Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ushi en ik zijn geslagen... *aangifte gedaan*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Re: Ushi en ik zijn geslagen...

Ongelezen bericht door Riemsesy »

nathalie schreef:Ik ben al wat rustiger nu.. Ik ben constant aan Ushi's ruggetje aan het voelen, maar ze geeft geen reactie. Hoop dat dat zo blijft. Ik heb ondertussen wel een flinke bult en toch wel hoofdpijn. Of de hoofdpijn door de bult komt, of door de spanning achteraf, dat weet ik niet. Kijk wel even hoe ik me morgen voel. Mocht Ushi's rug blauw zijn morgen, dan maak ik daar zeker foto's van. Ga ook aangifte doen van dierenmishandeling. Dat is misschien iets wat overdreven, maar dat kan me nu even niet schelen.

Ik had ook altijd een grote mond, dat als iemand aan mijn hond kwam ik die helemaal lam zou slaan. Maar ze stonden daar nogal met een grote groep (ze horen niet bij elkaar hoor, maar ze staan daar altijd te buurten) en ik stond echt zo :O: dat hij Ushi zo sloeg. Toen ik voor hem stond, wilde ik hem wel een mep in zijn gezicht geven, maar dan was ik degene geweest die fout was. En daarbij was hij toch wel een stukje groter dan ik :mrgreen:

Mijn hoofd kan ik nog wel overheen komen, al baal ik er wel heel erg van. Maar ik hoop zo dat Ushi nu niet bang is geworden van vreemde mensen..
dus je hebt nog getuigen ook
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat een hork, die kerel :piew:
Hopelijk valt de schade/letsel bij jou en Ushi mee. Goed dat je je kalmte wist te bewaren. Veel sterkte!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Tjee, wat een raar volk loopt er toch rond :piew: heel vreemd ook inderdaad dat geen van de omstanders iets deed. Goed dat je aangifte doet :ok:

Sterkte en beterschap met de blauwe plekken :flower:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nou... Cleva, rustig.. met deze hond had Ushi dus eerder al leuk gspeeld. Dus mag ik aannemen dat meneer ook Ushi al eerder gezien heeft?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je hond als een dolle overal op afstiert, maar dat geeft de man in kwestie niet het recht zo te keer te gaan. Hij had, indien gewenst Ushi weg mogen brullen of duwen, zeker ALS Ushi ook maar de schijn van aanval gewekt had, maar verder.... lijkt meneers reaktie "iets overtrokken" ... gezien de situatie.

Suzanne
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Riemsesy schreef:
nathalie schreef:Ik ben al wat rustiger nu.. Ik ben constant aan Ushi's ruggetje aan het voelen, maar ze geeft geen reactie. Hoop dat dat zo blijft. Ik heb ondertussen wel een flinke bult en toch wel hoofdpijn. Of de hoofdpijn door de bult komt, of door de spanning achteraf, dat weet ik niet. Kijk wel even hoe ik me morgen voel. Mocht Ushi's rug blauw zijn morgen, dan maak ik daar zeker foto's van. Ga ook aangifte doen van dierenmishandeling. Dat is misschien iets wat overdreven, maar dat kan me nu even niet schelen.

Ik had ook altijd een grote mond, dat als iemand aan mijn hond kwam ik die helemaal lam zou slaan. Maar ze stonden daar nogal met een grote groep (ze horen niet bij elkaar hoor, maar ze staan daar altijd te buurten) en ik stond echt zo :O: dat hij Ushi zo sloeg. Toen ik voor hem stond, wilde ik hem wel een mep in zijn gezicht geven, maar dan was ik degene geweest die fout was. En daarbij was hij toch wel een stukje groter dan ik :mrgreen:

Mijn hoofd kan ik nog wel overheen komen, al baal ik er wel heel erg van. Maar ik hoop zo dat Ushi nu niet bang is geworden van vreemde mensen..
dus je hebt nog getuigen ook
In principe wel, maar die gingen er nog sneller vandoor dan hij!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Suzanne123 schreef:Nou... Cleva, rustig.. met deze hond had Ushi dus eerder al leuk gspeeld. Dus mag ik aannemen dat meneer ook Ushi al eerder gezien heeft?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je hond als een dolle overal op afstiert, maar dat geeft de man in kwestie niet het recht zo te keer te gaan. Hij had, indien gewenst Ushi weg mogen brullen of duwen, zeker ALS Ushi ook maar de schijn van aanval gewekt had, maar verder.... lijkt meneers reaktie "iets overtrokken" ... gezien de situatie.

Suzanne
ik had eerlijk gezegd ook een andere mening, juist omdat die meneer Ushi wegduwde in eerste instantie. Als ik als eigenaar van de hond die weggeduwd wordt dat zie roep ik mijn hond bij me. En laat zeker niet meer teruggaan, wat dus wel gebeurde als ik de begintopic lees. Dat die man overdreven ging reageren daarna en hond en mens gaat meppen met een werpstok is natuurlijk verre van normaal, maar had voorkomen kunnen worden als Ushi weggeroepen had geworden op het moment dat die man laat zien geen zin te hebben in Ushi.
En het is belachelijk om zo te meppen op een hond, en ook nog een mens na te meppen, nog belachelijker vind ik het dat er meerdere mensen omheen staan die ts kent blijkbaar en die niet ingrijpen of iets doen. Dat snap ik dan ook weer niet, maar blijkbaar de mentaliteit van het land waarin we wonen tegenwoordig.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Wat een klootzak zeg :gvd:
En wat erg voor jou en je hond om dit mee te moeten maken
En respect voor hoe jij het hebt opgelost
Ik zou het anders op hebben gelost ben ik bang :schrik:
En die kerel mag het gerust is bij Bitch komen proberen dan weet ik zeker dat ie dat nooit meer zal doen achterlijke dieren beul
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat vreselijk zeg, heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Paar dagen mooi weer en er draaien weer een hele hoop
mensen door..... Wat een malloot!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:Wat een flinke vent zeg... :kotz:
Ik had geloof ik niet voor mezelf ingestaan, jij was verstandiger.
Nou, zeg dat. Ik had hem eigenhandig z'n werpstok om z'n nek gevouwen. Of er andere creatieve dingen mee gedaan. Wat een randdebiel...
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat een idioot zeg :boos: ik hoop dat jullie beide van de schrik bekomen zijn!
wat cleva zegt daar zit natuurlijk wel een punt, maar dan nog ik reageer ook wel eens niet optimaal en soms doen de honden dan dingen die ik liever niet wil, dan verwacht ik nog niet dat ze zomaar op mijn honden/mij gaan inslaan :roll:
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

wat een rare vent zeg
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Wat een idioot. Je zult wel geschrokken zijn.

Maar laat. dan. ook. je. hond. niet. op. alles. afrennen! Waarom doe je dat ook?

Al is het alleen maar omdat je niet in het wilde weg met iedereen in contact wil komen.
Er lopen zoals je merkt nogal wat imbecieltjes rond. Daar wil je je hond niet heen hebben.
Bij je houden.
Ushi mag ook niet op iedere hond afrennen, doet ze ook niet eens altijd. Maar ze heeft verdomme van de week nog met deze hond gespeelt :19:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Suzanne123 schreef:Nou... Cleva, rustig.. met deze hond had Ushi dus eerder al leuk gspeeld. Dus mag ik aannemen dat meneer ook Ushi al eerder gezien heeft?

Suzanne
ik had eerlijk gezegd ook een andere mening, juist omdat die meneer Ushi wegduwde in eerste instantie. Als ik als eigenaar van de hond die weggeduwd wordt dat zie roep ik mijn hond bij me. En laat zeker niet meer teruggaan, wat dus wel gebeurde als ik de begintopic lees. Dat die man overdreven ging reageren daarna en hond en mens gaat meppen met een werpstok is natuurlijk verre van normaal, maar had voorkomen kunnen worden als Ushi weggeroepen had geworden op het moment dat die man laat zien geen zin te hebben in Ushi.
En het is belachelijk om zo te meppen op een hond, en ook nog een mens na te meppen, nog belachelijker vind ik het dat er meerdere mensen omheen staan die ts kent blijkbaar en die niet ingrijpen of iets doen. Dat snap ik dan ook weer niet, maar blijkbaar de mentaliteit van het land waarin we wonen tegenwoordig.
Tussen het moment van wegduwen en beginnen met slaan zat nog geen seconde. En toen werd ik dus boos en rende die kant op..

En ik weet best dat Ushi een wild spel KAN hebben en dat misschien niet iedereen daar van gedient is, maar als ik niet van een hond gedient ben, vraag ik of de eigenaar hem op wil komen halen. Ik ga zo'n beest niet slaan, zolang deze mijn hond niet sloopt.
Afbeelding
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Sjongejonge, wat een ongelooflijk overtrokken reactie van die meneer, mafkees :piew: Natuurlijk heeft Cleva een punt, maar ik vind het toch echt geen reden voor zulk soort buitensporig geweld. Zeker niet als de honden en hun bazen elkaar kennen :19:

Hoe gaat het nu met jou en Ushi?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Hoe gaat het met jouw hoofd en met Ushi haar rug?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik wou haast vragen, iemand van het honden forum :LOL: :schrik:
sommige hier hebben ook nogal eens de grote mond van dan schop ik hem weg enz. :mann:

wat een belachelijke en overtrokken reactie van die vent :U: , als zijn hond verder niet aangevallen werd en ze hebben al eerder gespeeld, waar gaat dit over :hmmm:
zeker even een melding gewoon doen, als we allemaal zomaar gaan meppen met ballengooiers dan is het einde zoek :pffff:
maar ik blijf hier toch een beetje ongelovig zitten van NOu ja zeg :blauwoog: wat een L*L
Ik hoop dat je snel over de schrik heen bent :flower:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:O: onvoorstelbaar. Beterschap voor jullie. Ik hoop dat ze er wel wat mee gaan doen, aan die vent dan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Onverdraagzaamheid ten top :ugh: Beterschap voor jou en Ushi :roos:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tuurlijk al dat gemep is verkeerd, sterkte :roos:
Maar je had gewoon je hond moeten terug roepen, een losloopgebied betekend niet een zoek maar uit gebied.
Misschien was die hond ziek geweest of zat er iets verkeerd, moet de eig. dan jouw hond gaan vangen???
Zelfs in aanlijngebieden komen de honden aangebuffeld, ze doen niks :evil:
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

wow die gast is echt gestoord!!

Ben benieuwd hoe dit verder afloopt! Zou ook even naar de arts gaan om schade te melden. :roos:
Afbeelding

Made by _Inge_
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Wat een halve gare zeg die vent. Het lijkt wel of iedereen steeds een beetje gekker wordt.
Ik hoop dat Ushi er niks aan heeft overgehouden en dat je zelf ook niet al mte lang last hiervan houdt.

Ik heb zo'n zelfde soort incident meegemaakt toen Chester gepakt werd door een Bullmastiff. Ik had die man niet zien aankomen en met dat ik hem zie ben ik gelijk een stuk weggelopen, zodat hij me fatsoenlijk kon passeren en ik even mijn honden kon aanlijnen. Maar wat doet die man, hij gaat op gelijke hoogte naast mij stil staan en ik wilde Chester nog pakken, maar die glipte door mijn vingers. Chester blaft een keer en die andere hond grijpt hem, tilt hem op en begint te schudden. Baasje stond erbij te lachen en deed niks. In een reflex heb ik toen die hond 2 klappen met mn ballenwerper gegeven, het enige wat ik dacht was, daar gaat mijn hond. En die baas stond er maar en vond het reuze grappig. Die man had buiten de hond ook nog een fiets bij zich en hij tilt de fiets op en geeft mij een paar klappen op mn rug :80:, want ik had van zijn hond af te blijven. En het was buiten dat mijn eigen schuld, want mijn hond was vals, want die blafte :scratch: Oke, ik geef toe, ik was ook absoluut fout, want mijn hond liep los en die van hem niet. Maar ik was bezig ze aan te lijnen, Chester schoot door mn vingers. Stom van mij, maar kan gebeuren. En ik laat echt mijn hond niet doodbijten en als de baas niks doet, dan moet je toch wat. Gelukkig heeft Chester er niet al te veel aan overgehouden, op sommige plekken was zijn vacht echt van de huid gerukt en hij had wat gaten her en der, maar ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet zo gereageerd had. Ik heb wel melding gemaakt van het gebeuren, maar uiteindelijk geen aangifte gedaan. Die vent was echt type Tokkie en bij een aangifte heeft hij het recht om mijn adresgegevens te krijgen zei de politie toen. En daar zat ik nou echt niet op te wachten.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

rose schreef:Hoe gaat het met jouw hoofd en met Ushi haar rug?
Ben ik ook benieuwd naar :roos:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

jemig wat erg,
ik hoop dat de aangifte wat uithaalt,

sterkte :roos:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Saschesfloor schreef: en bij een aangifte heeft hij het recht om mijn adresgegevens te krijgen zei de politie toen. En daar zat ik nou echt niet op te wachten.
hmm.... vreemd, politie mag volgens mij nooit jou gegevens door geven, jou gegevens krijgt alleen de advocaat van de tegenpartij als er een proces komt.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Kolere...dat meen je ! Wat een idioot !

Hoe gaat het nu met jullie ?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een eikel zeg, bah!
Hoe gaat het nu met jullie?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Saschesfloor schreef:Wat een halve gare zeg die vent. Het lijkt wel of iedereen steeds een beetje gekker wordt.
Ik hoop dat Ushi er niks aan heeft overgehouden en dat je zelf ook niet al mte lang last hiervan houdt.

Ik heb zo'n zelfde soort incident meegemaakt toen Chester gepakt werd door een Bullmastiff. Ik had die man niet zien aankomen en met dat ik hem zie ben ik gelijk een stuk weggelopen, zodat hij me fatsoenlijk kon passeren en ik even mijn honden kon aanlijnen. Maar wat doet die man, hij gaat op gelijke hoogte naast mij stil staan en ik wilde Chester nog pakken, maar die glipte door mijn vingers. Chester blaft een keer en die andere hond grijpt hem, tilt hem op en begint te schudden. Baasje stond erbij te lachen en deed niks. In een reflex heb ik toen die hond 2 klappen met mn ballenwerper gegeven, het enige wat ik dacht was, daar gaat mijn hond. En die baas stond er maar en vond het reuze grappig. Die man had buiten de hond ook nog een fiets bij zich en hij tilt de fiets op en geeft mij een paar klappen op mn rug :80:, want ik had van zijn hond af te blijven. En het was buiten dat mijn eigen schuld, want mijn hond was vals, want die blafte :scratch: Oke, ik geef toe, ik was ook absoluut fout, want mijn hond liep los en die van hem niet. Maar ik was bezig ze aan te lijnen, Chester schoot door mn vingers. Stom van mij, maar kan gebeuren. En ik laat echt mijn hond niet doodbijten en als de baas niks doet, dan moet je toch wat. Gelukkig heeft Chester er niet al te veel aan overgehouden, op sommige plekken was zijn vacht echt van de huid gerukt en hij had wat gaten her en der, maar ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet zo gereageerd had. Ik heb wel melding gemaakt van het gebeuren, maar uiteindelijk geen aangifte gedaan. Die vent was echt type Tokkie en bij een aangifte heeft hij het recht om mijn adresgegevens te krijgen zei de politie toen. En daar zat ik nou echt niet op te wachten.
Nou, zoals ik volgens mij al eerder aangegeven heb, ALS Ushi die hond nou aan het bijten was of ze wilde vechten had hij haar best een mep mogen geven als ik niet in de buurt zou zijn.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Tuurlijk al dat gemep is verkeerd, sterkte :roos:
Maar je had gewoon je hond moeten terug roepen, een losloopgebied betekend niet een zoek maar uit gebied.
Misschien was die hond ziek geweest of zat er iets verkeerd, moet de eig. dan jouw hond gaan vangen???
Zelfs in aanlijngebieden komen de honden aangebuffeld, ze doen niks :evil:
Moet ik het blijven herhalen? Tussen hiet niet leuk vinden dat Ushi daar was en beginnen met slaan, zat een seconde. Ze heeft van de week nog met die hond gespeelt en daarbij waren er meerdere (redelijk bekende) honden. Dan mag ze daar van mij best gaan kijken. Nu overigens niet meer. Ben er helemaal klaar mee.
Mensen van het forum waar ik mee heb gewandeld kunnen be-amen dat Ushi niks verkeerd doet.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Met ons gaat het overigens wel weer.
Ik heb nog wel hoofdpijn, maar heb vannacht ook megaslecht geslapen. Heb het nog drie uur zien worden. Ushi geeft geen pijn aan en is vrolijk. Maandag op de training gaan we even wat aandacht besteden aan vreemde mensen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”