Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

husky x malamout X berner sennen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Re: husky x malamout X berner sennen

Ongelezen bericht door Amy »

Sarah5 schreef:Je reactie in combinatie met je onderschrift spreekt elkaar nogal tegen;
~You can not influence someone while you are judging them~
Wat valt er nog te beinvloeden? :U: Dan kan ik niet zo goed eerlijk zijn
bouvierpoedel schreef:Waarom worden de dode moeders en puppen er niet bijgehaald als argument om niet te fokken als het gaat om een stamboom/getest nest.??????
Meeste stamboom fokkers die testen e.d. nemen dat risico en hebben er van tevoren over na gedacht, in tegenstelling tot "oeps" nestjes of mensen die alleen het leuke (willen) zien.
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik denk niet dat TS nog gaat reageren.. :idea:
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Inge O schreef:misschien is het als fokker zelfs nog wel erger want je neemt een berekend risico om je teef dood te laten gaan voor een nest.
Tjah 't is maar hoe je het wil zien, ik weet hoe een bevalling eruit hoort te zien, hoeveel dagen de dracht ongeveer hoort te zijn, ik sta bij de eerste teken die me niet aanstaat bij de dierenarts (of da bij mij). De teef is voor mij altijd nr. 1!! En ik kan niet zeggen hoe t bij anderen is, maar ik ken mijn teef door en door, zie elke kleine verandering in gedrag etc. ik ben BEKEND met het risico waardoor ik eerder kan ingrijpen dan iemand die er nooit bij stil heeft gestaan en denkt dat het alleen maar pret en lol is :19:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Nee dat lijkt me ook niet.

Hopelijk leest TS zich wel gedegen in over het hoe en wat van dracht, worp en nestje en gaat ze hard op zoek naar goede baasjes voor de eventuele pupjes, want hoe ondoordacht ook, niemand hier wenst TS een zieke teef en/of dode pupjes toe, noch een berg hele mooie, maar moelijk te handelen honden in het asiel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Amy schreef:
Inge O schreef:misschien is het als fokker zelfs nog wel erger want je neemt een berekend risico om je teef dood te laten gaan voor een nest.
Tjah 't is maar hoe je het wil zien, ik weet hoe een bevalling eruit hoort te zien, hoeveel dagen de dracht ongeveer hoort te zijn, ik sta bij de eerste teken die me niet aanstaat bij de dierenarts (of da bij mij). De teef is voor mij altijd nr. 1!! En ik kan niet zeggen hoe t bij anderen is, maar ik ken mijn teef door en door, zie elke kleine verandering in gedrag etc. ik ben BEKEND met het risico waardoor ik eerder kan ingrijpen dan iemand die er nooit bij stil heeft gestaan en denkt dat het alleen maar pret en lol is :19:
Moet je zeggen dat ik heel niet denk aan de dood als ik mijn teef laat dekken.
Als ze bij de paarden de wei in stapt kan ze ook dood getrapt worden .
Of in de sloot springt verzuipen.
Als ze schrokt met d'r vreten.
Ik doe niet zo paniekerig hoor. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Nou ik wel.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

wat, denk je aan doodgaan of heb je een stamboom?

Als iemand een nestje wil, moeten ze dat vooral niet laten, maar idd, liegen op een forum waar niemand je kent :U: en dan maar helemaal niet meer reageren.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet je zeggen dat ik heel niet denk aan de dood als ik mijn teef laat dekken.
Als je als mens zwanger wordt denk je toch ook niet als eerste "o jee, als ik nou de pijp maar niet uit ga?" :denken:
nee, zie je wel, jij hebt ook geen stamboom natuurlijk :pffff: .
Wat ben jij nu weer hard en gemeen om op haar stamboomloze hartje te trappen. :neenee:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

yamie schreef:
ingevh schreef:we wilde het niet. we hebben het gewoon niet tegengehouden.

zoals ik eerder al zei het is met haar speelvriendje gebeurd terwijl ze in het bos waren aan het spelen wat ze altijd doen.
nou als je het niet wilt, hup hup naar de DA, hond laten castreren, niks aan het handje :ok:
Eigenlijk 'dat dus' .. want je weet NIETS van fokken.
Het kan je het leven van de pups en van je teef kosten. Lijkt het me niet waard toch?

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

Dacht al dat Inge uit zo'n hardpezende werklijn van bijters kwam. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
yamie schreef:
ingevh schreef:we wilde het niet. we hebben het gewoon niet tegengehouden.

zoals ik eerder al zei het is met haar speelvriendje gebeurd terwijl ze in het bos waren aan het spelen wat ze altijd doen.
nou als je het niet wilt, hup hup naar de DA, hond laten castreren, niks aan het handje :ok:
Eigenlijk 'dat dus' .. want je weet NIETS van fokken.
Het kan je het leven van de pups en van je teef kosten. Lijkt het me niet waard toch?

Suzanne
Ja een stamboom nest is het wel waard om de pijp uit te gaan en haar stamboom pups ook.
Bastaarden daar is dat not done bij en uitermate zielig. :mann:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

de kruising op zich heb ik niks tegen. we hebben zelf ook een husky kruising. en dat is een heel sociaal beestje. wel vrij zelfstandig. maar ja, dat zijn meer rassen.

maar hoe onnozel TS hieraan begint. . . :80: kan ik met mijn verstand niet bij. . .

maar ook goede fokkers begrijp ik meestal niet. voor mij is een goede fokker een fokker die niet fokt.

TS zou (alle fokkers) er eens bij stil mogen staan, dat alle puppen die hun plaatsen, er dus geen 1 uit het asiel gehaald wordt. en niet dat ik de heilige paus ben hoor, want er zijn ook een paar rassen die ik best ooit eens wil. en als er dan geen geschikte herplaatser is, dan begin ik heel misschien ook aan een pup.

maar dat mag wel eens beseft worden. met een pretbek opscheppen over je hond die gedekt wordt, Terwijl je er verder geen verstand van hebt, besef dan gewoon wel, dat er vele fantastische honden op de wereld zijn, die dus niet worden uitgekozen, omdat jij jou pup daaraan verkoopt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Emma schreef:de kruising op zich heb ik niks tegen. we hebben zelf ook een husky kruising. en dat is een heel sociaal beestje. wel vrij zelfstandig. maar ja, dat zijn meer rassen.

maar hoe onnozel TS hieraan begint. . . :80: kan ik met mijn verstand niet bij. . .

maar ook goede fokkers begrijp ik meestal niet. voor mij is een goede fokker een fokker die niet fokt.

TS zou (alle fokkers) er eens bij stil mogen staan, dat alle puppen die hun plaatsen, er dus geen 1 uit het asiel gehaald wordt. en niet dat ik de heilige paus ben hoor, want er zijn ook een paar rassen die ik best ooit eens wil. en als er dan geen geschikte herplaatser is, dan begin ik heel misschien ook aan een pup.

maar dat mag wel eens beseft worden. met een pretbek opscheppen over je hond die gedekt wordt, Terwijl je er verder geen verstand van hebt, besef dan gewoon wel, dat er vele fantastische honden op de wereld zijn, die dus niet worden uitgekozen, omdat jij jou pup daaraan verkoopt.
Ja en als de mensen wat minder zouden fokken zouden alle arme kindertjes in afrika ook een vader en moeder hebben en te eten en een onderboekje dragen. :engel: .
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik moet zeggen dat ik het drama ook niet zo zie, hoor. Elke fokker, of die nou eenmalig of vaker, een nestje op de wereld zet moet zorgen voor een goed tehuis voor de pups. Elke fokker moet allereerst zorgen voor een gezond nest. Maar ik ken genoeg rasfokkers die welbewust ongezonde honden op de wereld gooit en ze voor grof geld verkoopt.
Voor pups uit een leuk kruisingsnest zullen vast genoeg liefhebbers zijn. Er zijn zat mensen die helemaal niet zitten te wachten op een belachelijk dure stamboomhond.
Wat betreft het argument 'er zijn genoeg kruisingen in het asiel' vind ik ook flauwekul. Als dat een geldig argument is, moeten fokkers van rashonden ook eens ophouden met fokken.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Voor mij is in DIT geval het enige argument dat TS werkelijk geen benul heeft / lijkt te hebben waar ze aan begint; ze weet (zo te merken) niets van dracht, begoorte en grootbrengen van pups.
Dan is het "nogal dom" om daar op deze manier aan te beginnen.

Ze (?) vergeet ook voor het gemak even de aansprakelijkheidskwestie; als de pups later lichamelijke klachten hebben die zij had moeten voorzien en de ouderdieren niet heeft laten testen.. heeft ze dan een portomonee die dat aankan?

TS lijkt dus geen benul te hebben.... DAT is wat me mateloos stoort.

Suzanne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

TS doet alsof het een ongeluk is (want ze verwacht blijkbaar negatieve reacties als zij de waarheid vertelt), maar dat is dus een leugen.

Ze plempt maar wat op elkaar voor de leuk en vooral voor het geld. En dat de pups straks in het asiel belanden (want mensen kopen bij dit soort fukkers alleen op basis van het plaatje en niet op basis van het karakter of gezondheid om maar iets te noemen) zal haar worst zijn. Het geld is dan namelijk allang binnen en weer uitgegeven.

Af en toe word ik wel moedeloos van dit soort fukkers. Niet nadenken, gewoon op elkaar zetten en maar cashen. Als je eenmaal in een asiel hebt gewerkt en dagelijks dieren van dit soort fukkers binnen ziet komen (afstand) dan snap je wel waarom.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

zou ik een vraagje mogen stellen hier ?

ik weet niks van fokken en heb ook geen ambitie die kant op maar ik heb wel een vraag ? maar mischien beter een eigen topic te openen maar gaat over de aansprakelijkheid .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
~Suzanne~
Zeer actief

toots schreef:zou ik een vraagje mogen stellen hier ?

ik weet niks van fokken en heb ook geen ambitie die kant op maar ik heb wel een vraag ? maar mischien beter een eigen topic te openen maar gaat over de aansprakelijkheid .
Ach, stel hier maar?

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

ok ik doe mijn best hem zo goed mogelijk te stellen .

want wat ik mij af vroeg was het volgende

als iemand een nestje puppies heeft . deze puppies weg geeft of verkoopt zonder papieren .
hoe kun je dan aansprakelijk gesteld worden als er niks op papier staat ook ?

wie zegt dat de pup bij jou vandaan komt ?

dat was dus wat ik mij af vroeg , maar ik ben dan ook echt een leek op dit soort vlakken .

alvast bedankt .

~Suzanne~
Zeer actief

toots schreef:ok ik doe mijn best hem zo goed mogelijk te stellen .

want wat ik mij af vroeg was het volgende

als iemand een nestje puppies heeft . deze puppies weg geeft of verkoopt zonder papieren .
hoe kun je dan aansprakelijk gesteld worden als er niks op papier staat ook ?

wie zegt dat de pup bij jou vandaan komt ?

dat was dus wat ik mij af vroeg , maar ik ben dan ook echt een leek op dit soort vlakken .

alvast bedankt .
Lastig ;-)
Even zien dat ik het goed formuleer.
Ik ga even uit van een situatie waarin er idd door persoon A aan persoon B een pup is verkocht die later medische problemen krijgt die A had moeten kunnen weten (testen bijv) en waarbij door persoon A fouten zijn gemaakt (bijvoorbeeld door het fokken met een negatieve testuitslag of helemaal geen testen).
Dan heb je hopelijk een koopcontract, zo niet is er vast mail-wisseling geweest; er is dus op een of andere manier vast wel zoiets te bewijzen dat B die pup van A heeft gekocht.

Je hebt echter op voorhand al een slechte situatie die B er hopelijk van weerhoudt om bij A een pup te komen, want er komt geen enkel stukje papier mee. Tenminste een entingenboekje zou mee moeten komen, als het goed is ingevuld en wel met de gegevens van de "fokker", dus persoon A.

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief

jah maar voor zover ik me kan indenken kan je alleen aansprakelijk gesteld worden als er een contract is ;)

als je namelijk bij iemand thuis die een nesje hondjes heeft een pup haald heb je toch vaak geen contract dat gaat vaak genoeg op goed vertrouwen . er zijn genoeg mensen die pups van m plaats halen voor bijna niks die hebben geen contract .

en ik denk dat niemand die een thuis nesje heeft met contracten werkt als ze niet echt op ras fokken zeg maar .

~Suzanne~
Zeer actief

Nee, je kunt iemand aansprakelijk stellen als hij jou een ondeugdelijk product heeft verkocht. Dat moet je wel "aantonen" (dat HIJ het jou verkocht heeft EN dat het ondeugdelijk was) maar een contract is niet perse noodzakelijk.
Wel makkelijk natuurlijk ;-)

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:jah maar voor zover ik me kan indenken kan je alleen aansprakelijk gesteld worden als er een contract is ;)

als je namelijk bij iemand thuis die een nesje hondjes heeft een pup haald heb je toch vaak geen contract dat gaat vaak genoeg op goed vertrouwen . er zijn genoeg mensen die pups van m plaats halen voor bijna niks die hebben geen contract .

en ik denk dat niemand die een thuis nesje heeft met contracten werkt als ze niet echt op ras fokken zeg maar .
Dan weet je toch vooraf dat je geen poot hebt om op te staan.
Daar kies je voor, net als dat ik met mijn tweedehands misfoksels nergens van uit ga :U:
Chihuahua-paws
Zeer actief

eens hoor dagmar .

maar het komt wel vaker voor dan mensen die een pup kopen met de juiste papieren e.d .

ik denk dat als je geen contract hebt het zoizo erg moeilijk word , maar als je een entingsboekje ofzo hebt dat het wel mogelijk is .

Mijn moeder heeft in het verleden een hondje gekocht , was geen pup , maar dat hondje was al 2 jaar toen ze hem kocht voor 500 gulden toen . met een boekje wel , alleen hondje bleek kanker te hebben en dat had hij al voordat ze hem kreeg . maar was haar niet verteld .
Maar zij heeft iig niks gekregen ter compensatie . simpelweg kat in de zak sneu gezecht.

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

toots schreef:eens hoor dagmar .

maar het komt wel vaker voor dan mensen die een pup kopen met de juiste papieren e.d .

ik denk dat als je geen contract hebt het zoizo erg moeilijk word , maar als je een entingsboekje ofzo hebt dat het wel mogelijk is .

Mijn moeder heeft in het verleden een hondje gekocht , was geen pup , maar dat hondje was al 2 jaar toen ze hem kocht voor 500 gulden toen . met een boekje wel , alleen hondje bleek kanker te hebben en dat had hij al voordat ze hem kreeg . maar was haar niet verteld .
Maar zij heeft iig niks gekregen ter compensatie . simpelweg kat in de zak sneu gezecht.
Dat gebeurt helaas. Maar dat wil nog niet zeggen dat je beter een kruising kan kopen. Er zijn genoeg slechte fokkers van rashonden, maar nog meer slechte fokkers van niet-stamboomhonden. Alleen de klachten bij een niet stamboomhond zijn veel minder bekend, maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet is. Bij het kopen van een pup van een broodfokker / pretnestfokker / "oepsnest" fokker of wat dan ook heb je in 99 van de 100 gevallen garantie tot de deur.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Pluisje had zeer waarschijnlijk ook al kanker toen ik hem kocht.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik snap de ophef wel over de manier waarop TS het brengt, want ze doet het voorkomen alsof het 'oeps' is terwijl het dat dus blijkbaar helemaal niet is en ze eigenlijk in de wolken is dat het dekken meermaals is gelukt. Dat vind ik behoorlijk kinderachtig. TS weet natuurlijk prima hoe er over het algemeen op kruisingnesten wordt gereageerd hier, maar wees dan eerlijk of post niets.
De kruising zelf lijkt me helemaal niet zo vreselijk als sommige het doen overkomen, alsof zo'n kruising gedóemd is tot het verworden tot een rothond die ongetwijfeld, inclusief alle broeders en zusters naar het asiel zal worden verbannen. Waarom in godsnaam?
Net als dat sommigen het doen overkomen alsof ze wel allemaal van pure fysieke ellende voor hun eerste levensjaar zullen zijn gestorven aan diverse vreselijke aandoeningen? Hoe weet je dat nou? Waarom zou je dát als uitgangspunt nemen? De gemiddelde levensverwachting van een Berner is voor zover ik weet ook niet direct om over naar huis te schrijven, ook niet van Berners met stamboom. Maar dat mag wel omdat er dan een stamboom bij zit? Dat heeft tot nu toe niet geleid tot een verhoging van die gemiddelde leeftijd geloof ik?

Niet dat ik testen van genetische aandoeningen bagatelliseer, maar het feit dát er überhaupt testen nodig zijn komt natuurlijk wel ergens vandaan, vaak is dat een kleine genenpoel juist dóór het gebruik van alleen maar stamboomhonden die ergens allemaal wel aan elkaar verwant zijn. Beetje mosterd na de maaltijd dan, al die verplichte testen...
Het lijkt me best een toffe kruising eigenlijk, zowel qua uiterlijk als karakter. Volgens mij zijn alle drie de rassen redelijk sociaal over het algemeen, ze zullen misschien wel wat zelfstandig zijn maar goed, daar zullen ze niet de enige en ergste in zijn. Ik denk eigenlijk dat zulke honden vrij snel weg zijn en helemaal niet gedoemd tot een asielleven.

Dan is het uiteraard wel te hopen dat TS zich even wat beter gaat inlezen in wat het hebben van een nest daadwerkelijk inhoudt, want dat daar veel tijd, moeite en geld in gaat zitten is logisch. Dát is meer mijn zorg, de serieusheid laat nogal te wensen over, zoals het nu overkomt. Maar de kruising an sich? Niet direct.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dus als ik het goed begrijp moeten we maar gewoon gaan staan juichen als er weer zonder nadenken een nest op de wereld wordt gezet?
Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik daar toch maar niet aan mee ga doen :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief

Muk schreef:

Dat gebeurt helaas. Maar dat wil nog niet zeggen dat je beter een kruising kan kopen. Er zijn genoeg slechte fokkers van rashonden, maar nog meer sl

echte fokkers van niet-stamboomhonden. Alleen de klachten bij een niet stamboomhond zijn veel minder bekend, maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet is. Bij het kopen van een pup van een broodfokker / pretnestfokker / "oepsnest" fokker of wat dan ook heb je in 99 van de 100 gevallen garantie tot de deur.
o mijn moeder had een entingsboekje en geen stamboomboekje . ik wist dat ik wel weer iets fout zou gaan zeggen , ze heeft dus teveel betaald voor de hond en is er ingestonken .

ik zou bij een pup zoizo voor een goede fokker kiezen .

ik ben absoluut geen voorstander van oepsnesjes en thuis nesjes er zijn al zat hondjes .

ik vroeg me gewoon af hoe het zat met de aansprakelijkheid.

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Het feit dat een stamboom geen garantie is voor een gezonde hond of een verantwoordelijke fokker, betekent niet dat dit soort ondoordachte acties dan maar toegejuicht moeten worden. Neem dan een verantwoordelijke fokker als voorbeeld, als je je dan toch ergens aan wilt afspiegelen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”