Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagelijkse pijnstilling, ja of nee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Re: Dagelijkse pijnstilling, ja of nee

Ongelezen bericht door ArCee »

Vanuit mijzelf, JA. Ik ben zelf aan beide schouders geopereert en daar zal ik altijd chronische pijnklachten aan blijven houden. Mijn pijnmedicatie zorgt ervoor dat ik normaal kan blijven functioneren. In dit geval, waarom wel mezelf geven, en het mijn dier niet gunnen?

Nu moet ik eerlijk bekennen, ik zou pijnmedicatie niet nodeloos blijven opvoeren om het leven, en eventuele lijden van mijn hond maximaal op te rekken omdat IK haar bij me wil houden.
Hayleigh krijgt al jaren JD voer van Hills vanwege haar artrose, waar al een soort van pijnstilling in zit en daar doet ze het wonderbaarlijk goed op. Mocht dit straks niet meer voldoende zijn, dan gaan we echt nadenken over een extra pijnstiller, maar helaas word ze van veel pijnstillers misselijk. Zelfs een kwart pilletje matacam is al voldoende, dus dat word lastig. In het uiterste geval probeer ik wat 1 van mijn eigen "tramadol" pijnstillers doet. Dit is op morfine basis wat honden zelf ook krijgen bij ernstig trauma etc, het mag alleen niet verstrekt worden door dierenartsen aan derden, net als steroiden.
Mocht het zo zijn, dan het niet alleen zo is dat ze pijn heeft, maar dat ze door de artrose helemaal niet meer gewoon goed kan lopen, dan natuurlijk niet. Er moet wel een kwaliteit van leven over blijven.
Als zou blijken dat ze door alle pijnstilling misselijk word, dan word het lastig.
Maar gunnen doe ik het haar in ieder geval wel!
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik heb Does laatst op pijnstillers gezet om te testen of hij zich er beter door zou voelen en hij werd er alleen maar heel erg sloom en apathisch van... Nou ja, dan heb ik hem dus toch liever zonder en vrolijk :U: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bij pijn zou ik pijnstillers geven. Maar niet jaren en jaren lang denk ik.
Bij voorbaat al pijnstillers geven zou al helemaal niet in me opkomen...

Ik vind dit eigenlijk erg moeilijk. Tijdelijk pijnstilling kan ik goed in komen, maar jaren en jaren? Ik weet t niet, ergens gaat at tegen mn gevoel in...
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Boy heeft zijn +- laatste 1,5 jaar Rimadyl en later Carprodyl geslikt.Anderhalf tabletje van 100 Mg per dag laatste 4 maanden.Meer kon niet meer want dan raakte hij aan de diarree.Wel nog vier keer per dag uitlaten, steeds kortere routes en soms met tegenzin.Maar blijven bewegen zou goed zijn.

Ik denk dat dat en de combinatie van hondenschoentjes hem nog een fijne oude dag heeft gegeven.Al had ik bij die hoge dosering toch steeds het gevoel van doe ik er goed aan.Ga je niet te ver, en doe ik het voor Boy of voor mijzelf.En haalde hij zijn plezier in het snuffelen en een klein beetje rollen door het gras.Voor velen kan het natuurlijk ook een financiele kweste zijn.

Maar goed, ze heten niet voor niks pijnstillers.En aan ons om te beslissen hoever je daarin gaat .. en dat zal voor iedereen verschillend zijn ..
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Machie schreef:Bij pijn zou ik pijnstillers geven. Maar niet jaren en jaren lang denk ik.
Bij voorbaat al pijnstillers geven zou al helemaal niet in me opkomen...

Ik vind dit eigenlijk erg moeilijk. Tijdelijk pijnstilling kan ik goed in komen, maar jaren en jaren? Ik weet t niet, ergens gaat at tegen mn gevoel in...
Waarom niet jarenlang? Ik ben een beetje de tel kwijt, maar ik denk dat Jack nu al een jaar of 4 op dagelijkse pijnstilling zit, en uiteraard ook steeds meer pijnstilling krijgt. Zonder zou hij amper meer kunnen lopen, met loopt hij vrijwel dagelijks een los uurtje park, met sprintjes en spelen met vriendjes, en/of loopt in huis te dollen met speeltjes. Nou, al moet ik er een kilo pijnstillers per dag in gooien, ik ga toch echt voor een blije hond die pijnloos loopt. Want waarom niet?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Romeo is 10 jaar, heeft HD en spondylose.
Hij krijgt dagelijks Atroflex gewrichtensiroop, dit bevat een natuurlijke pijnstiller (MSM).
Hij heeft geen pijn en is niet stram/stijf.
Hij rolt op zijn rug in het gras, wandelt nog ruim anderhalf uur in snel tempo en binnenkort ga ik weer met hem fietsen (kon tijdelijk niet wegens operatie).

Mocht hij toch pijn gaan krijgen, dan zet ik hem zonder twijfel op pijnstilling, en als het nodig is zelfs dagelijks.
Als hij maar geen pijn heeft, dat vind ik heel belangrijk.
:zweep:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Paulala, die Atroflex, is dat verkrijgbaar bij de dierenarts? Ik vraag dit omdat Hayleigh niet tegen pure pijnstillers kan, bovenop het JD voer wat zij krijgt voor haar artrose, maar wie weet, in deze vorm?
Is dit ook een soort smering voor de gewrichten, of draaid het alleen om de pijnstilling?
Ik wil namelijk anders even bellen met mijn dierenarts of zij dit, als ze er tegen kan, mag hebben bovenop het JD voer.
Ik hoor graag van je.

Rene.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”