Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Ongelezen bericht door lieke »

nana schreef:Geen excuus of goedgepraat. Er zijn gewoon gekken met gevaarlijke honden.
Als jij wilt geloven dat dit niet kan gebeuren dan zie je hier dus het bewijs.

Je hebt er gewoon weinig aan om te zeggen dat de hond een kloten hond is of de eigenaar een gek als het je kind is wat aan gort is gebeten.
Ik voorkom het liever door goed op te letten. Nogmaals ik als de eigenaar van de hond was dan kroop ik over de grond van schaamte en nam nooit weer een hond en als ik de moeder was dan zou ik me schuldig hebben gevoeld dat ik de hond niet had gezien.
Ik vatte het wel op als goedpraten, sorry als ik het verkeerd heb begrepen. Maar ik had me als moeder/begeleider nooit schuldig gevoeld. Hoe kan dat ook als je het ondier helemaal nooit hebt gezien of verder de ballen verstand van honden in het algemeen? 't Zou wat zijn als je je schuldig gaat voelen voor zaken waar je helemaal niets aan kunt doen.
Als ik morgen door een junk de hersens in wordt geslagen ga ik me zelf toch ook niet verwijten dat ik geen helm droeg?
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

lieke schreef:
nana schreef:Geen excuus of goedgepraat. Er zijn gewoon gekken met gevaarlijke honden.

Je hebt er gewoon weinig aan om te zeggen dat de hond een kloten hond is of de eigenaar een gek als het je kind is wat aan gort is gebeten.
Ik voorkom het liever door goed op te letten. Nogmaals ik als de eigenaar van de hond was dan kroop ik over de grond van schaamte en nam nooit weer een hond en als ik de moeder was dan zou ik me schuldig hebben gevoeld dat ik de hond niet had gezien.
Ik vatte het wel op als goedpraten, sorry als ik het verkeerd heb begrepen. Maar ik had me als moeder/begeleider nooit schuldig gevoeld. Hoe kan dat ook als je het ondier helemaal nooit hebt gezien of verder de ballen verstand van honden in het algemeen? 't Zou wat zijn als je je schuldig gaat voelen voor zaken waar je helemaal niets aan kunt doen.
Als ik morgen door een junk de hersens in wordt geslagen ga ik me zelf toch ook niet verwijten dat ik geen helm droeg?
Misschien bedoelt Nana dat je je als begeleider achteraf wel afvraagt hoe je het had kunnen voorkomen en óf je niet iets had kunnen doen? Dat kan ik me namelijk wel voorstellen, niet omdat je vindt dat het jouw schuld is, maar omdat het moeilijk is te beseffen/accepteren dat zoiets gebeurt en je dan gaat zoeken naar antwoorden.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Inge O schreef:
Strega schreef: en als daarbij hoort dat je ze leert dat een hond kan bijten als je langsrent, dan leer je ze dat :U: .
maar dat had in dit geval dus niks geholpen.

zelfs al was het kind netjes op haar stoel blijven zitten : had de eigenaar de hond los gemaakt dan was de kans waarschijnlijk heel groot geweest dat hij haar alsnog ging pakken.
Ja dat denk ik ook omdat hij de hond lijn geeft terwijl hij staat te praten met zijn tafelgenoten. Ookal was het meisje rustig erlangs gelopen dan had hij haar nog gegrepen.
De hond lag ook eerst onder tafel en als de man opstaat komt de hond onder de tafel weg en lag waarschijnlijk onder de tafel al te fixeren op dat meisje.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Inge O schreef:
Strega schreef: en als daarbij hoort dat je ze leert dat een hond kan bijten als je langsrent, dan leer je ze dat :U: .
maar dat had in dit geval dus niks geholpen.

zelfs al was het kind netjes op haar stoel blijven zitten : had de eigenaar de hond los gemaakt dan was de kans waarschijnlijk heel groot geweest dat hij haar alsnog ging pakken.
idd, de hond werd niet getriggerd door het rennende kind, het was al gefixeerd toen het kind alleen daar zat
nana
Zeer actief

Die eigenaar is gewoon een eikel neem aan dat als hij die hond langer heeft dat hij gezien moet hebben dat de hond fixeert op kinderen. Als je zo iemand nog eens moet gaan uitleggen wat er is gebeurt dan is dat mosterd na de maaltijd. Het is gewoon eng dat dit soort lui gewoon in een restaurant naast je kunnen gaan zitten blijkbaar.

lydia
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo hard holde dat kind niet, die hond heeft gewoon zijn kans af liggen wachten, toen dat kind weg liep wilde hij het al pakken en toen dat kind terug kwam lopen greep die hond zijn kans en pakte dat kind. Ik schrok me rot toen ik het zag.

De eigenaar van die hond gaf nog even dat kind de schuld en zei dat dat kind over die hond heen sprong, nou echt niet, die hond kwam als een duveltje uit een doosje onder de tafel vandaan om dat kind te grijpen.

Mijn eerste Pinscher heeft mijn nichtje een keer een knauw in haar been gegeven toen zij over haar heen sprong, mijn hond lag toen te slapen en zij sprong zo over haar heen mijn hond schrok en gaf haar een knauw in haar been, gelukkig viel het mee en gelukkig was mijn nichtje niet zo klein.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nana
Zeer actief

lieke schreef:

Als ik morgen door een junk de hersens in wordt geslagen ga ik me zelf toch ook niet
verwijten dat ik geen helm droeg?
Nee echt niet goedpraten.misschien leg ik snel verantwoordelijkheid bij mezelf neer maar dat vind ik makkelijker dan vertrouwen op het verntwoordelijkheids gevoel van een ander, die vent in het filmpje heeft geen verantwoordelijkheid. En je ziet en leest vaker dat mensen geen verantwoordelijkheid nemen over hun hond.
Ik heb geen verstand van paarden maar gevoelsmatig zie ik wel gevaar in paard kind contact.

Tsja en bij de junk ligt eraan als ik door een donkere steeg loop in een criminele buurt dan zou ik mezelf wel dom vinden. Maar gewoon overdag bij de hema is weer anders.

lydia
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

De reactie van die zogenaamde dog whisperer vind ik het nog veel erger maken. Hij gaat daar eerst met een onbetrouwbare agressieve hond zitten in een veel te drukke plek, houd hem niet in de gaten en gaat dan ook nog het kind de schuld geven terwijl iedereen kan zien dat het kind niet over de hond stapt.
PFFF

Ik vind langsrennende kinderen altijd link, en dan hoor je als baas je hond dus dichtbij te houden. Een hond die zó grijpt en van tevoren al zit te azen op, is op zijn minst dubieus te noemen.

De baas van de hond is ten allen tijde fout.
Zeker hier.

Daarnáást zou het mooi zijn als kinderen gewoon zouden leren dat je beter niet hard langs een hond kan rennen of wat ook. Had dat toevallig gisteren, een groep kinderen die heel vlak langs mijn hond rennen en druk doen. Waarom ze hem dan moeten raken is me ook een raadsel. Als een hond schrikt kan ie happen. Dat is met iedere hond zo en dat zou een kind moeten weten.

Maar het filmpje is een ander geval een heel duidelijk een valse hond die daar niet hoort. Arm kind :jank:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Inge O schreef:
Emma schreef: wat had er gebeurd als die hond meteen al een correctie had gekregen, en goed onder de tafel werd gehouden, en dat de riem niet lang genoeg was geweest.
dan was er niks gebeurd en had niemand geweten dat hij zoiets wilde doen.....tot een volgende keer.

.
ja, dat denk ik ook.
ik vraag me af, of je dit er wel verantwoord uit kan trainen bij een hond. en of je dat moet willen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind de man verschrikkelijk onverantwoordelijk heb er geen woorden voor .
Zou de hond niet de rolze spuit willen geven wel een andere baas. denk dat de hond daar al heel erg bij gebaat zou zijn.

De mensen van het kind vald in mijn ogen geen blaam , ik vind je hebt als honden eigenaar te zorgen dat dit niet gebeurd .
Als je een kind ziet hou je de hond bij je klaar.

wat erg voor het kind .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Voor mij was het heel makkelijk en kreeg die hond een enkeltje hondenhemel.
En ja, ook als het mijn hond zou zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik snap echt niet wat die man daar in die drukte doet met zijn hond.
Het zal je kind maar wezen!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hij noemt zichzelf The Dog Shaman. :ugh:

Die kuthond heet Tiger, what's in a name.

Er staat een filmpje met een babbel op the dog shaman's blog.

Waarom wordt er vaak zo moeilijk gedaan over het afspuiten van bewezen gevaarlijke honden?
renee-uk
Zeer actief

Wil de hond schreef:Hij noemt zichzelf The Dog Shaman. :ugh:

Die kuthond heet Tiger, what's in a name.

Er staat een filmpje met een babbel op the dog shaman's blog.

Waarom wordt er vaak zo moeilijk gedaan over het afspuiten van bewezen gevaarlijke honden?
Dat vraag ik me ook al tijden af :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

wanneer is het een bewezen gevaarlijke hond ?

Ik vind dat het meestal aan de bazen ligt en dat er wel snel word gezegt basta ermee .
Maar aan de andere kant als een hond eenmaal goed verpest is is het wel heel moeilijk dat eruit te krijgen en als de hond echt een gevaar is voor de samen leving dan jah ben ik wel voor de spuit.

Trouwens ben ik ook voor zoon spuit als mensen bewezen een gevaar zijn voor de samenleving hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

filmpje zie ik niet van Tiger.

maar uit de eerste text, lijkt het me een CM- wannabee. ( die dog shaman)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

toots schreef:wanneer is het een bewezen gevaarlijke hond ?
Wanneer de hond probeert kinderen op te vreten.... :19:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:
nana schreef: Je kunt als ouder niet alles voorkomen dat snap ik. Voor mij is de hondeneigenaar de grootste eikel maar de volwassene met het kind had ook beter moeten opletten.
Nee, dat had die ouder niet.
Sorry, maar gewoon niet.
Als jij een leven leidt waar helemaal geen honden in voorkomen behalve de honden van mensen die je toevallig ergens een keer tegenkomt, dan zit het niet in je systeem om je daarmee bezig te houden.
En ik vind ook helemaal niet dat je dat hoeft te doen.
Als je in een restaurant zit met je kind, dan vind ik niet dat je op hoeft te letten of er toevallig ergens een grijpgrage hond onder een tafeltje zit te loeren.
Dat jij dat wel zou doen vanuit jouw referentiekader is helemaal prima, maar van iemand met een hondloos referentiekader kun je dat toch in alle redelijkheid niet verlangen?
Je behoort er als bezoeker van een restaurant vanuit te kunnen gaan dat je kind daar veilig kan lopen, en ik geloof niet dat het voor deze hond uitgemaakt zou hebben of het kind nou gewoon liep, huppelde of liep te rennen trouwens.
De ouders van dit kind is niks te verwijten, de enige die hier fout zit is de baas van de hond.
Die had de hond nooit bloot mogen stellen aan deze prikkels, en hem mee moeten nemen naar zo'n plek.
Ik zeg: afspuiten, weg ermee!
Al dat sentimentele gedoe over dat die hond zichzelf wel of niet gemaakt heeft is helemaal niet relevant.
Een hond die werkelijk een gevaar is voor kinderen of andere mensen, hoort niet in onze mensenmaatschappij thuis.

Nou idd. Heb dan zelf wel een hond, ben zelf ook opgevoed met honden dus het zit bij ons wel degelijk in het "systeem" maar ik ga toch echt niet als ik met mijn 3 opgroeiende kinderen ergens ben op zitten letten of er misschien een of ander bijtende klote hond onder 1 of andere tafel verborgen zit hoor. En dat is wat ik hier nu zo ongeveer wel een beetje begrijp. Dat als je die hond niet ziet je dan als ouder ook nog eens "verantwoordelijk" bent voor een incident als dit.

Nou echt niet. Tenminste, ik vindt van niet.

Zeg niet snel dat ze een hond mogen afspuiten maar die hond zoals in dit filmpje. A la minute afspuiten die hond. Nu is het nog goed afgelopen, dat zie ik een volgende keer niet gebeuren.

En waar ik helemaal schijtziek van kan worden zijn van de reacties van mensen die het maar hebben over "triggers" die een hond kunnen doen bijten. Zoals een paar weken geleden bij die honden op het strand. De honden zouden wel getriggerd zijn doordat het kind rende. Je hoort als ouder te zorgen dat je je kind niet lang honden laat rennen noem maar op. Rot op zeg :piew: Als jij als eigenaar in het bezit bent van honden die al bijten op het moment dat er een kind voorbij komt rennen heb je maar gewoon te zorgen dat je dergelijke situaties niet opzoekt.

Ik wil zoals ik toen al zei gewoon lekker met mijn kinderen naar het strand kunnen. Mijn kinderen moeten gewoon lekker en vooral veilig achter elkaar aan kunnen rennen, of naar mij toe komen rennen zonder "bang" te hoeven zijn om aangevallen te worden door een of andere klote hond zoals toen en ook hier in het filmpje het geval is.

En ik let heus wel op mijn kinderen hoor. Mijn kinderen weten dat ze uit hun eigen niet naar andere honden toe mogen gaan, mijn kinderen weten dat ze vreemde honden niet aan mogen halen etc etc. En daar houd "mijn" verantwoording zo ongeveer op. Als jij dan je honden meeneemt naar een restaurant of strand en je kunt de veiligheid van anderen (kinderen) niet waarborgen gewoon lekker opdonderen met je hond :ok:

Deze hond gewoon enkeltje hondenhemel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nana
Zeer actief

Vind het veel belangrijker dat die vent nooit meer een hond mag en als die hond bij hem blijft dan inderdaad een spuit.

lydia
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

nana schreef:Budkes doe eens normaal. Ik praat niks goed.
Het is gewoon een feit dat er dus gekken met zo een hond in een restaurant gaan zitten.
De eigenaar zit niet op te letten en de moeder ook niet. Ik zeg nergens dat dat meisje het verdiend om gebeten te worden maar je ziet het wel aankomen en ik vind dat de volwassenen niet goed opgelet hebben.
Wie zegt dat de begeleider van het meisje ook maar enige kennis van honden heeft? Als er toch iemand in een openbare ruimte met zijn hond gaat zitten, ga je er toch vanuit dat dat ok is. De enige die hier verantwoordelijk is is de eigenaar van de hond en ik hoop dat hij een flinke boete krijgt, zo niet celstraf.
renee-uk
Zeer actief

Die hond moet, of ie nou bij die vent blijft of niet, een spuit.
Met zo een hond ga je toch geen risiko nemen, of moet er eerst een kind dood voordat ie dan toch richting hondenhemel mag?

Ik geef normaal gesproken honden nogal eens gauw het voordeel van de twijfel, maar die kan ik in dit geval niet vinden hoor die twijfel!
Afbeelding

nana
Zeer actief

Neeltje schreef:
Het is gewoon een feit dat er dus gekken met zo een hond in een restaurant gaan zitten.
De eigenaar zit niet op te letten en de moeder ook niet. Ik zeg nergens dat dat meisje het verdiend om gebeten te worden maar je ziet het wel aankomen en ik vind dat de volwassenen niet goed opgelet hebben.
Wie zegt dat de begeleider van het meisje ook maar enige kennis van honden heeft? Als er toch iemand in een openbare ruimte met zijn hond gaat zitten, ga je er toch vanuit dat dat ok is. De enige die hier verantwoordelijk is is de eigenaar van de hond en ik hoop dat hij een flinke boete krijgt, zo niet celstraf.
Je hoeft geen verstand van honden te hebben alleen gezonde argwaan voor een dier van 60 kilo met een flink gebit. Als ik het filmpje nog eens bekijk dan ziet ze de hond echt niet. Ik ga er niet vanuit dat mensen met een hond ook daadwerkelijk verstand hebben van hondengedrag.

lydia
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Neeltje schreef:
Ik ga helemaal nergens meer blind van uit,
er lopen gekken op straat, er gaan gekken in politie uniform schieten en er lopen hersenloze mafkezen met grote agressieve honden soms, jawel je zou het niet geloven maar het is echt allemaal waar
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik ben ook voor een spuit. Je kan er nooit zeker van zijn dat je gaan kinderen meer tegen komt.
renee-uk
Zeer actief

Ik snap dat meten met twee maten nooit zo goed.
Als een pedo aan een kind zit worden er de ergste straffen bedacht, maar als een hond een kind bijt worden er altijd 100 excuses aangevoerd :U:
Als ik hier neerzet dat ik met mijn hondagressieve hond op zondagmiddag naar een druk losloop gebied ga en vind dat de andere mensen hun honden maar bij zich moeten houden krijg ik driekwart van het forum over me heen
Maar als je met je kindagressieve hond op een terras -dat toch echt in eerste instantie voor mensen bedoeld is- gaat zitten moet iedereen maar rekening houden met jou en je hond en wordt er van kinderen verwacht dat ze zich aanpassen aan die hond.

Volgens mij ben je echt de weg een beetje kwijt als je zo denkt hoor.
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

van mij mag die hond nooit meer in zo'n situatie komen, maar hij hoeft ook niet direct dood, anders zijn er hier op het forum nog wel wat honden waar ze morgen de spuit in mogen jassen, want ook die honden hebben dit in zich ( bewezen of niet)

meisje had trouwens 2 gaatjes in haar zij en is daaraan behandeld en bij een psycholoog geweest..
nana
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik snap dat meten met twee maten nooit zo goed.
Als een pedo aan een kind zit worden er de ergste straffen bedacht, maar als een hond een kind bijt worden er altijd 100 excuses aangevoerd :U:
Als ik hier neerzet dat ik met mijn hondagressieve hond op zondagmiddag naar een druk losloop gebied ga en vind dat de andere mensen hun honden maar bij zich moeten houden krijg ik driekwart van het forum over me heen
Maar als je met je kindagressieve hond op een terras -dat toch echt in eerste instantie voor mensen bedoeld is- gaat zitten moet iedereen maar rekening houden met jou en je hond en wordt er van kinderen verwacht dat ze zich aanpassen aan die hond.

Ik lees nergens in de antwoorden dat iedereen zich moet aanpassen aan een gek met een gevaarlijke hond, wel dat er kennelijk gekke zijn die met zo een hond in een restaurant gaan zitten.

lydia
renee-uk
Zeer actief

nana schreef:
renee-uk schreef:Ik snap dat meten met twee maten nooit zo goed.

Ik lees nergens in de antwoorden dat iedereen zich moet aanpassen aan een gek met een gevaarlijke hond, wel dat er kennelijk gekke zijn die met zo een hond in een restaurant gaan zitten.
Ik lees dat zo links en rechts wel, volwassenen moeten beter opletten en zo
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

toots schreef:wanneer is het een bewezen gevaarlijke hond ?
Zoals op de blog van de dog shaman te lezen is was deze hond voordat hij zijn gefaalde "heropvoeding" kreeg al zo onhandelbaar dat hij met muilkorf om uitgelaten moest worden.

Dat was natuurlijk niet omdat hij zo graag :J: uitdeelde.

Maakt mij verder ook niet uit waar dit aan ligt, baas, opvoeding, mishandeling, de omgeving, het gedrag van de slachtoffers... Dit beest had al afgespoten moeten zijn voordat hij de kans kreeg om dit meisje onder de tafel te sleuren om haar op te vreten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die shaman op dat filmpje zit die hond constant te aaien en belonen voor zijn stress en zenuw gedrag.
Die tering lijer had van mij al een vork of mes in zijn pens gehad als het mijnn hond was geweest.
Snap al niet dat er fokkers zijn die dat soort hoog agressieve honden willen fokken en zo ja verkoop ze dan aan mensen met beleid en kennis.

Ik heb ook niet veel met kinderen en je kunt opvoeden wat je wilt ,maar ze holllen en vliegen nu eenmaal door ruimtes heen.
Zou me toch te gek worden dat ouders eerst het hele resturant moeten gaan bekijken op enig gevaar.
Maar dit beest was volgens mij ook een schijtbak want hij lag in hinderlaag om dat kind te pakken.
Afspuiten dat loeder.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”