Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies!! update en foto's pag.5

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: dag 64 en nog niks..

Ongelezen bericht door jores »

Maryanne schreef:Wij zitten hier ook te wachten op Soleiltje. 63ste dag van 1ste dekking en sinds gisteren gaat het eten er ook maar moeizaam in, in etappes zeg maar.
Dus we leven met je mee :ok:

volgens mij kunnen jullie elkaar vanacht assisteren :mrgreen:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
amandiej
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door amandiej »

ze ligt ontzettend te hijgen en te piepen in de kist en af en toe lijkt ze wat samentrekkingen te hebben maar nog geen echte persweeen.. hoelang kan zoiets duren voor ze echte persweeen krijgen?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

amandiej schreef:ze ligt ontzettend te hijgen en te piepen in de kist en af en toe lijkt ze wat samentrekkingen te hebben maar nog geen echte persweeen.. hoelang kan zoiets duren voor ze echte persweeen krijgen?
ik weet niet wat jij precies met samentrekkingen bedoeld, maar bij mij valt het al wel onder persweeën, wanneer een teef duidelijk zichtbaar zoiets doet, kunnen eerst nog wat lichtere zijn, maar dat moet dan toch wel doorzetten daarna.

hoe houdt ze haar staart, wanneer je die samentrekkingen ziet? en verliest ze ook vocht? zoja helder of groenig?
amandiej
Vaste gebruiker

ze heeft net ff heel snel geplast en gelijk weer naar binnen. verder nog geen vocht verloren. het lijkt ook wel een beetje of ze dr plekje niet goed kan vinden in de kist. constant liggen, opstaan,liggen,opstaan. als ze opstaat blijft ze alleen maar hijgen en als ze ff gaat liggen dan hijgt ze, dan stopt ze met hijgen en is het alsof ze alle spieren aanspant en ademt ze zwaar. dit een paar seconde en dan begint ze weer met hijgen. weet niet zo heel goed hoe ik het moet omschrijven. dit is nu zo sinds ongeveer half 12. zou ze op een gegeven moment niet rustig moeten gaan liggen?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ze is druk bezig met de voorbereiding, meer dan rustig afwachten kun je niet doen, zet maar een grote pot koffie :wink:
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Ze krijgt gewoon dr kindjes binnen afzienbare tijd! Weing slapen dus vannacht! Veel succes met alles! :E:
If i trow a stick...... will you leave????
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

En hoe staat het nu? Zijn er al puppen geboren?
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

Re: pups en een vraag

even snel een vraagje tussendoor. zijn ondertussen 4 pups.
laatste pup geboren om kwart over 5. daarna had moeder nog wel weeen en bleef onrustig. als pups willen drinken loopt ze weg.
ze hijgt ook nog steeds heel veel en als ik voel aan dr buik voor ik toch echt nog een hard bolletje of ik moet heel stom zijn..
op advies van iemand net toch moeder even vastgehouden en pups aangelegt. na wat moeite toch alle 4 wel wat gedronken.
nu is moeder dus nog steeds onrustig, erg hijgen en drukker met zichzelf dan met de pups. na welke tijd moet er ingegrepen worden om te kijken of ze leeg is niet?

tis allemaal een heel verhaal een betere update volgt later.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Puppies!! en een vraag..

Ongelezen bericht door laeken »

Wat mij betreft moet jij rust uitstralen en je teef de kans geven het allemaal op de natuurlijke manier te doen. Dus zelf vooral heel kalm zijn. Dat voelt je teef dan aan. Desnoods loop je even weg en probeer je jezelf zo goed mogelijk te relaxen. Ik heb altijd het idee dat de mensen die bovenop hun bevallende teef duiken bij een gevoelig ras zelf in de hand werken dat die teef overstuur raakt. De natuur de natuur laten en haar even wat privacy geven zal wel maken dat ze tot rust komt denk ik. Je kan wel kijken maar bemoeien en voelen zou ik nu even niet doen.

Let wel, ik ben geen fokker. Ik heb slechts dat idee omdat ik merk dat de ene fokker de teef laat begaan wat prima gaat en de andere fokker met de stopwatch tussen de pups zit en dan gaat het vaker mis in mijn ogen. DA, prikken, voelen, stressen, geen zaken die een rustige bevalling bevorderen. Komt vast goed want een bordercollie kan prima bevallen. Zelfstandig dus. :wink:
Afbeelding
Dazzle
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dazzle »

Ik zou je dierenarts even bellen. Zo te lezen is ze nog niet leeg en heeft ze een spuitje nodig om de weeën weer op te wekken.
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Heeft ze nog persweeën?
Ik zou ook even contact opnemen met de dierenarts
Afbeelding
amandiej
Vaste gebruiker

laeken schreef:Wat mij betreft moet jij rust uitstralen en je teef de kans geven het allemaal op de natuurlijke manier te doen. Dus zelf vooral heel kalm zijn. Dat voelt je teef dan aan. Desnoods loop je even weg en probeer je jezelf zo goed mogelijk te relaxen. Ik heb altijd het idee dat de mensen die bovenop hun bevallende teef duiken bij een gevoelig ras zelf in de hand werken dat die teef overstuur raakt. De natuur de natuur laten en haar even wat privacy geven zal wel maken dat ze tot rust komt denk ik. Je kan wel kijken maar bemoeien en voelen zou ik nu even niet doen.

Let wel, ik ben geen fokker. Ik heb slechts dat idee omdat ik merk dat de ene fokker de teef laat begaan wat prima gaat en de andere fokker met de stopwatch tussen de pups zit en dan gaat het vaker mis in mijn ogen. DA, prikken, voelen, stressen, geen zaken die een rustige bevalling bevorderen. Komt vast goed want een bordercollie kan prima bevallen. Zelfstandig dus. :wink:

ik weet niet zo heel goed hoe ik dit nou op moet vatten..
het begin is allemaal absoluut niet goedverlopen en ik ben blij dat ik zo oplettend ben geweest en haar goed in de gaten heb gehouden anders was het nu dus allemaal al heel anders geweest. vannacht verschillende keren contact gehad met 2 dierenartsen waarvan de ene dus ook zei dat ik me er niet mee moest bemoeie, de teef alleen moest laten en dat het vanzelf goedkwam.
ik was nog geen 2minuten de kamer uit of de teef knalt in paniek de kist uit, blijft hangen met dr achterlichaam en knalt over de kop en schuift gewoon op dr buik naar de deur toe. beter dus toch niet alleen laten..
ook zei deze DA dat ik het allemaal nog een paar uur kon aanzien nadat ik vertelde dat ze zeker al 5kwartier erge persweeen heeft en bijna rondrent in de werpkist. ze was heus nog niet zo lang bezig zei ze..
het zat me echt dwars. andere dierenarts gebeld en weer verhaal verteld. nog even kwartiertje aankijken en terug bellen. deze heeft mij er toen telefonisch doorheen geholpen. pup lag in stuit en denk niet dat deze er zelf uit was gekomen.
na de nodige hulp kwam er een pup uit van 485gram. behoorlijk aan de maat dus. nadat deze er uit was werd ze gelijk een heel stuk rustiger en is zelfs gaan liggen. blijkbaar toch een opluchting. andere 3 pups kwamen er heel snel achteraan en ging een stuk makkelijker. zijn ook een stuk kleiner. dacht toen dat ze klaar was eigenlijk. maar een klein uur na de laatste begon ze toch weer druk te worden.
dierenarts nr 1 weer gebeld want die heeft dus de spoeddienst over de hele regio. het antwoord was kijk het in ieder geval nog even aan tot 9uur dat kan echt geen kwaad. maar ik ben na de eerdere ervaring deze nacht toch behoorlijk gaan twijfelen aan deze DA dus vandaar dat ik hier de vraag had neergezet..
zelf denk ik dat ik dit toch wel allemaal op de juiste manier heb aangepakt..
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

als ik het goed begrijp heb je vannacht 3 dierenartsen gebeld waarvan de 3e je goed geholpen heb.
Waarom bel je die dan niet, voor verder advies, als die eerste er zo makkelijk over doet?
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Hoe is het nu?
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Mirr
Actief

Ongelezen bericht door Mirr »

Er kan behoorlijk wat tijd tussen puppen zitten, maar als ze geen perseweeen heeft terwijl er wel nog wat uit moet zou ik inderdaad ook even bellen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een hectische nacht heb je achter de rug zeg! Stond je er helemaal alleen voor thuis of was er iemand bij je?
Vervelend dat de dierenartsen die je gesproken hebt je zorgen niet hebben kunnen wegnemen. Is er inmiddels al weer een pup geboren of is ze nog aan het persen? Als ze nu nog aan het persen is, moet je echt een dierenarts bellen hoor, dat is veel te lang dan. Is ze aan het uitrusten, dan kun je het nog wel even aankijken, dat gebeurt wel vaker, dat een teefje even een hazenslaapje doet tussendoor en later weer verder gaat met de bevalling.

Kun je anders niet de fokker van je teefje om extra assistentie of telefonisch advies vragen, of een bevriende collega fokker?
Toen ik hier mijn eerste nest had, had ik een hotline met enkele van mijn collega fokkers en die hebben me toen veel goed advies kunnen geven, waardoor ik rustiger kon blijven en die rust weer kon overbrengen op mijn teefje.

Gefeliciteerd met de pups die al geboren zijn!
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Gefeliciteerd met de eerste vier maar hoe is het nu, zijn er nog meer gekomen of is er iets anders aan de hand. Het een en ander ging zo te lezen niet helemaal volgens het boekje gegaan daarom vraag ik ernaar ik hoop dat je me niet te nieuwsgierig vind.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Toen ik hier mijn eerste nest had, had ik een hotline met enkele van mijn collega fokkers en die hebben me toen veel goed advies kunnen geven, waardoor ik rustiger kon blijven en die rust weer kon overbrengen op mijn teefje.
:ok: Precies, de fokker van mijn teefje was hier aanwezig toen het eerste nestje geboren werd. (Nou ja, de eerste pup had ze gemist maar het was dan ook nachtwerk).
Het was in ieder geval wel heel fijn er een ervaren persoon bij te hebben.

Ben benieuwd of er nog meer geboren is. Hier is alles nog redelijk rustig.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hoe gaat het nu? Ik kom hier iedere keer even kijken, ik hoop dat het goed gaat.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik maak me een beetje zorgen door het vanaf vanochtend uitblijven van nieuws in dit topic, ik hoop maar dat alles goed gaat daar...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nog steeds geen nieuws...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb gisteravond een PB gestuurd naar de TS maar nog geen reactie gehad. Ik hoop echt dat het goed gaat daar en ze gewoon heel druk is met genieten van de moederhond en haar gezonde pups.
Laatst gewijzigd door LongFields op 28 jun 2011 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
amandiej
Vaste gebruiker

bij deze even het hele verhaal.
gisteren om half 3 begon Luna echte persweeen te krijgen. ze was wel een beetje onrustig maar dat lijkt me helemaal niet abnormaal. na een half uurtje echte persweeen werd er een klein stukje van een eerste vruchtblaasje zichtbaar. hoe langer de teef persweeen had hoe drukker ze werd. op een gegeven moment was het stukje vruchtblaas ook niet meer te zien.
er is hier in de omgeving een groot 3daags feest dus er is in alle dorpen bij elkaar maar 1 weekend/spoed dierenarts bereikbaar.
eerst werd er niet opgenomen dus ik dacht dat deze misschien met iemand anders bezig was.
op een gegeven moment had de teef al 5kwartier echte persweeen. ze bleef gewoon in zo'n plashouding zitten en persen,persen en nog eens persen maar er gebeurde niks. ze wilde met alle geweld in paniek de kist uit dus we hebben dr echt tegen moeten houden.
ondertussen ook de DA gesproken en we konden het rustig allemaal wel even aankijken en moesten de teef maar alleen laten..
Gelukkig was mijn nichtje er de hele tijd bij en zij heeft op internet verder nummers opgezocht. uiteindelijk kwame we bij een infolijnin Haarlem die dag en nacht bereikbaar was. hier werd gezegt dat er met een kwartierecht wat geboren moest zijn anders weer terug bellen. Er veranderde weinig behalve dat de teef steeds meer en meer in paniek raakte. Hier ook de spoedarts nog een keer gebeld maar we moesten echt nog even geduld hebben want het viel vast wel mee. Nogmaals gezegd dat we de teef gewoon alleen moesten laten. Uitgelegd dat we dat eerder hadden geprobeerd toen ze net persweeën had maar dat ze over de kist heen wilde springen en bleef hangen met dr achterlichaam. Nouja toch moesten we haar alleen laten want het ging vast beter zonder mensen… toen maar ogehangen en teruggebeld naar Haarlem. Deze vrouw hebben we een tijd aan de telefoon gehad en ze heeft ons stap voor stap verteld wat we moesten doen. Ik kon de vruchtblaas breken en proberen met 2 vingers alles een beetje op te rekken tot ik bij de schoudertjes van de pup kon. Dit allemaal heel voorzichtig gedaan en toen ik er eenmaal bij kon bij iedere perswee heel voorzicht de pups wat naar voren trekken.
nou daar was nr 1.. een hele flinke pup van 485gram. Nadat deze eruit was werd Luna gelijk een stuk rustiger en is gaan liggen. Met een klein uurtje volgden er nog 3 pups zonder problemen. Ze had nog steeds persweeën maar er kwam niks mer uit. De persweeën stopte maar dik een uur na de laatste pup werd ze wel weer steeds onrustiger. Ze wilde de pups niet meer likken en als ze wilde drinken stond ze op en ging rondjes draaie in de kist. Er was ook heel duidelijk te voelen dat er zowiezo nog een pup in zat. Weer gebeld naar de spoedarts dat er al meer dan een uur niks was geboren maar er duidelijk nog wat inzat. Dit was om half 7. Weer werd er gezegd dat dit normaal was. De andere 4 waren er ook vanzelf uitgekomen dus dit kwam ook wel weer. Teven hadden wel vaker een pauze tussendoor. Bel om half 9 maar terug als er nog niks is. We hebben de pupjes warm gehouden op een warmtematje. Moeder ging ook liggen maar keek echt niet naar de pups om. Als we ze aanlegde stond ze op en begon weer te draaie. Om kwart over 8 heel boos de dierenarts opgebeld, grote ruzie gehad aan de telefoon en ge-eisd dat er iemand geregeld werd om de teef te bekijken. Het stomme antwoord van die kant was maar mevrouw wat moeten we kijken dan.. als de teef onrustig is komt dat doordat je haar niet alleen hebt gelaten. We kunnen haar geen spuitje ofzo geven hoor zodat ze rustig word. U kunt beter gewoon afwachten.
toen ben ik dus echt geflipt aan de telefoon. Ik bleef niet heel netjes meer dus de verbinding werd verbroken door de dierenarts. Een paar minuten werd ik terug gebeld door een andere dierenarts dat we om 10uur op de kliniek moest zijn dan ging ze toch even kijken. Was ook een drama want door die feest 3 dagen waren alle wegen afgesloten.
ondertussen was het dus 10uur toen we daar waren. Echo gemaakt en ja hoor er zat nog wat in.
ze krijg een spuitje dat de weeën moest opwekken en daar moest ze binnen een half uur op reageren. Er gebeurde helemaal niks dus toen werd er een assistente gebeld en besloten een keizersnee te doen. Ondertussen was het dus half 12 toen ze eenmaal begonnen.
ik mocht er bij blijven om gelijk de pups op te vangen en droog te wrijven. Tijdens de keizersnee bleken er dus gewoon nog 4 pups in te zitten.
1 van deze pups heeft 2 hele rare achterpootjes. Het lijkt wel of de voetjes zelf naar binnen staan. De DA vermoedde dat de pup klem had gezeten. We moesten maar even kijken misschien dat dit vanzelf bij zou trekken.
toen we thuis kwamen heeft de moeder een poos liggen slapen in de werpkist met de pups erbij en in de loop van de tijd ging ze steeds beter voor de pups zorgen. Wassen, likken en ze mochten drinken. Toen we allemaal weer wat van het hele gedoe bekomen waren heb ik een matras naast de kist neergegooid en wat geslapen. Ook afgelope nacht voor de zekerheid naast de kist geslapen.
vanmorgen vroeg een telefoontje van onze eigen dierenarts dat ze wat had gehoord van wat er gebeurd was. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat ik al vanaf half 3/3uur aan het bellen was geweest voor hulp. Toen mijn DA dit hoorde zei ze dat ze wist wie er dienst had gehad en dat zij er zeker achteraan ging zitten want dit hoorde absoluut niet.
vanmiddag om 3uur ook gelijk maar een afspraak gemaakt om even naar het pupje met de rare pootjes te laten kijken want ik vermoed dat dit niet meer goedkomt.
we hebben nu 4 zwart/witte pups waarvan 2teefjes en 2 reutjes, 4 merle pups waarvan 1 teefje en 3 reutjes. de grote pup woog 485gram, de kleinste 245 en de rest zit allemaal rond de 300gram. straks even wegen of ze zijn aangekomen maar wil moeder en kids eigenlijk zoveel mogelijk met rust laten na al het gestress van gistr.

Gelukkig gaat alles verder een stuk beter. Een trotse mama, mooie pups en een baasje dat ik heel trots is op dr lieve Luna

en natuurlijk even wat fotootjes..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de pup met de naar binnen gevouwde achtervoetjes

Afbeelding
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Pffff, wat een nacht en wat een slechte zaak van die dierenarts. :roll:
Nu maar genieten van de puppen en de trotse mama. Ze zien er prachtig uit! :I:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat een verhaal...
En wat vreselijk jammer toch dat sommige DA-en zo makkelijk lijken.
Foto van mama met pups is een plaatje hoor!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeetje zeg, wat een (sorry dat ik het zeg) geklooi van die vervangende dierenarts zeg!
Gelukkig is het uiteindelijk nog wel goed gekomen doordat je zelf zo hebt aangehouden. Gefeliciteerd met de 8 pups, heel wat meer dan vermoed werd op de echo dus! :cheer:

Die pootjes zien er wel gek uit zeg, de tip van IngeO lijkt me inderdaad wel zinvol, hopelijk gaat het dan nog goed komen met de pootjes van dat pupje.
Gaat het met de moeder nu okay, accepteert ze de pups helemaal en geeft ze ook al genoeg melk na haar keizersnede?
Laatst gewijzigd door LongFields op 28 jun 2011 08:55, 3 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sjonge zo'n Da zou je toch :evil:

maar ondanks dat het een hele toer is geweest, van harte met de pupjes, ze zien er mooi uit

wat betreft de pootjes? ik ga met Inge mee, ik zou wel kijken of je iets kan ondersteunen en zelf ook realistisch blijven... :wink:
amandiej
Vaste gebruiker

in het begin liep moeder nog wel eens de kist uit en ging dan echt staan kijken van wat moet ik daaaar nou mee, dus steeds ff terug geroepen de kist in en de pups aangelegt en nu heeft ze ze helemaal geaccepteerd.
pups liggen steeds lekker te drinken. net even gewogen en ze zijn allemaal aangekomen. de ene iets meer dan de ander maar allemaal gestegen in gewicht. ook het pupje met de rare pootjes. hij is er steeds als eerste bij. het zijn dus echt puur de pootjes die niet helemaal goed zijn en volgens mij is er verder niks mis met hem.

ik wil even horen aan de DA zometeen of er wel een kans is dat het goed kan komen. als zij nou zegt dat spalken ofzo in ieder geval te proberen is gaan we dat zeker proberen, maar we hebben ook wel zo iets van er moet een grote kans zijn dat het hondje echt een dierwaardig bestaan kan hebben met veel rennen,springen, spelen enzo want borders zijn toch zowiezo wel hele actieve honden. vind dat je het een hondje dan niet aan kan doen om hem rond te laten strompelen op 2 misvormde pootjes dus we blijven idd wel realistisch.

ik ben toch wel helemaal verliefd als ik de kist in kijk en ik zie mn meisje daar zo heerlijk liggen met al die pupkindjes om dr heen :I:
Afbeelding
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

wat een toestanden
wel meer pups geboren dan op de echo te zien waren lol
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat een geluk dat het toch nog allemaal goed afgelopen is, aan die *&^^*DA heb je het in elk geval niet te danken.

Gefeliciteerd met de pupsels en ik duim dat het met de beentjes van dat ene pupje ook goed gaat komen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”