Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Hoe reageert jouw hond op bezoek/vreemde mensen in huis?

Ongelezen bericht door Cash »

laeken schreef:Lees dat er nog best wel veel honden erg lastig kunnen doen. Dat had ik niet verwacht.
:
Ik denk dat het bij ons ook komt doordat er amper bezoek komt. Wij hebben geen familie hier in de buurt die even binnen wandelen. Vrienden ook allemaal in het westen des lands.
Dus als er hier iets komt (monteurs, pleegzorgbezoek, buren, vriendjes/vriendinnen) is dat toch wel 'apart' voor ze.
Ik moet zeggen ze nu door de aanloop van vriendjes/vriendinnetjes wel steeds rustiger worden. Want ja, het kan zo zijn dat op een dag 100x de voorrdeur open en dicht gaat, of pleegzoon die met vriendjes in en uitloopt.
Ik geloof dat ze het op een gegeven moment wel vermoeiend vonden om er nog steeds op te gaan reageren.
Het werd toen der tijd ook wel erg aangedikt door Bikkel die zo vreselijk hysterisch kon doen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cash schreef: Het werd toen der tijd ook wel erg aangedikt door Bikkel die zo vreselijk hysterisch kon doen.
Herkenbaar :engel: Bikkel kreeg je dus ook niet kalm en afwachtend?
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Mannen moeten vooral niet meteen hun hand uitsteken naar Sarah. vrouwen zijn lief maar als er kinderen binnenkomen moet ik Sarah echt vasthouden.....die haat ze en valt aan.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

laeken schreef:
Cash schreef: Het werd toen der tijd ook wel erg aangedikt door Bikkel die zo vreselijk hysterisch kon doen.
Volgens mij is daar nog wel een topic over maar ik werd er gillend gek van.
Bikkel reageerde echt op alles. Als hij maar dacht dat er voorbijgangers naar ons huis zouden lopen begon het al.
Ook als Rosalie op het raam tikte sloeg hij aan alsof we vermoord gingen worden.
Ik heb hem daarin nooit rustig gekregen. Ook omdat de anderen hem weer op de kast joegen. Dan was hij bijv. eindelijk stil en dan moest Woopy even een grom laten vallen en dan hup begon het weer.
Nu zorgde Bikkel hier uberhaupt voor heel veel onrust in huis.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

laeken schreef:
Dat lukt mij bij Rock ook niet, die zó blij als er iemand komt :mrgreen: maar ik had vorig jaar wel een angstig moment. Ik had de voor- en de tuindeur open om lekker even door te luchten en ik zat achterin de tuin. Op een gegeven moment had ik het gevoel dat er iets niet klopte en ik liep naar de voortuin. Daar stond een vreemde (pakjesbezorger geloof ik) met twee volkomen verstrakte en borstelende herders voor zich. Alsof ze elk moment konden aanvallen :N: sinsdien zit het tuinhek op slot als ik de boel open heb.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Als mijn ouders komen of schoonouders, vliegt hij nog net niet over de bank heen tegen de ramen. Zo ontzettend blij is hij dan :piew: Ze worden dan ook glimlachend begroet :I: Vrienden worden redelijk enthousiast begroet, maar Sharmayne krijgt altijd de volle laag :F:

Vreemden is hij waaks. Het is gelukkig wel iets minder geworden, maar wil het nog minder hebben. Hij komt blaffend aanzetten, wel kwispelend en springend :roll: Meestal bonjour ik hem naar zijn plaats omdat ik daar geen zin in heb.

Buiten negeert hij de meeste mensen gewoon, behalve 1 meneer met zijn maltezer, koekjes :cheer:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Hier zijn ze ook altijd blij als er visite komt haha
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Beiden vinden bezoek geweldig..... een beetje té geweldig :ugh: :mrgreen:
Springen, idioot doen, jaloers doen (als de één een aai krijgt, staat de ander er ook direct bij 'ikke ikke ikke').

Ze zijn echt te enthousiast en we proberen het in te dimmen, maar ehhh, dat lukt nog niet heel erg.
Laatst moesten ze in de tuin wachten totdat bezoek zat en pas als ze rustig waren, mochten ze naar binnen.
Oké, ze waren rustig, ik doe de deur open en zeg 'wachten' zodat ik ze één voor één binnen kan halen. Kaya wacht braaf en wat doet Puch.. die neemt een sprong over Kaya heen en stuift op de visite af :boos: Waarop Kaya natuurlijk dacht 'ja de groeten, ikke ook' en zo kreeg het bezoek weer 2 honden over zich heen.

Ik moet wel zeggen dat als onbekenden ze negeren, ze het heel netjes doen: laatst waren er 2 mannen de hele dag over de vloer voor de keuken en die 2 negeerden de honden compleet. Toen waren ze heel erg rustig, even snuffelen en klaar :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay vind het de laatste weken ineens weer nodig om ietwat te blaffen als er iemand aan de deur staat. Ik heb geen waakhond genomen, dus momenteel mag hij niet elk bezoek meer begroeten. Want na dat zogenaamd waaks blaffen (een keer of 4 woefwoefwoefwoef, meer ook niet) wordt alle bezoek spelend binnen gehaald. Gaat snel een speeltje halen en duwt dat in de handen van de bezoekers. Bezoekers reageren ook eigenlijk altijd, verjaardagen van ons zijn voor Kay dan ook 1 groot feest, want als eerder binnen gekomen bezoek niet meer wil spelen, komt de volgende wel :cheer: .
Aaien door bezoek is niet aan Kay besteed. Hij wil alleen maar spelen :cheer:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

De honden met name Lola laat wel even weten dat ze er is, zodra de bel gaat word er geblaft en is ze nieuwsgierig wie er binnenkomt, die moet uitgebreid worden besnuffeld.
Jakko is daar wat gematigder in, hem interesseert het niet bijzonder.
Daarna gaan ze al vlug hun eigen gang, behalve als er iets op tafel staat, dan willen ze nog weleens schooien. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

blaffen en stoer doen en dan helemaal willen onderzoeken of het wel onschadelijk is :smile: .
dus meestal zeg ik klaar, krijgt hij een beloning en moet hij daarna bij mij blijven :19:
tot hij rustig is
Sparrow
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Sparrow »

Tiny schreef:
massam schreef:jaaaaaaa visiteeeeeee!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Hier ook :lol1: En Akira roept nog net niet "ze komen allemaal voor mij" :cheer: :cheer:

Haha, ontzettend herkenbaar! :F:
Afbeelding

It's much bigger up close - Captain Jack Sparrow
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

Wij krijgen bijna nooit visite....maar áls we visite krijgen of er komen vriendinnen van mijn dochter mee bijvoorbeeld dan, ( en ik hoop niet dat evt inbrekers dit lezen :mann: ) zie je dat zodra tyson hoort dat er iemand binnen is hij naarstig op zoek gaat naar iets wat hij kan geven aan de visite.
Dit kan zijn zijn knuffel, bot, of de eerste de beste schoen die hij tegenkomt.
Dan pakt hij het in zn bek gaat met oortjes naar achter, hoofd naar beneden en staart laag kwispelend af en toe een zielig peipje gevend naar die persoon toe en drukt hem eigenlijk nog nét niet zijn 'kado' in de handen.
Sommige mensen snappen het niet en dan blijft hij echt gewoon steeds voor die persoon langs lopen totdat je zegt , hij komt je iets brengen. Neem zijn kado aan en het is klaar.

mischien is dát de reden waarom we bijna nooit visite krijgen :cheer:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Caro. schreef:Beiden vinden bezoek geweldig..... een beetje té geweldig :ugh: :mrgreen:
Springen, idioot doen, jaloers doen (als de één een aai krijgt, staat de ander er ook direct bij 'ikke ikke ikke').

Ze zijn echt te enthousiast en we proberen het in te dimmen, maar ehhh, dat lukt nog niet heel erg.
Laatst moesten ze in de tuin wachten totdat bezoek zat en pas als ze rustig waren, mochten ze naar binnen.
Oké, ze waren rustig, ik doe de deur open en zeg 'wachten' zodat ik ze één voor één binnen kan halen. Kaya wacht braaf en wat doet Puch.. die neemt een sprong over Kaya heen en stuift op de visite af :boos: Waarop Kaya natuurlijk dacht 'ja de groeten, ikke ook' en zo kreeg het bezoek weer 2 honden over zich heen.

haha, hier gaat het net zo. alleen dan in kleiner formaat. mijn honden gaan dan ook vaak de bench of tuin in want ze blijven proberen om aandacht te krijgen en zitten dan ook zó bij de visite op schoot.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

massam schreef:jaaaaaaa visiteeeeeee!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Zo dus, zo reageert Jaymz.
Jacky_
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Jacky_ »

Hier is het kwispelend en snuffelend op de visite af (vaak zoekt die dan nog even snel zijn bot op), en zodra Jotthem een aaitje krijgt komen ze niet meer van m af als ze geen 'klaar' zeggen. Dan duwt hij constant zijn neus onder de handen van de visite. :roll: Wanneer we zeggen dat het genoeg is, gaat die ergens liggen en kijkt die niet meer naar ze om.
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Beike06 schreef: Hoe reageren die van jullie als er vreemde mensen of bekend bezoek in huis komt / komen?
eentje: :cheer:
de ander: :hmmm:
en de laatste: :S:

buiten is er niks aan de hand, met alle 3 niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Beuk slaat aan maar zodra ze binnen zijn vindt hij het prima. Maar hij gaat niet met ze knuffelen ofzo, meestal klimt hij dan juist lekker bij een van ons op schoot.
Joey ook, alleen wordt hij er toch nerveus van en vraagt ook veel aandacht.
Frouwktje
Actief
Mijn ras(sen): kruising stabij-wetterhoun

Ongelezen bericht door Frouwktje »

Dat moeten we hier nog afwachten Buddy is hier net een week,doet vrij voorzichtig als er iemand op hem afkomt,maar voor de tweede keer dezelfde persoon is het al uitbundig kwispelen,ben benieuwd hoe het straks is,onze vorige was heel rustig soms 1 blafje en verder gewoon gezellig naar ze toe en begroeten.
Afbeelding
Hallo,ik ben dus Buddy
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

hallo!! :denken:
Zeg, hebben jullie het idee dat jullie honden soms iemand echt niet mogen, :blauwoog: even afgezien van mensen die misschien angst of weerzin tegen de hond uitstralen?
Zou er niet iets anders kunnen zijn wat maakt dat de hond het/iemand niet vertrouwd: bijv. door een bepaalde geur die diegene meebrengt?
groetjes Koentje
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

er komt hier geen bezoek, oke alleen mijn ma & zus. Monky accepteerd dat niet, hij is wel makkelijker geworden hoor. maar vertrouwen doe ik hem niet en hij blijft ook nog eens hoogst irritant blaffen :piew: dus zolang hij leeft geen bezoek. de andere 5 zijn wat druk (omdat ze het niet gewent zijn) maar zijn gek op mensen, dus die zouden geen probleem geven.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

koentje schreef:hallo!! :denken:
Zeg, hebben jullie het idee dat jullie honden soms iemand echt niet mogen, :blauwoog: even afgezien van mensen die misschien angst of weerzin tegen de hond uitstralen?
Zou er niet iets anders kunnen zijn wat maakt dat de hond het/iemand niet vertrouwd: bijv. door een bepaalde geur die diegene meebrengt?
groetjes Koentje
Ja, de buurman wordt en werd hier vreselijk gewantrouwd door alle drie de honden, terwijl hij niet bang voor ze is en ook nooit wat raars doet. Hij is alleen groot en praat hard met een donkere stem.
Ook mankende mensen vinden ze eng.
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

Boris is meestal erg blij als de bel gaat, hij kan door het raampje kijken en als hij ziet dat het een bekende is wordt hij zo mogelijk nog blijer (en drukker, blaft niet, piept wel) Bij onbekende til ik hem even op of lijn hem aan omdat niet iedereen op zo'n vrolijke lebber zit te wachten. bij bekende til ik hem op de gang uit, want daar is het te smal. Dit zorgt voor krassen in mn nek omdat hij wil begroeten, bij onbekende is dat niet. Visite wordt springend begroet en soms haalt hij dan snel een speeltje op.
Hij wordt wel vrij snel rustiger en wil gewoon bij iedereen knuffelen.
Buiten negeert hij mensen totdat ze aandacht aan hem vragen, dan zegt hij even gedag en dan is het klaar. En zolang mensen niet met ons praten loopt hij er langs zonder op of om te kijken (springt dan ook nooit op) maar als iemand alleen maar hoi zegt denkt Boris dat het een vriend is die gedag gezegd moet worden haha.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Als het bezoek Quibus niet bekend is gaat ie zich als de stoere waakhond gedragen...gaat te keer als een gek met name naar mannen........mannen moeten hem zowiezo negeren en als Quibus denkt dit is wel oke dan zoekt ie vanzelf toenadering...ben je eenmaal goede bekende in zijn ogen dan word je zowat omver gelopen van blijdschap. :D
Mutz vindt iedereen lief,leuk en aardig.....hopelijk blijft dat ook zo. :ok:
Groetjes Alie.

Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bailey schrikt zich in eerste instantie te pletter van onze deurbel (die is een beetje "schor" :lol1: )
en blaft dan meestal 1x van de schrik, maar is toch niet bang genoeg om bij de deur weg te
gaan. Als ze het zou kunnen, zou ZIJ de deur opendoen.
Zijn de bezoekers eenmaal binnen, dan begint het gekronkel, gekwispel, gehuppel, soms een
beetje heen en weer geren tussen de hal en de bank in de woonkamer waar de gasten dan
gaan zitten. En vervolgens begint het geslijm: snoet tegen handen drukken; doordringend
"smachtend" in de ogen van mensen kijken, handjes likken, op de voeten van mensen zitten
en meer van dat soort "charme offensief". :lol1:
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

al onze honden vinden kinderen trouwens wel weer leuk vanaf een jaar of 2 tot een jaar of 12, na die leeftijd dan worden ze ook terughoudend naar kinderen(de nizinny's de tibetanen vinden iedereen wel leuk)
Als de nizinny's mensen vaker hebben gezien slaan ze gewoon even aan en halen een aai(als ze daar zin in hebben) en zoeken dan hun plekkie weer ergens in huis
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

koentje schreef:hallo!! :denken:
groetjes Koentje
hier moet Guapa mijn vriend zijn stiefvader absoluut niet, er is helemaal niets "mis" met die mens, niet qua geur, kleur, uitstraling, gewoon niets, en toch zal ze hem bijten als ze de kans krijgt, ze houd hem ook de hele tijd in de gaten als hij hier is, er is tussen hen niets gebeurt, waarom ze hem niet "moet", geen idee, er zal wel iets zijn, maar niet iets dat wij kunnen zien/weten/voelen en zij wel
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mensen met zeer kleine kinderen zijn niet welkom bij ons, of ja, niet welkom :oeps: , dat gaat gewoon niet met mijn honden. :19:
Ze zijn er allebei doodsbenauwd voor, Lola erger dan Jakko.
Ik vertrouw dat gewoon niet en dan moet ik constant politie agent spelen en dat doe ik niet.
Grotere kinders geen probleem, die kleintjes wel.
En nee, ik ga mijn honden niet wegsluiten om kleine kinderen, dat zijn ze niet gewend en ik wil dat zelf niet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bekenden worden vriendelijk tot zeer enthousiast onthaald. Met name Bram denkt dat ze voor hem komen. Izzie drijft ze wel, met uitzondering van Marye.

Onbekenden...Bram trekt redelijk snel bij. Izzie mot ze niet en Tibs weet ik nog niet. Denk blaffen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Kinderen wil ik trouwens niet in huis. Dat gaat zeker niet goed met Izzie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”