Het is hier nog ergerNanna schreef:Ik ben mamma

Ooit begonnen als een geintje onderling, maar het is gebleven.

Moderator: moderatorteam
Het is hier nog ergerNanna schreef:Ik ben mamma
Juist... en als ik mezelf baasje zou noemen vind ik dat toch wel erg mannelijk klinkenSas schreef:Omdat : "kom maar bij het bazinnetje" niet lekker bekt
**Nancy** schreef:Hihihhi,
Hier zijn wij het "baasje" en het "vrouwtje"
Gaan wij met de honden naar mijn schoonouders dan is dat "opa" en "oma".
Gaan wij naar mijn vader dan is dat alleen "opa" (mijn moeder is overleden,pap is hertrouwt met een chinees,waar die is echt niet de naam "oma" waardig)
Mijn broer is "Ome Roy" of Royke.
Gaan wij naar de fokster of praat ik daar over dan is dat "Tante Esther".
En echt ze weten dan echt wie we bedoelen.
Voor de meesten van ons niet, nee. Maar deze termen hebben wel hun wortels in de traditionele rolverdeling van vroeger uit, waarin de man veelal toch de dominante factor in een huishouden was denk ik...fleurie schreef:Dat denk ik ook, voor mij persoonlijk zit er in ieder geval geen rolbepalende gedachte achter
Madelief schreef:Ik zeg tegen de honden wel eens vrouwtje hoor. Maar natuurlijk niet tegenover anderen. Dan ben ik ook geen bazin, maar slechts eigenaar-Gaby- schreef:Ik vind 'vrouwtje' echt heel stom klinken. Ik ben gewoon de eigenaar van of de bazin van.
Ik zie mezelf al tegen de honden zeggen: "En nu gaat jullie/de eigenaar even boodschappen doen hoor"![]()
En verder als boven al gezegd...bazinnetje is zo láng![]()
![]()
Ik zeg nooit dingen als "kom eens bij het baasje/vrouwtje", maar wel eens "vrouwtje is kei-trots op je" en ander zinloos geleuter