Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie test op pluk haar. Wie gedaan?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Allergie test op pluk haar. Wie gedaan?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze kunnen druppels ( op maat- op de patiënt) gaan maken, die zorgen dat het lichaam de stoffen gaat verwerken waar het tot nu toe allergisch op reageerde.
of minder gevoelig wordt voor stoffen waar ze mee in contact komen en die die reactie veroorzaakt, is dit 100% water dicht, nee, maar dat is niets in het leven.
de mogelijkheid is er wel, als ik me goed heb laten voorlichten :hmmm: .
of er ook echt succes verhalen zijn, geen idee,
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

jacq1970 schreef: Het feit dat jij dit allemaal af doet aan hocus pocus is voor mij weer een bewijs dat het reguliere circuit niet verder kijkt dan hun eigen straatje en helaas voor jullie er is gewoon meer... ik vind het een dierenarts sieren als die gewoon wat verder kan kijken en gewoon samen kan werken met een natuurgenezer of een hollistisch arts of wat dan ook.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn da dat wel doet.... en dat is nog wel eentje van de oude stempel en die heeft vast ook heel erg lang gestudeert... maar is dus niet beperkt in zijn zienswijze.
Oh ja natuurlijk, als je niet in hocus pocus gelooft ben je 'beperkt in je zienswijze'. Meid, ik hoef echt niet alles te kunnen snappen hoor. maar áls die wichelroede zo goed werkt als jij gelooft dan moet die werking toch heel makkelijk objectief aan te tonen zijn? Gewoon de uitslag van de wichelroede-methode met haarpluk vergelijken met de uitslag van een 'reguliere' allergie test. Daar moeten dan grote overeenkomsten in zitten en klaar.
Mocht dat niet werken omdat de wichelroede zo 'superieur' is dat er zaken mee gedetecteerd kunnen worden die de andere test niet vindt dan is er nog een andere manier: gewoon tien honden zoeken (deels met- en deels zonder allergiën) van alle honden tien plukjes haar knippen en deze (in totaal 100 plukjes) 'blind' laten analyseren. De 'biotensor' moet dan zonder enig probleem aan kunnen geven welke plukjes bij elkaar horen.

Dit hele onderzoekje is in een middag te doen, kost helemaal niets (de biotensor is er immers al) en als Josefien dan inderdaad haar woorden hard kan maken dan:

- Heeft ze voor eens en altijd aangetoond dat haar methode werkt
- krijgt ze een miljoen dollar van de James Randy Foundation
- Kan ze in een wetenschappelijk tijdschrift naar keuze het meest baanbrekende artikel ooit pubiceren
- kunnen wereldwijd miljoenen dieren en mensen van hun allergiën genezen worden
- krijgt ze 100% zeker binnen de korste keren een nobelprijs.

Ik zou zeggen, stel het haar eens voor en laat haar eens uitgebreid uitleggen waarom ze dit simpele onderzoekje tóch niet wil doen, hahahahaha. Ben benieuwd naar haar argumenten.

S@ndra: als het mij on de euros ging dan wist ik het wel, dan werd ik natuurgeneeskundige. Veel meer verdienen met veel minder inspanning. Maar daar is mijn zienswijze dus te beperkt voor ;) Geld verdienen prima, maar niet over de rug van de patiëntjes, snap je? Beroerd hoor, een moraal besef hebben :(

Kees
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zie niet waarom ik haar dat zou vragen... na de test heb ik geen contact meer met natuurlijk in balans dus ook niet met josefien... het werkt voor mijn hond , ik heb haar er geen kwaad mee gedaan en verder kan het mijn de spreekwoordelijk rambam schelen.
Ik vind het alleen jammer dat je het zo vreselijk persoonlijk opneemt.. nergens voor nodig m.i.
Ik heb met de paarden ook dingen meegmaakt waarvan ik dacht "ut zal wel" allemaal gedoe met aardstralen waar ik de ballen van begrijp maar als het werkt helemala prima... ik ga daar niet moeilijk over doen.
Mijn hond had problemen die de reguliere da niet kon oplossen, via NIB wel een klaar.... dat is het.... en als iemand met hetzelfde probleem zit als ik destijds zat zal ik ook zeker NIB adviseren.. niet geschoten is altijd mis, maar wel altijd in samenspraak met je da.
En soms is er gewoon meer als dat je bewijzen kan en daar "geloof" je in of niet.

Mss is het wel een uitdaging voor de reguliere dierenartsen om tebewijzen dat het niet werkt.. draaien we het gewoon om... en weerleg dan maar eens waarom mijn da het niet kon oplossen en ook niet kon vinden, na ruim een jaar doktoren en meer dan 1000 euro kwijt aan bloedtesten, injecties convenia en andere bende, ander soorten voer noem maar op.... en als na de haartest ik na ruim 2 weken duidelijk verbetering merk ga ik nog niet hoog van de toren blazen aangezien convenia het ook een maand of 2/3 prima deed.. maar nu ruim 2 jaar later nog steeds prima dan vind ik wel dat ik mag zeggen dat ze het bij het juiste eind hadden.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ik neem helemaal niets persoonlijk op :) het zal me worst wezen, eerlijk gezegd. De afgelopen tien topics over kwakzalfjosefien heb ik dan ook gemoedelijk genegeerd :slaap: Maar hier werd nu een keer specifiek gevraagd om meningen, nou daar mag die van mij dus ook tussen.
Jammer dat je Josefien de ex-cop niets wilt vragen trouwens. Ben benieuwd of zij ook de bewijslast om zou willen draaien, zoals jij voorstelt. Afgezien dat het wetenschappelijk gezien onmogelijk is een ontkenning te bewijzen, ligt de bewijslast uiteraard bij degene die de therapie op de markt brengt, alternatief of regulier. Als Pfizer iets op de markt wil brengen zullen ze zelf aan moeten tonen dat het werkt. Het is een beetje onzin om van GSK te vragen te bewijzen dat het niet werkt en anders het middel toe te laten.
Maf trouwens dat er aan 'regulier' zoveel eisen gesteld worden terwijl 'alternatief' alles ongestraft mag roepen en beweren zonder dat er zelfs maar om een greintje bewijs van werkzaamheid te vragen, vind je niet? helemaal omdat alternatief altijd zó ontzettend succesvol is, zoals jij zelf beweert :LOL:

Kees
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK heb geen haren opgestuurd, omdat ik bij de dierenarts al een allergie test had laten doen.
IK heb een jaar lang desensibilisatie gedaan, dure kuur die niet hielp.
Toen kontakt op genomen met Natuurlijk in Balans, per mail uit gelegd waar mijn hond allergies voor was, ik heb in totaal drie kuren gedaan, ontgiften met druppels, druppels tegen de allergie, en een pot poeder.
Deze kuren heb ik dus drie keer besteld en gebruikt, maar ook die hielpen niet, Alles bij elkaar was ik daar toch ook rond de drie honderd euro voor kwijt.
IK wil wel even zeggen dat Josefien een schat van een vrouw is, en ik haar kon vragen wat ik wilde, en ik altijd direct antwoord van haar kreeg, en ze alles heel goed uit legde.
Degene die de haren op wil sturen moet er wel rekening mee houden dat je de haren op een speciale manier in moet pakken, in plastiek en daar alluminiumfolie omheen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
CKS
Zeer actief

En vergeet niet jezelf en je huisdier een aluminium hoedje op te zetten.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:En vergeet niet jezelf en je huisdier een aluminium hoedje op te zetten.
Afbeelding
tja... als jou een mening wordt gevraagt en je kan alleen maar lacherig doen en dit soort plaatjes erbij plakken.... prima toch :E:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:IK heb geen haren opgestuurd, omdat ik bij de dierenarts al een allergie test had laten doen.
IK heb een jaar lang desensibilisatie gedaan, dure kuur die niet hielp.
Toen kontakt op genomen met Natuurlijk in Balans, per mail uit gelegd waar mijn hond allergies voor was, ik heb in totaal drie kuren gedaan, ontgiften met druppels, druppels tegen de allergie, en een pot poeder.
Deze kuren heb ik dus drie keer besteld en gebruikt, maar ook die hielpen niet, Alles bij elkaar was ik daar toch ook rond de drie honderd euro voor kwijt.
IK wil wel even zeggen dat Josefien een schat van een vrouw is, en ik haar kon vragen wat ik wilde, en ik altijd direct antwoord van haar kreeg, en ze alles heel goed uit legde.
Degene die de haren op wil sturen moet er wel rekening mee houden dat je de haren op een speciale manier in moet pakken, in plastiek en daar alluminiumfolie omheen.
Dat is heel erg jammer , het zal idd niet voor iedereen een uitkomst zijn, net als bij de reguliere da.
Jammer hoor, ik hoop dat er alsnog een oplossing is gevonden voor het probleem....heel vervelend als je dier iets mankeert en je kan er zo slecht iets mee.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

jacq1970 schreef:tja... als jou een mening wordt gevraagt en je kan alleen maar lacherig doen en dit soort plaatjes erbij plakken.... prima toch :E:
Kom dit kun je toch zelf ook niet serieus nemen? Honden lopen de hele dag overal door heen, regen wind, stof, shampoo, en ga maar door. Haar is bovendien een niet-levend deel van het lichaam dus op het moment dat het uit het haarzakje komt verandert het alleen nog maar onder invloed van de atmosfeer. Of het afgeknipt is of niet maakt dan ook geen zier meer uit. Maar als het opgestuurd moet worden moet het opeens met aluminiumfolie beschermd worden? Dit is gewoon een goedkope truc om het zo serieus en wetenschappelijk mogelijk over te laten komen. Maar het slaat volstrekt nergens op. Als dit nodig was dan zou je de haren vóór het afknippen ook met aluminium moeten beschermen, vandaar het zeer toepasselijke plaatje.

Wel weet Alfreda Josefienus Kwak wel uitstekend hoe ze de spanning erin kan houden, dat dan weer wel.
jacq1970 schreef: Dat is heel erg jammer , het zal idd niet voor iedereen een uitkomst zijn, net als bij de reguliere da.
Nee, NIET zoals bij de reguliere DA. Van een echte DA mag je verwachten dat hij wetenschappelijk verantwoorde methodes toepast, zowel bij diagnose als bij behandeling. Dat zegt niet dat je altijd succes hebt maar der kans op succes is gewoon bekend en te berekenen. Voor desensibilisatie ligt die op ruim 50%, ongeveer.
Kwakzalvers roepen altijd dat zo zzoveel succes hebben en hun sites staan altijd vól met succesverhalen en getuigenissen maar even objectief de succesverhalen afmeten tegen placebos doen ze nooit... Ze weten zelf ook dat ze de boel bedotten en Josefienus is daar geen uitzondering in.

Ik vind E300 voor een uit de duim gezogen diagnose en bij voorbaat kansloze, onwerkzame druppels en poeders ook niet meer vallen onder 'baadt het niet dan schaadt het niet' maar wellicht hebben andere mensen geld teveel natuurlijk.

Kees
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”