet doen.massam schreef:
zoals nyckle haar mening heeft heb jij die ook. jij doet nu precies hetzelfde als nyckle.
Ik eet soms vlees en ga dus niet rondroepen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten. Anders heet dat hypocriet.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Eline* schreef:Over sommige dingen moet je gewoon je mond houden als je zelf keuze's maakt die bijten met wat je vind dat een ander wel of niet moet doen.massam schreef:
Ik eet soms vlees en ga dus niet rondroepen dat iedereen vegetarisch moet gaan eten. Anders heet dat hypocriet.
inderdaad.
met mijn stukje geef ik trouwens niemand gelijk. maar als je het stom vind dat iemand zegt hoe ze vindt dat honden aangeschaft moeten worden moet je niet reageren met jouw manier van hoe jij dat vindt. dat veroordeeld net zo.
ik heb geen uitgesproken mening. zal zelf niet snel een hondje uit het buitenland halen maar dat komt niet door de grenzen. wel door de mogelijke ziektes en zoals ik al eerder opmerkte zit ik misschien te diep in het gedragstherapie wereldje waar ik erg veel buitenlandertjes tegen kom en dus heel erg één kant zie

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
iedereen heeft het over de "goede stichtingen" die dit doen, hebt echter ook stichtingen die er geen hol om geven wat er met "hun" honden gebeurt hier in nederland en dat is waar ik op tegen ben, juist die honden komen in een asiel terecht.
verder ben ik van mening om in de landen zelf voorlichting te geven over het houden van honden.
ellen
verder ben ik van mening om in de landen zelf voorlichting te geven over het houden van honden.
ellen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar de goede stichtingen hoeven toch niet te lijden onder de slechte ? Er zijn ook bergen slechte fokkers maar daarvoor hoeven goede fokkers toch niet te stoppen ?tollerlover schreef:iedereen heeft het over de "goede stichtingen" die dit doen, hebt echter ook stichtingen die er geen hol om geven wat er met "hun" honden gebeurt hier in nederland en dat is waar ik op tegen ben, juist die honden komen in een asiel terecht.
ellen
Bijna alle stichtingen doen heel veel aan voorlichting ter plaatse en bv castratieprojecten hoor.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Juist!sirene schreef:Maar de goede stichtingen hoeven toch niet te lijden onder de slechte ? Er zijn ook bergen slechte fokkers maar daarvoor hoeven goede fokkers toch niet te stoppen ?tollerlover schreef:iedereen heeft het over de "goede stichtingen" die dit doen, hebt echter ook stichtingen die er geen hol om geven wat er met "hun" honden gebeurt hier in nederland en dat is waar ik op tegen ben, juist die honden komen in een asiel terecht.
ellen
Bijna alle stichtingen doen heel veel aan voorlichting ter plaatse en bv castratieprojecten hoor.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja die Glenn. Da's ook een buitenlander hè!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Rami
- Zeer actief
En dat laatste wordt dus ook gedaan. En stichtingen die zich het lot van honden in het buitenland aantrekken, helpen daar enorm goed aan mee. Door dierenbeschermers in het buitenland te steunen, met raad en daad én met geld.tollerlover schreef:iedereen heeft het over de "goede stichtingen" die dit doen, hebt echter ook stichtingen die er geen hol om geven wat er met "hun" honden gebeurt hier in nederland en dat is waar ik op tegen ben, juist die honden komen in een asiel terecht.
ellen
Wat is dat toch voor belachelijks: "zij moeten het in dat land zelf maar oplossen...". Hebben die honden ook zo lekker veel aan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Verkeerd in je glazen bol gekeken. Ook Airedale terriërs worden herplaatst.Eline* schreef:Zegt wie? Ik neem aan dat jij je dus ontfermd hebt over de onplaatsbare lastpakken als je ook vindt dat een ander dat moet doen?nyckle schreef:Om de sodemieter niet. Maak een keuze. Het is heel gemakkelijk om een hond uit het buitenland te laten komen. Waarschijnlijk krijg je een makkelijke hond
O nee,Rashondenhouder en ik neem aan keurig via de fokker?
Als ik jou was zou ik stilletjes met mijn hypocriete houding onder mijn computer kruipen en me gaan zitten schamen.
Wat mij betreft moeten mensen een passende hond nemen. Niemand is gebaad bij een hond die men niet kan mannen. Waar de hond vandaan komt zal me tot op zekere hoogte worst wezen.
Wel vind ik dat je verplicht bent als je een hond neemt te bekijken of je geen hond uit bv de broodfok koopt. Met de aanschaf van een dier moet je geen dierenmishandeling steunen.
Wat betreft buitenlandse honden; de hondenbescherming heeft gedurende het afgelopen jaar onderzoek gedaan en het blijkt wel degelijk dat buitenlandse honden meer probleemgedrag vertonen.
Ligt dat aan de hond? In mijn ogen niet. Wel aan de mensen die de honden bemiddelen en toekomstig adoptanten. In mijn ogen mag de lat voor wat een hond in huis moet hebben om voor adoptie in aanmerking te komen best wat omhoog.
Veel mensen hebben een zwak voor zieligerds, terwijl de ongecompliceerde Bello net zo'n waardeloos toekomstperspectief heeft in bv. een spaans asiel. Ik ben er zelf erg voor honden te bemiddelen die in potentie hier een volwaardig hondenleven kunnen leiden en daarvoor ook de mogelijkheden in huis hebben.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er zijn er een hoop die goed werk doen, maar helaas ook een flink aantal die dit niet zo grondig doen. En dus hup een hond plaatsen.
BIj ons in het asiel gaat een hond pas na drie keer wandelen en een intake mee, veel stichtingen halen de hond uit het buitenland waarnaar de nieuwe eigenaar het dier pas op het vliegveld voor het eerst ziet. Lijkt me niet echt een goede start.
Maar goede buitenlandse stichtingen moeten niet onder de verkeerde leiden. Daarom sturen wij eens per zoveel tijd vanuit ons nederlandse asiel spullen die wij niet gebruiken, waaronder ook veel voer, naar deze asiels.
Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
BIj ons in het asiel gaat een hond pas na drie keer wandelen en een intake mee, veel stichtingen halen de hond uit het buitenland waarnaar de nieuwe eigenaar het dier pas op het vliegveld voor het eerst ziet. Lijkt me niet echt een goede start.
Maar goede buitenlandse stichtingen moeten niet onder de verkeerde leiden. Daarom sturen wij eens per zoveel tijd vanuit ons nederlandse asiel spullen die wij niet gebruiken, waaronder ook veel voer, naar deze asiels.
Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
-
- Zeer actief
Ik heb Canna daarom in het begin dubbel aangelijnd gehad. Zie tips : http://www.spaanseviervoeter.nl/een-ont ... voorkomen/yukon schreef:..........Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
- yukon
- Zeer actief
- Contacteer:
Een van de honden waar ik het hiervoor over heb gehad is uit het tuig ontsnapt, de ander was met riem en al ontsnapt...Canidae schreef:Ik heb Canna daarom in het begin dubbel aangelijnd gehad. Zie tips : http://www.spaanseviervoeter.nl/een-ont ... voorkomen/yukon schreef:..........Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Canidae schreef:Ik heb Canna daarom in het begin dubbel aangelijnd gehad. Zie tips : http://www.spaanseviervoeter.nl/een-ont ... voorkomen/yukon schreef:..........Maar nog even op mijn eerste bericht teruggaand, er blijven veel honden die net in NL zijn ontsnappen. Dat heb ik hier in de discussie verder nog niet voorbij zien komen. Hoe denken jullie daarover?
Goede stichtingen wijzen er met klem op, je hond echt dubbel te zekeren, uit een halsbandje of tuigje alleen zijn ze zo geglipt, dubbel zekeren dus om dat te voorkomen.
Als dit niet verteld wordt, weet je als kersverse adoptant dus ook niet dat dit risico wel degelijk aanwezig is.
En sommige mensen zijn gewoon te onverschillig om op te letten
-
- Zeer actief
Een label of penning met je tel.nr aan tuigje/halsband is ook wel handig.
- yukon
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan hebben we natuurlijk nog de kwestie van de chips.
De afgelopen drie buitenlandse zwerfhonden bij ons in het asiel hadden alle drie een chip die niet in nederland geregistreerd stonden. en in het buitenland alleen bij de da waar de hond gechipt was.
dit wordt dus ook nogaleens vergeten om om te zetten.
De afgelopen drie buitenlandse zwerfhonden bij ons in het asiel hadden alle drie een chip die niet in nederland geregistreerd stonden. en in het buitenland alleen bij de da waar de hond gechipt was.
-
- Zeer actief
Tja, tegen zo'n slordigheid doe je weinig....yukon schreef:..............dit wordt dus ook nogaleens vergeten om om te zetten.
- Rami
- Zeer actief
Alsof dat alleen bij honden uit het buitenland zo is.yukon schreef:En dan hebben we natuurlijk nog de kwestie van de chips.

Ook ik heb in een Nederlands dierenasiel gewerkt (als vrijwilliger) en ontzettend vaak klopten chip-gegevens niet. En dat ging het dus eigenlijk nooit om honden via een stichting (die worden in de regel namelijk gewoon via de stichting in kwestie zelf herplaatst) maar om Nederlandse afstandshonden, op straat gevonden honden etc..
Stichtingen kunnen niet anders dan mensen die een hond adopteren op hun hart te drukken de registratie in orde te maken. Doen mensen dan niet dan is hen dat kwalijk te nemen maar niet de stichtingen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als een pupkoper bij een fokker een hondje ophaalt krijgt ie richtlijnen mee
als een hond uit een fatsoenlijk asiel komt krijgt de nieuwe eigenaar richtlijnen mee
als iemand een buitenlands hondje adopteert krijgt die iemand ook richtlijnen mee
waarom is het alleen van belang of iemand met een buitenlands hondje die richtlijnen volgt?
hoeveel puppen ontsporen er niet omdat pupkopers aan hun laars lappen wat de fokker zei?
hoeveel 'goedgeplaatste' asielhonden zitten niet binnen de kortste keren weer in datzelfde of een ander asiel?
maar dat is allemaal normaal, alleen voor de buitenlandse hondjes wordt het als een tegenargument aangevoerd.
beetje krom in mijn idee
als een hond uit een fatsoenlijk asiel komt krijgt de nieuwe eigenaar richtlijnen mee
als iemand een buitenlands hondje adopteert krijgt die iemand ook richtlijnen mee
waarom is het alleen van belang of iemand met een buitenlands hondje die richtlijnen volgt?
hoeveel puppen ontsporen er niet omdat pupkopers aan hun laars lappen wat de fokker zei?
hoeveel 'goedgeplaatste' asielhonden zitten niet binnen de kortste keren weer in datzelfde of een ander asiel?
maar dat is allemaal normaal, alleen voor de buitenlandse hondjes wordt het als een tegenargument aangevoerd.
beetje krom in mijn idee

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Bij veel stichtingen komen de honden ook eerst in de opvang, zoals sos-strays...daar gaan ze altijd eerst in de opvang.yukon schreef:Vind er ook nog een vershcil in zitten of dat het dier meteen in nederland naar de nieuwe baas gaat of is nog bezichtigd kan worden in een gastopvang.
Maar er zijn in Nederland al zoveel honden in asiels...
En in het buitenland leren ze niet wat ze met die honden moeten doen als het probleem door ons wordt opgelost.
Goede stichtingen doen ook iets aan het probleem in het buitenland.Castratieprojecten.. in het asiel een kliniek maken.. betere hokken enz..de mensen daar leren hoe je goed met je hond moet omgaan.
Ik heb ook in het asiel gezocht naar een hond en kon geen leuke vinden. Veel herders, jack russells enz.. en de leuke waren zo weg. Ik heb 1 asielhond en die komt uit Belgie, dus dat is dan ook niet goed volgens jou? Aangezien dat ook het buitenland is dan. Bij mij stopt het niet bij de grens als ik een hond zoek hoor. Heb hier maar 1 Nederlandse hond zitten.. de rest uit Belgie, Curacao en Spanje.
Er zijn slechte stichtingen ja..die niets doen als een hond van de stichting in een asiel terecht komt. Maar de goede stichtingen herplaatsen die hond zelf en nemen die terug in de opvang.
Net zoals er slechte fokkers zijn, slechte asiels en genoeg keuze uit broodfokhondjes waar mensen nog steeds intrappen. Laat iedereen lekker zelf bepalen waar ze hun hond vandaan halen, als de hond maar van een goede fokker/asiel/stichting komt.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Misschien is het een idee om een speciaal meldpunt in het leven te roepen voor misstanden omtrent buitenlandse honden?
Dat die nederlandse honden gewoon buiten schot blijven zegmaar. Dat je alleen mag zeuren over buitenlandse honden

Dat die nederlandse honden gewoon buiten schot blijven zegmaar. Dat je alleen mag zeuren over buitenlandse honden

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mag ik dan wel een rashond uit het buitenland halen? 

- dagmar88
- Zeer actief
Nee. En alles wat niet Nederlands is natuurlijk per direct de grens over schoppen.Machie schreef:Mag ik dan wel een rashond uit het buitenland halen?
-
- Zeer actief
Jazz weer terug laten vliegen naar Curacaodagmar88 schreef:Nee. En alles wat niet Nederlands is natuurlijk per direct de grens over schoppen.Machie schreef:Mag ik dan wel een rashond uit het buitenland halen?