Ik zeg niet dat je hem toetakeltHayley84 schreef:Tja zoals ik al zei, ieder zijn ding.
Ik zal hem waarschijnlijk laten rontgenen met 24 maanden, dan zullen we zien hoe toegetakeld hij is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wandelen met pup
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: wandelen met pup
-
LianJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Foxhound
Boerenfox
Wij wandelen met Timo van 8 weken nu 8 tot max 10 minuten waarvan hij meestal tussendoor ook nog wat zit en ligt te spelen.
Ik vind het persoonlijk heel belangrijk om goed op de tijd te letten. Onze herplaatser dachten we toen een plezier te doen door lang te wandelen omdat hij bijna altijd opgesloten had gezeten en hj was tenslotte al 7 maanden. Totdat hij vreselijk veel last van zijn gewrichten kreeg wij naar de dierenarts en die heeft dus uitleged dat we hem eigenlijk net als ene pup hadden moeten behandelen en beginnen met 10 minutjes en zo uitbouwen. Wij zijn daar toen behoorlijk van geschrokken en kijken dus wel uit.
Ik vind het persoonlijk heel belangrijk om goed op de tijd te letten. Onze herplaatser dachten we toen een plezier te doen door lang te wandelen omdat hij bijna altijd opgesloten had gezeten en hj was tenslotte al 7 maanden. Totdat hij vreselijk veel last van zijn gewrichten kreeg wij naar de dierenarts en die heeft dus uitleged dat we hem eigenlijk net als ene pup hadden moeten behandelen en beginnen met 10 minutjes en zo uitbouwen. Wij zijn daar toen behoorlijk van geschrokken en kijken dus wel uit.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hayley, ik zou 'm eens mentaal gaan uitdagen. Daar worden ze veel meer moe van dan van lichamelijke beweging.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Ik doe ook obedience oefeningetjes met hem, zou eventueel zoekspelletjes oid kunnen doen.Machie schreef:Hayley, ik zou 'm eens mentaal gaan uitdagen. Daar worden ze veel meer moe van dan van lichamelijke beweging.
Ik probeer alleen een punt te maken dat mensen niet te zwaar moet tillen aan het fietsen met een jonge hond.
Rechtlijnige bewegingen in draf, niks aan de hand, juist gezond voor de ontwikkeling.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vind overbelasting wel degelijk iets waar rekening mee gehouden moet worden. Mijn hond ging met 7 maanden ook wel langer mee wandelen, maar dan wel in zijn tempo 
- jomi
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): dwergpincher
weet nu ongeveer waar ik op moet letten. En echt het gaat om bv een keer in de week of soms maar 14 dagen. een klein rondje wordt het.
Heb hiermee wel veel los gemaakt hoor.
Heb hiermee wel veel los gemaakt hoor.
<u><b>http://1.1.1.1/bmi/www.mijnalbum.nl/Foto-LTCA7AUC.jpg</b></u>
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gewoon naar je hond kijken en je gezond verstand gebruiken.
Diezel was een rustige pup, daar hebben we ook lekker rustig alles mee gedaan. Pasha was een hyperdepieper. Dus die had meer beweging nodig.
Ushi net zo. Die kreeg ik met 5 maanden, maar als ik dan maar een half uurtje ging wandelen, ging ze in huis wel verder. Ben met haar begonnen met het fietsen rustig op te bouwen toen ze een maand of 9 was. Gewoon rechte stukken en netjes in draf. Niks aan het handje hoor. Het hondje zit gewoon goed in elkaar.
Diezel was een rustige pup, daar hebben we ook lekker rustig alles mee gedaan. Pasha was een hyperdepieper. Dus die had meer beweging nodig.
Ushi net zo. Die kreeg ik met 5 maanden, maar als ik dan maar een half uurtje ging wandelen, ging ze in huis wel verder. Ben met haar begonnen met het fietsen rustig op te bouwen toen ze een maand of 9 was. Gewoon rechte stukken en netjes in draf. Niks aan het handje hoor. Het hondje zit gewoon goed in elkaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Rechtlijnige beweging is goed, zo bouwt je hond spieren op die de "klappen" op kan vangen. Uiteraard met beleid.
Als denkspelletjes elke nood van beweging zou voorkomen zouden we onze honden niet meer uit hoeven laten toch?
Als denkspelletjes elke nood van beweging zou voorkomen zouden we onze honden niet meer uit hoeven laten toch?