Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb je een andere band met een herplaatser?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Heb je een andere band met een herplaatser?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
Desme schreef:als je,je hond vanaf pup heb, is het je eigen..jij heb hem/haar opgevoed zoals jij wilt..de band zal altijd sterk zijn daardoor.
Mijn herplaatsers zijn op een paar maanden tijd net zo eigen als had ik ze van pup af aan, en ook die voedt ik op zoals ik dat wil.
Sterker nog, met een volwassen hond valt er veel intensiever te werken en op te voeden.
eens!
en soms hoeft dat niet eens een paar maanden te duren en is het binnen een paar dagen alsof je altijd samen geweest bent.
Dat heb ik nooit, ook niet met pups.
De eerste maand denk ik alleen godogod waar ben ik aan begonnen :jank:
Daarna wordt het opeens in snel tempo leuk :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
Desme schreef:als je,je hond vanaf pup heb, is het je eigen..jij heb hem/haar opgevoed zoals jij wilt..de band zal altijd sterk zijn daardoor.
Mijn herplaatsers zijn op een paar maanden tijd net zo eigen als had ik ze van pup af aan, en ook die voedt ik op zoals ik dat wil.
Sterker nog, met een volwassen hond valt er veel intensiever te werken en op te voeden.
eens!
en soms hoeft dat niet eens een paar maanden te duren en is het binnen een paar dagen alsof je altijd samen geweest bent.
of meteen al, zoals bij mijn eebie.
die kreeg ik toen ze ruim 5 was, maar vanaf de eerste minuut was het of het zo hoorde. heb ik nog nooit met een hond gehad. ook niet met m'n vorige tekkel, die ik als pup al kreeg.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik heb nu een herplaatser in huis en een pup. Ik hou ontzettend veel van alle twee de honden. Carlos de herplaatster is een hond waar ik er echt maar 1 van krijg, echt een speciale band. Maar ik zoek in een hond heel iets anders dan Carlos is. Dat maakt niet dat ik minder van hem hou.
Dat is de reden waarom ik nu voor een Friese Stabij heb gekozen en een pup. Ik wilde graag uitdaging en waarmee ik de sport in kan. De Friese Stabij is echt een ras wat bij mij past. Ik heb met Flow een hele andere band dan met Carlos, ik vind het geweldig om met haar te trainen en te werken.
Ik kan niet zeggen dat ik van de ene hond meer hou dan van de ander.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: en soms hoeft dat niet eens een paar maanden te duren en is het binnen een paar dagen alsof je altijd samen geweest bent.
Dat heb ik nooit, ook niet met pups.
De eerste maand denk ik alleen godogod waar ben ik aan begonnen :jank:
Daarna wordt het opeens in snel tempo leuk :mrgreen:
het ligt ook aan de hond, ik had dat bij Jouster heel erg.
Vanaf dat hij me uitgezocht had door bij het kijkbezoek op mijn voeten te gaan liggen, terwijl hij heel erg terughoudend was naar vreemden,
Heb hem de volgende dag opgehaald en we waren een team :U:
Was hem lopend gaan halen en heb hem op de terugweg ook meteen los laten lopen in het park, iets dat ik met geen van mijn andere herplaatsers -voor of na hem- ooit gedaan heb.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had dat met Finn heel sterk. Die liep nadat eerste baas en ik hem hadden opgehaald 2 uur later los met me door de duinen, even wennen thuis met de katten en niet meer in een kennel 's avonds. Met een paar dagen was het al alsof hij er altijd al was geweest en we bij elkaar hoorden.
Bluf deed ook niet zo moeilijk en liep ook vrij snel los op stukken waar dat kon, wij hebben wel in elkaar moeten investeren als het om elkaar leren kennen ging :tongue: we botsten nog wel eens hahaha. Nu kan ik er om lachen, want het was af en toe drama tussen ons, buuf zei ook wel eens dat ik en Finn twee handen op een buik waren en dat Bluf dat voelde en daarom ging relnichten. Zij zagen dat Bluf zeker op mij gericht was, ikzelf zag dat nooit omdat ze van alles uithaalde wat ik juist niet wilde hebben. De momenten dat ik niet keek bleek ze dus wel mij continue in de gaten te houden zeiden de buren die alles vanaf het balkon bekeken. Ach het heeft wat langer geduurd maar de band tussen haar en mij is er zeker, het is alleen een andere band dan ik die met Finn heb. Ze houdt me scherp :wink:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

blondie schreef:
dagmar88 schreef:
Op het moment dat mijn reu door zijn baas herplaatst werd bij mij, merkte ik heel rap dat die band tussen de baas en hem heel rap weg was. En hij heeft een goede opvoeding genoten daar en er is veel ondernomen met hem maar na een paar weken was die band bij beiden echt niet meer zichtbaar. We zagen elkaar regelmatig.
Ik ervaar dat hier heel anders, mijn honden zijn nog steeds superblij als ze Sonja en JP weer zien, of er nou een paar dagen of een paar maanden tussen de bezoeken zitten maakt niks uit, die band tussen hen blijft!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
dagmar88
Zeer actief

YvetteJ schreef: Ik ervaar dat hier heel anders, mijn honden zijn nog steeds superblij als ze Sonja en JP weer zien, of er nou een paar dagen of een paar maanden tussen de bezoeken zitten maakt niks uit, die band tussen hen blijft!
Ik ben uiteindelijk minder naar Spike gegaan omdat hij het, zelfs jaren later, niet nodig vond om nog naar zijn bazen te luisteren op het moment dat hij mij in het vizier had.
Ik kwam alleen voor de gezelligheid en om lekker met het ventje te knuffelen, niet om de baas te spelen. Op dat gebied hield ik mij afzijdig.
En dan uitproberen hoe ver hij kon gaan voordat ík ingreep, die ellendeling zette de hele boel op stelten :tongue:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

britty schreef:Dat vraag ik me al een tijdje af.. Wij hebben honden altijd van pup af aan gehad, maar hierna komt ern een herplaatser.
Nu vraag ik me dus aff of je met een pup een andere band opbouwt dan met een hond die al een verleden heeft.
Of maakt dat helemaal niets uit?
Ik heb vanuit mijn ouderlijk huis vaak pups meegemaakt, maar ben, toen ik zelf een hond wilde, altijd achter een herplaatster aan gegaan. Natuurlijk zit daar een verschil in, en natuurlijk is dit ook weer per hond verschillend.

Met een pup begin je, als het goed is, met een compleet neutraal hondje, en die ga je alles leren vanaf 0. Zo kun je er helemaal je hondje van maken die jij voor ogen hebt, desnoods met trainen op een hondenschool.

Elke herplaatster draagt daarentegen een verleden met zich mee, en soms is het verleden niet eens bekend. Dan ga je dus uitvinden, en van tijd tot tijd kom je achter zaken uit het verleden.
Een band bouw je er WEL mee op, want ook met een herplaatster ga je meteen aan het werk, en werken met elkaar creeert een band. Je bent 1 op 1 met elkaar bezig, jij leert de hond kennen, maar de hond leert ook zeker jou kennen. Daarbij heb je wel vaak het voordeel met een herplaatster dat er een basis in zit, waqaruit jij verder kunt gaan, je hebt min of meer een betere start?
Maar, ook heb je kans dat er dingen in zitten die je eruit moet halen, en dingen afleren is lastiger als de juiste dingen aanleren.

Je zult een herplaatster, beetje afhankelijk van ras en gedrag, in het begin wel een beetje kort moeten houden zodat het niet teveel eigen zaken gaat uitvinden, aanleren of doortrekken vanuit het verleden. meteen een houding van: Nu doen we het op mijn manier.
Meteen een echte roedel leider zijn, omdat het vaak toch om iets oudere honden gaat die al een "personality"hebben ontwikkeld.

Ik zelf zou niet anders meer willen als een herplaatster, maar ik zoek ze wel altijd, vanuit een voorliefde en gevoel, jonger als 2 jaar. dat ben ik gewend.
Heb ik ze tenslotte ook langer bij me als een hond van een jaar of 8 :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
dagmar88
Zeer actief

:wink: Dat hoop je dan ja.

Maar ik zie een pup niet als een compleet neutraal hondje :schrik:
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
YvetteJ schreef: Ik ervaar dat hier heel anders, mijn honden zijn nog steeds superblij als ze Sonja en JP weer zien, of er nou een paar dagen of een paar maanden tussen de bezoeken zitten maakt niks uit, die band tussen hen blijft!
Ik ben uiteindelijk minder naar Spike gegaan omdat hij het, zelfs jaren later, niet nodig vond om nog naar zijn bazen te luisteren op het moment dat hij mij in het vizier had.
Ik kwam alleen voor de gezelligheid en om lekker met het ventje te knuffelen, niet om de baas te spelen. Op dat gebied hield ik mij afzijdig.
En dan uitproberen hoe ver hij kon gaan voordat ík ingreep, die ellendeling zette de hele boel op stelten :tongue:
Van al mijn herplaatsers is Gina de enige die na een tijdje nog reageerde op 'vroeger'
En dat was toen ze de kinderen van de vorige eigenaar zag, ze was zo blij............. en toen werden die kinderen bij haar weggeroepen :gvd:
Jouster liep zijn oude baas straal voorbij (en nee die was niet slecht behandeld daar), Cerva wou niet naar haar oude baas, waar ze eerder gek op was, toe toen die bij ons thuis was en Luca bromde naar de vorige eigenaar, maar die had het als pup niet fijn gehad :(

Voor zover de eeuwige band die je met een pup zou hebben ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
Van al mijn herplaatsers is Gina de enige die na een tijdje nog reageerde op 'vroeger'
En dat was toen ze de kinderen van de vorige eigenaar zag, ze was zo blij............. en toen werden die kinderen bij haar weggeroepen :gvd:
Jouster liep zijn oude baas straal voorbij (en nee die was niet slecht behandeld daar), Cerva wou niet naar haar oude baas, waar ze eerder gek op was, toe toen die bij ons thuis was en Luca bromde naar de vorige eigenaar, maar die had het als pup niet fijn gehad :(

Met Spike was het ook anders, die kwam uit zo'n ellende en ik was het eerste leuke in zijn leven.
Nou moet ik zeggen dat hij sowieso heel goed is in het herkennen van mensen, ook wel een Tosa trekje :wink:

Met Charlie ben ik terug geweest naar haar vorige 'baas', om te kijken hoe zij zou reageren en om hem te laten zien hoe ze opgeknapt en uitgegroeid was.
:mrgreen: Die had werkelijk geen idee, maar vond het er reuze gezellig :piew:
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: Van al mijn herplaatsers is Gina de enige die na een tijdje nog reageerde op 'vroeger'

Met Spike was het ook anders, die kwam uit zo'n ellende en ik was het eerste leuke in zijn leven.
Nou moet ik zeggen dat hij sowieso heel goed is in het herkennen van mensen, ook wel een Tosa trekje :wink:

Met Charlie ben ik terug geweest naar haar vorige 'baas', om te kijken hoe zij zou reageren en om hem te laten zien hoe ze opgeknapt en uitgegroeid was.
:mrgreen: Die had werkelijk geen idee, maar vond het er reuze gezellig :piew:
Heb dat wel eens eerder geschreven; toen ik na twee jaar de witjes weer zag vond Cerva het wel gezellig dat ik er weer eens was maar dat was het wel, Luca daarentegen ging helemaal uit zijn dak.
Die herkende het geluid van mijn bus, zat bij de poort op me te wachten, sprong huizenhoog en huilde net zo hard als ik toen ik de tuin binnenliep.
Hij heeft de hele volgende dag bij diezelfde poort op me zitten wachten, maar ging gelukkig daarna weer over tot de dingen van alle dag.
Zo'n band kan er ook zijn tussen herplaatser en baas.
Afbeelding

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Een pup als compleet "neutraal" hondje? Een blad wat je zelf in kan vullen? :neenee:

Dan heb je waarschijnlijk geen ervaring met puppies :engel:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat het niets uitmaakt. Weliswaar een hond nog nooit vanaf pups af gehad, maar de liefde die ik voor mijn herplaatser(s) voelde, is echt niet te overtreffen door een pup. Met katten, wel beiden gehad, heb ik dezelfde ervaring. Heb niet meer gehouden van katten die ik vanaf 8 weken had, dan van tweedekanskatjes die later kwamen.......
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nee, maakt voor mij geen verschil. Het verschil zit hem in de hond. Met de één heb ik een betere band dan met de ander. Maar daarbij maakt het dus niet uit of hij hier als pup of als herplaatser is gekomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
Desme schreef:als je,je hond vanaf pup heb, is het je eigen..jij heb hem/haar opgevoed zoals jij wilt..de band zal altijd sterk zijn daardoor..
En wat nou als je er, zoals zo velen, een grote puinhoop van hebt gemaakt en het juist door dat zogenaamde zelf opvoeden een pokkehond is geworden?
:mrgreen: Dan heb jij daar natuurlijk geen schuld aan, de puppy cursus was gewoon niet goed of hondjelief heeft een enorm trauma overgehouden aan vanalles en nog wat :mann:
Dus buiten kun je lekker pochen met je zielige mormel en binnen gooi je hem direct de bench in :U:

Ik 'ken' mensen die hun rottweilers steeds zo verneuken dat ze uiteindelijk allemaal vastgeketend aan de schouw in huis eindigen.
Het volgende stadium is dan de roze spuit, na een bijtincident.
:Q: Ik snap er echt de ballen van, maar die mensen zijn hartstikke gek op hun mispunten :piew:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maakt helemaal geen ruk uit of je nu een herplaatser of pup in huis haald.
Net als bij mensen moet de match qua karakters er zijn en zoniet kan dat groeien en ontwikkelen of niet.
Heb wel eens een eigen gefokte hond gehad die ik met 9 maanden heb weggegeven.
Totaal geen klik .
Maar heb ook wel eens een 3e handsje gehad waar gelijk bij het eerste oogcontact de klik was van beide.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft

Ongelezen bericht door marx-7 »

bouvierpoedel schreef:Maakt helemaal geen ruk uit of je nu een herplaatser of pup in huis haald.
Net als bij mensen moet de match qua karakters er zijn en zoniet kan dat groeien en ontwikkelen of niet.
Heb wel eens een eigen gefokte hond gehad die ik met 9 maanden heb weggegeven.
Totaal geen klik .
Maar heb ook wel eens een 3e handsje gehad waar gelijk bij het eerste oogcontact de klik was van beide.
Ben thuis opgegroeid met honden en dan over het algemeen jachthonden. Dit waren altijd pups die we haalden maar heb daar op de één of andere manier nooit zo'n band mee gehad. 11 jaar geleden heb ik een 2 jarige kruising labrador/stafford uit het asiel gehaald nadat ik in alle asiels in limburg geweest was maar bij deze was het alsof we elkaar uitzochten. Klikte vanaf het eerste moment en nooit zo'n trouwe hond gehad als deze.

sterker nog, ik bracht hem (de laatste jaren) elke morgen naar mijn ouders voor ik ging werken (heeft jaren naast me gezeten in de vrachtwagen) en daar lag hij de hele dag onder de tafel te slapen en te wachten en wist vaak 5 minuten voordat ik thuis was dat ik er aan kwam :E:
Heb hem helaas begin dit jaar moeten laten inslapen. Nu heb ik weer een herplaatser (kruising duitse/mechelse herder) waarmee de klik wat langer duurde maar die is er nu ook en ze is erg op me gericht. Ook haar breng ik s'morgens naar mijn ouders waar ze pas echt tot leven komt als ik thuis ben, heb haar nu 6 maanden.

Dat van die karakters die bij elkaar passen ben ik wel met je eens, ik denk toch dat je onbewust zoekt naar een hond die bij je past.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
renee-uk
Zeer actief

marx-7 schreef: Dat van die karakters die bij elkaar passen ben ik wel met je eens, ik denk toch dat je onbewust zoekt naar een hond die bij je past.
sterker nog, je hebt zelfs mensen die bewust zoeken naar een hond die bij ze past ;)
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:
marx-7 schreef: Dat van die karakters die bij elkaar passen ben ik wel met je eens, ik denk toch dat je onbewust zoekt naar een hond die bij je past.
sterker nog, je hebt zelfs mensen die bewust zoeken naar een hond die bij ze past ;)
Daar schrik ik echt van. :schrik:
Eerlijk joh.? :80:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
yup
had je niet gedacht he :vaag:
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef:
renee-uk schreef:
yup
had je niet gedacht he :vaag:
Ben eerlijk gezegd meestal wel blij dat het hier van twee kanten komt :idea:
bouvierpoedel
Zeer actief

Wat zit de wereld toch rot en egoistisch in elkaar. :schrik: :S:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Wat zit de wereld toch rot en egoistisch in elkaar. :schrik: :S:
tis zùnd :jank:
Afbeelding

ArCee
Zeer actief

Ik denk wel dat je met een herplaatser iets beter KUNT inschatten waar je aan begint, als je het goed doet?
Je spreekt de eigenaren op voorhand om info te krijgen.
Daardoor, en de eventuele foto maak je een afspraak.
Verder spreken, hond in zijn eigen omgeving observeren, maar ook hoe zij met de hond omgaan geven indicaties.
Dan ga je lopen met het beestje, en je kijkt hoe ze bij je is.
Omdat deze honden vaak iets ouder zijn, kun je het karakter en gedrag al iets beter zien als bij een onbevangen pup.
Natuurlijk zal een hond het erg vreemd vinden om met een vreemde mee te lopen, maar ook daaraan kun je al zien wat je kunt verwachten. Loopt het al makkelijk mee of wat?
Natuurlijk moet de click er wel zijn na al die zaken.
Zaken vallen of staan uiteraard of je meteen al gevoel voor het dier hebt. De rest zal gaan groeien in de loop der tijd.
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft

Ongelezen bericht door marx-7 »

ArCee schreef:Ik denk wel dat je met een herplaatser iets beter KUNT inschatten waar je aan begint, als je het goed doet?
Je spreekt de eigenaren op voorhand om info te krijgen.
Daardoor, en de eventuele foto maak je een afspraak.
Verder spreken, hond in zijn eigen omgeving observeren, maar ook hoe zij met de hond omgaan geven indicaties.
Dan ga je lopen met het beestje, en je kijkt hoe ze bij je is.
Omdat deze honden vaak iets ouder zijn, kun je het karakter en gedrag al iets beter zien als bij een onbevangen pup.
Natuurlijk zal een hond het erg vreemd vinden om met een vreemde mee te lopen, maar ook daaraan kun je al zien wat je kunt verwachten. Loopt het al makkelijk mee of wat?
Natuurlijk moet de click er wel zijn na al die zaken.
Zaken vallen of staan uiteraard of je meteen al gevoel voor het dier hebt. De rest zal gaan groeien in de loop der tijd.
Met een herplaatser kun je inderdaad wel inschatten waar je eventueel mee te maken krijgt, zeker als je kunt zien waar ze vandaan komt (gezinssituatie) maar bij een asielhond is dat toch stukken moeilijker en moet je maar afgaan op de info die je krijgt. Mijn ervaring is dat ze helaas bij sommige asiels niet helemaal eerlijk zijn en ik heb er aardig wat bezocht.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk ook dat je bij tweedehandshonden op het eerste gezicht een klik kunt hebben. Echt wederzijds dan. Ik weet nog dat ik Gina ging ophalen in Duitsland en we keken elkaar aan het die klik was praktisch hoorbaar. We hadden op neutraal terrein de honden kennis laten maken en ook dat ging prima. Toen naar het huis van het gastgezin om de papieren in orde te maken en ik wilde mijn honden alvast in de auto doen. Ik deed de achterklep open en wie zat er als eerste in? Jawel, Gina. :D

Kyra werd als 2,5 jarige door de fokker bij mij thuis gebracht. Ze kwam binnen, keek mij aan en ging op mijn voeten liggen. Een uurtje later gingen zij weg en Kyra nam niet eens de moeite haar kop op te heffen. Diezelfde middag heb ik haar uitgelaten, na een kwartier de lijn losgeklikt en ze bleef tegen me aan geplakt. Inmiddels 7 jaar later zit ze nóg aan me vastgeplakt. :mrgreen:

Met Bonnie idem dito, alleen was ze in de eerste instantie bang voor de andere honden maar na een kwartier was dat ook over. Ze is helemaal op mij gericht, ondanks haar jaaggedrag kan ik haar loslaten en ik hoef maar te fluiten en ze komt al aangesjeesd om zich vervolgens in mijn armen te werpen. :I:

De enige herplaatser met wie ik dat minder had was Liesje. 't Was een schatje hoor en ik was echt dol op haar maar ik heb met haar die klik niet zo gehad. Maar goed, die had zoonlief wel met haar. :wink:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Persoonlijk zeg ik nee, we hebben met onze herplaatsers een heel fijne band, die hebben we ook met de honden die als pup al zijn gekomen..
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik heb met honden hetzelfde gevoel als die keren dat ik zwanger was. Dat gevoel van OMG we kunnen niet meer terug nu komtie er echt :80:
Zo'n gevoel van lichte paniek van wat heb ik nu weer gedaan. Zodra ik daar doorheen ben kan de band groeien en met de ene hond is die hechter dan met de andere maar dat heeft niks met herplaatser te maken maar alles met de combinatie van karakters van de hond en mijzelf.
ArCee
Zeer actief

Ik moet wel eerlijk zijn, het gevoel met een herplaatser groeit bij mij. Dat heeft wat tijd nodig.
Natuurlijk is er wel een klik, anders neem ik hem/haar niet mee, maar het echte houden van en gek op je hond worden, dat komt na een tijdje pas.
Dat moeten zij min of meer verdienen?
Ik heb daar ook wel eens een miskleun mee gemaakt, het gevoel kwam gewoon niet. :cry:
Hoe verdrietig ook, die hond heb ik terug gebracht. Ik vond het niet eerlijk tegenover het dier. Lag puur aan mij hoor, beestje deed echt zijn best, maar het gevoel wat er moest komen kwam niet, dus na een week of 3 a 4 eerlijk geweest tegenover alles en iedereen. Ik waardeerde het dier echt wel, diertje deed onzettend haar best, maar het kroop gewoon niet in mijn hart, maakte geen emotie los. Waarom weet ik tot op de dag van vanadaag nog steeds niet :U:

Dat vind ik misschien nog wel het grootste risico van een herplaatser. Het kan ook een keer NIET goed gaan, op diverse gebieden. :(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”