Helaas loopt dit soort mensen gewoon vrij rond.Zonder halsband, lijn of muilkorf.
Ik ben elke dag op mijn hoede voor fietsers en joggers vanwege de honden, vooral Sancho. Ik moet er niet aan denken dat iemand hem doodtrapt-of rijdt.
Moderator: moderatorteam
Ja dat doe ik ooksTefaniA schreef: er zitten hier ook genoeg mensen die zeggen dat ze een hond zouden trappen als die te lastig doet, over hen heen pist, tegen hen opspringt... Dat lees ik hier maar al te vaak....
Hou je hond dan bij jeJulia schreef:Een hond van een half jaar is in mijn ogen nog een PUP. en die luisteren inderdaad nog niet voor 100 procent.
Vast wel, maar kom op. Geven en nemen, wat is daar mis mee, zeker in een losloopgebied.sTefaniA schreef:Zou er ergens een mountainbiker/jogger forum zijn waar ze zitten te klagen over al die vervelende mensen die hun hond zomaar overal op af laten lopen, blaffen, naar broekspijpen happen etc?
Is dit dan gebeurd in een losloopgebied? Voor hetzelfde geld liep de jogger in een aanlijngebied, niet dat ik zijn reactie op welke manier dan ook goed keur, maar voor hetzelfde geld liep die vent daar, kwam pup eraan, trapte er perongeluk op en dacht hij dat hij het beestje alleen pijn gedaan had. Of het kan natuurlijk ook dat ie woest stampend alle puppies in losloopgebied kwam vertrappelen.Liesbeth schreef:Vast wel, maar kom op. Geven en nemen, wat is daar mis mee, zeker in een losloopgebied.sTefaniA schreef:Zou er ergens een mountainbiker/jogger forum zijn waar ze zitten te klagen over al die vervelende mensen die hun hond zomaar overal op af laten lopen, blaffen, naar broekspijpen happen etc?
Iedereen mag overal joggen, op heel veel plekken fietsen en er zijn nou niet echt veel plekken waar je hond los mag lopen. Als je dan toch wil gaan joggen of fietsen, op plekken die aangewezen zijn als losloopgebied voor honden, dan mag je er ook wel rekening mee houden dat je in aanraking komt met een loslopende hond. Kan je daar niet tegen dan is er genoeg plek over.
Mensen die zelf geen honden hebben die weten dat volgens mij helemaal niet. Dat er zo weinig plekken zijn waar je met je hond terecht kan.Liesbeth schreef:Vast wel, maar kom op. Geven en nemen, wat is daar mis mee, zeker in een losloopgebied.sTefaniA schreef:Zou er ergens een mountainbiker/jogger forum zijn waar ze zitten te klagen over al die vervelende mensen die hun hond zomaar overal op af laten lopen, blaffen, naar broekspijpen happen etc?
Iedereen mag overal joggen, op heel veel plekken fietsen en er zijn nou niet echt veel plekken waar je hond los mag lopen. Als je dan toch wil gaan joggen of fietsen, op plekken die aangewezen zijn als losloopgebied voor honden, dan mag je er ook wel rekening mee houden dat je in aanraking komt met een loslopende hond. Kan je daar niet tegen dan is er genoeg plek over.
Daar trekken ze zich niks van aan.sTefaniA schreef:Voor hetzelfde geld liep de jogger in een aanlijngebied

May Linn schreef:Walgelijk als die man zo gereageerd heeft, zeker met een kind erbij![]()
Zeker als hij ook nog bewust geschopt zou hebben![]()
Maar wat nou als ze hun pup te dicht langs de rijbaan losgelaten hadden, dat wil je toch ook niet meemaken.
Ik ga er dus ook vanuit dat mijn pup niet veilig is bij hardlopers, fietser, auto's en ook niet bij andere honden die ik niet ken.
Ze gaan alleen los daar waar ik deze dingen niet tegenkom of/en als ik mijn pup ook terug kan roepen.
Rare mensen tegenwoordig.Marie-Josée schreef:Helaas loopt dit soort mensen gewoon vrij rond.Zonder halsband, lijn of muilkorf.
Ik ben elke dag op mijn hoede voor fietsers en joggers vanwege de honden, vooral Sancho. Ik moet er niet aan denken dat iemand hem doodtrapt-of rijdt.
Inc schreef:Nee natuurlijk mag dat niet.
Maar ik hoop dat mensen er wel van leren dat je je hond gewoon bij je moet houden.

Jaap* schreef:Daar trekken ze zich niks van aan.sTefaniA schreef:Voor hetzelfde geld liep de jogger in een aanlijngebied
Ik kan de keren dat ik een aangelijnde jogger tegen ben gekomen op één hand tellen
Tuurlijk moet je zorgen dat jouw hond niet achter joggers aanrent, maar ik vind het soms ook raar volk hoor. Sta je met een stel honden en bazen op het pad in een hondenlosloopgebied, komt er eentje vloekend langs rennen omdat hij even drie stappen over het gras moet.Machie schreef:Die trimmer mag die hond natuurlijk niet schoppen! Maar als ik zie hou vreselijk veel honden hier achter hardlopers aanvliegen...
Carmen schreef:Wat een afschuwelijk verhaal
Natuurlijk is het irritant, maar ik heb toch andere verwachtingen in het leven nml dat als
...mijn peuter toch de straat opschiet een auto geen extra gas geeft
.....ik in een kort rokje loop ik niet verkracht wordt
....mijn pupje nog niet helemaal luistert hij niet doodgeschopt wordt
Het is een feit dat alles wat leeft zich onvoorspelbaar kan gedragen en ik verwacht dat mensen daar mee om kunnen gaan anders ga je maar op een onbewoond eiland wonen. Irritatie is geen vrijbrief voor criineel gedrag
Is ook mooi verwoord, maar in de praktijk werkt het zo niet. Dat blijkt wel weer.Julia schreef:Carmen schreef:Wat een afschuwelijk verhaal
Natuurlijk is het irritant, maar ik heb toch andere verwachtingen in het leven nml dat als
Het is een feit dat alles wat leeft zich onvoorspelbaar kan gedragen en ik verwacht dat mensen daar mee om kunnen gaan anders ga je maar op een onbewoond eiland wonen. Irritatie is geen vrijbrief voor criineel gedrag
Wat heb je dit mooi verwoord...Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precies! De spijker op zijn kopCarmen schreef:Wat een afschuwelijk verhaal

Oké, honden dan maar nooit meer losInc schreef:
Is ook mooi verwoord, maar in de praktijk werkt het zo niet. Dat blijkt wel weer.
Zoals ik al eerder zei, hou je beestje bij je, dan voorkom je dit soort dingen iig een stuk makkelijker

Dat zal de enige mogelijkheid zijn want zelfs een perfect opgevoede hond blijft een levend wezen.Laat staan een jonge hond.Moon schreef:Oké, honden dan maar nooit meer losInc schreef:
Is ook mooi verwoord, maar in de praktijk werkt het zo niet. Dat blijkt wel weer.
Zoals ik al eerder zei, hou je beestje bij je, dan voorkom je dit soort dingen iig een stuk makkelijker
Dat is ook meer cynisch bedoeld, om aan te geven dat dat de enige manier om te zorgen dat er niets kan gebeuren.Verder blijf je in een steeds voller wordende maatschappij risico lopen.bennie schreef:Ik vind het overigens een beetje larie om dan te stellen dat je hond nooit meer los zou kunnen, hij moet gewoon komen als je hem roept en daar werk je naartoe, verder moet je zelf van te voren situaties inschatten zodat je je hond op tijd terug kunt roepen.
Dat "honden dan maar niet meer los" van mij was sarcastisch bedoeld. Ik hoor en lees allerlei irritaties en ergernissen van mensen. Mijn grootste ergernis is de intolerantie van mensen. Honden (kleine kinderen, ouderen, noem maar op) doen nou eenmaal weleens dingen die je niet helemaal verwacht. Ongelofelijk dat dat dan met agressie beantwoord moet wordenbennie schreef:Ik heb al dusdanig veel incidenten waarbij de hond bewust werd geschopt meegekregen en meegemaakt met trimmers, (toen we nog bij Utrecht woonden) dat ik het zeker niet als incident of ongeluk kan zien. Het enige wapen dat je tegen ze hebt in zo'n situatie is het maken van een foto, maar daar denk je in die stress meestal niet aan. Zowel op Soesterduinen, Panbos, Austerlitz als Groeneveld ed. Ik vind het echt walgelijk volk, kan er na al die jaren van trimmerstress niet meer van maken. In vergelijking met andere groepen recreanten, paarden, mtb'ers ed, steken ze met kop en schouders uit waar het om asociaal gedrag gaat. Ze schijten midden op de paden en gebruiken het bos als een grote afvaltrog.
Dan kan ik heel leuk allerlei verwachtingen hebben van anderen, maar dat is dus gewoon helaas niet de realiteit. Dus zul je je moeten aanpassen, het is helaas niet anders, want die trimmers worden er met het jaar erger op, en aanpassen?
Ik vind het overigens een beetje larie om dan te stellen dat je hond nooit meer los zou kunnen, hij moet gewoon komen als je hem roept en daar werk je naartoe, verder moet je zelf van te voren situaties inschatten zodat je je hond op tijd terug kunt roepen. Zolang de hond te kwetsbaar is lijn je hem bovendien aan. Dat vind ik iets anders dan voor altijd. Een kind zit ook niet voor altijd vastgesnoerd in de buggie, maar toch snoer je hem het eerste deel van z'n leventje vast. Je laat ze niet meteen los over een druk terrein lopen, omdat ze dat later als ze groot zijn ook moeten kunnen. En dat gebeurt met puppies veelal wel..