Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Logees in je huis?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Logees in je huis?

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hier kan alles zo naar binnen. De vier katten kijken er nauwelijks nog van op, weer een nieuweling en ook Japie boeit het eigenlijk niks. Uiteraard haal ik wel alleen passend spul binnen, dus geen kattenmoordenaars of poedeleters.
Brigitte11
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte11 »

Bij Siem kan alles hoor het is zo rustig hondje :I:
Hier was wel eens een drukke Golden x Geweest. Nou dat doe ik nooit,nooit meer!
De hele tuin lag op zijn kop :schrik: Daar ga ik echt niet meer aan beginnen :pffff:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Tot nu toen nooit een probleem geweest
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier een golden teef een nachtje gehad, geen probleem alhoewel de oudere dame de pupcapriolen van Billy niet heel erg kon waarderen. 1 grom en Billy was zoet :F:
1 lab dame een nachtje ook geen probleem. Niet dat er uitbundig gespeeld werdt maar na wat gesnuffel heen en weer was alles duidelijk en zaten ze gezamelijk te bedelen voor een snoepje..
Sanja en Oos kunnen hier de boel afbreken en de heren helpen wel een handje.
Ik mag voorzichtig concluderen dat dames geen probleem zijn.

Met reuen heb ik nog geen ervaring bij mijn intacte mannen, maar als het geen regelneef is voorzie ik eigenlijk ook niet zo'n probleem.
En de groeten van de mannen :zwaai
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

Boris is ook nogal regelneverig en vindt lang niet iedereen gezellig om in huis te hebben. De meeste teefjes gaan wel goed, zolang hij ze een beetje kent en niet te opdringerig zijn. Intacte reutjes zie ik hier niet zo snel goed gaan, kleintjes misschien, maar grote niet.
Poezen is hij totaal niet gewend dus denk het niet, behalve als poes heel duidelijk is. Mensen bezoek hoe meer hoe beter!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Bij Osa kon je werkelijk alles zetten. Bij Ben grote teven.
Apple is nog jong, en dat gaat ook met alles prima. Konijnen en katten etc. vindt ze eerder eng.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Alles waar Ragyo het buiten op straat goed mee kan vinden mag ook naar binnen wat hem betreft. Teefjes sowieso dus, en veel gecastreerde (vooral kleine) reutjes ook. Ongecastreerde patserige reuen of hele lompe honden dat zal 'm denk ik niet worden. Vroegah (3 jaar geleden) wel eens andere volle reuen op bezoek gehad maar toen woonde ik in groot huis met 8 ha grond er omheen en kon alles ook buiten lopen, voldoende ruimte om elkaar te ontwijken, dan ging dat wel. Viel wel eens een grom of snauw maar meer niet. Maar hoe ik nu woon zou ik dat niet snel meer doen of ze moeten eerst buitenshuis aan elkaar wennen.
Als er een teefje voor de deur staat zet ie in ieder geval gelijk zijn charmantste uitdrukking op :D moet hem vervolgens wel in de gaten gaan houden dat ie niet gaat markeren in huis :hmmm:
Logeerkatten, dat zou ik niet weten, denk wel dat het gaat mits ze binnen onder begeleiding kennismaken (vreemde katten in de tuin mag hij altijd wegjagen). Ragyo is met mijn katten opgegroeid en bij een ander in huis gaat tot dusver altijd goed met katten. Als ik duidelijk maak dat de kat in kwestie erbij hoort dan snapt ie dat en laat hem met rust. Konijnen en ander klein spul gaat ook prima, dat boeit hem niet zo.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ga het niet proberen :schrik: maar ik denk geen strak plan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik heb regelmatig logeetjes in huis.
Gaat harstikke goed mits het teefjes zijn. Een reu bij mijn reu zetten ja dat ga ik niet doen.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hier kan volgens mij bijna alles binnen komen. Diesel vind heel veel honden prima en gaat dan ook gewoon met de andere hond het huis afbreken om te spelen.
Hier zijn nu 1x intacte bull reu, 1x mechelpup 4 maanden teef, 1x intacte york reu en 1x intacte berner teef binnen geweest. En met alle honden werd heerlijk gespeeld en door het huis geraced.
Het enige waar waarschijnlijk meer moeite mee is, zijn intacte opdringerige reuen dit het nodig vinden om of op Diesel te rijden of continue aan zijn piep willen likken. Maar dan zou hij er niet mee gaan vechten, dan is het allebei duidelijk maken dat ze niets met elkaar hoeven te doen. En dan gaat Diesel gewoon slapen of ergens liggen en de andere hond negeren.
Met Dana zou ik nu geen hele drukke grote honden (ongeacht reu of teef) te logeren willen hebben. Ze vindt ze nog even te groot en te lomp. En dan is het in plaats van spelen, Dana die iedere keer met staart tussen haar benen onder de bank duikt. Kleine drukke honden vind ze helemaal prachtig en gaat ze als een idioot mee spelen.

Katten is in principe geen probleem, mits ik Diesel 1x duidelijk moet maken dat de kat hier is en blijft. Dan laat hij de kat met rust.
Hij is bij mijn ouders ook gewend aan een kat en vind het prima. Dana vind de nieuwe kat (kitten) bij mijn ouders heul interessant, maar gaat er niet achteraan ofzo. Ze gaat gewoon zitten/liggen kijken wat voor spannends dat is.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

als het geen dominante honden zijn dan kan hier alles tussen gezet worden in de roedel..

er komen hier regelmatig mensen met honden langs van puppies,kleine rassen grote rassen tot volwassen honden...

gelukkig maar,want zo kan ik zelf ook nog een hond opvangen of een hond erbij nemen ( pup of volwassen) als ik dat wil of als er een hond op mijn pad komt...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Iedere nieuwe opvanghond is hier welkom. Loddie legt de eerste dagen even uit hoe de regels in huis zijn en er is nog geen hond geweest die daartegenin is gegaan. Dit gaat allemaal met signalen en dan vooral het afblokken van de hond. Als de regels duidelijk zijn kan er gespeeld worden.

Katten is geen goed plan hier bij mijn katkillers :oeps:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Intacte reuen die zich ernaar gedragen, zijn altijd van harte welkom! Teven kan wel, alleen Noah heeft als irritante eigenschap dat als ze ergens ligt, er niemand in de buurt mag komen. de meeste honden geven dan een grom of trekken lip op, Noah niet, die verstijfd en knalt er zomaar boven op.
Hier in huis logeren wel eens Noddy, oude schapendoes reu met ballen, Spike, golden retriever met ballen, Bumba Duitse herder met ballen (helaas komt hij niet meer logeren) en Tuana, gecastreerde teef. Tuana en Noah gaan redelijk, je moet ze niet samen in 1 woonkamer hebben, dan wil Noah dus beginnen. Owja ik heb ook logeetjes van werk, gecastreerde reuen en dat gaat ook goed.
Perry en Noah

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Alleen Caja mag komen logeren van mij. Verder zie ik dat niet zo zitten eigenlijk. Ik vind drie wel genoeg. Als het zou moeten, dan alleen een relaxte teef of castraat.

Katten lijkt me ook beter van niet :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier kunnen de meeste honden zo komen logeren. Intacte reuen weet ik niet, ligt eraan of het klikt. Die zou ik eerst ook buiten kennis laten maken. Teefjes en castraten kunnen zo naar binnen hier.

Vreemde katten gaat hem niet worden hier. Er wordt maar 1 kat geaccepteerd en dat is onze eigen kat.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik ben overigens wel blij hoor, dat Frenk zo gemakkelijk is. Wij hebben veel vrienden en familie met honden en het is lekker dat die gewoon binnen kunnen wandelen zonder dat we moeilijk hoeven te doen. En dat de kat van mijn zus nu hier kan logeren, terwijl zij aan het verbouwen en verhuizen is, is ook wel heel prettig.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zie het niet als moeilijk doen. Ik storm ook niet met mijn honden bij iedereen naar binnen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Kleinere reuen prima, grote reuen als ze ze kent.
Andere teven als ze bekend zijn zou misschien wel gaan of het moet een kleiner ras zijn en niet te dominant.
Pups teef/reu geen probleem daar pikt ze behoorlijk veel van.
Katten gaat echt niet meer lukken :schrik:

@ Hilly45, En de logeerhond moet geen snuiverd zijn, dus de honden zoals boxers, is ook uitgesloten.
Hier een leuke boxerteef die echt niet snuift :pffff: :D
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Zoek stok! schreef:Ik zie het niet als moeilijk doen. Ik storm ook niet met mijn honden bij iedereen naar binnen :mrgreen:
Voor ons zou het 'moeilijk doen' zijn, maar dat hangt maar net van je leven af denk ik ;)
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nee, absoluut niet. Katten worden meteen om zeep geholpen, andere honden is ook geen aanrader...
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

vriendje van maup kwam weleens logeren, dat ging altijd prima. Ook weleens met haar gaan oppassen bij een andere hond, ging ook goed, al deed ik ze snachts wel uit elkaar de eerste paar nachten. Katten maakte haar niets uit, net als konijnen en andere beesten. Allemaal prima :)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Geen idee. Z'n zusje is hier van de zomer 2 weken in huis geweest (en prompt besloot ze loops te worden) en dat ging prima. Ze waren écht broer en zus, de hele dag samen, kattekwaad uithalen, maar ze liepen ook de hele dag te bekvechten :LOL: Hij liet zich overigens flink de kaas van het brood eten door d'r :')

Verder nog nooit een logé gehad, dus geen idee of ie echt zo makkelijk is, of dat het aan tink lag :P
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

massam schreef:hier kan niks naar binnen
x 2

Kyra zou het nog redelijk accepteren, Ox teefjes ook nog wel
Maar Gkeysha echt niet..
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

Ik heb op dit moment een dh reu van 10 maanden te logeren en dat gaat prima.
Mylo word zondag 8 jaar en andere honden is nooit een probleem geweest zowel buiten als op eigen terrein is hij erg sociaal. In dat opzicht ben ik wel trots op me mannetje :wink:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

De teefjes mogen ze met busladingen aanvoeren. Lance en Tristan laten ook elke reu binnen, Chad niet, die is kieskeurig, een reu met praatjes wordt netjes aan de deur gezet :mrgreen:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Grote volle reuen worden geblokt door Rock die moet ie niet. Verder kan alles hier binnen komen schuiven. Katten ook maar niet, die worden tot de zolder aan toe achtervolgd en niet met goede bedoelingen :schrik:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Logé-katten doe ik niet aan. Ik zou niet eens weten wat ik ze te eten zou moeten geven.

Logé honden mogen hier zo komen. Reu of teef, maakt niet uit. Ze mogen ook rustig op bed, Saar maakt wel plaats (maar wel zodanig dat je zelf besluit de volgende dag op het logeerbed te slapen). En Miep vind het allemaal nul komma niks, maar na een week of 3 besluit ze toch maar gewoon mee te spelen. Want veel keus heeft ze niet.
Maar zij is nog wel altijd the baby in the house hoor. Toevallig :pffff:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Dieber vind tot nu toe alles best en deelt haar speeltjes rustig met andere honden. Botjes ed deelt ze niet maar die liggen hier nooit aangezien Daan en Dieber samen ook niet zo goed botjes kunnen delen. Daan vind de botjes niet lekker maar als Dieber er een heeft wilt hij die wel hebben. Vreemde katten zal wat begeleiding nodig hebben maar ze zal ze hooguit plagen.

Daan is een ander verhaal. Hij bepaald binnen een seconde of hij een hond wel of niet accepteert. Accepteert hij hem niet dan is het gescheiden houden, accepteert hij wel dan kunnen ze zonder problemen binnen komen zolang ze hem maar met rust laten en hij geeft heel duidelijk zijn persoonlijke zone aan. Vreemde katten zijn ook totaal geen probleem zolang ze hem maar niet aanraken of dreigen aan te raken (best bijzonder aangezien hij bij de vorige eigenaar katten serieus naar een andere wereld wilde helpen)
Afbeelding
TaraL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een rasechte kruising

Ongelezen bericht door TaraL »

Hoe meer honden hoe beter (maar daar zijn wij het niet helemaal mee eens)
De katten accepteren ook alles, als ze maar niet lastig gevallen worden door ze.
We hebben regelmatig een logé en dan is het alles samen delen en vooral heel dicht tegen elkaar slapen, echt te lief,......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”