Beuk heeft vaak een halsband om, behalve als hij op ruig terrein gaat of ergens gaat waar geen andere honden zijn.
Dit omdat hij onvoorspelbaar kan reageren tov van honden en ik hem dan vast moet kunnen pakken.
Maar ik vind het voor hem veiliger als hij aan het jagen is om geen band te hebben.
Joe heeft altijd een band om, die huppelt toch alleen maar over het pad. Bovendien moet hij soms aangelijnd worden omdat hij anders vervelend wordt en dan is dat ook wel zo handig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom wel of geen halsband om?
Moderator: moderatorteam
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Re: Waarom wel of geen halsband om?
Onze honden hebben allemaal een halsband met penning voor wandelingen. Vind het een fijner gevoel gewoon, mocht er 1 zoek raken en gevonden worden kunnen ze meteen bellen i.p.v. met het beest naar de DA om te kijken of ze een chip hebben (dat hebben ze
) Binnen en in de tuin hebben ze niets om 
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Het ligt er een beetje aan waar ik ben en met wie. Als ik met Luna gewoon de dagelijkse wandelingen maak, heeft ze altijd een halsband om, ze doet niet aan struikduiken en ik kan haar dan snel aanlijnen als ik een andere hond tegen kom. Ze is soms nog wat te enthousiast.
Als we met andere honden op pad gaan, doe ik in de losloopstukken haar halsband af, zodat ze lekker kunnen ravotten met elkaar.
Thuis heeft ze zelden een halsband om.
Als we met andere honden op pad gaan, doe ik in de losloopstukken haar halsband af, zodat ze lekker kunnen ravotten met elkaar.
Thuis heeft ze zelden een halsband om.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier geen halsbanden, ze spelen hier veel met elkaar en ik vind het risico te groot dat ze in het bos of tijdens het zwemmen ergens achter blijven haken.
Voor het snel aanlijnen heb ik het ook niet nodig, een jachtlijntje zit er zo om
Voor het snel aanlijnen heb ik het ook niet nodig, een jachtlijntje zit er zo om
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier is het hoe mijn pet staat. Ik gebruik meestal voor het fietsen en trektochten een tuig voor de honden. Naar behendigheidwedstrijden een halsband met kliksysteem en alle andere momenten.... Momenteel vooral jachtlijn, maar heb ook periodes dat ik de halsband gebruik of het tuig. Ik wissel af. Loslopen kan ook met halsband, maar momenteel dus zonder. In huis probeer ik hem af te hebben, zeker 's nachts (maar momenteel dus sowieso geen halsband.), maar gebeurd ook wel eens dat hij meerdere dagen om blijft. Vorige honden hadden ze altijd overdag om en 's nachts wisselend om en af.
Ik had een prachtig jachtlijntje die niet slipte, alleen is die stuk gegaan en kan dat systeem (schuifsysteem) dus niet vinden. Zag laatst op behendigheidswedstrijs wel mooi semichecks met lijn in 1. Ik gebruik nu een jachtlijn met enkele stop, maar was eigenlijk op zoek naar dubbele stop. Van mij hoeft dat geslip niet en gaat het met name om het makkelijk omdoen.
Ik had een prachtig jachtlijntje die niet slipte, alleen is die stuk gegaan en kan dat systeem (schuifsysteem) dus niet vinden. Zag laatst op behendigheidswedstrijs wel mooi semichecks met lijn in 1. Ik gebruik nu een jachtlijn met enkele stop, maar was eigenlijk op zoek naar dubbele stop. Van mij hoeft dat geslip niet en gaat het met name om het makkelijk omdoen.