Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moordlustige hond
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Moordlustige hond
ik vind het vooral erg voor de twee eigenaren van de kleine hondjes want die zijn toch zoizo slachtoffer .
Niet elke pitt bull is rot . maar er zijn er wel bij die bij de v erkeerde persoon zijn terecht gekomen . Net als heel veel andere honden .
Jammer...
Niet elke pitt bull is rot . maar er zijn er wel bij die bij de v erkeerde persoon zijn terecht gekomen . Net als heel veel andere honden .
Jammer...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Ilupa
Indroef voor die eigenaren van die kleine hondjes...
Ik snap het argument trouwens niet dat keffertjes het vaak uitlokken. Wat maakt dat nou voor verschil? Zo lang ze aan de lijn zitten is dat toch geen probleem? Laat ze toch lekker hysterisch worden en houd dan gewoon je eigen hond bij je als je er langs gaat.
Zo'n keffer is bovendien niet in staat om de gemiddelde hond echt te gaan doodbijten en heeft bijgevolg het recht om slechter opgevoed te zijn. De gevolgen van zo'n keffertje die van zijn lijn los komt zijn gewoon veel kleiner dan bij een sterke hond die dan ook nog eens niet loslaat.
Hoe streng wordt dit nou eigenlijk bestraft voor de eigenaren van die pitbull? Het zou beter zijn moesten ze aan dit soort gedrag van jouw hond (in het geval hij niet aangelijnd of op eigen terrein is) een hallucinante boete vastmaken voor de eigenaar, dan neemt de interesse in het ras waarschijnlijk vanzelf af, tenminste bij mensen die er geen verstand van hebben en dit soort incidenten niet kunnen vermijden.
Ik snap het argument trouwens niet dat keffertjes het vaak uitlokken. Wat maakt dat nou voor verschil? Zo lang ze aan de lijn zitten is dat toch geen probleem? Laat ze toch lekker hysterisch worden en houd dan gewoon je eigen hond bij je als je er langs gaat.
Zo'n keffer is bovendien niet in staat om de gemiddelde hond echt te gaan doodbijten en heeft bijgevolg het recht om slechter opgevoed te zijn. De gevolgen van zo'n keffertje die van zijn lijn los komt zijn gewoon veel kleiner dan bij een sterke hond die dan ook nog eens niet loslaat.
Hoe streng wordt dit nou eigenlijk bestraft voor de eigenaren van die pitbull? Het zou beter zijn moesten ze aan dit soort gedrag van jouw hond (in het geval hij niet aangelijnd of op eigen terrein is) een hallucinante boete vastmaken voor de eigenaar, dan neemt de interesse in het ras waarschijnlijk vanzelf af, tenminste bij mensen die er geen verstand van hebben en dit soort incidenten niet kunnen vermijden.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
Ik plaats dit maar even hier, omdat dit het meest recente onderwerp is over vechthonden/pitbullachtigen.
We waren net op ons korte vooravondrondje. In de verte zagen we een auto bij het park parkeren en eruit stapten een jonge vrouw met twee kleine witte hondjes (bleken een Jack Russel en een Maltezer te zijn), ieder aan een flexlijn en een jongeman met een - van die afstand - vierkant gebouwde hond, beetje kleur van een Weimaraner, die ongeveer tweederde hoger was dan die Jack Russel aan een gewone lijn.
Zij begonnen aan de overkant onze richting uit te lopen, op het buitenste randje gras van het park. Daar zit dan een stoep, een beklinkerde straat en nog een stoep (waarop wij liepen) naast.
Na enkele meters begint alleen die pitbullachtige (want dat was die grootste hond, een jonge hond nog zo te zien) op Bailey te fixeren (die nog helemaal niet in de gaten had dat er aan de overkant honden liepen, want die liep weer te "stofzuigen": snuit aan de grond). De andere hondjes waren gewoon lekker aan het slenteren en snuffelen.
Wij besloten aan onze kant nog maar even verder door te lopen, parallel aan het park (normaal steken we op dat punt altijd over en lopen door het park terug naar huis) en zagen dat die hond dus ook helemaal omdraaide en zich stram zette, zodat die jongeman hem moest meetrekken.
Na enkele meters had Bailey eindelijk door dat er hondjes aan de overkant waren en bleef ook even staan, met langzaam kwispelende staart, maar liet zich daarna makkelijk verleiden om nog verder te lopen.
Toen het stel met hun roedel het park had bereikt, staken wij over om terug te lopen over dat stuk waar zij daarvoor gelopen hadden. Bailey heel relaxed aan het snuffelen, plekje voor behoefte zoeken, the works. Was die honden alweer vergeten, leek het. Het stel bleef wel lang in het eerste deel van dat parkdeel hangen dus besloten wij gewoon door te lopen maar dan langs het buitenveld van het park. We hoorden om de beurt de man en de vrouw steeds de pitbullachtige ("Sammy") correcties geven, toen ze nog in zicht waren. Tussen ons en het stel met roedel zat even later het buitenpad van het park, bossage, nog een pad en dan het veld waarop zij liepen. Op een gegeven moment waren we dus "voor" hen, aan de buitenkant, horen we opeens heel hard gegrom, gejank, geblaf en geschreeuw van mensen "Sammy, los, LOS! Hier, GODVERDOMME!" enz. enz. Wij sneller lopen aan de buitenkant, geen idee wat daar binnen in het park gebeurde. Er kwam wel een jong gezin het park uitgesneld, maar dat kan een heel andere reden hebben. We zijn niet gaan staan wachten of het park ingegaan om te kijken wat er gebeurd was, maar het klonk wederom niet prettig.
Misschien heeft "Sammy" gewoon wat hard op een van zijn mederoedelleden gereageerd, misschien was een ander hondje het lijdend voorwerp, geen idee. Maar het was wel weer een pitbullachtige.
We waren net op ons korte vooravondrondje. In de verte zagen we een auto bij het park parkeren en eruit stapten een jonge vrouw met twee kleine witte hondjes (bleken een Jack Russel en een Maltezer te zijn), ieder aan een flexlijn en een jongeman met een - van die afstand - vierkant gebouwde hond, beetje kleur van een Weimaraner, die ongeveer tweederde hoger was dan die Jack Russel aan een gewone lijn.
Zij begonnen aan de overkant onze richting uit te lopen, op het buitenste randje gras van het park. Daar zit dan een stoep, een beklinkerde straat en nog een stoep (waarop wij liepen) naast.
Na enkele meters begint alleen die pitbullachtige (want dat was die grootste hond, een jonge hond nog zo te zien) op Bailey te fixeren (die nog helemaal niet in de gaten had dat er aan de overkant honden liepen, want die liep weer te "stofzuigen": snuit aan de grond). De andere hondjes waren gewoon lekker aan het slenteren en snuffelen.
Wij besloten aan onze kant nog maar even verder door te lopen, parallel aan het park (normaal steken we op dat punt altijd over en lopen door het park terug naar huis) en zagen dat die hond dus ook helemaal omdraaide en zich stram zette, zodat die jongeman hem moest meetrekken.
Na enkele meters had Bailey eindelijk door dat er hondjes aan de overkant waren en bleef ook even staan, met langzaam kwispelende staart, maar liet zich daarna makkelijk verleiden om nog verder te lopen.
Toen het stel met hun roedel het park had bereikt, staken wij over om terug te lopen over dat stuk waar zij daarvoor gelopen hadden. Bailey heel relaxed aan het snuffelen, plekje voor behoefte zoeken, the works. Was die honden alweer vergeten, leek het. Het stel bleef wel lang in het eerste deel van dat parkdeel hangen dus besloten wij gewoon door te lopen maar dan langs het buitenveld van het park. We hoorden om de beurt de man en de vrouw steeds de pitbullachtige ("Sammy") correcties geven, toen ze nog in zicht waren. Tussen ons en het stel met roedel zat even later het buitenpad van het park, bossage, nog een pad en dan het veld waarop zij liepen. Op een gegeven moment waren we dus "voor" hen, aan de buitenkant, horen we opeens heel hard gegrom, gejank, geblaf en geschreeuw van mensen "Sammy, los, LOS! Hier, GODVERDOMME!" enz. enz. Wij sneller lopen aan de buitenkant, geen idee wat daar binnen in het park gebeurde. Er kwam wel een jong gezin het park uitgesneld, maar dat kan een heel andere reden hebben. We zijn niet gaan staan wachten of het park ingegaan om te kijken wat er gebeurd was, maar het klonk wederom niet prettig.
Misschien heeft "Sammy" gewoon wat hard op een van zijn mederoedelleden gereageerd, misschien was een ander hondje het lijdend voorwerp, geen idee. Maar het was wel weer een pitbullachtige.

- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Een vriendin van me heeft dit incident van wat dichterbij meegemaakt: de vrouw die is gebeten is de buurvrouw van haar schoonouders.
"Maandag kwam *naam vriend* trouwens met een eng verhaal.
Hij was bij z'n ouders en waren net binnen na een lange wandeling. Zien ze opeens de overbuurvrouw lopen met haar hondje helemaal onder het bloed.
*naam vriend* en z'n moeder meteen naar buiten gerend (zijn vader bleef bij de kinderen). Bleek er een pitbull te zijn losgebroken. Die vrouw heeft zich als een leeuwin om haar hondje ontfermt en is alle kanten opgesleurd door dat beest. Uiteindelijk heeft ze 'm weg kunnen schoppen, etc. Een stukje verder heeft die pitbull helaas wel een ander hondje doodgebeten. Bah, kreeg er zo'n naar gevoel van. Sowieso omdat ik het zo zielig vind voor die hondjes en die vrouw. Maar ook eng dat mijn kinderen een paar minuten daarvoor nog op die plek stonden. Moet er toch niet aan denken dat ie bij *naam kind* in de buggy was gesprongen ofzo. Rotbeesten! Of eigenlijk rotbaas, want zo'n hond kweek je volgens mij."
Toch wel heel eng als het opeens zo dichtbij komt...
"Maandag kwam *naam vriend* trouwens met een eng verhaal.
Hij was bij z'n ouders en waren net binnen na een lange wandeling. Zien ze opeens de overbuurvrouw lopen met haar hondje helemaal onder het bloed.
*naam vriend* en z'n moeder meteen naar buiten gerend (zijn vader bleef bij de kinderen). Bleek er een pitbull te zijn losgebroken. Die vrouw heeft zich als een leeuwin om haar hondje ontfermt en is alle kanten opgesleurd door dat beest. Uiteindelijk heeft ze 'm weg kunnen schoppen, etc. Een stukje verder heeft die pitbull helaas wel een ander hondje doodgebeten. Bah, kreeg er zo'n naar gevoel van. Sowieso omdat ik het zo zielig vind voor die hondjes en die vrouw. Maar ook eng dat mijn kinderen een paar minuten daarvoor nog op die plek stonden. Moet er toch niet aan denken dat ie bij *naam kind* in de buggy was gesprongen ofzo. Rotbeesten! Of eigenlijk rotbaas, want zo'n hond kweek je volgens mij."
Toch wel heel eng als het opeens zo dichtbij komt...
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Hond laten inslapen, eigenaar levenslang verbod opleggen om eerder welk huisdier te houden, klaar.
De ene pitbull is de andere niet trouwens, maar daar zullen pitbullhaters het niet mee eens zijn of course
De ene pitbull is de andere niet trouwens, maar daar zullen pitbullhaters het niet mee eens zijn of course
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
amber81
Zijn verschrikkelijke verhalen. Net als die acht gaten in MIJN hond door MegaFluffy. Maar goed, bij deze het medelijden.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wat ik overigens wel vind is dat andere mensen zich ook wel iets beter mogen beseffen hoe of wat met een pitje. Als ik zie dat een hondagressieve staff staat te fixeren op een hondje aan de overkant met een baasje erbij wat vrolijk het hondje laat terugfixeren onder het motto "goh wat gezellig" dan mis je denk ik ook iets hoor.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Eline* schreef:Wat ik overigens wel vind is dat andere mensen zich ook wel iets beter mogen beseffen hoe of wat met een pitje. Als ik zie dat een hondagressieve staff staat te fixeren op een hondje aan de overkant met een baasje erbij wat vrolijk het hondje laat terugfixeren onder het motto "goh wat gezellig" dan mis je denk ik ook iets hoor.
Ik geloof dat de doorsnee hondenbezitter geen flauw benul heeft wat fixeren is. En als ze er al van hebben gehoord, dan kunnen ze zich geen voorstelling maken van de bedoeling van fixeren.
En Amber81: ja, het is heel triest wat jouw hond is overkomen. Maar je vergeet dat kleine(re) hondjes veel meer risico lopen en dat het veel vaker voor komt dat kleine hondjes worden gegrepen door grotere honden. En er niet mee wegkomen met een paar gaatjes. Dus je hoeft niet in elk 'pitbul'-topic te herhalen hoe verschrikkelijk slecht begrepen grote (pitbul) honden zijn en dat het zo verschrikkelijk zielig is dat ze een slecht imago hebben. Onverdiend, natuurlijk
Er zullen vast en zeker ook schátten van honden onder zitten, net zo goed als er killerchihuahua's bestaan. Maar grosso modo is het gewoon een feit dat er jaarlijks veel kleine hondjes gewond of erger raken door grote, agressieve honden (let op: ik noem géén merk
Omgekeerd zullen er ook evenveel kleine, agressieve hondjes bestaan maar die zullen fysiek niet zoveel schade toebrengen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Maar de pitjeshaters mogen wel in elk topic dat gaat over een bijtende pit/staf/ambull of aanverwant ras precies hetzelfde herhalen als ze al in tig eerdere topics gezegd hebben?lieke schreef: En Amber81: ja, het is heel triest wat jouw hond is overkomen. Maar je vergeet dat kleine(re) hondjes veel meer risico lopen en dat het veel vaker voor komt dat kleine hondjes worden gegrepen door grotere honden. En er niet mee wegkomen met een paar gaatjes. Dus je hoeft niet in elk 'pitbul'-topic te herhalen hoe verschrikkelijk slecht begrepen grote (pitbul) honden zijn en dat het zo verschrikkelijk zielig is dat ze een slecht imago hebben. Onverdiend, natuurlijk.
Er zullen vast en zeker ook schátten van honden onder zitten, net zo goed als er killerchihuahua's bestaan. Maar grosso modo is het gewoon een feit dat er jaarlijks veel kleine hondjes gewond of erger raken door grote, agressieve honden (let op: ik noem géén merk).
Omgekeerd zullen er ook evenveel kleine, agressieve hondjes bestaan maar die zullen fysiek niet zoveel schade toebrengen.
Beetje meten met twee maten lijkt me dat.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Op zich eens hoor, maar ik vind wel dat de gemiddelde fluffybaas ook iets van hondengedrag mag weten als hij zich op de hondensnelweg bevindt. het is een volle maatschappij en daarin is het wel zo handig de regels te kennen. Ik ga op de snelweg ook aan de kant met mijn buggy als er een bmw achter me zit te drukken.Mickie schreef:Het gaat me iets te ver om van de doorsnee schoothondjesliefhebber te verwachten dat die zich in hondagressieve honden gaat verdiepen ...Eline* schreef:Wat ik overigens wel vind is dat andere mensen zich ook wel iets beter mogen beseffen hoe of wat met een pitje. Als ik zie dat een hondagressieve staff staat te fixeren op een hondje aan de overkant met een baasje erbij wat vrolijk het hondje laat terugfixeren onder het motto "goh wat gezellig" dan mis je denk ik ook iets hoor.
Dat ze iets missen zal best, maar ze hebben niet voor niets een flufbeestje aangeschaft, waarschijnlijk juist omdat ze een gezellig ding willen dat altijd leuk en aardig is (zijn ze niet, maar dat is van een andere orde).
Lijkt me verstandig. net zo goed wil ik niet dat mijn honden andere honden provoceren door te fixeren. Ik kan het niet altijd voorkomen, maar ik zie wel wat er gebeurd en ik vind dat iedere hondenbezitter een basis aan kennis moet hebben. je bent geen remi in een vol land als nederland.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik ga het hier zeggen in de buurt ElineEline* schreef:Wat ik overigens wel vind is dat andere mensen zich ook wel iets beter mogen beseffen hoe of wat met een pitje. Als ik zie dat een hondagressieve staff staat te fixeren op een hondje aan de overkant met een baasje erbij wat vrolijk het hondje laat terugfixeren onder het motto "goh wat gezellig" dan mis je denk ik ook iets hoor.
Er is echt niemand hier in de buurt met kleine hondjes die dat snapt, ze vallen ook uit naar Baco en dan zegt de baas, durf je wel tegen zo'n grote hond, straks eet hij je op hoor
En buiten dat, het zou zo moeten zijn dat iedereen overal kan lopen zonder dat je de kans loopt dat je hond word doodgebeten toch, en zeker niet dat je zou moeten gaan leren hoe een staff in elkaar zit.
Ik sta wel eens met mensen te praten met kleine hondjes en ze vragen dan wat Baco is , nou een Kaukasische herder hebben ze nog nooit van gehoord, voor een duitse herder gaan ze aan de overkant lopen
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging mij erom dat er, in een topic waar wordt gesproken over de dood van 1 hondje, de verwonding van een 2e en de verwonding van de eigenaresse die haar fifi wilde redden, wordt gezeurd over het 'onverdiende' imago van de aanvallende hond.renee-uk schreef:Maar de pitjeshaters mogen wel in elk topic dat gaat over een bijtende pit/staf/ambull of aanverwant ras precies hetzelfde herhalen als ze al in tig eerdere topics gezegd hebben?lieke schreef: En Amber81: ja, het is heel triest wat jouw hond is overkomen. Maar je vergeet dat kleine(re) hondjes veel meer risico lopen en dat het veel vaker voor komt dat kleine hondjes worden gegrepen door grotere honden. En er niet mee wegkomen met een paar gaatjes. Dus je hoeft niet in elk 'pitbul'-topic te herhalen hoe verschrikkelijk slecht begrepen grote (pitbul) honden zijn en dat het zo verschrikkelijk zielig is dat ze een slecht imago hebben. Onverdiend, natuurlijk.
Er zullen vast en zeker ook schátten van honden onder zitten, net zo goed als er killerchihuahua's bestaan. Maar grosso modo is het gewoon een feit dat er jaarlijks veel kleine hondjes gewond of erger raken door grote, agressieve honden (let op: ik noem géén merk).
In eerdere topics werd dan iedere keer hetzelfde incident van haar door een fifi aangevallen hond mét gaten aangehaald. Zielig ja, heel naar ook. Maar daaraan gaat ze voorbij aan het verdriet dat de eigenaren van de dóódgebeten hondjes moeten voelen. Ik zie dat als een volledig ontbreken van enig realiteitszin.
En nogmaals, het interesseert me geen fluit wat voor soort hond dat doet. Al is-ie pimpelpaars met gouden vlekken. Ik sympathiseer met de 'underdog', de letterlijk gebeten hond. Niet met de bijtende hond.
Ik herinner me nl. een paar jaar geleden toen ik een oude dame tegenkwam en die bij het zien van mijn honden, half hysterisch haar kleine teckeltje van de grond optilde. Toen ik zei dat mijn honden niets deden, antwoordde ze 'ja, maar ik heb dit hondje pas een paar maanden. Mijn vorige hondje is voor mijn ogen verscheurd door een grote hond.'
Zo'n lief oud vrouwtje die op zo'n manier haar hondje moet verliezen is toch verschrikkelijk?
Als ik op het forum dan al die smoezen hoor van 'ja, maar dat hondje daagde hem natuurlijk uit', of 'is niet goed opgevoed' of 'hij kefte ook zo verschrikkelijk', dan moet ik altijd aan dat arme vrouwtje denken.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Alsof keffen een vrijbrief is om een andere hond te verscheurenlieke schreef: 'Mijn vorige hondje is voor mijn ogen verscheurd door een grote hond.'
Zo'n lief oud vrouwtje die op zo'n manier haar hondje moet verliezen is toch verschrikkelijk?
Als ik op het forum dan al die smoezen hoor van 'ja, maar dat hondje daagde hem natuurlijk uit', of 'is niet goed opgevoed' of 'hij kefte ook zo verschrikkelijk', dan moet ik altijd aan dat arme vrouwtje denken.
Misschien voor sommige mensen wel?
Hoewel, het jr-puppie van de de buren keft ook halve dagen en nachten en nu ik vakantie heb, krijg ik ook wel eens een rood waas voor de ogen

- renee-uk
- Zeer actief
Als ik me niet vergis is de hond van Amber in haar verhaal de gebeten hond, maar dat is niet zielig dan omdat het geen klein hondje is?lieke schreef:Het ging mij erom dat er, in een topic waar wordt gesproken over de dood van 1 hondje, de verwonding van een 2e en de verwonding van de eigenaresse die haar fifi wilde redden, wordt gezeurd over het 'onverdiende' imago van de aanvallende hond.renee-uk schreef:Maar de pitjeshaters mogen wel in elk topic dat gaat over een bijtende pit/staf/ambull of aanverwant ras precies hetzelfde herhalen als ze al in tig eerdere topics gezegd hebben?lieke schreef: En Amber81: ja, het is heel triest wat jouw hond is overkomen. Maar je vergeet dat kleine(re) hondjes veel meer risico lopen en dat het veel vaker voor komt dat kleine hondjes worden gegrepen door grotere honden. En er niet mee wegkomen met een paar gaatjes. Dus je hoeft niet in elk 'pitbul'-topic te herhalen hoe verschrikkelijk slecht begrepen grote (pitbul) honden zijn en dat het zo verschrikkelijk zielig is dat ze een slecht imago hebben. Onverdiend, natuurlijk.
In eerdere topics werd dan iedere keer hetzelfde incident van haar door een fifi aangevallen hond mét gaten aangehaald. Zielig ja, heel naar ook. Maar daaraan gaat ze voorbij aan het verdriet dat de eigenaren van de dóódgebeten hondjes moeten voelen. Ik zie dat als een volledig ontbreken van enig realiteitszin.
En nogmaals, het interesseert me geen fluit wat voor soort hond dat doet. Al is-ie pimpelpaars met gouden vlekken. Ik sympathiseer met de 'underdog', de letterlijk gebeten hond. Niet met de bijtende hond.
Ik herinner me nl. een paar jaar geleden toen ik een oude dame tegenkwam en die bij het zien van mijn honden, half hysterisch haar kleine teckeltje van de grond optilde. Toen ik zei dat mijn honden niets deden, antwoordde ze 'ja, maar ik heb dit hondje pas een paar maanden. Mijn vorige hondje is voor mijn ogen verscheurd door een grote hond.'
Of had hij/zij maar dood gemoeten en was het dan wel zielig geweest?
Ik bemoei me vrij weinig met dit soort topics omdat ik echt van te voren al weet wie er wat gaat zeggen en ik dat inmiddels nou al tig keer in diezelfde bewoordingen gelezen heb.
Herhaling is de kracht van de reclame, maar bij dit onderwerp wordt het alleen maar vervelender en klinkt het ook steeds minder overtuigend

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Had nou Cody zijn gang maar laten gaanlieke schreef: Hoewel, het jr-puppie van de de buren keft ook halve dagen en nachten en nu ik vakantie heb, krijg ik ook wel eens een rood waas voor de ogen.
Die had een vooruitziende blik.
Ships ja, ik heb te vroeg ingegrepen
Renée, als je had gelezen, had ik ook al geschreven dat ik dat heel naar en heel zielig vond. Maar dat ik dat geen reden vind om nu alle kleine hondjes terecht de doodstraf te geven. Tenzij het natuurlijk jr-puppies zijn die naast mij wonen....Als ik me niet vergis is de hond van Amber in haar verhaal de gebeten hond, maar dat is niet zielig dan omdat het geen klein hondje is?

- renee-uk
- Zeer actief
Ik héb gelezen, maar dat verandert niks aan wat ik hierboven schreef.lieke schreef:Renée, als je had gelezen, had ik ook al geschreven dat ik dat heel naar en heel zielig vond. Maar dat ik dat geen reden vind om nu alle kleine hondjes terecht de doodstraf te geven. Tenzij het natuurlijk jr-puppies zijn die naast mij wonen....Als ik me niet vergis is de hond van Amber in haar verhaal de gebeten hond, maar dat is niet zielig dan omdat het geen klein hondje is?
Of had hij/zij maar dood gemoeten en was het dan wel zielig geweest?(Is trouwens ook zielig, want het stakkerdje keft zoveel omdat ze hem constant in de tuin opsluiten en zelf binnen gaan zitten. Samen met de zielige ouwe kat die ze ook nog hebben en kennelijk ook niet meer binnen mag komen
).
Geloof ook echt niet dat Amber kleine hondjes de doodstraf wil geven trouwens, denk dat ze gewoon wat wil nuanceren al is dat is een topic zoals dit en alle andere topics over dit onderwerp onbegonnen werk.
En dat is een andere reden waarom ik me er weinig in meng, tegen al die vaststaande meningen kun je inbrengen wat je wil maar er wordt toch overheen gewalst
Fijne buren heb je trouwens

-
amber81
Ten eerste; dankjewel Renee-uk. Het is prettig te lezen dat er toch nog iemand begrijpt wat ik zeg.renee-uk schreef:Als ik me niet vergis is de hond van Amber in haar verhaal de gebeten hond, maar dat is niet zielig dan omdat het geen klein hondje is?lieke schreef:Het ging mij erom dat er, in een topic waar wordt gesproken over de dood van 1 hondje, de verwonding van een 2e en de verwonding van de eigenaresse die haar fifi wilde redden, wordt gezeurd over het 'onverdiende' imago van de aanvallende hond.renee-uk schreef:Maar de pitjeshaters mogen wel in elk topic dat gaat over een bijtende pit/staf/ambull of aanverwant ras precies hetzelfde herhalen als ze al in tig eerdere topics gezegd hebben?lieke schreef: En Amber81: ja, het is heel triest wat jouw hond is overkomen. Maar je vergeet dat kleine(re) hondjes veel meer risico lopen en dat het veel vaker voor komt dat kleine hondjes worden gegrepen door grotere honden. En er niet mee wegkomen met een paar gaatjes. Dus je hoeft niet in elk 'pitbul'-topic te herhalen hoe verschrikkelijk slecht begrepen grote (pitbul) honden zijn en dat het zo verschrikkelijk zielig is dat ze een slecht imago hebben. Onverdiend, natuurlijk.
Ik bemoei me vrij weinig met dit soort topics omdat ik echt van te voren al weet wie er wat gaat zeggen en ik dat inmiddels nou al tig keer in diezelfde bewoordingen gelezen heb.
Herhaling is de kracht van de reclame, maar bij dit onderwerp wordt het alleen maar vervelender en klinkt het ook steeds minder overtuigend
@Lieke: ik ben ten eerste niet op zoek naar medelijden. De reden waarom ik het steeds zeg, is omdat er gewoon nauwelijks op gereageerd wordt. Want het gaat niet over een zogenaamd eng ras en een schoothondje. Ik heb hier meerdere voorbeelden gegeven. Wordt vrij weinig op gereageerd. Waarom niet? Omdat dat geen sensatie genoeg is.
Wat jij vertelt over dat oude vrouwtje en haar teckel: dat maak ik te vaak mee. Begint er zo'n mensje te gillen dat mijn nep herder wel zou kunnen bijten. Soms komt zo'n type zelfs op me afgelopen met gillende, keffende en wild grauwende zielige kleinras om me dat te vertellen. Als mijn Gigi dan nieuwsgierig haar oren heft, is ze ineens vals en wilde ze bijten. En dan verzet ze nog geen centimeter! Het wordt allemaal zo overdreven steeds. En het zijn altijd dezelfde verhalen en het zijn hier altijd dezelfden die de meeste maffe kreten, vooroordelen en doodwensen neerknallen. Maar als mijn verhaal erbij komt, moet ik medelijden hebben. Ook als ik vertel van de talloze keren dat mijn honden gebeten zijn door zielige rasjes met flinke halen en gaten. Want ze zijn zo kwetsbaar. Ze zijn anders ook behoorlijk kwetsend. En het wordt ook meteen altijd gedicht met: jaja, hou je mond al bij voorbaat, kleine hondjes mogen met alles wegkomen, want die zijn niet zo sterk.
Ik bemerk dat het ophitsen van elkaar hier, maar ook in de maatschappij, het zomaar lukraak gebeurd door al die vage krantenartikelen. Er zijn altijd legio getuigenissen en vaak komt het erop neer dat het of andere rassen waren, de zaak is overtrokken of dat men maar wat aanlult om interessant te kunnen doen en zich een bepaalde houding mogen aannemen: ik heb een kleine hond, die ik lekker los laat lopen en ongemanierd aan alles en iedereen laat snuffelen, opspringen, laat grauwen en grommen, want zo'n dier zou niets dood kunnen bijten. Mijn honden krijgen de naam, maar vorig jaar beet de maltezer van de buren de konijnen dood van de andere buren hoor en niet de mijne. Of die fluffywitte frummel die een paar keer per week door een kier in het hek komt, want hij is zo lekker klein, niemand kijkt ernaar om, zeker de eigenaar niet, die mijn tuin onder komt zeiken en schijten. Mag ik niets van zeggen. Kleine hond. Kan me steeds minder verrotten; ik krijg steeds vaker de neiging om effe de tuin van de eigenaar in te stappen met mijn valse loeders en daar mijn honden uit te laten en die te laten staren door de achterdeur. Frummel mag dat natuurlijk. Mijn loeders niet.
Ik heb eens een topic geopend over mijn geweldige buren. Kan men lezen hoe ze over mijn honden denken.
Net als al die Mega Fiffi's: voorbeeldje: gekruiste JR met iets groots, mag blaffen en fixeren. Is namelijk schattig. Hapt naar alles wat in de buurt komt. Moet ik me haast verstoppen. Want als die van mij wat terug doen, en dat gaat dan toch een keer gebeuren, kom ik wél in de krant met mijn valse herders. En moeten ze dóód.
En zoals laatst. Als ik Tara haar gang had laten gaan en ze geen opvoeding had gehad, dat beest zijn verdiende loon had gegeven, had ik wellicht wel de krant gehaald. Al is het maar vanwege de mix. De eigenaar van mega fiffy vond het allemaal zwaar overdreven. Want haar hond zag er zo lief uit, die doet toch niets? Exactly, getuige die acht gaten. Het kan me ook niets meer verrotten; als ik mega fiffy de volgende keer weer tegenkom en ze flikt het weer, krijgt ze meteen een harde trap. Of ze nou schattig is of niet. En dan lees ik dus topics als dit: 'wat een gemene valse honden waren dat zeg! ze zal wel zeggen dat die kleine of schattige hondjes het uitlokten maar dat is niet waar hoor! en dan de actie van die eigenaar! zomaar zo'n kwetsbaar diertje pijn doen! gossie! Zo zie je maar, weet niet wat ze in handen heeft, houdverbod opleggen en hond afspuiten!'
Net het echte leven: 'ja, sorry dat ik mijn hond optil en laat blaffen hoor, maar de vriendin van mijn kennis die haar neef heeft een vrouw die haar dochter had een hondje als dit en toen.....'
Wat moet ik daar toch steeds mee? Loop dan lekker de andere kant op. Krijg er steeds meer de schijt van en maakt dat ik steeds minder plaatsen wil lopen. Voor mijn honden moet het ook leuk zijn. En ga ik in een groep met die van mijn zwager: een Bordeaux en een stafford x argentijn, dan zijn we helemaal dodelijk: kijk ze gaan die enge pitbullachtige en herderachtige! Nageroepen worden, alles wat klein is laten vieren en keffen, naar poten happen en in snuiten hangen, witte en harige honden vooral uit laten vallen met een stoere blik: ik ben niet bang voor jullie. (maar wel zeuren als er dan gesnauwd wordt door een van mijn honden of die van mijn zwager en dreigen met af laten maken)
Hoeft ook niet. Niemand hoeft bang te zijn. Maar waarom doet men hysterisch? Ze lezen te vaak kranten en berichten als dit, incluis de discussies. En dan mag ik niet zeggen dat het dus ook anders is. Ik vertel graag over de chihuahua die in het nieuws kwam nadat hij met maagklachten naar de kliniek moest en er vingers in zijn maag bleken te zitten van een inbreker die in shock nog in de kast verstopt zat. Vond heel de wereld grappig, de chihuahua was een held. Vervolgens dit: De herder die een inbreker verwondt in zijn been, wordt veelal afgespoten.
Dat klopt toch niet?!
De lab die het oor van mijn dochter naar god hielp en een scheur maakte in haar lelletje en verschrikkelijk bloedde, moest ik maar vergeven. Was een puber, nog geen jaar oud. Ging niet expres en de eigenaar vond dat dat beest los moest leren lopen op die manier (sorry hoor, maar das voor mij een groot vraagteken) Hoe vaak lees ik niet de verhalen die exact zo gaan en dan een stafford of pitbullachtige betrof en dan het dier werd afgemaakt? En hier meteen wordt gezegd: dóód moet dat enge ding! Wat nou speelsigheid of puppypubergedrag? Is erin gefokt!
Hoe je dat ook draait: klopt van geen kanten. Is niet met twee maar met nog meer maten meten. Gaat nergens meer over. Net als al die onschuldige kinderen, die zomaar vanuit het niets worden gebeten. Hoe vaak ik niet meemaak dat ze mijn honden staan te pesten, met van alles in hun gezichten staan te zwaaien, te douwen en te knijpen, hard op ze afrennen en boe roepen omdat de honden dan misschien eens lekker schrikken en ze dan hard weg rennen. Als ik dan zeg: doe effe niet! Dan zijn ze ineens ongetwijfeld gevaarlijk. Net als blafgedrag: die van mij zijn dan eng en hinderlijk, angstaanjagend. Die stabij van de buren is ineens schattig. Want harig en fluffy en ozo gezellig en lekker vocaal.
En dat allemaal is mijn punt. Die haatzaaierij. Ik heb wel honderden voorbeelden. Dat van Tara en die megafiffy is slechts recent. Ik heb er meer gegeven. Wordt toch niet serieus genomen. Ik hoef dus geen medelijden, maar een kijk de andere kant op. Ik heb overigens geen hekel aan bepaalde rassen, geen enkele. Een hond is een hond. Ik maak geen onderscheid. Net als schade gewoon schade is. Een gat een gat. Bloed bloed. Een scheur een scheur. Een behandeling door ontstekingen als gevolg van, een behandeling. Laat mij dan maar die kijk bieden en concluderen dat het dus minder boeiend geacht wordt. Want zo ist gewoon. En dat zal ik blijven herhalen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Amen, you goamber81 schreef:
Ten eerste; dankjewel Renee-uk. Het is prettig te lezen dat er toch nog iemand begrijpt wat ik zeg.
@Lieke: ik ben ten eerste niet op zoek naar medelijden. De reden waarom ik het steeds zeg, is omdat er gewoon nauwelijks op gereageerd wordt. Want het gaat niet over een zogenaamd eng ras en een schoothondje. Ik heb hier meerdere voorbeelden gegeven. Wordt vrij weinig op gereageerd. Waarom niet? Omdat dat geen sensatie genoeg is.
Wat jij vertelt over dat oude vrouwtje en haar teckel: dat maak ik te vaak mee. Begint er zo'n mensje te gillen dat mijn nep herder wel zou kunnen bijten. Soms komt zo'n type zelfs op me afgelopen met gillende, keffende en wild grauwende zielige kleinras om me dat te vertellen. Als mijn Gigi dan nieuwsgierig haar oren heft, is ze ineens vals en wilde ze bijten. En dan verzet ze nog geen centimeter! Het wordt allemaal zo overdreven steeds. En het zijn altijd dezelfde verhalen en het zijn hier altijd dezelfden die de meeste maffe kreten, vooroordelen en doodwensen neerknallen. Maar als mijn verhaal erbij komt, moet ik medelijden hebben. Ook als ik vertel van de talloze keren dat mijn honden gebeten zijn door zielige rasjes met flinke halen en gaten. Want ze zijn zo kwetsbaar. Ze zijn anders ook behoorlijk kwetsend. En het wordt ook meteen altijd gedicht met: jaja, hou je mond al bij voorbaat, kleine hondjes mogen met alles wegkomen, want die zijn niet zo sterk.
Ik bemerk dat het ophitsen van elkaar hier, maar ook in de maatschappij, het zomaar lukraak gebeurd door al die vage krantenartikelen. Er zijn altijd legio getuigenissen en vaak komt het erop neer dat het of andere rassen waren, de zaak is overtrokken of dat men maar wat aanlult om interessant te kunnen doen en zich een bepaalde houding mogen aannemen: ik heb een kleine hond, die ik lekker los laat lopen en ongemanierd aan alles en iedereen laat snuffelen, opspringen, laat grauwen en grommen, want zo'n dier zou niets dood kunnen bijten. Mijn honden krijgen de naam, maar vorig jaar beet de maltezer van de buren de konijnen dood van de andere buren hoor en niet de mijne. Of die fluffywitte frummel die een paar keer per week door een kier in het hek komt, want hij is zo lekker klein, niemand kijkt ernaar om, zeker de eigenaar niet, die mijn tuin onder komt zeiken en schijten. Mag ik niets van zeggen. Kleine hond. Kan me steeds minder verrotten; ik krijg steeds vaker de neiging om effe de tuin van de eigenaar in te stappen met mijn valse loeders en daar mijn honden uit te laten en die te laten staren door de achterdeur. Frummel mag dat natuurlijk. Mijn loeders niet.
Ik heb eens een topic geopend over mijn geweldige buren. Kan men lezen hoe ze over mijn honden denken.
Net als al die Mega Fiffi's: voorbeeldje: gekruiste JR met iets groots, mag blaffen en fixeren. Is namelijk schattig. Hapt naar alles wat in de buurt komt. Moet ik me haast verstoppen. Want als die van mij wat terug doen, en dat gaat dan toch een keer gebeuren, kom ik wél in de krant met mijn valse herders. En moeten ze dóód.
En zoals laatst. Als ik Tara haar gang had laten gaan en ze geen opvoeding had gehad, dat beest zijn verdiende loon had gegeven, had ik wellicht wel de krant gehaald. Al is het maar vanwege de mix. De eigenaar van mega fiffy vond het allemaal zwaar overdreven. Want haar hond zag er zo lief uit, die doet toch niets? Exactly, getuige die acht gaten. Het kan me ook niets meer verrotten; als ik mega fiffy de volgende keer weer tegenkom en ze flikt het weer, krijgt ze meteen een harde trap. Of ze nou schattig is of niet. En dan lees ik dus topics als dit: 'wat een gemene valse honden waren dat zeg! ze zal wel zeggen dat die kleine of schattige hondjes het uitlokten maar dat is niet waar hoor! en dan de actie van die eigenaar! zomaar zo'n kwetsbaar diertje pijn doen! gossie! Zo zie je maar, weet niet wat ze in handen heeft, houdverbod opleggen en hond afspuiten!'
Net het echte leven: 'ja, sorry dat ik mijn hond optil en laat blaffen hoor, maar de vriendin van mijn kennis die haar neef heeft een vrouw die haar dochter had een hondje als dit en toen.....'
Wat moet ik daar toch steeds mee? Loop dan lekker de andere kant op. Krijg er steeds meer de schijt van en maakt dat ik steeds minder plaatsen wil lopen. Voor mijn honden moet het ook leuk zijn. En ga ik in een groep met die van mijn zwager: een Bordeaux en een stafford x argentijn, dan zijn we helemaal dodelijk: kijk ze gaan die enge pitbullachtige en herderachtige! Nageroepen worden, alles wat klein is laten vieren en keffen, naar poten happen en in snuiten hangen, witte en harige honden vooral uit laten vallen met een stoere blik: ik ben niet bang voor jullie. (maar wel zeuren als er dan gesnauwd wordt door een van mijn honden of die van mijn zwager en dreigen met af laten maken)
Hoeft ook niet. Niemand hoeft bang te zijn. Maar waarom doet men hysterisch? Ze lezen te vaak kranten en berichten als dit, incluis de discussies. En dan mag ik niet zeggen dat het dus ook anders is. Ik vertel graag over de chihuahua die in het nieuws kwam nadat hij met maagklachten naar de kliniek moest en er vingers in zijn maag bleken te zitten van een inbreker die in shock nog in de kast verstopt zat. Vond heel de wereld grappig, de chihuahua was een held. Vervolgens dit: De herder die een inbreker verwondt in zijn been, wordt veelal afgespoten.
Dat klopt toch niet?!
De lab die het oor van mijn dochter naar god hielp en een scheur maakte in haar lelletje en verschrikkelijk bloedde, moest ik maar vergeven. Was een puber, nog geen jaar oud. Ging niet expres en de eigenaar vond dat dat beest los moest leren lopen op die manier (sorry hoor, maar das voor mij een groot vraagteken) Hoe vaak lees ik niet de verhalen die exact zo gaan en dan een stafford of pitbullachtige betrof en dan het dier werd afgemaakt? En hier meteen wordt gezegd: dóód moet dat enge ding! Wat nou speelsigheid of puppypubergedrag? Is erin gefokt!
Hoe je dat ook draait: klopt van geen kanten. Is niet met twee maar met nog meer maten meten. Gaat nergens meer over. Net als al die onschuldige kinderen, die zomaar vanuit het niets worden gebeten. Hoe vaak ik niet meemaak dat ze mijn honden staan te pesten, met van alles in hun gezichten staan te zwaaien, te douwen en te knijpen, hard op ze afrennen en boe roepen omdat de honden dan misschien eens lekker schrikken en ze dan hard weg rennen. Als ik dan zeg: doe effe niet! Dan zijn ze ineens ongetwijfeld gevaarlijk. Net als blafgedrag: die van mij zijn dan eng en hinderlijk, angstaanjagend. Die stabij van de buren is ineens schattig. Want harig en fluffy en ozo gezellig en lekker vocaal.
En dat allemaal is mijn punt. Die haatzaaierij. Ik heb wel honderden voorbeelden. Dat van Tara en die megafiffy is slechts recent. Ik heb er meer gegeven. Wordt toch niet serieus genomen. Ik hoef dus geen medelijden, maar een kijk de andere kant op. Ik heb overigens geen hekel aan bepaalde rassen, geen enkele. Een hond is een hond. Ik maak geen onderscheid. Net als schade gewoon schade is. Een gat een gat. Bloed bloed. Een scheur een scheur. Een behandeling door ontstekingen als gevolg van, een behandeling. Laat mij dan maar die kijk bieden en concluderen dat het dus minder boeiend geacht wordt. Want zo ist gewoon. En dat zal ik blijven herhalen.
natuurlijk werken leuke oneliners veel beter.
maar ik vind het zo herken baar wat je schrijft
- TinkaLuna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cao de Fila de Sao Miguel (helaas 26 mei 2012 overleden)
Inmiddels een Bull Terrier en een Duitse Dog in huis - Aantal honden: 2
Nanna schreef:Hij beet eerst een Westie dood. Zou kunnen, als er een ruzie was ontstaan. Maar daarna beet hij ook nog een ander hondje zowat aan gort. En en passant de mevrouw die haar hondje probeerde te redden, in armen en benen.amber81 schreef: En alle kleine hondjes schoothondjes die nooit iets verkeerds doen. Want zo ist.
Nee, volkómen normale reactie van die hond hoorNou ja, voor een Pitbull wellicht wel want die raken in een frenzy.
Ik zeg verbieden, die hele handel. Er lopen teveel onverantwoordelijke idioten mee.
Niet het ras verbieden, maar die idioten die er stoer mee willen doen het verbieden zo'n hond aan te schaffen.
De hond kan er niks aan doen als ie verkeerd opgevoed wordt, ik vind een verplichte cursus (net als een rijbewijs) op z'n plaats.
Want er zijn vaak genoeg ook andere soorten honden die een andere hond of ander dier doden, puur omdat de baas de hond niet onder controle heeft en de hond verkeerd opvoed.
Bij ons in de straat werd een mini pincher gedood door een mechelse herder, de eigenaar wist dat zijn hond niet sociaal is en liet hem toch los lopen, en toen kwamen ze dus elkaar tegen.
Amos (de pincher) aan de riem en Akmal (herder) liep los, en dat liep niet goed af.
En Akmal loopt nog steeds rond......want de politie ziet hem niet als gevaarlijk.
Maar een pitbull wordt ter plekke zowat afgeschoten, in mijn ogen is dat met twee maten meten.
Als je je hond niet onder controle hebt, laat hem dan niet loslopen, maakt me niet welk ras of welke grootte, zelfs een kleintje kan schade aanrichten en problemen veroorzaken.
Ik blijf erbij, voed de baasjes op en geef niet een geheel ras de schuld van het onvermogen van de mens.
@amber81 : AMEN!!
Laatst gewijzigd door TinkaLuna op 04 aug 2011 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
God, wat wordt dit onderhand een uitgemolken onderwerp.
Hoe iedereen hun hond wel of niet opvoed zal me werkelijk een rotzorg zijn, zolang je maar zorgt dat zo'n onopgevoedde asociale kamikaze beftekkel of kutjoekel niet voor een ander z'n poten loopt.
Doet ie dat wel dan heeft ie pech gehad, want dan zorg ik wel dat hij op minder vriendelijke manier weer bij de baas terecht komt.
Charlie lust ook wel zo'n keffend barfje, en of dat nou ligt aan mijn opvoeding, mijn irritatie grens, haar instinct of het feit dat ze meerdere keren tot bloedens toe door zo'n geval te grazen is genomen terwijl de eigenaren er bij stonden te lachen zal mij en een ander een hele dikke worst wezen.
Er zit een knip en slot op de voordeur en wanneer ik die deur uit ga met haar een tuig en degelijke halsband + riem om mijn hond, muilkorf wanneer ik overdag door druk gebied naar een rustige plek moet lopen.
Ik heb voor dit type hond gekozen en dus is het mijn verantwoordelijkheid dat ze zo'n kuttelikkertje niet stuk maakt en als ik daar niet in staat toe zou zijn moet dat maar bestraft worden
Op irritant en onopgevoed zijn hoeft niet direct de doodstraf te staan.
@amber81, dat je op het uiterlijk/ras van je honden be en veroordeeld wordt weet je van tevoren. Als je daardoor gehinderd wordt staat het je toch vrij om niet dat type hond te nemen?
Ik begin ontiegelijk te balen van al dat overdreven gedoe en zielig doenerij van allebei de kanten.
Pluisje mag ook niet in de buurt komen van een teefje van kennissen, want in het kort is ze gepakt door een argentijn.
Lijkt ook enorm op elkaar
maar bij het tegenkomen van iedere grote hond moeten ze hun drama zegje doen.
Die lichaamshouding en paniek bij dat verhaal doet die hond zoveel jaar later meer kwaad dan de aanval zelf.
Maar eigenaren van 'vechthonden' zijn geen haar beter met hun zielige slachtoffer gedoe.
'niemand vind me hondje leuk, vooroordelen zus en zo
'
Voor wie heb je die hond eigenlijk?
Hoe iedereen hun hond wel of niet opvoed zal me werkelijk een rotzorg zijn, zolang je maar zorgt dat zo'n onopgevoedde asociale kamikaze beftekkel of kutjoekel niet voor een ander z'n poten loopt.
Doet ie dat wel dan heeft ie pech gehad, want dan zorg ik wel dat hij op minder vriendelijke manier weer bij de baas terecht komt.
Charlie lust ook wel zo'n keffend barfje, en of dat nou ligt aan mijn opvoeding, mijn irritatie grens, haar instinct of het feit dat ze meerdere keren tot bloedens toe door zo'n geval te grazen is genomen terwijl de eigenaren er bij stonden te lachen zal mij en een ander een hele dikke worst wezen.
Er zit een knip en slot op de voordeur en wanneer ik die deur uit ga met haar een tuig en degelijke halsband + riem om mijn hond, muilkorf wanneer ik overdag door druk gebied naar een rustige plek moet lopen.
Ik heb voor dit type hond gekozen en dus is het mijn verantwoordelijkheid dat ze zo'n kuttelikkertje niet stuk maakt en als ik daar niet in staat toe zou zijn moet dat maar bestraft worden
Op irritant en onopgevoed zijn hoeft niet direct de doodstraf te staan.
@amber81, dat je op het uiterlijk/ras van je honden be en veroordeeld wordt weet je van tevoren. Als je daardoor gehinderd wordt staat het je toch vrij om niet dat type hond te nemen?
Ik begin ontiegelijk te balen van al dat overdreven gedoe en zielig doenerij van allebei de kanten.
Lijkt ook enorm op elkaar
Die lichaamshouding en paniek bij dat verhaal doet die hond zoveel jaar later meer kwaad dan de aanval zelf.
Maar eigenaren van 'vechthonden' zijn geen haar beter met hun zielige slachtoffer gedoe.
'niemand vind me hondje leuk, vooroordelen zus en zo
Voor wie heb je die hond eigenlijk?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, een klein beetje wél, eerlijk gezegd.Nanna schreef:Ik kom nog altijd liever een keffende maltezer tegen dan een bijtende pitbull. Of ben ik daar nou raar in?
Want je bent nog nooit een bijtende Pit Bull tegen gekomen en je gedraagt je alsof je er dagelijks door omringd wordt.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt een bijtende vechthond-fobie.
- Moos
- Zeer actief
Hier hetzelfde hoor. Ik kom best weleens keffertjes tegen, maar ik heb nog maar 1 keer meegemaakt dat die ook daadwerkelijk in Vera's nek hingen. En het mooie van die kleine etterbakkies is dan weer dat ik die dus zelf wel van Vera afgetrokken krijg, riem pak, en terug geef aan de baas. Toen die bull terrier Moos in zijn bek had hangen ging dat toch iets minder soepeltjes, heel gekNanna schreef:Ik zal wel in een heel apart gedeelte van NL wonen, maar hier zie ik NOOIT kleine swiffers die in mijn honden willen hangenTulijk zijn er wel keffertjes maar daar blijft het bij, daar kan ik ook verder niet mee zitten.
Er is maar één hussel die mijn reuen wil bijten en die heb ik middels maat 43 fiks duidelijk gemaakt dat ik dat niet zie zitten. Het is nu dus ook afgelopen.
Ik begrijp nooit zo dat als pitbulls of herders bijten en dodelijke ongelukken veroorzaken, de kleine hondjes er meteen aan de haren bijgesleept moet worden. "Ja, maar dié blaffen!" Nou èn.
Ik kom nog altijd liever een keffende maltezer tegen dan een bijtende pitbull. Of ben ik daar nou raar in?
Ik snap overigens wel dat je je wild ergert aan al die honden die maar aan mogen klooien onder het mom van "gezellig, gezellig" als je zelf een hond hebt die niet zo van de gezellig, gezellig is. Dat je dan steeds maar weer je best moet doen om te voorkomen dat andermans hondje iets overkomt, omdat die bazen te beroerd zijn om zelf even op hun fifi te letten. Ik ben elke keer weer blij dat Vera alleen maar op haar kont weg gaat zitten kijken als de chihuahua van om de hoek in haar oor komt staan tetteren. 1 snauw, en je kan zomaar al een probleem hebben met zo'n gewichtsverschil, en ik snap dus ook echt wel dat je je groen en geel kan ergeren als jouw hond wel eigenlijk die, terechte, snauw zou willen geven.
En ik ben het ook met Eline eens, dat je als baas van zo'n kwetsbaar hondje, juist dan!, zelf ook enorm je verantwoordelijkheid moet nemen voor dat dwergje. Niet dat dat je altijd in dank wordt afgenomen (til ik Saar op, krijg je weer "hij doet niksss hoorrrr", maar goed, dat terzijde
Waar ik echter zelf steeds meer een probleem mee begin te krijgen is dat jan en alleman maar met een hond die gefokt is op knokken met andere honden rond kan gaan banjeren, en dat dat mij dus wel op bepaalde momenten en plekken mijn wandelplezier ontneemt. Dan loop ik godverdorie zelf met een ont-zet-tend inschikkelijke Golden, en een alles en iedereen negerend kleintje die ik bovendien nog aanlijn of optil ook als ik het niet vertrouw, en dan moet ik op bepaalde tijden of plekken met ogen in mijn achterhoofd rond gaan lopen omdat er een paar achterlijke idioten rondlopen met veel te sterke, op hond-agressie gefokte, honden. En ja, daar kan ik me soms steeds meer over opwinden.

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb altijd honden gehad die niet hond vriendelijk zijn en nu heb ik er ook een paar. Maar ook ik erger me dood aan de onverantwoorde eigenaren met honden die honden graag als snack tussen de tanden willen hebben. Ik krijg het echt benauwd als ik weer een loslopende Amstaff aan zie komen of een pitje in handen van kinderen waarvan ik zeker weet dat de hond niet vriendelijk is tegen andere honden. Of iemand met een stuk of 3 loslopende Staffords en maar roept dat ze niets doen. Ja, me neus. Ik wil die honden niet tegen komen als ik met mijn niet zo vriendelijke honden loop maar ook niet als ik met mijn kleine Patters loop. Ik til ze dan gewoon op. Ik heb geen zin om gezeik af te wachten. Ik weet wat voor schade er aan gericht kan worden. En ik weet wel hoe ik in moet grijpen maar ik ben dat liever voor. Ik wil dat gewoon niet, heel simpel.
Ik zoek met mijn Staffords geen losloop gebieden op. Ik vind niet dat ik anderen lastig moet vallen met het gedrag van mijn honden. Komen er loslopende honden op onze honden af dan vraag ik of mensen ze aan willen lijnen. Doen ze dat niet dan bonjour ik ze weg. En de manier verschilt. De laatste keer deed ik dat met een stamp op de grond en een flinke foei. Ging het hondje al gillend terug naar de eigenaar. Eigenaar over de zeik. Die dacht dat ik op zijn minst zijn hond had vermoord. Maar meestal taaien honden gewoon af.
Met de Dogo en de Patters lopen wij wel overal. De Dogo is ook niet altijd gediend van andere honden. Zij loopt wel aan de lijn want anders gaat ze haar neus achterna en komt voorlopig niet meer terug. Maar bij haar is het zo dat als een andere hond zich neutraal op stelt dan is er niets aan het handje. Ze wacht af wat de andere hond doet en dat geeft ze terug zeg maar. Negeer je, doet zij dat ook. Wil je spelen? Heel graag, kom maar op. Wel lekker makkelijk.
O ja, en genoeg keffers hier hoor. Van Cocker tot russel en swiffer. Onze kleintjes kunnen ook goed keffen. Alleen ik straf het af. Ik merk wel dat als de Staffs blaffen dat mensen afkeurend kijken maar als de Patters het op dezelfde manier doen dat er dan gelachen wordt en dan zijn ze stoer. Ik snap dat nog steeds niet.
Ik zoek met mijn Staffords geen losloop gebieden op. Ik vind niet dat ik anderen lastig moet vallen met het gedrag van mijn honden. Komen er loslopende honden op onze honden af dan vraag ik of mensen ze aan willen lijnen. Doen ze dat niet dan bonjour ik ze weg. En de manier verschilt. De laatste keer deed ik dat met een stamp op de grond en een flinke foei. Ging het hondje al gillend terug naar de eigenaar. Eigenaar over de zeik. Die dacht dat ik op zijn minst zijn hond had vermoord. Maar meestal taaien honden gewoon af.
Met de Dogo en de Patters lopen wij wel overal. De Dogo is ook niet altijd gediend van andere honden. Zij loopt wel aan de lijn want anders gaat ze haar neus achterna en komt voorlopig niet meer terug. Maar bij haar is het zo dat als een andere hond zich neutraal op stelt dan is er niets aan het handje. Ze wacht af wat de andere hond doet en dat geeft ze terug zeg maar. Negeer je, doet zij dat ook. Wil je spelen? Heel graag, kom maar op. Wel lekker makkelijk.
O ja, en genoeg keffers hier hoor. Van Cocker tot russel en swiffer. Onze kleintjes kunnen ook goed keffen. Alleen ik straf het af. Ik merk wel dat als de Staffs blaffen dat mensen afkeurend kijken maar als de Patters het op dezelfde manier doen dat er dan gelachen wordt en dan zijn ze stoer. Ik snap dat nog steeds niet.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Geen enkel krantenbericht of forumdiscussie nodig gehad om "hysterisch" te worden over bijtende honden/vechthonden/gevaarlijke hondenrassen, maar helaas puur en alleen uit eigen ervaring een mening gevormd. (2x Pitbullachtige, 1x Saarlooswolfhond/Duitse Herder). En ja: in eerste instantie zijn de eigenaren verantwoordelijk: waarom wil ik zo'n hond, wat ga ik er aan doen om mijn hond NIET aan de vooroordelen te laten beantwoorden maar een prettige sociale hond te maken. Maar toch: deze honden zijn door de generaties heen gewoon genetisch selectief zo gefokt dat er allerlei karakter excessen zijn ontstaan, die misschien steekproefsgewijs niet bij elke hond zullen worden aangetroffen, maar wel degelijk in een hoger percentage bij die rassen dan bij andere rassen voorkomen. Voeg dat bij een grote en/of (super) gespierde fysiek. Dus, al is een baas wel verantwoordelijk en heeft de hond met de beste bedoelingen aangeschaft en goed opgevoed, er is genoeg bewijs geleverd door de jaren heen dat ergens in die rassen een hogere mate van agressie/onvoorspelbaarheid aanwezig is.amber81 schreef:
Precies! Er zullen best verantwoordelijke eigenaren van dat soort honden rondlopen, maar ik vrees - puur gebaseerd op eigen ervaringen, helaas - dat zij een minderheid zijn.Moos schreef:
Waar ik echter zelf steeds meer een probleem mee begin te krijgen is dat jan en alleman maar met een hond die gefokt is op knokken met andere honden rond kan gaan banjeren, en dat dat mij dus wel op bepaalde momenten en plekken mijn wandelplezier ontneemt. Dan loop ik godverdorie zelf met een ont-zet-tend inschikkelijke Golden, en een alles en iedereen negerend kleintje die ik bovendien nog aanlijn of optil ook als ik het niet vertrouw, en dan moet ik op bepaalde tijden of plekken met ogen in mijn achterhoofd rond gaan lopen omdat er een paar achterlijke idioten rondlopen met veel te sterke, op hond-agressie gefokte, honden. En ja, daar kan ik me soms steeds meer over opwinden.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Agressie en onvoorspelbaarheid zijn twee heel verschillende dingen en zeker niet aan elkaar gelinkt 
sterker nog, agressie is vaak tot in de puntjes te voorspellen
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk, en die 2% zijn dan de gekken.Nanna schreef:Net als 98% van de rest van Nederland, schat ik zo.Wil de hond schreef:Je hebt een bijtende vechthond-fobie.![]()
Tussen een fobie en het bijbehorende hysterische gekrakeel en rationeel kunnen denken en praten over een probleem zit een behoorlijk verschil.Nanna schreef:Of zouden mensen nou écht graag bijtende vechthonden tegenkomen met hun eigen honden?
Maar dat gaat die halve spliterwt van jou waarschijnlijk boven de pet.
- dagmar88
- Zeer actief
Inderdaad.S@ndr@ schreef:Agressie en onvoorspelbaarheid zijn twee heel verschillende dingen en zeker niet aan elkaar gelinkt
En wanneer mijn hondje keer op keer de sjaak zou zijn zou ik eens naar mezelf en mijn hond gaan kijken.
Eens leren hondentaal en gedrag te herkennen/interpreteren, te rade gaan waar het wel of niet verstandig is om te lopen of je hond los te laten lopen, je verstand gebruiken en leren hoe je een hond van jouw hond af krijgt in plaats van het alleen maar erger te maken.
- saiko
- Actief
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
kan je niet anders dan helemaal gelijk geven!Eline* schreef:Op zich eens hoor, maar ik vind wel dat de gemiddelde fluffybaas ook iets van hondengedrag mag weten als hij zich op de hondensnelweg bevindt. het is een volle maatschappij en daarin is het wel zo handig de regels te kennen. Ik ga op de snelweg ook aan de kant met mijn buggy als er een bmw achter me zit te drukken.Mickie schreef:Het gaat me iets te ver om van de doorsnee schoothondjesliefhebber te verwachten dat die zich in hondagressieve honden gaat verdiepen ...Eline* schreef:Wat ik overigens wel vind is dat andere mensen zich ook wel iets beter mogen beseffen hoe of wat met een pitje. Als ik zie dat een hondagressieve staff staat te fixeren op een hondje aan de overkant met een baasje erbij wat vrolijk het hondje laat terugfixeren onder het motto "goh wat gezellig" dan mis je denk ik ook iets hoor.
Dat ze iets missen zal best, maar ze hebben niet voor niets een flufbeestje aangeschaft, waarschijnlijk juist omdat ze een gezellig ding willen dat altijd leuk en aardig is (zijn ze niet, maar dat is van een andere orde).
Lijkt me verstandig. net zo goed wil ik niet dat mijn honden andere honden provoceren door te fixeren. Ik kan het niet altijd voorkomen, maar ik zie wel wat er gebeurd en ik vind dat iedere hondenbezitter een basis aan kennis moet hebben. je bent geen remi in een vol land als nederland.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom eindigt deze discussie altijd in zwart-wit tegenstellingen? Aan de ene kant de altijd blaffende onopgevoede k*-keffers en aan de andere kant de moordlustige k*-joekels?
In het echte leven is dit helemaal niet zo. Ja, er zijn onopgevoede keffende fifi's en ja, er zijn onopgevoede agressieve grote honden. Het merendeel is dat echter niet. Ik loop heel veel buiten met mijn honden in een zeer hondenrijke omgeving. Ik kom echter zelden of nooit vervelende honden tegen. Behalve die irritante mopsgevallen. Je maakt mij niet wijs dat mensen met grote honden alléén maar fifi's tegen komen, net zo goed als fifi-eigenaren de enige zijn in de buurt met kleine hondjes en dat ze in een buurt wonen met alleen maar grote agressieve honden.
Als dat wel het geval is, zou ik iedereen aanraden te gaan verhuizen naar een omgeving met gelijkgestemde zielen want het woongenot lijkt me dan niet optimaal.
Wat ik probeerde uit te leggen, en kennelijk heb ik dat niet goed overgebracht, is dat een onopgevoede keffer voor het gebrek aan opvoeding niet de doodstraf heeft verdient. En dat ik persoonlijk liever te maken heb met een aanvallend hondje van pakweg 8 kilo dan met een aanvallende hond van 40kg met bijpassende tanden. Is dat zo vreemd? Als ik word overvallen en ik héb de keus, dan heb ik ook liever iemand die zwaait met een zakmes dan met een bazooka.
En als laatste wil ik opmerken dat ik never nooit discrimineer tegen bepaalde rassen. Nou ja, is ook niet waar nu ik er over nadenk: ik heb ernstige bezwaren tegen irritante mopsen en keffende jr's.
In het echte leven is dit helemaal niet zo. Ja, er zijn onopgevoede keffende fifi's en ja, er zijn onopgevoede agressieve grote honden. Het merendeel is dat echter niet. Ik loop heel veel buiten met mijn honden in een zeer hondenrijke omgeving. Ik kom echter zelden of nooit vervelende honden tegen. Behalve die irritante mopsgevallen. Je maakt mij niet wijs dat mensen met grote honden alléén maar fifi's tegen komen, net zo goed als fifi-eigenaren de enige zijn in de buurt met kleine hondjes en dat ze in een buurt wonen met alleen maar grote agressieve honden.
Als dat wel het geval is, zou ik iedereen aanraden te gaan verhuizen naar een omgeving met gelijkgestemde zielen want het woongenot lijkt me dan niet optimaal.
Wat ik probeerde uit te leggen, en kennelijk heb ik dat niet goed overgebracht, is dat een onopgevoede keffer voor het gebrek aan opvoeding niet de doodstraf heeft verdient. En dat ik persoonlijk liever te maken heb met een aanvallend hondje van pakweg 8 kilo dan met een aanvallende hond van 40kg met bijpassende tanden. Is dat zo vreemd? Als ik word overvallen en ik héb de keus, dan heb ik ook liever iemand die zwaait met een zakmes dan met een bazooka.
En als laatste wil ik opmerken dat ik never nooit discrimineer tegen bepaalde rassen. Nou ja, is ook niet waar nu ik er over nadenk: ik heb ernstige bezwaren tegen irritante mopsen en keffende jr's.