ik heb ook kussens gemaakt van gewone slopen, die kan je makkelijk wassen.
Moderator: moderatorteam
Of de vulling van gesloopte knuffelbeesten verzamelenHaddockandFriends schreef:Fiberfill heb ik nogMaar krijg dat er nooit zo netjes in :O
Ik gebruik ook gewoon dekbedden, die vouw ik dubbel en klaar is LisetteHaddockandFriends schreef:Lisette wat voor een vulling gebruik je voor die kussens. Ze zijn echt heeeel erg leuk!
Heb voor Haddock zelf een benchkussen gemaakt.
O, dat is ook een goed idee!HaddockandFriends schreef:ahh ja dekbedden is wel ideaal. Ik gebruik nu voor dunne kussens afzuigkapfilters van de action, gek idee maar met 1 pak heb ik een redelijk dik kussentje voor in de bench, ideaal!!
Normaal gebruiken ze daar wattine voor,[Sandra] schreef:O, dat is ook een goed idee!HaddockandFriends schreef:ahh ja dekbedden is wel ideaal. Ik gebruik nu voor dunne kussens afzuigkapfilters van de action, gek idee maar met 1 pak heb ik een redelijk dik kussentje voor in de bench, ideaal!!
Haha, ik dacht bij die eerste foto's even: hij wil er niet op liggenBrowny schreef:vanmiddag hebben we nieuwe fleece kleden gehaald en er waren leuke kleurtjes en ook nog in de aanbieding, dus daar werd ik even hebberig vanik heb een paar 'ontwerpjes' in mijn hoofd met verschillende kleuren en patronen..
eerste kussen is af, dit is een simpele met veel knoopjesals de hond dit wilt 'ontknopen' dan is hij erg lang bezig haha
[Sandra] schreef:Haha, ik dacht bij die eerste foto's even: hij wil er niet op liggenBrowny schreef:vanmiddag hebben we nieuwe fleece kleden gehaald en er waren leuke kleurtjes en ook nog in de aanbieding, dus daar werd ik even hebberig vanik heb een paar 'ontwerpjes' in mijn hoofd met verschillende kleuren en patronen..
eerste kussen is af, dit is een simpele met veel knoopjesals de hond dit wilt 'ontknopen' dan is hij erg lang bezig haha
Maar dan kan je er wel een hele gave knuffel van maken in een aparte vorm, een inktvis ofzo, of als je een lui mens bent, een ei.Hailfall schreef:Het idee is heel leuk maar ik denk Kuda helaas daar de knopen dan gaat proberen uit te halen.. dat is wel jammer xD
toen ik nog bezig was, wou hij er al op liggen, ook als ik fleece kleed zo op de grond leg om het in vorm te knippen, dan ligt meneer er al op[Sandra] schreef:Haha, ik dacht bij die eerste foto's even: hij wil er niet op liggenBrowny schreef:vanmiddag hebben we nieuwe fleece kleden gehaald en er waren leuke kleurtjes en ook nog in de aanbieding, dus daar werd ik even hebberig vanik heb een paar 'ontwerpjes' in mijn hoofd met verschillende kleuren en patronen..
Ja dat is waar, ik ga wel eens wat proberen als ik wat tijd heb en fleece kan vinden online.Hanneke2 schreef:Maar dan kan je er wel een hele gave knuffel van maken in een aparte vorm, een inktvis ofzo, of als je een lui mens bent, een ei.Hailfall schreef:Het idee is heel leuk maar ik denk Kuda helaas daar de knopen dan gaat proberen uit te halen.. dat is wel jammer xD![]()
Oh, daar heb ik overheen gelezen. Goeie tip![Sandra] schreef:Browny, het is een hartstikke mooi kussen geworden![]()
Hanneke: met een tennisbal met daaromheen een nylonkousje in de wasmachien, staat hier ergens in het topic.
Die tip gaf ik, hier werkt dat perfect!!Hanneke2 schreef:Oh, daar heb ik overheen gelezen. Goeie tip![Sandra] schreef:Browny, het is een hartstikke mooi kussen geworden![]()
Hanneke: met een tennisbal met daaromheen een nylonkousje in de wasmachien, staat hier ergens in het topic.
Ga ik volgende keer ook proberen, alles zit hier altijd vol met die kleine prik haartjesHillieS schreef:Die tip gaf ik, hier werkt dat perfect!!Hanneke2 schreef:Oh, daar heb ik overheen gelezen. Goeie tip![Sandra] schreef:Browny, het is een hartstikke mooi kussen geworden![]()
je zou de hoeken wat minder ver kunnen inknippen en minder verder straktrekken, als je vulling gebruikt dan kan je ipv een vierkant eruit knippen (krijg je een opening van) in het midden van die vierkant nog een lapje extra uit knippen..lor1_1984 schreef:Ik haal m'n fleecedekens altijd bij Action/Xenos, maar op de markt kun je ze als het goed is per meter kopen.
Heb m'n 1e kussen gemaakt, maar krijg die hoeken niet netjes, dus hij is vrij rond uitgevallen.
Iemand daar nog tips voor om het netjes te krijgen?
Niettus! goedkoopste dekbed wat ik bij de ikea kan vinden is 3,99YvetteJ schreef:Leuk allemaal!!
Ik maak ook al heel lang m'n kussens zelf, gewoon van katoen, dat gaat lekker lang mee.
Voor de vulling gebruik ik altijd eenpersoons dekbedden van Ikea, 3 euro per stuk en blijven prima ook na wassen, echt ideaal!
Maak er een soort kleine rolkussen bij.yvonne1961 schreef:mijn honden liggen heel graag met hun kop op een dikkere rand, zoals bij die pluchen manden.
iemand een idee hoe ik zo'n leuk kussen kan knopen en er ook nog een dikke rand ik kan maken?
moeilijke vraag denk ik![]()
Dan is ie óf duurder geworden of we hebben weer een prijsverschil ontdekt! Niet alle producten kosten hetzelfde heb ik wel eens gemerkt, in Delft en Barendrecht waren de schapenvachten eerst namelijk ook een paar euro verschil, foutje denk ik maar toch waarLisette1985 schreef:Niettus! goedkoopste dekbed wat ik bij de ikea kan vinden is 3,99YvetteJ schreef:Leuk allemaal!!
Ik maak ook al heel lang m'n kussens zelf, gewoon van katoen, dat gaat lekker lang mee.
Voor de vulling gebruik ik altijd eenpersoons dekbedden van Ikea, 3 euro per stuk en blijven prima ook na wassen, echt ideaal!
Ik ga morgen weer aan de hang met kussenhoezen, eerst even stof kopen morgen.
Krom eigenlijk he? Dan vraag ik de volgende keer mooi 1 euro kortingYvetteJ schreef:Dan is ie óf duurder geworden of we hebben weer een prijsverschil ontdekt! Niet alle producten kosten hetzelfde heb ik wel eens gemerkt, in Delft en Barendrecht waren de schapenvachten eerst namelijk ook een paar euro verschil, foutje denk ik maar toch waarLisette1985 schreef:Niettus! goedkoopste dekbed wat ik bij de ikea kan vinden is 3,99YvetteJ schreef:Leuk allemaal!!
Ik ga morgen weer aan de hang met kussenhoezen, eerst even stof kopen morgen.![]()