Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk buitenverblijf voor onze hond?
Moderator: moderatorteam
- HonduitD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising kooiker/boerenfox
Re: Welk buitenverblijf voor onze hond?
Nou we hebben het even een tijdje aangekeken, maar kom er gewoon niet uit. Het weer is zo beroerd nu in Nederland, dat ik het zielig vind om hem gewoon buiten te doen (ook met hok).
Maar hij mocht dus niet meer aan de voordeur krabben, dus hebben we er van alles voor gezet. Blijkbaar niet goed genoeg, want 9 van de 10 keer was meneer er gewoon langs gekomen. Wij hebben geen idee hoe hij dit gedaan heeft, want het was echt een goeie constructie. Maar niet goed genoeg dus.
Baal gewoon dat we geen aparte ruimte hebben zoals bijkeuken of garage....
Maar hij mocht dus niet meer aan de voordeur krabben, dus hebben we er van alles voor gezet. Blijkbaar niet goed genoeg, want 9 van de 10 keer was meneer er gewoon langs gekomen. Wij hebben geen idee hoe hij dit gedaan heeft, want het was echt een goeie constructie. Maar niet goed genoeg dus.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Is dan misschien een puppyren niet iets als oplossing voor binnen? Kan je zo groot maken als je zelf wilt.
Overigens zie ik geen enkel probleem in een hond overdag buiten te zetten, dat word hier in de omstreken heel veel gedaan en die honden worden er echt niet slechter van.
Mijn eigen honden slapen 's nachts in een ruimte zonder verwarming, waar het ook kan vriezen, overdag zitten ze in verwarmde vertrekken (nooit warmer dan 15-20°C), maar toch hebben ze een wintervacht en huid in de winter (de huid zelf word ook dikker/harder). Daar hoeven ze echt niet constant voor buiten te zitten of in de kou te zitten.
Overigens zie ik geen enkel probleem in een hond overdag buiten te zetten, dat word hier in de omstreken heel veel gedaan en die honden worden er echt niet slechter van.
Mijn eigen honden slapen 's nachts in een ruimte zonder verwarming, waar het ook kan vriezen, overdag zitten ze in verwarmde vertrekken (nooit warmer dan 15-20°C), maar toch hebben ze een wintervacht en huid in de winter (de huid zelf word ook dikker/harder). Daar hoeven ze echt niet constant voor buiten te zitten of in de kou te zitten.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Maar stap je meteen vanuit de woonkamer de tuin in dan? Zit er niet iets van een halletje tussen?
Kun je anders niet een rail met een gordijn voor de deur(en) maken? Dan kan hij niet meer rechtstreeks aan de deur(en) krabben.
Kun je anders niet een rail met een gordijn voor de deur(en) maken? Dan kan hij niet meer rechtstreeks aan de deur(en) krabben.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kun je geen kennel maken dan waar je hem indoet, incl. nachthok?HonduitD schreef:Nou we hebben het even een tijdje aangekeken, maar kom er gewoon niet uit. Het weer is zo beroerd nu in Nederland, dat ik het zielig vind om hem gewoon buiten te doen (ook met hok).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Een hond buiten is niet niet zielig, echt niet. Wat ik al eerder las: wanneer is het hier in NL echt zo koud? Bijna nooit. Een gewoon nachthok met deken is niet koud, als het maar niet te groot is, want hij moet het met zijn eigen lichaamstemperatuur warm kunnen houden. Leg er voor de aardigheid maar eens een thermometer in, je zou er zelf haast bij kruipenHonduitD schreef:Nou we hebben het even een tijdje aangekeken, maar kom er gewoon niet uit. Het weer is zo beroerd nu in Nederland, dat ik het zielig vind om hem gewoon buiten te doen (ook met hok).

Voor de echt koude dagen misschien een dekje maar ik denk dat het overdag bijna nooit nodig is. Je kunt aan zijn oren voeren of dat hij het koud heeft (gehad).
Wel nu al mee beginnen dat went hij eraan voordat de verwarming binnen aan gaat.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Spijt van je opmerking Cybert2?
* * *
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een deken zou ik niet doen, wordt hartstikke vochtig en vocht is koud. Dan zou ik stro nemen, maar dat doe ik alleen als het ruim onder 0 graden is (-10)Tulp schreef:Een hond buiten is niet niet zielig, echt niet. Wat ik al eerder las: wanneer is het hier in NL echt zo koud? Bijna nooit. Een gewoon nachthok met deken is niet koud, als het maar niet te groot is, want hij moet het met zijn eigen lichaamstemperatuur warm kunnen houden. Leg er voor de aardigheid maar eens een thermometer in, je zou er zelf haast bij kruipenHonduitD schreef:Nou we hebben het even een tijdje aangekeken, maar kom er gewoon niet uit. Het weer is zo beroerd nu in Nederland, dat ik het zielig vind om hem gewoon buiten te doen (ook met hok).
Baal gewoon dat we geen aparte ruimte hebben zoals bijkeuken of garage....![]()
Voor de echt koude dagen misschien een dekje maar ik denk dat het overdag bijna nooit nodig is. Je kunt aan zijn oren voeren of dat hij het koud heeft (gehad).
Wel nu al mee beginnen dat went hij eraan voordat de verwarming binnen aan gaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je weet dat je hond het nachthok ook gebruikt om in te schuilen bij regen en dergelijk is er niets aan de hand.
Je hebt er ook van die domme joekels bij die gewoon urenlang in de regen gaan liggen.
Denk dat een heel wat huishondjes ook liever buiten zouden willen bivakkeren dan binnen met die klote warmte van dde kachel.
Met kou daar kan een hond beter mee omgaan dan met warmte.

Je hebt er ook van die domme joekels bij die gewoon urenlang in de regen gaan liggen.
Denk dat een heel wat huishondjes ook liever buiten zouden willen bivakkeren dan binnen met die klote warmte van dde kachel.
Met kou daar kan een hond beter mee omgaan dan met warmte.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
een buitenhok is inderdaad niet zielig hoor. De buitenlucht is trouwens veel gezonder voor een hond dan wanneer hij heel de dag binnenligt.
Een geschikt buitenhok moet wel goed geisoleerd zijn en er moet zodanig gebouwd zijn, dat de hond zich kan terugtrekken in een windvrij gedeelte. Verder is het raadzaam om geen deken te gebruiken, dit wordt namelijk snel vochtig en dus ook koud. Stro is een goed isolerend materiaal zodat hij het lekker warm zal hebben in koude periodes.
Zorg er ook voor, dat het hok op poten staat ivm. vocht en koude.
Hou er wel rekening mee, dat je hond het niet gewend is om in een hok te slapen, dus dat zal voor het beestje effe wennen zijn.
Als je een beetje handig bent, is zo,n hok trouwens gemakkelijk zelf te maken en anders zijn er sites genoeg, waar je degelijke hokken kant en klaar kan kopen.
Een geschikt buitenhok moet wel goed geisoleerd zijn en er moet zodanig gebouwd zijn, dat de hond zich kan terugtrekken in een windvrij gedeelte. Verder is het raadzaam om geen deken te gebruiken, dit wordt namelijk snel vochtig en dus ook koud. Stro is een goed isolerend materiaal zodat hij het lekker warm zal hebben in koude periodes.
Zorg er ook voor, dat het hok op poten staat ivm. vocht en koude.
Hou er wel rekening mee, dat je hond het niet gewend is om in een hok te slapen, dus dat zal voor het beestje effe wennen zijn.

Als je een beetje handig bent, is zo,n hok trouwens gemakkelijk zelf te maken en anders zijn er sites genoeg, waar je degelijke hokken kant en klaar kan kopen.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Onze 2 Basset Hounds slapen ook buiten. Wij hebben in de tuin 2 stenen schuren.
Daar hebben we een ren van 2x3 aan gezet. Een opening in de muur van de schuur
gemaakt en daarin een geïsoleerd nachthok voor ze gemaakt. En voor ze in het nachthok
komen moeten ze eerst 2 keer een hoek om. Dus het waait ook niet in hun hok. En in de
winter hebben we zeilen van een partytent voor de ren hangen 's nachts. Zodat het niet
te koud waait.
Daar hebben we een ren van 2x3 aan gezet. Een opening in de muur van de schuur
gemaakt en daarin een geïsoleerd nachthok voor ze gemaakt. En voor ze in het nachthok
komen moeten ze eerst 2 keer een hoek om. Dus het waait ook niet in hun hok. En in de
winter hebben we zeilen van een partytent voor de ren hangen 's nachts. Zodat het niet
te koud waait.