Onze hond zat in het asiel als een zwerver waar verder niets over bekend was. Hij werd geschat op 1-1,5 jaar oud en ze gokten dat het een kruising Dobermann was. Hij was eerder geplaatst geweest en zou vreselijk slopen. (Achteraf vraag ik me af hoe we met zo'n beschrijving ooit voor deze hond als eerste hond hebben kunnen gaan, maar goed.)
Ik denk dat zijn leeftijd klopt, en de hond sloopt inderdaad alles - wat je hem geeft. Toch een belangrijke nuance. Tennisballen, flossen en botten worden tot reepjes verwerkt maar verder kan je alles laten slingeren. Zelfs zijn kussens en mand sloopt hij niet. Ik denk dat het meer een kwestie is geweest van hem rustig leren alleen te zijn. Ook schat ik de kans dat er Dobermann in zit erg klein in. Wel zeker iets van herder.
Het is een wereldhond. Als ik nog honderd keer deze lieve, hyperactieve, sullige, sociale, slimme sok mag hebben teken ik er voor. En ik zou die magere puber uit het asiel altijd weer verkiezen boven een wollige, verse puppy. Dus ja, hier heel positieve ervaringen met een herplaatser.