Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je hond laten enten JA of NEE!!!!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Je hond laten enten JA of NEE!!!!!!!

Ongelezen bericht door Liesbeth »

ArCee schreef:Het is een beetje 2slachtig vind ik, dat hele ent verhaal.

1, waarom zou je de info van je dierenarts in de wind slaan? Okay, hij moet ook eten, maar als je als hondenliefhebber zijn advies in de wind gaat gooien vind ik ook een risico. Ik ga er toch nog steeds van uit dat elke afgestudeerde dierenarts meer medische kennis in huis heeft als de gemiddelde hondeneigenaar?
Nou, als ik er achter kom dat een DA, tegen beter weten in, elk jaar een Nobivac of Vanguard cocktail in een hond wil jassen, dan vraag ik me toch echt af of hij/zij verder ook wel goed bezig is :19: .
Ook als een DA aangeeft dat de enting tegen Parvo elk jaar moet, samen met de Weil, dan weet IK dat die DA of zichzelf niet bijgeschoold heeft of gemakzuchtig is of of of.
Parvo hoeft, volgens het schema, ook maar eens per 3 jaar en Weil is wel degelijk los aan te schaffen :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik laat enten met beleid. Mijn beleid wel te verstaan. Na slechte ervaringen met enten laat ik alleen nog tot twee jaar enten en daarna niet meer. Weil komt helemaal niet in aanmerking en kennelhoes en rabiës ook niet al betekent dat geen buitenlandse ritjes meer met onze honden.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Gisteren de springer laten enten voor de 2de keer, wou de DA geen rabies zetten, ze is 4 maand en te jong volgens hem, pas op 5 maand doet hij het. Dus over 3 weken nog eens weil en rabies en daarna nog een 2de keer iets met de rabies. en 39euro per keer.
Dat rabies vanaf 12 weken mocht luisterde hij niet naar.
Zon geldklopperij, over enkele weken laat ik in belgie het in 1 keer zetten en die DA ent geen enkele hond meer van ons.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ArCee schreef:Het is een beetje 2slachtig vind ik, dat hele ent verhaal.

1, waarom zou je de info van je dierenarts in de wind slaan? Okay, hij moet ook eten, maar als je als hondenliefhebber zijn advies in de wind gaat gooien vind ik ook een risico. Ik ga er toch nog steeds van uit dat elke afgestudeerde dierenarts meer medische kennis in huis heeft als de gemiddelde hondeneigenaar?
Maar welke dierenarts heeft dan gelijk? De dierenarts die gewoon om de 3 jaar ent, niet meer dan nodig en een oudere hond ook liever niet meer ent of de dierenarts die elk jaar de complete coctail erin mikt met daarnaast nog de kennelhoest enting?
Want dat er verschil zit in dierenartsen dat blijkt maar weer....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Liesbeth schreef: Die Weil enting is een beetje mosterd na de maaltijd (en Pi laat ik sowieso nooit zetten).
De grootste besmettingskans op de ziekte van Weil is in de zomer en nazomer en vaccineren hiertegen kan je dan ook het best doen in het voorjaar (april/mei).
Overigens zou IK je hond nu nog wel tegen Weil laten vaccineren en in het voorjaar weer. Je kan het ook deze keer overslaan, maar dan is het raadzaam om in het voorjaar 2x te laten vaccineren zodat de enting goed aanslaat. Als er tussen 2 vaccinaties tegen Weil meer dan een jaar zit 'pakt' een enkele vaccinatie niet goed meer en kan je net zo goed niet enten. Of je moet 2x enten met een tussenpoos van 2 á 3 weken.
De weil enting wil ik ook voorstellen om die voortaan in het voorjaar te doen, ergens in mei ofzo. Parainfluenza is na mijn weten niet die losse enting, maar die ene die er altijd bij zit. Die laat ik wel gewoon zetten, de losse enting niet.
Perry en Noah

Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij enten ze wel , ene jaar een voledige enting en het andere jaar een halve.
Rabies krijgen ze nooit meer , is gelukkig ook niet meer nodig . Ooit is onze gevlekte dd reu van net een half jaar overleden na de rabies enting . We moesten zonodig naar een show in duitsland :(:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Nanna schreef:vaccinatiebeleid
:ok: erg interessant :ok:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik vaccineer volgens dat beleid.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

http://www.marajuyo.nl/entbeleid.htm

ik ent niet meer als de hond net als de mens alle entingen gehad heeft.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

duitse herder schreef:
Liesbeth schreef: Die Weil enting is een beetje mosterd na de maaltijd (en Pi laat ik sowieso nooit zetten).
De grootste besmettingskans op de ziekte van Weil is in de zomer en nazomer en vaccineren hiertegen kan je dan ook het best doen in het voorjaar (april/mei).
Overigens zou IK je hond nu nog wel tegen Weil laten vaccineren en in het voorjaar weer. Je kan het ook deze keer overslaan, maar dan is het raadzaam om in het voorjaar 2x te laten vaccineren zodat de enting goed aanslaat. Als er tussen 2 vaccinaties tegen Weil meer dan een jaar zit 'pakt' een enkele vaccinatie niet goed meer en kan je net zo goed niet enten. Of je moet 2x enten met een tussenpoos van 2 á 3 weken.
De weil enting wil ik ook voorstellen om die voortaan in het voorjaar te doen, ergens in mei ofzo. Parainfluenza is na mijn weten niet die losse enting, maar die ene die er altijd bij zit. Die laat ik wel gewoon zetten, de losse enting niet.
Nu volg ik je even niet mbt de Pi.

Eerder schreef je het volgende: "volgende week krijgt ze Weil en Parainfluenza, jaar erop krijgt ze die ook en dan jaar daarop weer volledige. Dus om de 3 jaar een volledige. Daarin kan ik mij wel vinden, aangezien Weil en Parainfluenza jaar geldig zijn."

Hier geef je aan dat je volgende week tegen Weil laat enten én tegen Para-influenza. Maar in je laatste reaktie zeg je dat je niet tegen Pi laat enten.

Overigens kan je er ook voor kiezen om de Pi uit de cocktail te laten. Dat doe ik namelijk, áls mijn honden al de cocktail krijgen dan is het alleen DHP+L (dus zonder de Pi).

Liesbeth
Zeer actief

loony schreef:Gisteren de springer laten enten voor de 2de keer, wou de DA geen rabies zetten, ze is 4 maand en te jong volgens hem, pas op 5 maand doet hij het. Dus over 3 weken nog eens weil en rabies en daarna nog een 2de keer iets met de rabies. en 39euro per keer.
Zon geldklopperij, over enkele weken laat ik in belgie het in 1 keer zetten en die DA ent geen enkele hond meer van ons.

Tja, ik zou blij zijn met een DA die rabiës niet tegelijk met een andere enting wil zetten, zeker niet als dit een cocktail is :19: .

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Liesbeth schreef:

Tja, ik zou blij zijn met een DA die rabiës niet tegelijk met een andere enting wil zetten, zeker niet als dit een cocktail is :19: .
ik ook, getuigt alleen maar van de beste bedoelingen maar zoals je ziet kan een da het ook zelden goed doen hè :wink: .
Inderdaad, zeker bij een hond van 4 maanden.Als het een beetje verkeerd wil stopt een da er ook nog meteen een wormpil in, ben je in een keer overal vanaf. Als het een beetje tegenzit ook van je pup.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Liesbeth schreef:
loony schreef:Gisteren de springer laten enten voor de 2de keer, wou de DA geen rabies zetten, ze is 4 maand en te jong volgens hem, pas op 5 maand doet hij het. Dus over 3 weken nog eens weil en rabies en daarna nog een 2de keer iets met de rabies. en 39euro per keer.

Precies!
Bovendien vind ik rabies een belastende enting die ik het liefst zo laat mogelijk laat zetten en absoluut niet samen met andere entingen.
Rabies hoeft NIET herhaald te worden (nou ja, na 3 jaar pas) dus wat je met die zin bedoelt moet je nog even goed navragen.

Ik vind het juist een heel goede DA, die niet zomaar er wat injast, zeker niet met andere entingen.

Tenzij je de Rabies expliciet nodig hebt, maar zo niet, zou ik 'm voorlopig helemaal niet laten zetten!

Suzanne
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik laat mijn honden niet enten. Naar mijn idee is het verzonnen om dierenartsen van een vaste inkomstenbron te voorzien.
Mijn honden zijn nog nooit ziek geworden van niet enten (wat ik al voorspeld had).
Als ik een pup zou hebben zou ik die tot een jaar enten en daarna niet meer. Beetje net zoals bij mensen zeg maar.
Een dier heeft een immuunsysteem en die moet je niet teveel lastig vallen, vind ik.
Ik ben meer voor gezonde voeding, voldoende beweging en liefde en aandacht!
Groetjes Rob
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”