Tara schreef:nana schreef:
Je kunt als ouder niet alles voorkomen dat snap ik. Voor mij is de hondeneigenaar de grootste eikel maar de volwassene met het kind had ook beter moeten opletten.
Nee, dat had die ouder niet.
Sorry, maar gewoon niet.
Als jij een leven leidt waar helemaal geen honden in voorkomen behalve de honden van mensen die je toevallig ergens een keer tegenkomt, dan zit het niet in je systeem om je daarmee bezig te houden.
En ik vind ook helemaal niet dat je dat hoeft te doen.
Als je in een restaurant zit met je kind, dan vind ik niet dat je op hoeft te letten of er toevallig ergens een grijpgrage hond onder een tafeltje zit te loeren.
Dat jij dat wel zou doen vanuit jouw referentiekader is helemaal prima, maar van iemand met een hondloos referentiekader kun je dat toch in alle redelijkheid niet verlangen?
Je behoort er als bezoeker van een restaurant vanuit te kunnen gaan dat je kind daar veilig kan lopen, en ik geloof niet dat het voor deze hond uitgemaakt zou hebben of het kind nou gewoon liep, huppelde of liep te rennen trouwens.
De ouders van dit kind is niks te verwijten, de enige die hier fout zit is de baas van de hond.
Die had de hond nooit bloot mogen stellen aan deze prikkels, en hem mee moeten nemen naar zo'n plek.
Ik zeg: afspuiten, weg ermee!
Al dat sentimentele gedoe over dat die hond zichzelf wel of niet gemaakt heeft is helemaal niet relevant.
Een hond die werkelijk een gevaar is voor kinderen of andere mensen, hoort niet in onze mensenmaatschappij thuis.
Nou idd. Heb dan zelf wel een hond, ben zelf ook opgevoed met honden dus het zit bij ons wel degelijk in het "systeem" maar ik ga toch echt niet als ik met mijn 3 opgroeiende kinderen ergens ben op zitten letten of er misschien een of ander bijtende klote hond onder 1 of andere tafel verborgen zit hoor. En dat is wat ik hier nu zo ongeveer wel een beetje begrijp. Dat als je die hond niet ziet je dan als ouder ook nog eens "verantwoordelijk" bent voor een incident als dit.
Nou echt niet. Tenminste, ik vindt van niet.
Zeg niet snel dat ze een hond mogen afspuiten maar die hond zoals in dit filmpje. A la minute afspuiten die hond. Nu is het nog goed afgelopen, dat zie ik een volgende keer niet gebeuren.
En waar ik helemaal schijtziek van kan worden zijn van de reacties van mensen die het maar hebben over "triggers" die een hond kunnen doen bijten. Zoals een paar weken geleden bij die honden op het strand. De honden zouden wel getriggerd zijn doordat het kind rende. Je hoort als ouder te zorgen dat je je kind niet lang honden laat rennen noem maar op. Rot op zeg

Als jij als eigenaar in het bezit bent van honden die al bijten op het moment dat er een kind voorbij komt rennen heb je maar gewoon te zorgen dat je dergelijke situaties niet opzoekt.
Ik wil zoals ik toen al zei gewoon lekker met mijn kinderen naar het strand kunnen. Mijn kinderen moeten gewoon lekker en vooral veilig achter elkaar aan kunnen rennen, of naar mij toe komen rennen zonder "bang" te hoeven zijn om aangevallen te worden door een of andere klote hond zoals toen en ook hier in het filmpje het geval is.
En ik let heus wel op mijn kinderen hoor. Mijn kinderen weten dat ze uit hun eigen niet naar andere honden toe mogen gaan, mijn kinderen weten dat ze vreemde honden niet aan mogen halen etc etc. En daar houd "mijn" verantwoording zo ongeveer op. Als jij dan je honden meeneemt naar een restaurant of strand en je kunt de veiligheid van anderen (kinderen) niet waarborgen gewoon lekker opdonderen met je hond
Deze hond gewoon enkeltje hondenhemel.