jacq1970 schreef:
Het feit dat jij dit allemaal af doet aan hocus pocus is voor mij weer een bewijs dat het reguliere circuit niet verder kijkt dan hun eigen straatje en helaas voor jullie er is gewoon meer... ik vind het een dierenarts sieren als die gewoon wat verder kan kijken en gewoon samen kan werken met een natuurgenezer of een hollistisch arts of wat dan ook.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn da dat wel doet.... en dat is nog wel eentje van de oude stempel en die heeft vast ook heel erg lang gestudeert... maar is dus niet beperkt in zijn zienswijze.
Oh ja natuurlijk, als je niet in hocus pocus gelooft ben je 'beperkt in je zienswijze'. Meid, ik hoef echt niet alles te kunnen snappen hoor. maar áls die wichelroede zo goed werkt als jij gelooft dan moet die werking toch heel makkelijk objectief aan te tonen zijn? Gewoon de uitslag van de wichelroede-methode met haarpluk vergelijken met de uitslag van een 'reguliere' allergie test. Daar moeten dan grote overeenkomsten in zitten en klaar.
Mocht dat niet werken omdat de wichelroede zo 'superieur' is dat er zaken mee gedetecteerd kunnen worden die de andere test niet vindt dan is er nog een andere manier: gewoon tien honden zoeken (deels met- en deels zonder allergiën) van alle honden tien plukjes haar knippen en deze (in totaal 100 plukjes) 'blind' laten analyseren. De 'biotensor' moet dan zonder enig probleem aan kunnen geven welke plukjes bij elkaar horen.
Dit hele onderzoekje is in een middag te doen, kost helemaal niets (de biotensor is er immers al) en als Josefien dan inderdaad haar woorden hard kan maken dan:
- Heeft ze voor eens en altijd aangetoond dat haar methode werkt
- krijgt ze een miljoen dollar van de James Randy Foundation
- Kan ze in een wetenschappelijk tijdschrift naar keuze het meest baanbrekende artikel ooit pubiceren
- kunnen wereldwijd miljoenen dieren en mensen van hun allergiën genezen worden
- krijgt ze 100% zeker binnen de korste keren een nobelprijs.
Ik zou zeggen, stel het haar eens voor en laat haar eens uitgebreid uitleggen waarom ze dit simpele onderzoekje tóch niet wil doen, hahahahaha. Ben benieuwd naar haar argumenten.
S@ndra: als het mij on de euros ging dan wist ik het wel, dan werd ik natuurgeneeskundige. Veel meer verdienen met veel minder inspanning. Maar daar is mijn zienswijze dus te beperkt voor

Geld verdienen prima, maar niet over de rug van de patiëntjes, snap je? Beroerd hoor, een moraal besef hebben
Kees