Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier rommel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: smuldier rommel?

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier doen ze het super op smuldier.
Ik prak het met een vork die ik alleen daarvoor gebruik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Lin851 schreef:
krullie schreef:ik doe het ook met een speciale plastic vork.
alleen bestemd voor hondenvoer.
en ik haal het altijd wat uit elkaar want ik geef de pens compleet en daar kan wat van metaal
inzitten, dus voor de zekerheid.
in de bakjes doe ik een scheutje heet water en dat doe ik over het voer.
dan is het bakje schoon en kan het weg.
soms een ei of wat vis erbij en vreten maar.
kip geeft hij hier ook op. zo ook carnibest.
ik kan maar 1 smaak geven helaas.
Wat voor metaal kan er dan inzitten? Ik geef het ook en ik heb nog nooit ergens gelezen dat dat erin kan zitten..
Koeien willen nog wel eens spijkers opeten, als het goed is worden metalen delen in de fabriek/slagerij eruit gefilterd door middel van een sterke magneet.
Echter bij koeien die vaker ongeregeldheden eten wordt er dan een kooimagneet ingegeven, zodat de ijzerwaren daar blijven hangen. De magneet zal inderdaad eruit gefilterd worden, echter het plastic omhulsel van een kooimagneet niet en die kun je terug vinden in KVV

Edit linkje

http://www.verberneboek.nl/landbouwhuis ... -vreet.php
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

kloesje schreef:
Lin851 schreef:
krullie schreef:ik doe het ook met een speciale plastic vork.
alleen bestemd voor hondenvoer.
en ik haal het altijd wat uit elkaar want ik geef de pens compleet en daar kan wat van metaal
inzitten, dus voor de zekerheid.
in de bakjes doe ik een scheutje heet water en dat doe ik over het voer.
dan is het bakje schoon en kan het weg.
soms een ei of wat vis erbij en vreten maar.
kip geeft hij hier ook op. zo ook carnibest.
ik kan maar 1 smaak geven helaas.
Wat voor metaal kan er dan inzitten? Ik geef het ook en ik heb nog nooit ergens gelezen dat dat erin kan zitten..
Koeien willen nog wel eens spijkers opeten, als het goed is worden metalen delen in de fabriek/slagerij eruit gefilterd door middel van een sterke magneet.
Echter bij koeien die vaker ongeregeldheden eten wordt er dan een kooimagneet ingegeven, zodat de ijzerwaren daar blijven hangen. De magneet zal inderdaad eruit gefilterd worden, echter het plastic omhulsel van een kooimagneet niet en die kun je terug vinden in KVV

Edit linkje

http://www.verberneboek.nl/landbouwhuis ... -vreet.php

dat dus. :ok: zeker is zeker.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ohh.. Dank voor de uitleg
lilili
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door lilili »

Ik voer het ook wel eens erbij in mijn menu. Het is echt onwijs goedkoop, wat natuurlijk ook fijn is :wink:
Let er wel op dat kip kale gemalen karkassen zijn. Zoveel bot kan voor verstoppingen zorgen.
Ik meng dit zelf dus met spiervlees om dit te voorkomen.

Het is geen slecht voer, maar met alleen smuldier kun je nooit compleet vers voeren. Ze lopen dat ernstige tekorten op. Zo te lezen voeren de meeste van jullie het allemaal bij brok als extraatje. Dan heb je hier geen last van natuurlijk.
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik meng Alaska met Smuldier. Ik heb 3 plastic bakken met deksel, waar precies een Alaska worst en een pakje Smuldier in past.Kan gewoon in de koeling ontdooien.Ik gebruik 2 lepels om het iets door elkaar te
mengen en dat gaat goed. :ok: Ik koop soms ook wel eens ander vlees voor hem, maar Alaska vind hij toch het lekkerste.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vertrouw smuldier niet zo. Ik weet niet wat het is maar voor mijn gevoel klopt iets niet.
Sinds Jigzy 's ochtends vroeg met een borrelende buik wakker wordt na het eten van smuldier koop ik het ook niet meer. En mevrouw kan echt tegen elk soort voeding..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lilili schreef:Ik voer het ook wel eens erbij in mijn menu. Het is echt onwijs goedkoop, wat natuurlijk ook fijn is :wink:
Let er wel op dat kip kale gemalen karkassen zijn. Zoveel bot kan voor verstoppingen zorgen.

Het is geen slecht voer, maar met alleen smuldier kun je nooit compleet vers voeren. Ze lopen dat ernstige tekorten op. Zo te lezen voeren de meeste van jullie het allemaal bij brok als extraatje. Dan heb je hier geen last van natuurlijk.
Het is een compleet voer, dus je hoeft er helemaal niks bij te voeren en ze lopen er ook geen tekorten aan op!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lilili
Vaste gebruiker

malinois schreef:
lilili schreef:Ik voer het ook wel eens erbij in mijn menu. Het is echt onwijs goedkoop, wat natuurlijk ook fijn is :wink:

Het is een compleet voer, dus je hoeft er helemaal niks bij te voeren en ze lopen er ook geen tekorten aan op!
Niet alles hoor (Kip, pens, hart dus niet). Plus als je compleet wil voeren moet je gebruik maken van 5 verschillende diersoorten. Die zitten hier niet in. Op Barfplaats kun je de uitwerking vinden van alles wat erin zit.
Ik ben er niet kapot van om alleen van smuldier gebruik te maken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lilili schreef:
malinois schreef:

Niet alles hoor (Kip, pens, hart dus niet). Plus als je compleet wil voeren moet je gebruik maken van 5 verschillende diersoorten. Die zitten hier niet in. Op Barfplaats kun je de uitwerking vinden van alles wat erin zit.
Nee hehe dat staat er toch ook op? Dat is enkelvoudig en je hebt 2 soorten compleet dus die zijn compleet en kun je dus gewoon zonder enige toevoeging voeren.
Wie zegt dat van die 5 verschillende diersoorten? Dat het gezegd wordt weet ik, maar ik geloof er maar weinig van... de fabrikanten die meerdere diersoorten verkopen zeggen daarnaast zelf dat het niet nodig is. Daarnaast heeft nog niemand mij enig onderzoek kunnen voorleggen waaruit blijkt dat dit echt noodzakelijk is. Hoe wil je dit trouwens bij brok doen? Die meerdere diersoorten? Daar zit toch ook vlees(meel) in, vaak van rund of lam...
Ik hoef geen uitwerking, dat zie ik wel bij de hond. Mijn jongste hond heeft vanaf een leeftijd van 3 weken oud alleen maar smuldier gehad (vlees/pens compleet) tot hij ruim een jaar was. Toen werd Lotgering voor mij interessanter omdat het nog goedkoper was en tevens thuisgebracht werd.
Hij is pas geleden geröntgend en zowel HD als ED vrij.... Dus gekeken hebbend naar een opgroeiende hond, die zeer intensieve fysieke belasting heeft (en heeft gehad in dat eerste jaar), geloof ik maar bar weinig van die onderbouwing.
Natuurlijk prima als je je er niet goed bij voelt en dat je het niet wil voeren... maar om dan te zeggen "maar met alleen smuldier kun je nooit compleet vers voeren. Ze lopen dat ernstige tekorten op." dat is dus totale onzin en gewoon niet waar.
(ps. moet je overigens op BP zeggen dat als je er brokken bij voert het prima is, dan wordt je nog net niet afgeschoten of voor dierenmishandelaar uitgemaakt)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

malinois schreef:
lilili schreef:
malinois schreef:

Nee hehe dat staat er toch ook op? Dat is enkelvoudig en je hebt 2 soorten compleet dus die zijn compleet en kun je dus gewoon zonder enige toevoeging voeren.
Wie zegt dat van die 5 verschillende diersoorten? Dat het gezegd wordt weet ik, maar ik geloof er maar weinig van... de fabrikanten die meerdere diersoorten verkopen zeggen daarnaast zelf dat het niet nodig is. Daarnaast heeft nog niemand mij enig onderzoek kunnen voorleggen waaruit blijkt dat dit echt noodzakelijk is. Hoe wil je dit trouwens bij brok doen? Die meerdere diersoorten? Daar zit toch ook vlees(meel) in, vaak van rund of lam...
Ik hoef geen uitwerking, dat zie ik wel bij de hond. Mijn jongste hond heeft vanaf een leeftijd van 3 weken oud alleen maar smuldier gehad (vlees/pens compleet) tot hij ruim een jaar was. Toen werd Lotgering voor mij interessanter omdat het nog goedkoper was en tevens thuisgebracht werd.
Hij is pas geleden geröntgend en zowel HD als ED vrij.... Dus gekeken hebbend naar een opgroeiende hond, die zeer intensieve fysieke belasting heeft (en heeft gehad in dat eerste jaar), geloof ik maar bar weinig van die onderbouwing.
Natuurlijk prima als je je er niet goed bij voelt en dat je het niet wil voeren... maar om dan te zeggen "maar met alleen smuldier kun je nooit compleet vers voeren. Ze lopen dat ernstige tekorten op." dat is dus totale onzin en gewoon niet waar.
(ps. moet je overigens op BP zeggen dat als je er brokken bij voert het prima is, dan wordt je nog net niet afgeschoten of voor dierenmishandelaar uitgemaakt)
Wist je niet dat in de natuur er ook dagelijks voor gezorgd wordt dat er minsten 5 verschillende diersoorten verorberd worden? :eek:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TomCee schreef:
malinois schreef:
lilili schreef:
malinois schreef: Het is een compleet voer, dus je hoeft er helemaal niks bij te voeren en ze lopen er ook geen tekorten aan op!
Wist je niet dat in de natuur er ook dagelijks voor gezorgd wordt dat er minsten 5 verschillende diersoorten verorberd worden? :eek:
ja ze laten vast een nijntje lopen als ze die al gehad hebben die dag :lol1:

Sterker nog, ik heb laatst een docu gezien over wolven in (volgens mij) Alaska. Bij enkele doodgeschoten wolven (hadden geprobeerd mensen aan te vallen) konden ze via de haren zien, wat ze over een periode van een groot aantal maanden zien wat ze gegeten hadden. Daaruit bleek dat deze wolven over het algemeen leefden van vis, zalm als ik me niet vergis. Maar een heel klein gedeelte van het jaar leefden ze van wild zoals hazen, konijnen, elanden etc.
Afbeelding
lilili
Vaste gebruiker

Iedereen moet ook doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Ik heb me er flink in verdiept vandaar dat ik dit zeg. Wat je ermee doet zou me een worst wezen. Die 5 dieren wordt verteld omdat je prooidieren nabootst. We voeren bij vers voeding nl geen prooidieren die een hond of kat in de natuur zou eten. Ik heb een kat iig nog nooit een rund zien aanvallen of een paard.

Maar het klopt inderdaad wat je zegt de verpakkingen waar compleet op staat zijn min of meer compleet. Ik las hier vluchtig over de kipversie voeren en ik had het wat beter uitgewerkt moeten vertellen. Die versies zijn niet compleet en dat staat er inderdaad ook netjes op vermeld. Ik hoor alleen zo vaak dat mensen dit toch denken en alleen een kipversie gaan voeren en eindigen met een dier dat compleet verstopt zit.

Ook heb je gelijk dat je ziet aan de conditie en vooral aan de ontlasting van je dier hoe het gesteld staat met je voeding.

Ik voer zelf trouwens helemaal geen brok (alleen als een snoepje af en toe). Maar ik juich brok toe voor mensen die maar wat lopen aan te klooien met vers voeding (bedoel ik dus mensen mee die geen kvv voeren maar zelf samenstellen zonder op verhoudingen te letten)
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

lilili schreef:Iedereen moet ook doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Ik heb me er flink in verdiept vandaar dat ik dit zeg. Wat je ermee doet zou me een worst wezen. Die 5 dieren wordt verteld omdat je prooidieren nabootst. We voeren bij vers voeding nl geen prooidieren die een hond of kat in de natuur zou eten. Ik heb een kat iig nog nooit een rund zien aanvallen of een paard.
Ok, maar wat is dan het grote verschil mbt eiwitten, vetten, mineralen, koolhydraten etc.?
lilili
Vaste gebruiker

Ik heb hele lijsten ervan gevonden op een ander forum. Maar volgens mij mag ik hier geen link plaatsen van een ander forum toch?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lilili schreef:Iedereen moet ook doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Ik heb me er flink in verdiept vandaar dat ik dit zeg. Wat je ermee doet zou me een worst wezen. Die 5 dieren wordt verteld omdat je prooidieren nabootst. We voeren bij vers voeding nl geen prooidieren die een hond of kat in de natuur zou eten. Ik heb een kat iig nog nooit een rund zien aanvallen of een paard.

maar ik heb toch geen kat? Ik heb een hond en ja een wolf zal een veulen of zwak paard aanvallen met zijn roedel als hij echt honger heeft...
Ook kalveren van buffels bijvoorbeeld, heel veel risico dus ze moeten echt heel veel honger hebben maar het gebeurd wel degelijk.
Overigens doen leeuwen en tijgers dit ook en dat zijn dus wel katachtigen.
Maar het klopt inderdaad wat je zegt de verpakkingen waar compleet op staat zijn min of meer compleet. Ik las hier vluchtig over de kipversie voeren en ik had het wat beter uitgewerkt moeten vertellen. Die versies zijn niet compleet en dat staat er inderdaad ook netjes op vermeld. Ik hoor alleen zo vaak dat mensen dit toch denken en alleen een kipversie gaan voeren en eindigen met een dier dat compleet verstopt zit.

Ook heb je gelijk dat je ziet aan de conditie en vooral aan de ontlasting van je dier hoe het gesteld staat met je voeding.

Ik voer zelf trouwens helemaal geen brok (alleen als een snoepje af en toe). Maar ik juich brok toe voor mensen die maar wat lopen aan te klooien met vers voeding (bedoel ik dus mensen mee die geen kvv voeren maar zelf samenstellen zonder op verhoudingen te letten)
Zo is het idd. wat duidelijker vwb de enkelvoudige en complete versies. Ik heb overigens ook een paar dozen kip gehad maar hier gingen ze er bijna allemaal van aan de rees... ipv dat het harder werd spoot het er uit... en alleen als ze de kip hadden gehad. Was ook vreselijk vet had ik het idee.
Het ging wel goed als ik het mengde met een compleet versie dus zo heb ik in de loop der tijd de dozen wel leeg gekregen, maar is niet voor herhaling vatbaar. Het totaalvoer van Lotgering (met kip dus) wordt hier wel uitstekend verdragen.

Het laatste heb je gelijk in.. als je alleen vers voert moet je wel weten wat je doet.
Afbeelding
lilili
Vaste gebruiker

Nee, jij hebt geen kat. Die heb ik. Ik heb nooit een hond vers gevoerd. Maar grote roofdieren eten ook niet eenzijdig.

Klopt in de kip zit ook onwijs veel vet gestopt. Daarom is het ook niet droog als je er doorheen woelt en krijg je ook vette handen. Heb je bij gemalen spiervlees zonder vet of karkassen helemaal niet.
Afbeelding
lilili
Vaste gebruiker

oeps dubbel
Laatst gewijzigd door lilili op 27 sep 2012 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lilili schreef:Nee, jij hebt geen kat. Die heb ik. Ik heb nooit een hond vers gevoerd. Maar grote roofdieren eten ook niet eenzijdig.
Dat ligt er maar helemaal aan wat er te krijgen is...
malinois schreef: Sterker nog, ik heb laatst een docu gezien over wolven in (volgens mij) Alaska. Bij enkele doodgeschoten wolven (hadden geprobeerd mensen aan te vallen) konden ze via de haren zien, wat ze over een periode van een groot aantal maanden zien wat ze gegeten hadden. Daaruit bleek dat deze wolven over het algemeen leefden van vis, zalm als ik me niet vergis. Maar een heel klein gedeelte van het jaar leefden ze van wild zoals hazen, konijnen, elanden etc.
Afbeelding
lilili
Vaste gebruiker

Interessant! Ik neem toch liever het zekere voor het onzekere met mijn vers voeding. Als het om afwisseling gaat. Zeker omdat ik helemaal zelf samenstel en nauwelijks kvv voer (alleen op drukke dagen wel eens).

Trouwens uit interesse voer jij alleen kvv of ook wel eens stukken vers vlees?
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Mijn kat eet mais..brood raust ie als hij de kans krijgt ( krijgt ie niet ) uit je handen, je avondeten pikt ie ook het liefst in. Maar Smuldier moet ie niet.
Figo krijgt brok aangevuld met Smuldier, dat gaat prima.
Smuldier heb ik dankzij dit forum leren kennen. Ik moet zeggen dat ik steeds denk wat is dit..als ik het in z'n bak doe. Maar hij doet het er goed op.
Hij krijgt het bijna dagelijks ( ik vergeet het soms te ontdooien :oeps: ) als z'n bak brokken op is.
lilili
Vaste gebruiker

Smuldier wordt ook enorm slecht gegeten door de meeste katten. Katten zijn meer van de kipfilet, hartjes en levertjes over het algemeen. Ze zijn helaas ook niet zo'n makkelijke eters als honden over het algemeen zijn.

Als mijn katten iets niet eten neem ik het mee voor de hond van mijn moeder. Die is net een kliko. Als het eetbaar is vreet ze het.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lilili schreef:Interessant! Ik neem toch liever het zekere voor het onzekere met mijn vers voeding. Als het om afwisseling gaat. Zeker omdat ik helemaal zelf samenstel en nauwelijks kvv voer (alleen op drukke dagen wel eens).

Trouwens uit interesse voer jij alleen kvv of ook wel eens stukken vers vlees?
Ik voer kvv, en daarnaast 1 keer per week eendennekken (ipv 1 kvv maaltijd) en 1 x per week penslappen (ipv 1 dag kvv). Ik heb ook nog wat runderkraakbeen liggen dat krijgen ze af en toe bij te knabbelen maar niet elke week. Heb een tijdje geleden konijnenkoppen gekregen van een forummer en die hebben ze dus ook gehad ipv een kvv maaltijd...

Volgens mij was het op NG die docu maar het kan ook AP geweest zijn... zal morgen eens kijken of ik er wat over terug kan vinden.
Afbeelding
lilili
Vaste gebruiker

Dank je!
Ik vind het altijd fantastisch als ik dieren heerlijk zie knabbelen. Prachtige hond trouwens in je signature.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

In iedere kvv zit vooral veel orgaanvlees, vandaar dat het belangrijk is om wat spiervlees bij te voeren, af en toe eens een kipkarkas/eendenek dus het is wel compleet maar vooral met orgaan en dat kan ook niet anders voor die prijs van smuldier. De duurdere kvv zoals tinlo, alaska kan je wel compleet noemen
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
"dat kan niet anders voor die prijs" vind ik geen bewijs.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
Een feit is dat in de goedkopere kvv voornamelijk orgaanvlees zit en goedkope vleessoorten, in smuldier zit ook nog eens kunstmatige calcium.
Zou ik het voeren als ik een hond had ? misschien wel maar dan met toevoeging van spiervlees, af en toe eens een nek, echte lap pens en anders zou ik brokken erbij voern maar niet alleen smuldier.
En als je nou op www.deogomeat kijkt dan zie je dat je ook bij de aanbiedingen heel goedkoop wat extraatjes erbij kan nemen, zal op ander voersites ook wel zo zijn hoor dus geen reclame :wink:
Maar hoe dan ook, je moet altijd kijken naar je hond hoe die het op bepaald voer doet.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Cleva schreef:
Mojuan schreef:En in Smuldier zitten volgens mij ook wat schapenvet korrels.
Dus het is geen wonder dat je handen vet worden als je daar warm water bij doet en er met je handen door gaat.

Met je handen er doorheen?

Ik sta met gestrekte arm, kokkend de andere kant op te kijken de bakkies om te kiepen.
Ik raak die troep niet aan, hoor.

Ik vind het redelijk fijn voer maar de verpakkingen vind ik uberkut.
Nee ik ga er ook niet met mijn handen in zitten, maar ts wel.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:(ps. moet je overigens op BP zeggen dat als je er brokken bij voert het prima is, dan wordt je nog net niet afgeschoten of voor dierenmishandelaar uitgemaakt)
Nou idd, dat heb ik aan den lijve ondervonden (spreekwoordelijk gezegd).
Wat een jankerds daar af en toe zeg.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bonnie F schreef:Ik zit me dan iedere keer weer af te vragen of opmerkingen zoals van Loek feiten zijn of conclusies getrokken uit bijvoorbeeld de prijs.
Smuldier is gewoon compleet, simpel zat. Ze moeten aan bepaalde eisen voldoen om een kvv compleet te mogen noemen. Daar is aan voldaan dus je kunt het zonder enige toevoeging alleen voeren. Qua prijs vind ik altijd zo'n dooddoener. Ik ga geen 3 tot 4 euro de kilo betalen als het ook voor 1,50 kan bijv. Lotgering is incl. Verz.kst nog goedkoper dan smuldier. Prima voer, ziet er goed uit en de honden doen het er uitstekend op. En dit laatste vind ik nu eenmaal het allerbelangrijkste...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”