Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Re: Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik heb diesel geloof ik wel 20 keer gezien voor ik hem op ging halen.. Maar het was voor mij dan ook maar 10 minuten fietsen :cheer:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik ben gaan kijken met 1 week en met 2 weken, daarna met 6 weken oud weer. De mensen waar ik mijn hond vandaan heb moesten de pups bijvoeren, hadden ook veel kinderen over de vloer die kwamen puppykroelen. Dat was toch te onrustig voor mams.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

duitse herder schreef:Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.
Scheelt ook weer per mechel.
Bij Aki (moeder Biène) was het geen enkel probleem, zij liep er gewoon bij als ik kwam. Bij Biène ben ik de eerste keer gaan kijken toen ze 3 weken oud was omdat ik toen had besloten een pup te nemen.
Bij Sox (moeder Numa) was het ook geen probleem, ze liep er gewoon tussen toen ik kwam (toen waren ze 4,5 week). Ook 2 reuen liepen er gewoon bij. En 2 andere pups uit een nest van een van de reuen. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik ga ook liever kijken vanaf 4 weken, dan worden het al wat hondjes met hun eigen karakter, daarvoor zijn het gillende molletjes.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bij Alano ben ik 3 keer geweest en de 4de keer ging hij mee. Bij Bunker ben ik 1x geweest en de 2de keer halen en Elektra zat in het asiel die heb ik toen gezien toen moest ik nog wachten tot ze plaatsbaar was en toen heb ik haar gehaald en Buffel en Tank had ik niet gezien van te voren. Bij Alano en Bunker mochten we vanaf week 3 komen kijken.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Door de moeilijke start (keizersnee met castratie en nog geen melkgift) heb ik echt twee weken strikte rust gehad (zelfs de Zuchtwarte van de club buiten de deur gehouden, was mijn eerste nestje en ze zouden binnen de eerste 5 dagen nestcontrole doen, ik vond van niet).

Daarna mocht de eerste pupkoper komen, maar moet erbij zeggen dat hij alleen kwam en de moeder al goed kende. Do was bijzonder rustig, hij heeft haar toen het flesje gegeven. Daarna de zijn ieder weekend de pupkopers en bezoekers op bezoek geweest.
Rond 7 weken het eerste uitstapje met de auto gedaan, en ja alle pupkopers moesten op komen draven :F:

Sommige zijn iedere week geweest en een echtpaar twee keer, echter de afstand is ook wat verder en ze waren voor de geboorte ook op bezoek geweest.
En een jong stel is wezen kennis maken en daarna ophalen, maar die afstand is ook wat verder weg.

Bij mij is het zo, dat vanaf twee weken de deur altijd open staat. Ik vind het raar als mensen geen interesse in hun pup hebben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Was wel grappig met Jan z'n mama (die ik wel goed kende), bij het nest van Jan vond ze alles goed wat ik deed maar bij het nest erna mocht ik wel komen kijken van haar en naast de werpkist zitten was ook prima, maar ik mocht de pups niet vasthouden.
Heb ik natuurlijk ook niet gedaan toen ze liet merken dat ze het niet fijn vond.
Maar ik vond het wel typisch, net of ze wist dat er uit dat ene nest eentje bij mij kwam wonen en uit dat andere nest niet.
Lieve Fietje :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Wij zijn helemaal niet wezen kijken.

We hebben Bobby, Dino en Amber alle 3 van marktplaats. En op de dag dat we belden voor ze gingen we er ook naar toe of een paar dagen later om ze meteen op te halen.
Balint
Actief
Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balint »

Bij Balint zijn we drie keer geweest om te kijken. De fokker woonde 3,5 uur rijden bij ons vandaan. Wel konden we van hem genieten via de webcam, die een paar keer per week aanstond.
Taygo hebben we heel veel gezien, maar de fokker woont zo`n beetje om de hoek :D
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wij zijn de eerste keer met 4 weken (eerder wisten we nog niet van dit nest, of iig dat Jamie in Goes was), 5 weken en 6 weken, en opgehaald met 7,5 week.
Was 20 minuutjes rijden en we zaten er vaak wat langer dan gepland...
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik laat mensen bij de pups vanaf een week of 3.
Kan een paar dagen eerder zijn. Eerder zien ze toch niks aan die pups, dat zijn dan net mollen, en wil ik rust rond het nest.
Ik vind 4 a 5weken pupkopers over de vloer wel mooi zat...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik ben zelf 5 keer gaan kijken en veel van mijn pupkopers zijn iedere week geweest of iedere 1,5 week. Het minste is 3x geweest van een stelletje, buiten de eigenaren uit Amerika, natuurlijk.
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

duitse herder schreef:
crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
meestal komen ze dan 1 of 2x in de tijd van 4-7 weken.
Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...
De moeder van Sepp (border collie) wilde de eerste dagen ook echt niet dat wij aan de pups kwamen, in huis bezoek prima, lekker knuffelen met mams...maar niet te dicht bij de pups. De tweede week mochten volwassen wel aan de pups komen, maar kinderen moetsen vooral nog lekker wegblijven met de kleine vingertjes ...

Derde week stond er een bordje 'pups te koop' in de tuin...iedereen mocht ze meenemen....gratis....mams wilde weer werken :mrgreen:
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Wij zijn twee keer bij Sofie wezen kijken voor we haar ophaalden, we wisten toen nog niet welke het zou worden. Met 4.5 week en 6 weken geloof ik.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Vanaf dat mams gedekt was, elk weekend, heb dus het hele proces meegemaakt :cheer:
Mensen die niet vaak kwamen, mochten niet aan de pup's komen, ma heeft niet voor niks de bijnaam bitch :LOL:

Wat ik me nou afvraag, als je maar 1 od 2 keer gaat kijken, hoe kies je een pup dan? Ik bedoel je weet dan toch heel weinig van de karakters van de verschillende puppen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lunatic schreef:Vanaf dat mams gedekt was, elk weekend, heb dus het hele proces meegemaakt :cheer:
Mensen die niet vaak kwamen, mochten niet aan de pup's komen, ma heeft niet voor niks de bijnaam bitch :LOL:

Wat ik me nou afvraag, als je maar 1 od 2 keer gaat kijken, hoe kies je een pup dan? Ik bedoel je weet dan toch heel weinig van de karakters van de verschillende puppen.
Ik 'test' ze, wat doen ze als je ze alleen meeneemt, vreemd terrein hoe reageren ze, hoe snel herstellen ze ergens van, hebben ze apporteer en buitdrift etc.
daar kijk ik naar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je pup nou een straat verder woont of x uren rijden/vliegen/whatever.

Voor kaiyou hebben we 4 uur heen en 4 uur terug moeten rijden om te kijken, ondanks dat we wel elke week wouden kijken, was dat niet haalbaar.
We zijn bij 4 weken er voor het eerst geweest, bij 7 weken weer en bij 8 weken hebben we hem opgehaald.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Bij Harley 1 keer geloof rond de vierde week.
Bij Toya wekelijk vanaf week 1 tot ik haar gehaald heb met 7 weken. (wist pas in de derde week dat er een pupje naar mij zou komen omdat er eigenlijk te weinig pups waren
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

malinois schreef:
Lunatic schreef:Vanaf dat mams gedekt was, elk weekend, heb dus het hele proces meegemaakt :cheer:

Ik 'test' ze, wat doen ze als je ze alleen meeneemt, vreemd terrein hoe reageren ze, hoe snel herstellen ze ergens van, hebben ze apporteer en buitdrift etc.
daar kijk ik naar.
Daar kijk ik ook naar, maar dat zie je door de weken heen ook al ontwikkelen, echt prachtig om te zien.

Minhi, voor ons was het ook 3 uur rijden zonder files dan, anders was het langer, maar het is zo'n mooie tijd, ik had het echt niet willen missen :love:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Messina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Messina »

Drie tot vijf keer per week. De eerste keer was vier uur na de geboorte. :I:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lunatic schreef: Wat ik me nou afvraag, als je maar 1 od 2 keer gaat kijken, hoe kies je een pup dan? Ik bedoel je weet dan toch heel weinig van de karakters van de verschillende puppen.
Combinatie van gevoel en overleg met de fokker die ze dagelijks ziet. Bovendien ben ik constant op de hoogte gehouden via sms, foto's en filmpjes.
3 reutjes waren gelijkwaardig, 4e viel voor mij af omdat die wat drukker was. Uit de 3 degene gekozen die ik er vanaf het begin al op de foto's uitpikte.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Bij mij mogen mensen vanaf 2 weken (ligt wel aan de moeder) komen zo vaak ze willen.
Als ik zelf een pup elders koop wil ik er ook zeer regelmatig naartoe om een juiste keuze te kunnen maken ( al weet je dat nooit 100% zeker natuurlijk)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

We zijn met 5 weken gaan kijken en de fokker heeft voor ons
een teefje uitgezocht, de eerst geborene en grootste dame
van de drie :I:

Vader en moeder liepen vrolijk rond in de woonkamer en kropen
allebei zowat bij ons op schoot, ruim twee uur gebleven en als
we iets aan de ouders en/of fokker gemerkt dat ons niet beviel
hadden we alsnog van de koop afgezien.

Tussendoor heel veel foto's en mails met verhalen gekregen :cheer:

Met zeven weken hebben we haar opgehaald en nu ruim 6 maanden
later nog regelmatig contact met de fokker.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Messina schreef:Drie tot vijf keer per week. De eerste keer was vier uur na de geboorte. :I:
Mazzel!

Over het kiezen: De keus was niet aan ons. Bij Oscar niet en Carel niet. De fokker kijkt of de pup bij je past.

In het nest van Carel hadden we echt niks bij het andere reutje. Ik weet niet waarom, ze waren even mooi. Dat was op de eerste foto's al zo.
Toen we gingen kijken bleek dat reutje ook niks met ons te hebben.

Het reutje wat we wel leuk vonden, was eigenlijk de eerste week al met ons gelinkt door de fokker. :mrgreen:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik ben bij Bo iets van 4 of 5 keer wezen kijken, de eerste keer met een week of 2.

Bij Kaya ben ik 1 keer wezen kijken met 7,5 week, de keer daarop hebben we hem meegenomen.
**marjolijn**
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boris, Rottweiler 15-01-2010
Kacey, Briard 26-04-2011

Ongelezen bericht door **marjolijn** »

Mocht het hier ooit zover komen dat kacey een nestje gaat krijgen ( het arme ding is nog geen 4 maanden haha )
dan mogen de mensen ook pas na 3/4 weken komen kijken.
Zeker bij een eerste nestje vind ik het belangrijk dat moeder hond voldoende rust krijgt om alles in goede banen te lijden enzo.

Zelf ben ik4 keer wezen kijken bij Kees en had ik meedere keren per week mailcontact met de fokster.
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Lunatic schreef:
malinois schreef:

daar kijk ik naar.
Daar kijk ik ook naar, maar dat zie je door de weken heen ook al ontwikkelen, echt prachtig om te zien.

Minhi, voor ons was het ook 3 uur rijden zonder files dan, anders was het langer, maar het is zo'n mooie tijd, ik had het echt niet willen missen :love:

Ik ben ook heel vaak langsgeweest toen Sepp pup was (vanag dag 1 minstens 2 keer per week)..alleen twijfel ik of mijn keuze anders was geweest als ik Sepp maar 1 keer had gezien. (Als ik 1 keer was langsgeweest dat had ik theoretisch een andere pup kunnen uitkiezen..maar dat doe je dan omdat die pup goed voelt). Zeker weten doe we dat natuurlijk nooit. Msschien is het juist wel moeilijker als je de pups vaker ziet...in 1e instantie bij de 1e keer is het gevoel...dan kicks onze ratio in...pfff wij mensen beginnen na te denken.... en gaan wij allemaal nadenken over hoe het karakter zou kunnen ontwikkelen en hoe dat bij onze situatie zou passsen....allemaal invulling en fantasie.

Eigenlijk heb ik Sepp uitgekozen de 1e keer dat ik hem zag...toen was hij 1 dagje oud..ik was opslag verliefd....dat is volgens mij de klick....de weken daarna niet meer naar de andere pups echt gekeken...Sep was van mij....puur gevoel...... :I:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

helemaal nooit op bezoek geweest , op de foto gezien en daarna gaan halen, in Duitsland :wink:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

De fokker van mijn eerste tibetaan woonde in de buurt maar die vond het heel vreemd dat we vaker dan 1 keer wilden komen kijken.
We zijn er wel 2 keer geweest en de derde keer hebben we hem meegenomen.
Tenzin hebben we een keer of 4 gezien voor hij hier kwam.
Senghe hebben we niet gezien voor we hem uit duitsland ophaalden.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb Ollie denk ik wel 9 keer gezien voor ik 'm op ging halen hahaha :P Maar was een iets andere situatie want hij is gefokt door vrienden van ons dus we zaten er gewoon wekelijks :) En soms, als er gesocialiseerd moest worden, ging ik ook nog wel eens mee, om foto's voor de site te maken enzo :) Wist wel pas met 7 weken dat Ollie de mijne zou worden :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”