Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saus voor moeilijke eter
Moderator: moderatorteam
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Saus voor moeilijke eter
Voor jouzelf is eten iets heel belangrijks en daar stel je ook eisen aan, dat is duidelijk te lezen tussen de regels door. Laat je hond gewoon hond zijn ajb.
Je hebt nogal een verzorgingsbehoeft als ik het zo lees...laat die los op je vriend of een neefje of nichtje ofzo.
Je hebt nogal een verzorgingsbehoeft als ik het zo lees...laat die los op je vriend of een neefje of nichtje ofzo.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Mijn opa rookte vanaf hij 13 was en is 90 jaar geworden. Zal ik ook maar een sigaret opsteken?tekkel schreef:mijn nicht heeft al haar leven lang labradors die alleen maar bonzo krijgen. zij doet niet mee aan 'die flauwekul' zoals zij het noemt. al haar honden zijn zonder problemen een jaar of 13 geworden, en allemaal goede eters (en poepersFizgig schreef:Van mij hoeft ze echt niet één soort eten te eten, dat is ook niet gezond hoor. Altijd dezelfde brokken vind ik grenzen aan slechte behandeling, persoonlijk.). ze heeft er nu eentje van 12
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Nou, das toevallig, ik ook !Fizgig schreef:...Bedankt voor de tip, lieveheersbeestje! Dat boekje ga ik zeker bestellen, ik hou van kokkerellen dus dat vind ik leuk....
Niet alleen voor mezelf, de kids en manlief, zeker ook voor de beessies !
Ik voer vers vlees met bot, wat orgaanvlees en een groentemixje.
Recept van mijn groentemixje :
1/2 groente van boven de grond
1/2 groente van onder de grond
teentjes knoflook
yoghurt
dat alles in de keukenmachine of pureren in de staafmixer...
groente van onder de grond
Wortels
Bospeen
Biet
Knolselderij
Pastinaak
Aardappelen
Zoete bataat
Knoflook
Gember
Knolselderij
groente van boven de grond
Zeegroenten:
Zeekraal
Lamsoor
Spruitgroenten:
Alfalfa
Broccolispruiten
Luzernespruiten
Linzenspruiten
Tauge
Fenegriek
Bladgroenten:
Andijvie
Alle sla soorten
Spinazie (niet teveel/te vaak, bindt zich met calcium)
Snijbiet
Postelein
Witlof
Peterselie
Waterkers
Landkers
Paksoi
Paardenbloem
Koolsoorten:
Bloemkool
Broccoli
Boerenkool
Witte kool
Rode kool
Groene kool
Chinese kool
Paksoi (is bladgroenten + koolsoort)
Spruiten
Kommkommerfamilie:
Komkommer
Courgette
Pompoen
Stengelgroenten:
Bleekselderij
Asperges
Voor de hond eetbare peulvruchten:
Sperziebonen
Snijbonen
Noot: wees matig met koolsoorten. Geeft darmgassen en is in grote hoeveelheden niet goed voor de schildklier.
en nee, ik heb geen moeilijke eters, zelfs de Lidl brokken gaan erin zonder pardon...
Maar als het baasje een lekkere biefstuk met gebakken aardappeltjes en en een heerlijke salade met gebakken spekjes en pijnboompitjes zit weg te werken, mogen mijn beessies ook genieten van hun prakkie
enne recept voor boullion :
schenkel en wat vlees ( of kippebouten voor kippeboullion )
een wortel in grote stukken
een stuk knolselderij
stengel bleekselderij
wat bloemkool of broccoli
één of 2 boullionblokjes van maggie ( de minder zoute variant)
dat alles in een pan, water erbij...
aan de kook brengen en dan op t kleinste pitje laten trekken
( trekken = net niet laten koken)
hoe langer de boullion trekt, hoe lekkerder ie wordt !!!
( minimaal 1 1/2 á 2 uur )
succes !

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Ik heb wel aantal tips voor je:
- Je kan beter de tussendoortjes achterwege laten en dit als beloningsysteem inbouwen
- Iets zoeken wat ze echt heel erg lekker vindt
- Eerst een paar uur gaan wandelen in het bos oid daar krijgt enorm honger van en bij thuiskomst gaan eten
En dit als het mogelijk is iedere dag en ook nog 2x
Sorry
Ik kreeg tussen de regels door een assosatie een kind wil geen groente eten en moeder draaft gelijk naar de supermarkt om een potje appelmoes te gaan halen
- Je kan beter de tussendoortjes achterwege laten en dit als beloningsysteem inbouwen
- Iets zoeken wat ze echt heel erg lekker vindt
- Eerst een paar uur gaan wandelen in het bos oid daar krijgt enorm honger van en bij thuiskomst gaan eten
En dit als het mogelijk is iedere dag en ook nog 2x
Sorry
Ik kreeg tussen de regels door een assosatie een kind wil geen groente eten en moeder draaft gelijk naar de supermarkt om een potje appelmoes te gaan halen
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Moskovietje
- Zeer actief
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en wat is er mis met appelmoes?

- Yvet
- Zeer actief
Op zich niets

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Fizgig schreef:Bedankt voor de tip, lieveheersbeestje! Dat boekje ga ik zeker bestellen, ik hou van kokkerellen dus dat vind ik leuk. Nou mijn vriend en ik zijn elkaar wenend in de armen gestort want Shelly heeft net een groot stuk vlees met bot op van Lotgering, joepie! Ze vond het heel erg lekker. Het is dus een barf hondje, duidelijk. Ze vindt het ook leuker als we het eten voor haar vasthouden. Vinden wij ook wel leuk dus dat komt goed uit. Ze zit nu rozig uit de buiken. Kippenvleugels eet ze ook graag, maar echte barf behalve een knieschijf laatst had ze nog niet gegeten.
Wat heel schattig was, ze zat vol en toen ging ze het laatste stukje onder mijn benen 'begraven', zo van daar is het tenminste veilig. Doet ze anders nooit. Lief he! Misschien dat mijn vriezer dan toch nog leeg komt...
Nou Diesel vind het ook leuker als ik zijn rug masseer terwijl hij mijn biefstuk opeet, maar dat gaat toch echt niet gebeuren hoor.
Straks heb je een hond die alleen met een lepeltje gevoerd wil worden en dan graag ook driesterrenkost terwijl jij zit te snikken van geluk. Als jij dat leuk vind moet je het vooral doen, maar ik denk dat je hond er niet blijer van word. Als we dan toch vermenselijken vergelijk het dan met een kind dat niks wil proeven en enkel maar patat en pizza wil. Want uiteindelijk eet Shelly niks meer behalve dat wat niet goed voor haar is, zoals lidl kuipjes ofzo. Drie dagen van jou sausje en dan hoeft ze niet meer.
Hopelijk blijft ze barf eten want voor hetzelfde geld mot ze morgen die kippenpoot niet tenzij je hem eerst voorkauwt
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en daar ging mijn sapje......sTefaniA schreef: Hopelijk blijft ze barf eten want voor hetzelfde geld mot ze morgen die kippenpoot niet tenzij je hem eerst voorkauwt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Niets. Tot het appelperenmoes MOET zijn.Moskovietje schreef:en wat is er mis met appelmoes?
En dat na een tijdje ook niet meer lekker is.
In bouillonblokjes met minder zout zit trouwens nog 7 gram per 2 blokjes.
En ja, mijn honden krijgen huis wel eens een pollepel soep over hun eten.
Maar om dat nu structureel in een sausje aan te gaan bieden?
- Moskovietje
- Zeer actief
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
Ik zeg niet dat bouillon goed is... maar ze vroeg om een recept he...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Fizgig schreef:Daar hebben we de no-nonsense club weer, zucht, wat doen jullie in dit topic? Dit is geen topic voor no-nonsense mensen, dat leek me duidelijk maar goed.
Shelly is een moeilijke eter. Hoe ziet dat eruit? Als ik haar kvv voorschotel, wat ik graag wil dat ze eet, gaat ze het 'begraven' met haar neus. Ze lust het gewoon niet en laat het staan. Ze is nogal een fijnproevertje, ik heb al zoveel merken gehad nu. Vijf winkels geloof ik. Ik heb dus al geprobeerd om rigide te zijn maar dan eet ze niet, of ze gaat de kattenbak plunderen. Ze kan zo een dag zonder eten, geen probleem. Laten staan, heb ik ook geprobeerd. Ze wil wel eten, maar dan kip, hart of gehakt, maar daar zit niet alles in wat ze nodig heeft, bovendien is het duur.(dus als ik 'bezwijk', geen tussendoortjes maar hart, kip of gehakt) Brokken, wil ik liever niet voeren maar toch geprobeerd (Muk zei het mooi ergens, de gezondheid van mijn hond gaat altijd voor mijn principes, is bij mij ook zo) verschillende soorten. Structuur en discipline zouden misschien helpen, maar daar ben ik de mens nu eenmaal niet naar. Ik vind het ook zeker geen oplossing voor elk probleem wat je hebt met een hond, sommige mensen lijke te denken van wel.
Maar bedankt voor de tips die er tussen zaten, ik heb niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte maar dat kan nog komen. Ik vind het een beetje jammer dat er altijd maar vanuit gegaan wordt dat iemand niet streng genoeg is als een hond slecht eet, er zijn zat honden die lastige eters zijn namelijk, niet zo generaliseren, mensen. Ik ben zelf net zo als Shelly eigenlijk, ik ben geen grote eter en er zijn veel dingen die ik een te sterke smaak vind hebben, die ik dus niet lust. Ik heb snel last van mijn maag en daarom vermijd ik bepaalde soorten eten. Dat doe ik uit ervaring en op gevoel, zouden honden zo'n gevoel ook niet hebben? Als ik dit opeet, ga ik misselijk worden, dat is een zintuigelijk gebeuren namelijk.
Shelly lust veel dingen niet die de meeste honden lekker vinden, zoals fruit en groente, brood. Ze lust niet eens appel. Vegetarische worstjes lust ze ook niet, dus ik denk dat je wel kunt zeggen dat mevrouw een hele goede neus heeft. Erin meegaan wil ik best, zolang ze maar alles binnen krijgt wat ze nodig heeft en niks ongezonds eet. Rauw vlees is het best, en dan het liefst het hele karkas van het beestje, vind ik zelf, dus als het moet, ga ik dat wel opleuken. Ik ga haar niks geven wat niet goed voor haar is. Slagroom, kaas, veel te vet en zout! Je kunt ook een druppel slagroom in magere melk doen, alleen verdraagt Shelly geen zuivel zoals melk. Yoghurt wel, maar niet alle merken, echt waar. Als ik iets anders koop dan biogarde, eet ze het niet. Bij een strenge baas zou Shelly uiteindelijk haar bord wel leegeten want ze is heel gehoorzaam en onderdanig. Maar dat hoeft ze van mij niet als ze het niet lekker vindt. Dan koop ik wel weer kipvleugels. Maar ik ga geen concessies doen als het om voeding gaat, daarvoor weet ik teveel over wat dat kan doen als honden ouder worden. Een ministukje koek of een ministukje vleeswaren van mijn vriend geven de meeste mensen wel eens, dat vind ik geen gezondheidsrisico's geven. Het gaat mij om de grote moot, de avondmaaltijd.
Zijn er nog meer moeilijke eters in de zaal eigenlijk?
en ja ik heb vroeger een lastige eter gehad, de eerste dober... dat was zo over op deze manier en met behulp van Xena, die at het wel op als hij het niet op had als zij al klaar was...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je hond vermenselijken zoals jij doet vind ik persoonlijk grenzen aan een slechte behandelingFizgig schreef:Maar dan wil je toch dat je hond doet wat je zegt, niet dat hij plezier in zijn leven heeft. Eten=genieten dus dat mag van mij best. Ze is nu trouwens een bot aan het knagen wat bij mijn Lotgering bestelling zat, dus ik heb hoop. Dat had ze nog nooit gegeten. Van mij hoeft ze echt niet één soort eten te eten, dat is ook niet gezond hoor. Altijd dezelfde brokken vind ik grenzen aan slechte behandeling, persoonlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat mijn honden weinig proeven van wat ze eten, kvv is met 2 happen weg...Fizgig schreef:Eten doen alle levende wezens toch? Wat is daar vermenselijke aan? Dat het ook mag smaken, vinden mensen misschien meer iets voor mensen, maar ik vind dat dieren ook lekker mogen genieten. Je kunt ook teveel verdierlijken volgens mij, het zijn geen wolven hoor!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
verdierlijken????Fizgig schreef:Eten doen alle levende wezens toch? Wat is daar vermenselijke aan? Dat het ook mag smaken, vinden mensen misschien meer iets voor mensen, maar ik vind dat dieren ook lekker mogen genieten. Je kunt ook teveel verdierlijken volgens mij, het zijn geen wolven hoor!
ze zitten m.i. vele malen dichter bij de wolf dan bij de mens qua voeding lijkt me... ! Of eet jij ook rauw kippenpoten, pens met stront erin, konijnenkoppen met haartjes en oogjes er nog in enzo?

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:verdierlijken????Fizgig schreef:Eten doen alle levende wezens toch? Wat is daar vermenselijke aan? Dat het ook mag smaken, vinden mensen misschien meer iets voor mensen, maar ik vind dat dieren ook lekker mogen genieten. Je kunt ook teveel verdierlijken volgens mij, het zijn geen wolven hoor!
ze zitten m.i. vele malen dichter bij de wolf dan bij de mens qua voeding lijkt me... ! Of eet jij ook rauw kippenpoten, pens met stront erin, konijnenkoppen met haartjes en oogjes er nog in enzo?
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Dit is het eerste topic sinds tijden waar ik hardop om moest lachen...
Als je zo met je hond omgaat dan gaat dit van kwaad tot erger
Als je zo met je hond omgaat dan gaat dit van kwaad tot erger
- Yvet
- Zeer actief
Even een vraagje
Hoe vaak per dag geef je Shelly te eten?
Even een gemakkelijk rekensommetje
Een hond (natuurlijk afhankelijk van de grootte en aktiviteit) heeft 1500 gram eten per dag nodig
's morgens 500 gram
tussen de middag 500 gram
's avonds 500 gram
------------
1500 gram
Zo krijgt toch je hond z'n dagelijks nodige portie maar meer over de dag verdeeld
Een hond (natuurlijk afhankelijk van de grootte en aktiviteit) heeft 1500 gram eten per dag nodig
's morgens 500 gram
's avonds 500 gram
------------
1500 gram
Zo krijgt toch je hond z'n dagelijks nodige portie maar meer over de dag verdeeld

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik vraag me af waarom je een vraag stelt als je eigenlijk alleen bevestigd wil worden in je eigen ideeën?
Ik had ooit een moeilijke eter (Nika). 2 jaar lang heb ik vanalles geprobeerd om in ieder geval iets bij haar binnen te krijgen. Doordat ze slecht at was haar weerstand ook slecht, waardoor ze meerder keren per jaar kennelhoest kreeg.
Tot ik het boek van Jan Fennell as, waarin ze de methode van "vooreten" beschreef. Ik moest dan vóór ik haar haar eten gaf iets zogenaamd uit haar bak pakken en opeten, daarvoor legde ik een toastje oid klaar op het aanrecht. Daarna kreeg zij haar eten. Niet eten? Bak weg na 10 minuten.
Na 2 dagen begon ze te eten en ik heb nooit meer problemen gehad om haar te laten eten.
Nu had Jan Fennell het leuk beschreven, maar eigenlijk komt die methode neer op wat hier al gezegd is. Niet eten is bak weg, morgen nieuwe kans. Dat vooreten is leuk, maar of dat nu zo veel invloed had achteraf?
Nika heeft tot haar dood nooit meer een maaltijd laten staan. Zelfs toen ze de laatste dagen nauwelijks nog kon lopen zorgde ze wel dat ze bij haar bak kwam om te eten.
Bij de Herders heb ik nooit moeite hoeven te doen, dat zijn stuk voor stuk geen eters maar vreters.
Ik had ooit een moeilijke eter (Nika). 2 jaar lang heb ik vanalles geprobeerd om in ieder geval iets bij haar binnen te krijgen. Doordat ze slecht at was haar weerstand ook slecht, waardoor ze meerder keren per jaar kennelhoest kreeg.
Tot ik het boek van Jan Fennell as, waarin ze de methode van "vooreten" beschreef. Ik moest dan vóór ik haar haar eten gaf iets zogenaamd uit haar bak pakken en opeten, daarvoor legde ik een toastje oid klaar op het aanrecht. Daarna kreeg zij haar eten. Niet eten? Bak weg na 10 minuten.
Na 2 dagen begon ze te eten en ik heb nooit meer problemen gehad om haar te laten eten.
Nu had Jan Fennell het leuk beschreven, maar eigenlijk komt die methode neer op wat hier al gezegd is. Niet eten is bak weg, morgen nieuwe kans. Dat vooreten is leuk, maar of dat nu zo veel invloed had achteraf?
Nika heeft tot haar dood nooit meer een maaltijd laten staan. Zelfs toen ze de laatste dagen nauwelijks nog kon lopen zorgde ze wel dat ze bij haar bak kwam om te eten.
Bij de Herders heb ik nooit moeite hoeven te doen, dat zijn stuk voor stuk geen eters maar vreters.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Allemachtig!!Yvet schreef:Even een vraagje
's morgens 500 gram
's avonds 500 gram
------------
1500 gram
Mijn honden zin meer dan 40 kilo per stuk en krijgen zo'n 500 gram per dag.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik geloof meer het baasje zich nodig wenst en onbewust gaat sloven voor de hond om liefde en aandacht te krijgen en denken dat de hond haar niet kan missen.
Dus gaat niet om de behoefte van het hondje maar over de behoeftigheid aan bevestiging van het baasje.
Dus gaat niet om de behoefte van het hondje maar over de behoeftigheid aan bevestiging van het baasje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan ook nog, en het niet willen eten van de hond is dan een persoonlijke afwijzing 
Ach heden......
Ach heden......
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Angelique.
Yvet schreef:Even een vraagje
's morgens 500 gram
's avonds 500 gram
------------
1500 gram
Als ik dat mijn honden geef kan ik ze rollen
- Tank
- Zeer actief
Anderhalve kilo??
Daar vreten ze bij mij met zijn tweeen 2,5 dag van.
Daar vreten ze bij mij met zijn tweeen 2,5 dag van.
- Moskovietje
- Zeer actief
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
Ik heb dus zo'n olifant in de maak ...Shima schreef:Allemachtig!!Yvet schreef:...
...
Zo krijgt toch je hond z'n dagelijks nodige portie maar meer over de dag verdeeldWat voor hond heb jij en wat voer jij in vredesnaam? Anderhalve kilo voer per dag, dat moet een hond zijn die zo groot als een olifant is
Mijn honden zin meer dan 40 kilo per stuk en krijgen zo'n 500 gram per dag.
Dan kweek ik dus een hond die alvast een strippenkaartje bij de DA en fysio kan aanvragen !
Advies geven is één ding... weten waar je over praat een tweede...
ps mijn moskovietje van 7 maanden en 36 kilo krijgt 900 gram vers per dag
berner sennen van 8,5 jaar en 30 kilo krijgt 500 gram per dag
dwergteckel ruwhaar van 4,5 jaar en 7 kilo krijgt 200 gram per dag
en wat over blijft krijgt onze theemuts van 12 jaar...

- Yvet
- Zeer actief
Arg ik zeg niet dat het zo is
Het is even een zeer eenvoudige rekenvoorbeeld (anders zou ik mezelf te moeilijk maken) en niet dat een hond zou krijgen en zeker de mijne niet
Of alles letterlijk opvatten terwijl helemaal niet de bedoeling
Het is even een zeer eenvoudige rekenvoorbeeld (anders zou ik mezelf te moeilijk maken) en niet dat een hond zou krijgen en zeker de mijne niet
Of alles letterlijk opvatten terwijl helemaal niet de bedoeling
Laatst gewijzigd door Yvet op 22 jan 2012 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

- Tank
- Zeer actief
Dus wat je bedoeld is dat TS haar hond 3x per dag moet gaan voeren? Lijkt me juist niet de manier als je met een moeilijke eter zit. Zo heeft de hond namelijk nooit echt honger dus nog minder drive om te eten. Gewoon een keer een dagje vasten als hij niet wil eten is echt geen ramp. Als ik het goed begrepen heb is de hond van TS ook niet te mager. Dus al helemaal geen reden om 3x daags te gaan voeren.
- stefanie
- Zeer actief
Soort van Munchhausen by Proxi?
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Nanna schreef:Voor sommige niet hoorTara schreef:[
Anderhalve kilo per dag... ~Dat is voor het merendeel van de honden echt veel en veel te veel!

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Fizgig, volgens mij sla een tikkeltje door hoor... Gewoon weghalen dat eten en later weer opnieuw aanbieden. Als ze er niet uit ziet als een gratenpakhuis is de nood niet zo hoog dat je je in allerlei bochten moet gaan wringen hoor.

- Yvet
- Zeer actief
Yvet schreef:Even een vraagje
's morgens 500 gram
's avonds 500 gram
------------
1500 gram
Goed
Niet gebasseerd op werkelijkheid