Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

200 honden afgemaakt...wie helpt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wil de hond schreef:Het is waanzin om 65 honden in een bestelbus te proppen en ze naar Nederland te rijden.
jezus dat gaan ze toch zeker niet doen :eek:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jawel dus. :Q:

En al die honden hebben vast en zeker een geldig paspoort, chip, gezondheidsverklaringen en uitslagen van bloedonderzoeken bij zich.

Over twee weken zit dat asiel weer tot de nok toe vol.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wil de hond schreef:Jawel dus. :Q:

En al die honden hebben vast en zeker een geldig paspoort, chip, gezondheidsverklaringen en uitslagen van bloedonderzoeken bij zich.

De honden zijn allemaal reisklaar gemaakt en hebben bovenstaand rijtje inderdaad allemaal bij zich.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

tot hoe laat kan je evt je opgeven voor opvang van deze honden,weet iemand dat?
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je kan gewoon mailen, in augustus komen er nog 15 honden die nu in een pension gaan daar, dus die zoeken dan ook nog opvang. En misschien hebben ze nu ook nog wel mensen nodig.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Die Podenco in box 10, wouw! :I: Er zitten sowieso ontzettend veel leuke honden zeg.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Daar ben ik dus ook zo bang voor he?
Dat het gewoon een kwestie is van "dreigen te doden... er is altijd wel een halve zool die ze ophaalt".

En DAAR ben ik heel erg op tegen..

Suzanne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:

De honden zijn allemaal reisklaar gemaakt en hebben bovenstaand rijtje inderdaad allemaal bij zich.
Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te hebben want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

Maar als het inderdaad waar blijkt te zijn dan had er van dat hele fikse bedrag dat nodig is om 65 honden "reisklaar" te maken beter bvb. een nette inslaap-procedure bekostigd kunnen worden.

Want over een week of wat zitten er weer 400 ipv 200 honden in dat asiel.

Ik snap wel dat mensen bezwijken onder de dreiging van "adopteren of ze worden afgemaakt" maar dit soort acties zijn volledig misgeschoten in een land waar op ditzelfde moment 100.000 honden "over" zijn en onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden.

Bovendien, dit soort massa-importen dragen enorm bij aan het creëren van het klimaat waarin in Nederland veel strengere eisen gesteld gaan worden aan de import van honden uit "probleemlanden".

Je zegt dat al die honden dat bovenstaande rijtje bij zich hebben.
Zijn ze dan ook allemaal negatief getest of worden de positief geteste honden ook lekker met wijd gespreide armen ontvangen en onder de Nederlandse knuffels bedolven als ze uit het blik komen rollen?
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Wil de hond schreef:
DebbieZ schreef:

Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te zetten want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

Maar als het inderdaad waar blijkt te zijn dan had er van dat hele fikse bedrag dat nodig is om 65 honden "reisklaar" te maken beter bvb. een nette inslaap-procedure bekostigd kunnen worden.

Ik snap wel dat mensen bezwijken onder de dreiging van "adopteren of ze worden afgemaakt" maar dit soort acties zijn volledig misgeschoten in een land waar op ditzelfde moment 100.000 honden "over" zijn en onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden.

Bovendien, dit soort massa-importen dragen enorm bij aan het creëren van het klimaat waarin in Nederland veel strengere eisen gesteld gaan worden aan de import van honden uit "probleemlanden".

Zijn ze dan ook allemaal negatief getest of worden de positief geteste honden ook lekker met wijd gespreide armen ontvangen en onder de Nederlandse knuffels bedolven als ze uit het blik komen rollen?

als honden met betreffende ziektes hierheen komen,kan dat gevolgen hebben voor de nederlandse honden?
Overdraging via muggenbeten ofzo?
Vraag ik me even af ,omdat ik gewoon geen idee heb hoe dat werkt maar net als dat de teken met ziektes deze kant steeds meer opkomen(met toeristen meereizend waarschijnlijk word er gedacht) vraag ik me af hoe dat met de ziektes uit warmere landen zit
renee-uk
Zeer actief

Wil de hond schreef: Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te hebben want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

Als ze werkelijk met zn 65-en in die bestelbus zitten heeft er vast onderweg al een selectie plaatsgevonden en rollen ze er zeker niet allemaal zelf uit :?
Ik ben daar echt enorm van geschrokken en hoop nog steeds dat dat niet waar is :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Wil de hond schreef:
DebbieZ schreef:

Ik ben zo vrij om hier heel serieuze twijfels bij te hebben want we hebben het hier over een bedrag van minimaal een 7.000 euro.

ik ben het helemaal met je eens. maar dat mag je niet zeggen schijnbaar. maar kijk eens met andere ogen naar de nederlandse en de belgische asiels, alsof daar alles zo goed is geregeld en leeg zijn.
los de problemen in het land zelf op door voorlichting te geven over het houden van dieren, maar haal niet alles deze kant op. je red nu misschien een paar honden maar volgende week krijg je een noodkreet.
ellen
Afbeelding
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Ze gaan niet alle 65 in 1 bestelbus er gaan over ik weet meerdere heen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je zo nodig iets wil doen doe het dan in eigen land ,maar laat die zooi lekker daar zitten .
Als er steeds maar karrenvrachten hierheen word gehaald dan zullen ze het daar ook wel lekker vinden en weinig doen.
Maar goed het zal wel het Gaus syndroom zijn.
Die kwam met een kat/hond op TV en iedereen wilde dat kreng hebben.
Terwijl sommige al een redelijke tijd in het asiel zaten weg te rotten en hele hordes mensen langs zijn kennel hebben zien gaan en het beest geen blik waardig gunden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DebbieZ
Zeer actief

Denise. schreef:Die Podenco in box 10, wouw! :I: Er zitten sowieso ontzettend veel leuke honden zeg.
Ja, er zitten prachthonden. Die twee ruwharige brindle galgo's zijn favoriet bij mij. Erg mooi.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Goh, alle vluchtelingen dan ook maar de toegang tot het land weigeren? Laat ze maar lekker creperen in hun eigen land, want er zijn hier genoeg hulpbehoevenden.

En ik stel verder voor dat alle fokkers dan maar per direct stoppen met fokken. Of dat mensen in elk geval stoppen met pups kopen. Want al die pups…tja wat moet je ermee als alle asiels al vol zitten? :Q:

Dit topic was bestemd voor mensen die willen helpen. Als je niet wil helpen, hoef je toch ook niet te reageren? Dan ga je maar in de discussiehoek een discussie opstarten hoe belachelijk het wel niet is om buitenlandse asieldieren te willen helpen.
renee-uk
Zeer actief

tja als je geen kritiek wil horen zit je toch op het verkeerde forum lijkt me.

ik ben helemaal niet tegen buitenlandse hondjes, in tegendeel zelfs, maar als je aan de situatie ter plaatse niks doet is een actie als deze wel dweilen met de kraan open.
Dat dat minder aardig klinkt zal best, maar dat maakt het natuurlijk niet minder waar :?
Afbeelding

Ikke1980
Zeer actief

renee-uk schreef:tja als je geen kritiek wil horen zit je toch op het verkeerde forum lijkt me.

ik ben helemaal niet tegen buitenlandse hondjes, in tegendeel zelfs, maar als je aan de situatie ter plaatse niks doet is een actie als deze wel dweilen met de kraan open.
Dat dat minder aardig klinkt zal best, maar dat maakt het natuurlijk niet minder waar :?
Er staat toch in de topictitel 'wie helpt' ipv 'wie wil er met mij een discussie voeren'?

Tuurlijk is het dweilen met de kraan open, ik vind zelf ook dat er iets aan de situatie ter plaatse moet worden gedaan. Maar om dan maar te zeggen 'tja er moet inderdaad iets aan gedaan worden' en vervolgens niks te doen en de honden die er nu zitten maar te laten creperen, dat kan ik niet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik weet dat in die landen door veel stichtingen gewerkt wordt aan de verbetering van de plaatselijke mentaliteit naar dieren toe. Wie sluit er uit dat ook deze stichting daar niet aan werkt? MAar dan nog... ben je daar volgens mij nog 25 jaar bezig voordat je daar de situatie bereikt hebt die er hier is.
Of heeft iemand een snellere optie?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ikke1980
Zeer actief

iones schreef:Ik weet dat in die landen door veel stichtingen gewerkt wordt aan de verbetering van de plaatselijke mentaliteit naar dieren toe. Wie sluit er uit dat ook deze stichting daar niet aan werkt? MAar dan nog... ben je daar volgens mij nog 25 jaar bezig voordat je daar de situatie bereikt hebt die er hier is.
Juist :ok:
Ikke1980
Zeer actief

Ikke1980 schreef:
iones schreef:Ik weet dat in die landen door veel stichtingen gewerkt wordt aan de verbetering van de plaatselijke mentaliteit naar dieren toe. Wie sluit er uit dat ook deze stichting daar niet aan werkt? MAar dan nog... ben je daar volgens mij nog 25 jaar bezig voordat je daar de situatie bereikt hebt die er hier is.
Juist :ok:
Stukje van de site gekopieerd:
Door een klein aantal honden uit enkele Spaanse asiels ter adoptie aan te bieden in Nederland, krijgen niet alleen deze honden een goede toekomst. De adoptiegelden voor de betreffende hond worden, na aftrek van een vast bedrag ter (gedeeltelijke) dekking van transport- en verzorgingskosten, aan het asiel van herkomst gegeven. Op deze manier komt er ook geld vrij om aan een meer structurele oplossing van het probleem te werken. Het Spaanse asiel wendt dit geld aan voor castratie- en sterilisatieprojecten van huis- en zwerfhonden, voor overige medische en basale zorg voor zwerfhonden en voor voorlichtingsprojecten voor de lokale bevolking.
renee-uk
Zeer actief

ach als in 25 jaar steeds megaveel hondjes naar Nederland verplaatst worden hoeft er misschien niet zo veel meer gedaan te worden, dan stabiliseert de situatie daar vanzelf en verplaatst het probleem zich naar Nederland.

Dat gekopieerde stuk klinkt positief al vraag ik me wel af hoe het dn komt dat deze hondjes op een zo hondonwaardige manier afgespoten (dreigen te) gaan worden?
Afbeelding

DebbieZ
Zeer actief

Het gaat om een dodingsstation dat nu net een paar maanden in handen is van nieuwe mensen, die er een fatsoenlijke hondenopvang van willen maken. Ze hebben de boel nog niet helemaal voor elkaar en dat kan ook nog even duren. Ik vind het echt supertof dat zoveel mensen zo vlot hun hulp hebben aangeboden. Soms moet je dat los zien van de wereldproblematiek. Tuurlijk gaan er in Spanje jaarlijks tienduizenden honden zo dood en hebben we nu niet met deze 65 alle ter dood veroordeelden gered. Maar er zijn wel 65 honden die niet dood gaan en een leven kunnen gaan leiden. En soms moet (kun) je het gewoon even van die kant bekijken. Dit soort transporten van 65 honden zijn vrij zeldzaam en dat werkt ook alleen als het zeldzaam blijft. Ik zie de problematiek ook wel en dat stichtingen die alles goed georganiseerd voor elkaar hebben even 65 honden voor zien gaan. Maar ik zag helaas ook de foto's (ik ga altijd op linkjes klikken, he) en dan zie je gewoon 65 honden en geen problematiek en dan ga je gewoon helpen. Zwart, wit, links, rechts, hoepsasa, wat is het juiste om te doen. 65 honden van de dood redden is in ieder geval niet verkeerd en fout.

Behalve als je natuurlijk de kofferbakken vol zieke pups meerekent die uit het oostblok komen. Dat zijn er ook zo 70 per autootje. Dat is pas waanzin...:-(
DebbieZ
Zeer actief

renee-uk schreef:Dat gekopieerde stuk klinkt positief al vraag ik me wel af hoe het dn komt dat deze hondjes op een zo hondonwaardige manier afgespoten (dreigen te) gaan worden?
Volgens mij zou de gemeente zelf langskomen om dat te doen. Las ik ergens tussen de woorden door. Op zich is dat standaard daar, toch? En via elektrocutie?
Ikke1980
Zeer actief

DebbieZ schreef:Het gaat om een dodingsstation dat nu net een paar maanden in handen is van nieuwe mensen, die er een fatsoenlijke hondenopvang van willen maken. Ze hebben de boel nog niet helemaal voor elkaar en dat kan ook nog even duren. Ik vind het echt supertof dat zoveel mensen zo vlot hun hulp hebben aangeboden. Soms moet je dat los zien van de wereldproblematiek. Tuurlijk gaan er in Spanje jaarlijks tienduizenden honden zo dood en hebben we nu niet met deze 65 alle ter dood veroordeelden gered. Maar er zijn wel 65 honden die niet dood gaan en een leven kunnen gaan leiden. En soms moet (kun) je het gewoon even van die kant bekijken. Dit soort transporten van 65 honden zijn vrij zeldzaam en dat werkt ook alleen als het zeldzaam blijft. Ik zie de problematiek ook wel en dat stichtingen die alles goed georganiseerd voor elkaar hebben even 65 honden voor zien gaan. Maar ik zag helaas ook de foto's (ik ga altijd op linkjes klikken, he) en dan zie je gewoon 65 honden en geen problematiek en dan ga je gewoon helpen. Zwart, wit, links, rechts, hoepsasa, wat is het juiste om te doen. 65 honden van de dood redden is in ieder geval niet verkeerd en fout.

Dit is nou precies wat ik eigenlijk ook wilde zeggen, kan het alleen niet zo goed en mooi verwoorden :wink: :ok:

Behalve als je natuurlijk de kofferbakken vol zieke pups meerekent die uit het oostblok komen. Dat zijn er ook zo 70 per autootje. Dat is pas waanzin...:-(
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Tegen de logica van het Moeder-Theresa syndroom ga ik niet in hoor.

Jullie doen maar lekker waar je je goed bij voelt, leef maar lekker verder in de waan dat je goed bezig bent.

Ik zal het asiel hier in de buurt eens suggereren dat ze er nog 170 honden bij moeten proppen als ze door jullie geholpen willen worden. De huidige overbevolking is blijkbaar geen voldoende reden om op jullie hulp te kunnen rekenen.

Hoewel hulp, een vette vracht honden weghalen is nou ook niet bepaald hulp te noemen.

Hulp is datgene doen dat er voor zorgt dat de volgende generaties niet geboren worden en niet gedumpt worden, hier ter plaatse.

Vrachten honden weghalen maakt alleen maar ruimte voor nieuwe vrachten honden.
Ikke1980
Zeer actief

Ikke1980 schreef:
DebbieZ schreef:Het gaat om een dodingsstation dat nu net een paar maanden in handen is van nieuwe mensen, die er een fatsoenlijke hondenopvang van willen maken. Ze hebben de boel nog niet helemaal voor elkaar en dat kan ook nog even duren. Ik vind het echt supertof dat zoveel mensen zo vlot hun hulp hebben aangeboden. Soms moet je dat los zien van de wereldproblematiek. Tuurlijk gaan er in Spanje jaarlijks tienduizenden honden zo dood en hebben we nu niet met deze 65 alle ter dood veroordeelden gered. Maar er zijn wel 65 honden die niet dood gaan en een leven kunnen gaan leiden. En soms moet (kun) je het gewoon even van die kant bekijken. Dit soort transporten van 65 honden zijn vrij zeldzaam en dat werkt ook alleen als het zeldzaam blijft. Ik zie de problematiek ook wel en dat stichtingen die alles goed georganiseerd voor elkaar hebben even 65 honden voor zien gaan. Maar ik zag helaas ook de foto's (ik ga altijd op linkjes klikken, he) en dan zie je gewoon 65 honden en geen problematiek en dan ga je gewoon helpen. Zwart, wit, links, rechts, hoepsasa, wat is het juiste om te doen. 65 honden van de dood redden is in ieder geval niet verkeerd en fout.

Dit is nou precies wat ik eigenlijk ook wilde zeggen, kan het alleen niet zo goed en mooi verwoorden :wink: :ok:

*edit: quoten is niet mijn sterkste punt
Ikke1980
Zeer actief

Wil de hond schreef:Tegen de logica van het Moeder-Theresa syndroom ga ik niet in hoor.

Jullie doen maar lekker waar je je goed bij voelt, leef maar lekker verder in de waan dat je goed bezig bent.

Ik zal het asiel hier in de buurt eens suggereren dat ze er nog 170 honden bij moeten proppen als ze door jullie geholpen willen worden. De huidige overbevolking is blijkbaar geen voldoende reden om op jullie hulp te kunnen rekenen.

Hoewel hulp, een vette vracht honden weghalen is nou ook niet bepaald hulp te noemen.

Hulp is datgene doen dat er voor zorgt dat de volgende generaties niet geboren worden en niet gedumpt worden, hier ter plaatse.

Jouw logica is anders ook ver te zoeken. Wie zegt dat ik niet in eigen land zou helpen, mocht het echt nodig zijn (heb bovendien zelf een herplaatser in huis)? De situatie hier is echt niet vergelijkbaar met daar. Zou dat wel het geval zijn, dan zou ik precies hetzelfde doen.
DebbieZ
Zeer actief

Ik ben vrijwilliger in een Nederlands asiel en toch vang ik wel eens een Spanjaard op. Ik heb nu een Spaanse opvanger, de 4e buitenlander en ik heb 5 hollandse asielhondjes opgevangen. Iedereen moet doen wat hij/zij goed lijkt om te doen. Ik schipper een beetje, omdat ik op beide fronten wil helpen. Nederlandse kennels schrobben is ook leuk! Krijg je spierballen van.
DebbieZ
Zeer actief

Ikke1980 schreef:Dit is nou precies wat ik eigenlijk ook wilde zeggen, kan het alleen niet zo goed en mooi verwoorden :wink: :ok:

*edit: quoten is niet mijn sterkste punt
Ha, ik had hem al gevonden tussen mijn eigen woorden. Thanks.

Waarom ga je niet ook vrijwilligen bij een Nederlands asiel? Sommige asiels kunnen geen hulp gebruiken, kwam ik laatst achter, maar soms kun je gewoon een wekelijks middagje besteden aan honden wandelen, knuffelen, borstelen, of in de ochtend juist kennels schrobben. Ik vind het bijzonder tevreden makend, ook al kom ik stinkend naar stront en plakkend van Beers kwijl thuis...:-D
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Wil de hond schreef:Tegen de logica van het Moeder-Theresa syndroom ga ik niet in hoor.

Wat maakt het nu uit welke hond je helpt? Een in Nederland of een in Spanje, een hond is een hond. Wacht maar tot je zelf ergens jonge een hond ziet die je hart steelt en precies is waar je zo van houdt. Dan moet je nog eens zeggen "oh ik wil het probleem niet hier heen halen, geef hem maar een spuitje".
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”