Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel geld per week?
Moderator: moderatorteam
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Re: Hoeveel geld per week?
hier ongeveer 60€ aan smuldier voor 5 grote honden
50€ per jaar voor de hondenschool (waar ik zo veel mag zijn als ik wil en met desnoods alle 5 de honden), dus dat is ongeveer 0,95€ per week
riemen en halsbanden koop ik eigenlijk redelijk weinig
alle weken 2 doosjes dentasticks 24€ (bij zooplus zijn ze normaal 12€ per doos)
alle weken 2 zakken varkensoren is (volgens mij) 20€
zit ik op 95€ per week, zonder diesel en dierenarts kosten (is 220€ om 5 honden te enten hier thuis, maar dat is maar 1 keer per jaar en zitten de kosten niet bij die tussendoor nog gemaakt worden door kleine dingetjes) (verzekering hebben ze hier niet), speeltjes haal ik eignelijk alleen als er 1tje kapot of kwijt is, hier spelen ze eigenlijk altijd wel met hetzelfde
50€ per jaar voor de hondenschool (waar ik zo veel mag zijn als ik wil en met desnoods alle 5 de honden), dus dat is ongeveer 0,95€ per week
riemen en halsbanden koop ik eigenlijk redelijk weinig
alle weken 2 doosjes dentasticks 24€ (bij zooplus zijn ze normaal 12€ per doos)
alle weken 2 zakken varkensoren is (volgens mij) 20€
zit ik op 95€ per week, zonder diesel en dierenarts kosten (is 220€ om 5 honden te enten hier thuis, maar dat is maar 1 keer per jaar en zitten de kosten niet bij die tussendoor nog gemaakt worden door kleine dingetjes) (verzekering hebben ze hier niet), speeltjes haal ik eignelijk alleen als er 1tje kapot of kwijt is, hier spelen ze eigenlijk altijd wel met hetzelfde
-
Sanner
- Zeer actief
Aan voer ben ik €1,58 p.w. kwijt (tinlo) :N:
Ze is verzekerd voor €14 p.m. dat is dus ongeveer €3,25 p.w.
Verder krijgt ze af en toe een botje of iets. Maarja dat kost ook niks en koop ik niet iedere maand.
Qua tuigjes enz. heb ik in het begin allemaal gekocht, daar hou ik het ook maar even bij.
Ze is verzekerd voor €14 p.m. dat is dus ongeveer €3,25 p.w.
Verder krijgt ze af en toe een botje of iets. Maarja dat kost ook niks en koop ik niet iedere maand.
Qua tuigjes enz. heb ik in het begin allemaal gekocht, daar hou ik het ook maar even bij.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Geen idee, van voer weinig. Wat hier vooral veel kost zijn de inschrijvingen van de wedstrijden en shows. Zo'n 30 tal wedstrijden per jaar x 9 euro. En dan nog 3-4 shows per jaar met 2 honden. En dan ook de verzorgingsproducten voor de vacht van Kai. Speeltjes heel weinig, ze hebben er al zoveel dat ik zelden nog nieuwe koop en dan is het vooral heel goedkoop omdat Dino ze kapot bijt. Halsbanden en leibanden koop ik alleen als er iets kapot is of ze om een andere reden nieuwe nodig hebben. Hondenschool weet ik niet exact, ik denk zo'n 35 euro per jaar. Dierenarts dit jaar wat meer dan andere jaren, maar hoeveel exact weet ik niet. Dan krijgn ze nog een aantal supplementen bij hun voer, maar daar weet ik de prijs ook niet van in het totaal. Dus ik weet het eigenlijk niet echt 
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Voor de 3 honden rond de 50 a 60 euro per week, daar is inbegrepen, brokken, snoep, suplimenten, kvv/barf, metacam, allergiepillen.
Vlooienbanden en ontworming is er niet inbegrepen
per maand dus rond de 200 a 240 euro kwijt
maar als ik al de rest er nog bij tel zit ik hoger, diesel want ik rij elke dag weg, dierenarts niet te vergeten, al zo'n 5000 euro op 2 jaar aan operatie's en grotere kosten dierenarts
speelgoed koop ik niet meer, honden doen er niets mee
Vlooienbanden en ontworming is er niet inbegrepen
per maand dus rond de 200 a 240 euro kwijt
maar als ik al de rest er nog bij tel zit ik hoger, diesel want ik rij elke dag weg, dierenarts niet te vergeten, al zo'n 5000 euro op 2 jaar aan operatie's en grotere kosten dierenarts
speelgoed koop ik niet meer, honden doen er niets mee
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
geen idee, voer is erg verschillend; Ds praktisch niets, runar iets van 4-5 euro per week, fax zal iets meer zijn.
daarnaast minstens 2 maal per week training op eigen club (ongeveer 20 km heen), vaak nog een wedstrijd bekijken erbij (afhankelijk van waar, kan meer dan 100 km zijn) en dan ga ik soms nog eens elders trainen (is ook meer dan 100 km enkel :N: ), gelukkig komt die persoon ook wel eens naar mijn HS toe
Speuren kan ook wel aantal keer oplopen per week.
halsbanden/lijnen/speeltjes/kauwdingen/... doe ik allemaal niet aan mee, dus die kosten heb ik praktisch niet, tenzij eens versleten. (nog niet gehad
)
daarnaast minstens 2 maal per week training op eigen club (ongeveer 20 km heen), vaak nog een wedstrijd bekijken erbij (afhankelijk van waar, kan meer dan 100 km zijn) en dan ga ik soms nog eens elders trainen (is ook meer dan 100 km enkel :N: ), gelukkig komt die persoon ook wel eens naar mijn HS toe
halsbanden/lijnen/speeltjes/kauwdingen/... doe ik allemaal niet aan mee, dus die kosten heb ik praktisch niet, tenzij eens versleten. (nog niet gehad
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
op het moment 13, de pups niet meegerekend. Heb een nest van 4 dat nu 1.5 wk oud is en een nest van 10 dat 4 wkn oud is.antheman schreef:Hoeveel honden heb jij? Ik vind 300 euro wel erg veel!Selena schreef:veel aan (alle) beesten, (veel) meer als aan onze eigen boodschappen in ieder geval...
Aan voer zo'n € 300 per maand, 10-11 zakken Barca per maand (met korting omdat we groot inkopen). 2x per week 150km reizen om te oefenen met de honden. Vers vlees zijn we (een tijdje) mee gestopt qua kosten, nu weer Lotgering besteld om nestjes af te spenen en de ene hond die het echt niet lekker op brokken doet weer vers te geven.
Maar goed, ik heb wat meer honden van een groter ras
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Lien0
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Wow dus op dit moment heb je eigenlijk 27 honden in huisSelena schreef:op het moment 13, de pups niet meegerekend. Heb een nest van 4 dat nu 1.5 wk oud is en een nest van 10 dat 4 wkn oud is.antheman schreef:Hoeveel honden heb jij? Ik vind 300 euro wel erg veel!Selena schreef:veel aan (alle) beesten, (veel) meer als aan onze eigen boodschappen in ieder geval...
Aan voer zo'n € 300 per maand, 10-11 zakken Barca per maand (met korting omdat we groot inkopen). 2x per week 150km reizen om te oefenen met de honden. Vers vlees zijn we (een tijdje) mee gestopt qua kosten, nu weer Lotgering besteld om nestjes af te spenen en de ene hond die het echt niet lekker op brokken doet weer vers te geven.
Maar goed, ik heb wat meer honden van een groter ras
Lijkt me wel leuk om zoveel honden te hebben maar dat gaat hier echt niet

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Best veel :N: De honden zelf kosten natuurlijk al behoorlijk wat.
Ik koop verder alles wat ik belangrijk vind, zolang ik het kan betalen is het ook verder geen probleem.
We hebben wel betaalbaar voer ( doglovers gold en rodi) maar ze krijgen elke dag een kauwbot en dat loopt best aardig op met drie honden ( vooral de witte kluiven en bullpeesjes zijn duur)
Ze hebben hier één halsband en riem, en ik geef niet echt geld uit aan speelgoed ( die maak ik vaak zelf) daar ben ik dan weer zuinig mee.
De trainingen en workshops( agility, drijven etc) zijn ook een behoorlijke kostenpost.
en ik koop bijna alle hondentijdschriften en leuke hondenboeken
maar dat is natuurlijk voor mezelf
Dierenarts kosten is wisselend, gelukkig zijn ze nog nooit ziek geweest maar ze krijgen wel hun inenting.
Ik koop verder alles wat ik belangrijk vind, zolang ik het kan betalen is het ook verder geen probleem.
We hebben wel betaalbaar voer ( doglovers gold en rodi) maar ze krijgen elke dag een kauwbot en dat loopt best aardig op met drie honden ( vooral de witte kluiven en bullpeesjes zijn duur)
Ze hebben hier één halsband en riem, en ik geef niet echt geld uit aan speelgoed ( die maak ik vaak zelf) daar ben ik dan weer zuinig mee.
De trainingen en workshops( agility, drijven etc) zijn ook een behoorlijke kostenpost.
en ik koop bijna alle hondentijdschriften en leuke hondenboeken
Dierenarts kosten is wisselend, gelukkig zijn ze nog nooit ziek geweest maar ze krijgen wel hun inenting.

-
S@ndr@
- Zeer actief
heel eerlijk, ik wil het niet weten