Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

problemen pup die met 6 weken nest verlaten heeft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kwiebus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Eng. Cocker spaniel

Re: problemen pup die met 6 weken nest verlaten heeft

Ongelezen bericht door Kwiebus »

Wilm@ schreef: Erg he, om weg te lopen bij twee verdrietige mensen. Het is zo menselijk maar daarom niet minder verdrietig.
Ja, dat was heel naar. Bij binnenkomst al, want toen hadden ze het al moeilijk. Gelukkig hadden we van beide kanten een gevoel van vertrouwen.
De dagen dat ze 8 uur alleen moest zijn kwam oma vanuit Amsterdam om haar tussendoor uit te laten. Ik merk echt aan alles dat ze veel met haar gedaan hebben, het zo'n vrolijke ontspannen vrije pup. En ze hebben zich in korte tijd echt wel aan haar gehecht en juist daarom vind ik het zo fijn dat ze toch eerlijk naar elkaar en de pup toe zijn geweest. Beter nu dan over een paar maanden. Nu is ze nog zo 'kneedbaar'.

De namencommissie thuis heeft besloten dat Donna Pebbles gaat heten.
Wij hebben een week vakantie dus we gaan vanaf nu genieten :D
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Geniet van Pebbles, erg leuke naam, enne....vergeet niet om even iets aan te passen. :ok: :cheer:

Ik heb een hond: Nee :engel:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Gefeliciteerd met Pebbles! :balon:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Gefeliciteerd met Pebbles. Ik hoop dat jullie een hoop fijne jaren gaan beleven met elkaar!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Kwiebus
Vaste gebruiker

dak jullie wel, enne, ik heb het aangepast :cheer:
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst en ik heb zo het gevoel dat Donna een gouden mandje heeft gevonden! :cheer:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Pebbles :mrgreen:

Ik wil fotoooo's :E:
Afbeelding
Kwiebus
Vaste gebruiker

weet je hoe lastig het om om foto's te maken van een zwarte hond die niet stil blijft?
We nemen haar straks mee nar het bos en dan komen ze hoor.
Het is echt een kanjer, gaat keurig voor de deur zitten piepen als ze moet plassen.
En gisteren om 22.30 voor het laatst naar buiten, hele nacht stil geweest en om 6.00 uur vond ik dat ik maar eens moest gaan kijken. Ze lag nog prinsheerlijk te snurken.
Ik heb echt het gevoel dat we de loterij gewonnen hebben. :D
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Kwiebus schreef:weet je hoe lastig het om om foto's te maken van een zwarte hond die niet stil blijft?
Het is echt een kanjer, gaat keurig voor de deur zitten piepen als ze moet plassen.
En gisteren om 22.30 voor het laatst naar buiten, hele nacht stil geweest en om 6.00 uur vond ik dat ik maar eens moest gaan kijken. Ze lag nog prinsheerlijk te snurken.
Fijn, veel plezier met haar :ok:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Van harte gefeliciteerd en veel plezier met Pebbles. :D
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Kwiebus schreef:weet je hoe lastig het om om foto's te maken van een zwarte hond die niet stil blijft?
Ze zal echt megaschattig zijn, met haar lange wimpers en grote ogen!
Superknap dat ze vannacht stil is geweest!
Ik denk dat dat gevoel over die loterij bij haar ook aanwezig is van de week :wink:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Heel veel plezier met pebbles, tis een scheetje.

Ik wil wel even zeggen dat je pupje duidelijk uit de broodfok vandaan komt.
Afbeelding

So Sweet :I:
Kwiebus
Vaste gebruiker

truusje schreef:Heel veel plezier met pebbles, tis een scheetje.

Gebaseerd op wat?

Ik weet zeker van niet.
Heb gegevens van de fokker, gewoon een stel dat een gelegenheidsnestje bij hun teef heeft gehad. We hebben op hun verzoek gegevens uitgewisseld ivm de puppy reüni volgend jaar.
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

grappig, ik vind het juist wel meevallen met het uiterlijk van de broodfok, ik vind de oren en beharing dan anders als wat Pebbles heeft. Of baseer jij het op de hoeveelheid wit die ze nog heeft (dat hoort niet bij een eenkleur zwarte). Dat ze echt met 6 weken weg gegaan is bij de fokker, vind ik wel een raar verhaal. Maar misschien waren het wat ontwetende mensen die haar gefokt hebben?

ik vind dat ze het geweldig doet!
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

laeken schreef:Geen enkel probleem. Maak je niet te druk. Of je nu een pup van 8 weken uit het nest haalt of dit hondje, kans is er altijd dat alleen zijn lastig zal zijn in het begin. Dus dat deel heb je niet eens helemaal zelf in de hand. Als dit hondje nu al 8 uur alleen is en niet eens krijst en poept zou ik zelf dat stramien ook meteen handhaven. Niet als in 8 uren maar je ook niet over laten halen door mensen hier om de pup de eerste tijd niet alleen te laten en dan de regel van enkele minuten te doen. Ik heb dat dus zo gedaan met mijn pup en dus kan die met nu 3,5 jaar net pas een beetje normaal alleen zijn. Ik heb enorm veel spijt dat ik dat hondje vanaf dag 1 niet meteen 2 uur alleen heb gelaten. Dan was er nu niks aan de hand geweest waarschijnlijk.

Natuurlijk hoort een pup geen hele dagen alleen. 2 uur is echter geen enkel probleem want dat is domweg iets wat je je hondje wil leren op jonge leeftijd om niet zoals ik later nog eens helemaal te moeten beginnen omdat een pup niet alleen zou mogen zijn. Mijn pup ging al piepen als ik alleen al naar de voordeur keek. Dus er was niks op te bouwen. Ik deed de deur dicht en het oorverdovende geschreeuw begon. Alleen de eerste dagen deed ze dat niet omdat ze toen nog niet zo aan mij gehecht was. Ik had dus echt op dag 1 moeten beginnen met alleen laten.

Ik zou die pup halen. Zelfs als de pup niet 100% ideaal is. Want welk hondje kan nu alles? Welk hondje is open en makkelijk met alles zoals je beschrijft? Kan alleen zijn, is sociaal met honden, luistert, is leuk met mensen etc etc. Het is een babyhondje van 9 weken. Daar kun je nog alle kanten mee op. Waar je vooral op moet letten is het gedrag van het hondje naar zijn baasje. Dat zegt in hoeverre het hondje gehecht is. En dat is wel heel erg belangrijk. Is het baasgericht, allert, volgzaam of stout. Je moet het karakter inschatten dus. :ok: Daar gaat het om later.

Ik ga hier in mee wat betreft het alleen laten, als de pup nu 8 uur alleen kan zijn zie ik er de meerwaarde niet van in hem overal mee naar toe te zeulen en juist een probleem te maken van het thuis blijven. Ons pupje van 10 weken is nog niet zindelijk maar die kan ook wel paar uurtjes alleen thuis zijn hoor, als wij even naar de winkel willen oid, hij kan dan zn bench in als hij wil of in de keuken/gang/hal rondwandelen, en dan vinden we dus wel eens een cadeautje naja goed dat komt wel goed. Ik zou hem dus juist niet continu bij je nemen. Gewoon de normale aandacht.
Lees dat je Donna/Pebbles al hebt :D heel veel suc6 en plezier :D
Kwiebus
Vaste gebruiker

Morgen hebben we een verjaardag en zal ze dus een paar uur alleen zijn.
In het begin begon ze te piepen als ik de kamer uit ging. Ik ben toen begonnen met door de deur te gaan en direct weer terug te komen.
En dat bouw ik nu op.
Eigenlijk net als je normaal met een "verse" pup doet, maar dan veel sneller. Het gaat gewoon heel goed, ik durf haar best ook morgen 2 uur alleen te laten.
Naar mijn gevoel heeft ze dat opbouwen wel even nodig, omdat het best wel stressvol is als je weer uit een vertrouwde omgeving weggehaald wordt. Lijkt mij. Alhoewel ze hier rondloopt alsof ze hier al weken woont :mrgreen:

Het is bijna eng, zo goed gaat het eigenlijk...
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Kwiebus schreef:

Gebaseerd op wat?

Ik weet zeker van niet.
Heb gegevens van de fokker, gewoon een stel dat een gelegenheidsnestje bij hun teef heeft gehad. We hebben op hun verzoek gegevens uitgewisseld ivm de puppy reüni volgend jaar.
Gebaseerd op het uiterlijk van pebbles, het feit dat de pup met 6 weken is geplaatst en het feit dat de pup niet door de fokker is terug genomen. [ No way dat ik een pup van 9 weken liet doorverkopen :neenee: ]

De fokker mag dan zelf mss geen broodfokker zijn, maar de moederhond en vaderhond komen daar zeer waarschijnlijk wel vandaan.
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Marlieke met Boris schreef:

grappig, ik vind het juist wel meevallen met het uiterlijk van de broodfok, ik vind de oren en beharing dan anders als wat Pebbles heeft. Of baseer jij het op de hoeveelheid wit die ze nog heeft (dat hoort niet bij een eenkleur zwarte). Dat ze echt met 6 weken weg gegaan is bij de fokker, vind ik wel een raar verhaal. Maar misschien waren het wat ontwetende mensen die haar gefokt hebben?

Tuurlijk doet ze het geweldig, het kind is er net. zodra ze gewend is zal ook Pebbles haar gewoonlijke puppykuren krijgen.

Ik zie het duidelijk wel aan het uiterlijk.
Afbeelding

*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

truusje schreef:
Marlieke met Boris schreef:

Tuurlijk doet ze het geweldig, het kind is er net. zodra ze gewend is zal ook Pebbles haar gewoonlijke puppykuren krijgen.

Ik zie het duidelijk wel aan het uiterlijk.
Ik mag van harte hopen dat ze de gewone puppykuren krijgt :ok:
En TS zal daar ook prima mee om kunnen gaan als ik dat zo lees.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk, dat hoop ik ook.
Afbeelding

Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

mag ik vragen hoe je dat uit het uiterlijk haalt?
Marlieke met Boris
Zeer actief

ik vind het minder duidelijk te zien bij dit pupje. Maar normaal is de beharing erg kort, en zijn de oren niet zo mooi hangend (vind ik) bij broodfokcockertjes. Verder heeft de snoet een minder duidelijke stop en allemaal vind ik het bij dit pupje wel erg mee vallen. Ik zou haar eerder tot de hongaarse cockertjes promoveren. Die zijn ook vaak wat molliger en dat zie ik bij Pebbles terug.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Herma en Boris schreef:mag ik vragen hoe je dat uit het uiterlijk haalt?
Tuurlijk mag je dat vragen...ik zie het aan het type.
Afbeelding

Kwiebus
Vaste gebruiker

Ben ik ook heel erg benieuwd naar.

Even voor de duidelijkheid. Ik zou nooit een pup bij een broodfokker vandaan halen.
Deze pup komt bij mensen vandaan die voor één keer een nestje bij hun teefje wilden.
Ik heb daar geen problemen mee. Ken vanuit mijn werk ook heel veel goeie mensen die dat doen met gezonde honden die gezond oud worden.
Om alleen op basis van het uiterlijk van deze pup te zeggen dat de ouders van een broodfokker komen dat vind ik wel heel erg kort door de bocht.
Het kan ook gewoon een pup zijn die niet op een perfect uiterlijk gefokt is.
Er zijn ook mensen die een hond met stamboom hebben en geen stamboom bij hun pups willen. Op basis van de gegevens die hier nu bekend zijn vind ik dat je niet zomaar kunt zeggen dat de ouderdieren uit de broodfok komen.

Dat zij de pup niet terugnamen kwamen, tja dat vind ik op zich ook vreemd. Aan de andere kant, dan zou de pup vandaar uit nogmaals herplaatst worden, 2 x stress.Nu zit ze hier op haar plek, lekker bij mij.
En ze mag net zo ondeugend zijn als andere puppies, en dat is ze ook.
Ze graaft in de planten, probeert aan één stuk door op de bank te springen, loopt me dusdanig irritant tussen de benen door dat ik de hele dag aan het doggydancing ben, kortom ik heb een echte pup in huis :cheer:
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

vandaag afgesproken met marian en haar pup kiki (drentsche patrijs) en ohhh wat leuk!!!! zou haar zo meenemen.
en wat bijten!!!! hahaha, ik zei nog tegen sjoerd deed boris dat ook? kan me niet meer herinneren... dus al dit ''nare'' vergeet je. en je onthoudt alle leuke dingen.

maar leuk dat het zo goed gaat.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

KNIP....kortom ik heb een echte pup in huis :cheer:
En dat is hét belangrijkste! :E:

Heel veel plezier met Pebbles en foto's mag je altijd in de fotohoek plempen. :ok:
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Kwiebus schreef:
Ben ik ook heel erg benieuwd naar.

Even voor de duidelijkheid. Ik zou nooit een pup bij een broodfokker vandaan halen.
Deze pup komt bij mensen vandaan die voor één keer een nestje bij hun teefje wilden.
Ik heb daar geen problemen mee. Ken vanuit mijn werk ook heel veel goeie mensen die dat doen met gezonde honden die gezond oud worden.
Om alleen op basis van het uiterlijk van deze pup te zeggen dat de ouders van een broodfokker komen dat vind ik wel heel erg kort door de bocht.
Het kan ook gewoon een pup zijn die niet op een perfect uiterlijk gefokt is.
Er zijn ook mensen die een hond met stamboom hebben en geen stamboom bij hun pups willen. Op basis van de gegevens die hier nu bekend zijn vind ik dat je niet zomaar kunt zeggen dat de ouderdieren uit de broodfok komen.

Dat zij de pup niet terugnamen kwamen, tja dat vind ik op zich ook vreemd. Aan de andere kant, dan zou de pup vandaar uit nogmaals herplaatst worden, 2 x stress.Nu zit ze hier op haar plek, lekker bij mij.
En ze mag net zo ondeugend zijn als andere puppies, en dat is ze ook.
Ze graaft in de planten, probeert aan één stuk door op de bank te springen, loopt me dusdanig irritant tussen de benen door dat ik de hele dag aan het doggydancing ben, kortom ik heb een echte pup in huis :cheer:
Ik hoop niet dat je denkt dat ik jouw pebbles "afkraak"oid, tis vast een schatje, maar ik zie het wel degelijk aan het uiterlijk. Sorry, maar als je al jaren tussen de cockers [ in dit geval, maar dat geldt vast voor alle rassen] dan zie je het verschil in type gewoon. Zo simpel is het.
Afbeelding

Marlieke met Boris
Zeer actief

oh een echt cockertje, dat zo tussen je voeten doorlopen. Kijk uit dat je neit over dr valt!
Afbeelding
Kwiebus
Vaste gebruiker

truusje schreef:
Ik hoop niet dat je denkt dat ik jouw pebbles "afkraak"oid, tis vast een schatje, maar ik zie het wel degelijk aan het uiterlijk. Sorry, maar als je al jaren tussen de cockers [ in dit geval, maar dat geldt vast voor alle rassen] dan zie je het verschil in type gewoon. Zo simpel is het.
Nee dat denk ik niet.Trouwens het is niet vast een schatje maar het is zeker een schatje.

Ik denk wel, of heb het gevoel dat je de fokkers afkraakt en daar heb ik een beetje moeite mee.
Ik weet best dat er mensen zijn die honden fokken volgens een bepaalde rasstandaard en er alles aan doen om een pup met een perfect uiterlijk te fokken.
Niks mis mee.
Persoonlijk vind ik ook dat er niks mis is met mensen die een gelegenheidsnestje fokken. Er vanuit gaande dat ze dat naar eer en geweten doen.
En dan ken ik ook nog rasfokkers die wel binnen de rasvereniging fokken, maar zelf 14 grote honden in huis rond hebben lopen en die niet eens normaal uit kunnen laten omdat de tijd daaraan ontbreekt omdat ze twee nestjes bij verschillende honden hebben (ja echt).
En zo denk ik dat er overal rotte appels zitten en dat er ook overal puike peren zitten die op een eerlijke manier met mensen en dieren omgaan.
Wat goed lijkt is niet altijd zo goed als het lijkt en dat is met fout ook zo.

Trouwens, als ik er achterkom dat de ouders of één daarvan bij een broodfokker vandaan komt zal ik dat zeker melden. Ik hoop het van niet.
Ik heb in elk geval een pup, kruising eng. cocker X eng. cocker gered en ik ben er dolblij mee.

Enne, ik hoop niet dat jij je nu aangevallen voelt, want dat is zeker niet de bedoeling.
ik heb soms een overdreven rechtvaardigheidsgevoel, ga van het goede uit tot het tegendeel bewezen is. Dat botst wel eens.. Maar ik zoek het bewijs wel op, dus er zal recht gedaan worden, hoe dan ook. :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:schrik: Stiekem vind ik dit ouderwetse type cockertje veel mooier als was nu de standaard is :tongue:

En vooral, heel erg veel plezier met Pebbles toegewenst!

:engel: en we verwachten natuurlijk wel een eigen foto topic.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”