Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gelukt ????

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: gelukt ????

Ongelezen bericht door LongFields »

khiva schreef:nou mensen het was leuk , ik zal jullie verder niet meer lastig vallen met mij niet ras hond
en mijn oehhhh ahhhhh nestje ... ik weet wat ik gedaan heb en wat er allemaal aan goede onderzoeken zijn gedaan !!

ik ben er weer klaar mee ... ik wilde alleen maar weten wat jullie dachten drachtig of niet ?
verder vroeg ik geen advies !

ik ben er achter dat ik niet langer welkom ben omdat ik niet een ras zuivere hond heb en ik de moeilijke namen van de onderzoeken niet weet en niet aan jullie eisen voldoe
ik zal jullie hier dan ook niet meer mee lastig vallen .

ik ga genieten van me hondjes en hoop dat zij mooie puppy's gaat krijgen !!!! :D
Als dit je conclusie is naar aanleiding van het lezen van je eigen topic, dan moet ik concluderen dat je wel heel erg slecht bent in het begrijpend lezen van teksten.
Bijvoorbeeld Sirene heeft heel duidelijk aangegeven dat er helemaal niets mis is wanneer je gaat fokken met 2 honden die niet tot hetzelfde ras behoren, mits er deugdelijke en bij de rassen die in de ouderdieren zitten behorende tests worden gedaan. En naar die tests wordt in dit topic gewoon heel normaal gevraagd, met een heleboel stilte van jouw kant tot gevolg. Dat er dan gespeculeerd wordt en zonder jou als topicstarter verder gekletst wordt in dit topic is heel normaal, en zeker hondenforum-eigen.

Als je gewoon antwoord had gegeven op de meerdere malen gestelde vraag naar welke specifieke onderzoeken er bij de ouderdieren gedaan zijn, was dat gewoon prima geweest en denk ik dat er verder niets aan de hand was.
Maar jouw ontwijkende antwoorden hierover zeggen eigenlijk al genoeg, je moet weten dat dit forum al langer bestaat dan vandaag en gisteren, en dat er sinds het bestaat al tig keren dit soort topics voorbij zijn gekomen.

Uit jouw reacties concludeer ik eerlijk gezegd dat er behalve dat je eigen dierenarts even onder de staarten van de ouderdieren gesnuffeld heeft weinig onderzocht zal zijn verder. Maakt niet uit, dat is jouw keuze, maar wees daar dan gewoon eerlijk in. Het niet geven van een antwoord is soms meer dan een antwoord op zich en maakt je er niet serieuzer door hier.

Om even op de foto terug te komen: Ja, ik vind je teefje er al flink drachtig uitzien, het zou me verbazen als er geen pups in blijken te zitten.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ook bij nesten van rashonden vraagt men of de ouders op de bij het ras voorkomende afwijkingen/ziektes zijn getest. Dus waarom zou men dat bij een kruisingsnest niet mogen vragen?
Ik hoop dat je inderdaad de noodzakelijke testen hebt gedaan en dat er gezonde pups geboren mogen worden. Schattig zullen ze in ieder geval wel zijn.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Nee dat zeg ik helemaal niet dat ze als pups afschuwelijk zijn. Maar als er al zoveel honden zijn, ook ongezonde honden, zowel rashond als niet rashond, wat is dan de meerwaarde van een kruising nest?
[/quote]

als ik naar mijn eigen situatie kijk: mijn nestje was er een die er nooit had moeten zijn. Ze heeft ook van alles aan morning after en hormonen gehad. Ze was zelf dus al een kruising en ik heb haar uit een vreselijke situatie gehaald. De mechelreu hadden we al.
Soms gebeurd het dat dit niet werkt, kan ik ook niets aan doen. Dus wat doe je dan? pups afmaken of je verantwoording nemen? Zijn uiteindelijk allemaal leuke honden geworden. Niets mee aan de hand hoor. De meerwaarde van kruisingen? Geen idee. Maar de meerwaarde wat betreft rashonden? OOK GEEN IDEE. Zowel ras als nietras kan gezond of ongezond zijn. En als iemand met een kruising bewust een nestje fokt en daar over heeft nagedacht, tja, mijn zegen heeft ze! Ik vond het persoonlijk een geweldige, hoewel onverwachts, ervaring! Al zal het hier nooit meer gebeuren!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik vrees dat die foto's met een kodakje gemaakt zijn.......
Afbeelding
amber81

Hutsje schreef:ik vrees dat die foto's met een kodakje gemaakt zijn.......
ik quote even, maar niet alleen voor jou hoor, maar heb alles is even teruggelezen, maar wat een oordelen allemaal zeg! Ik had er een paar over het hoofd gezien naar mij toe, ik denk dat ik maar gewoon hard om ga lachen. wát een air!

TS, nogmaals, succes!
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

prima dat je erom kunt lachen.

Ik vind er niet zoveel grappigs aan.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

amber81 schreef:
Hutsje schreef:ik vrees dat die foto's met een kodakje gemaakt zijn.......
ik quote even, maar niet alleen voor jou hoor, maar heb alles is even teruggelezen, maar wat een oordelen allemaal zeg! Ik had er een paar over het hoofd gezien naar mij toe, ik denk dat ik maar gewoon hard om ga lachen. wát een air!

TS, nogmaals, succes!
oh ja? ze meldt toch zelf dat er foto's gemaakt zijn? ik heb 2 keer gevraagd waarvan maar geen antwoord terwijl ze wel andere reacties geplaatst heeft. ik neem toch aan dat als je foto's laat maken je daar bij bent en weet waar die foto's van worden gemaakt? of denk je dat ze haar hond heeft afgeleverd bij de da en na de apk weer heeft opgehaald?
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

nogmaals...
TS wil gezonde pupjes...
het ras van de honden doet niets ter zake...wat is de basis voor gezonde pups die opgroeien tot gezonde honden die hopelijk oud mogen worden??
juist...gezondheidstesten en dat is meer dan een check up bij de da...
ik vraag ma af wat dat voor "air" is...da's gewoon de basis, niet meer of niet minder...
amber81

carine schreef:nogmaals...
TS wil gezonde pupjes...
het ras van de honden doet niets ter zake...wat is de basis voor gezonde pups die opgroeien tot gezonde honden die hopelijk oud mogen worden??
juist...gezondheidstesten en dat is meer dan een check up bij de da...
ik vraag ma af wat dat voor "air" is...da's gewoon de basis, niet meer of niet minder...
ik heb het over wat bepaalde mensen uitkramen...ik kan gewoon niet geloven dat sommigen zo kunnen denken. Wat jij nu zegt, is gewoon helemaal waar. Maar ik kan ook wel begrijpen hoe TS er tegenover staat. Ik kan er soms ook erg opstandig van worden.
Inc schreef:prima dat je erom kunt lachen.

Ik vind er niet zoveel grappigs aan.
Ik vind jouw opmerkingen niet grappig waaronder die naar mij. Ik vind dat je onzin verkondigt, dus ja, ik kan er maar beter om lachen. Wat moet ik anders? Iets waar je niets over weet, moet je ook niet doen alsof je er wat van weet. Wij kennen mekaar niet, dus je moet niet zo snel oordelen. Zo gok ik dat jij TS niet kent, ik ook niet trwns, maar vind het jammer dat er dan meteen weer zo over gedaan word. Volgens mij, hou me ten goede, was jij het ook die eerder zei dat ze er geen energie in wilde steken of zoiets op zo'n manier dat...ach laat ook maar. Mijn punt is dat je niet meteen zo negatief moet doen. En als je dan zo naar mij toe gaat doen, tja, dan kun je van mij wel een antwoord krijgen. Deze dus.
amber81

Inc schreef:welke afwijkingen en welke erfelijke gebreken? Neem aan dat als je serieus met dit nestje bezig bent dat je daar tenminste wel op hebt ingelezen en antwoord kan geven :19:

Zo niet dan is voor mij en vele met mij denk ik zo, wel duidelijk dat dit weer een 'LOL OOPS SGATTUG' nestje is. En daar ga ik mijn moeite niet aan verspillen.
ja, deze dus. Even voor de volledigheid
Inc

Waarom voel JIJ je zo aangesproken, dit is jouw topic niet eens :19:

Maar je hebt wel gelijk, je bent niet zoveel beter als TS. Maar wat raak fokken met de buurthond op de hoek, en dan die pups maar voor een lekker zakcentje verpatsen.

En vooral claimen dat er allerlei tests zijn gedaan, totdat iemand dieper doorvraagt en er dan ineens geen antwoord meer kan worden gegeven.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

khiva schreef:nou mensen het was leuk , ik zal jullie verder niet meer lastig vallen met mij niet ras hond
en mijn oehhhh ahhhhh nestje ... ik weet wat ik gedaan heb en wat er allemaal aan goede onderzoeken zijn gedaan !!
Waarom vertel dat je dat dan niet gewoon. Onderzoeken zijn normaal gesproken geen geheim hoor.
Je hebt op heel veel vragen gewoon geen antwoord gegeven.
ik ben er weer klaar mee ... ik wilde alleen maar weten wat jullie dachten drachtig of niet ?
verder vroeg ik geen advies !
En op dit forum kun je dan ook andere reacties verwachten. Veel mensen leren daarvan.
ik ben er achter dat ik niet langer welkom ben omdat ik niet een ras zuivere hond heb en ik de moeilijke namen van de onderzoeken niet weet en niet aan jullie eisen voldoe
ik zal jullie hier dan ook niet meer mee lastig vallen .
Als je onderzoeken hebt laten doen, heb je ook uitslagen. Die kun je dan gewoon even opzoeken.
Je bent hier prima welkom met een niet rashond. Er wordt zelfs leuk gereageerd op je nestje straks, als jij gewoon eerlijk antwoord geeft op de gestelde vragen. Dat je niet op een moeilijk woord kan komen okee, maar je weet toch wel of er foto's zijn gemaakt van een elleboog of van een schedel neem ik aan ?
Waar zijn de foto's van gemaakt en waarvoor ?

Succes met je nestje. Ik hoop dat alles goed gaat.
Beetje jammer dat je het na een beetje kritiek en reacties die je niet aanstaan laat afweten. Fokken is niet alleen maar leuk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
amber81

Inc schreef:Waarom voel JIJ je zo aangesproken, dit is jouw topic niet eens :19:

Maar je hebt wel gelijk, je bent niet zoveel beter als TS. Maar wat raak fokken met de buurthond op de hoek, en dan die pups maar voor een lekker zakcentje verpatsen.

En vooral claimen dat er allerlei tests zijn gedaan, totdat iemand dieper doorvraagt en er dan ineens geen antwoord meer kan worden gegeven.
dat bedoel ik! Niemand vraagt om je hulp en commentaar, al voel je je verplicht om te antwoorden dat je het tijdverspilling vindt en toch blijf je lekker oordelen. Is toch niet nodig joh? En wat voor zakcentje? Ik vond het helemaal niet zo'n goedkope en achteraf zakkenvullende gelegenheid hoor. En zeker als TS daadwerkelijk de tests en foto's heeft gemaakt en dan de pups daadwerkelijk gaat verkopen kan ze er vrijwel niets of al dan niets aan verdienen. En waarom ik me aangesproken voel? Omdat je me ook aansprak. Dus krijg je een antwoord terug. Of mag dat ook al niet? Beetje vreemd hoor.Niet zo raar doen joh. Het is ook JOUW topic niet.

edit: ben jij trwns wel beter dan? En waarop baseer je dat dan pesies?
Inc

TS heeft die tests helemaal niet gedaan. Anders was daar wel een antwoord op gekomen.
Maar dan moet ze niet eerst vermelden dat ze ze wel heeft gedaan en vervolgens de vragen erover ontwijken.

Da's gewoon liegen, en als ze dat bij de pupkopers doet oplichting :19:
amber81

Inc schreef:TS heeft die tests helemaal niet gedaan. Anders was daar wel een antwoord op gekomen.
Maar dan moet ze niet eerst vermelden dat ze ze wel heeft gedaan en vervolgens de vragen erover ontwijken.

Da's gewoon liegen, en als ze dat bij de pupkopers doet oplichting :19:
ow, helderziend ook nog. Dat moet de tijd dus allemaal nog uitwijzen. En als ze daar papieren van kan laten zien en de referenties kan geven, is goed bezig! Want enkelt die mensen zijn belangrijk: de nieuwe eigenaren.
angelaheeren
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu

Ongelezen bericht door angelaheeren »

precies de zelfde symtomen als onze baila.we duimen mee :lol1:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inc schreef:
amber81 schreef: en je probleem is exact?
Wie gaat nou in hemelsnaam met die combinatie fokken :N: :N:
Die vraag stel ik meer bij stamboomhonden dan bij stamboomloze en kruisingnesten :N:
Perry en Noah

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Een podenco x anatool vind ik al niet makkelijk klinken, en om daar dan nog een mechelaar op te zetten, vraagt om lastige karakters wat mij betreft.
Dan krijg je volgens mij een hond die eerst de konijntjes bij elkaar drijft, dan doodbijt en ten slot met hand en tand verdedigt :smile:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

bah weer zo'n stom topic waarin mensen gaan gillen dat ze hun ouderdieren getest hebben, maar bijgod niet weten wat voor testen, maar ze zijn wel gezond en iedereen moet zn bek houden

Ik pak mn emmer :kotz:
amber81

fes/lou schreef:Een podenco x anatool vind ik al niet makkelijk klinken, en om daar dan nog een mechelaar op te zetten, vraagt om lastige karakters wat mij betreft.
Dan krijg je volgens mij een hond die eerst de konijntjes bij elkaar drijft, dan doodbijt en ten slot met hand en tand verdedigt :smile:
wat een stompzinnige gedachtengang zeg, bah :kotz: je mocht willen dat je een hond als de mijne had.
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

kritische vragen stellen of kritiek op elkaar hebben is volgens mij niet slecht. En als je iets wil leren op een forum, is dat onontbeerlijk. We hoeven niet alleen maar gezellig en :blah: leuk te doen met elkaar. Maar dat is iets anders als direct oordelen terwijl de situatie nog niet geheel duidelijk is.
Want ik persoonlijk begrijp nog steeds niet goed wat er nu mis is met het fokken van bepaalde kruisingen. :U: Als je maar net zo goed zeker weet dat je de pups een goed thuis kunt bieden. En ze fokt toch geen rare eigenschappen of zo? :denken:

Je zou eerder kunnen zeggen dat het fokken met bepaalde rassen verboden zou moeten worden. Zoals chi wa wa's , :neenee: king charles spanieltjes met hun uitpuilende hersentjes... Nee, die zijn goed bezig! :cry: :ugh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

koentje schreef:kritische vragen stellen of kritiek op elkaar hebben is volgens mij niet slecht. En als je iets wil leren op een forum, is dat onontbeerlijk. We hoeven niet alleen maar gezellig en :blah: leuk te doen met elkaar. Maar dat is iets anders als direct oordelen terwijl de situatie nog niet geheel duidelijk is.
Want ik persoonlijk begrijp nog steeds niet goed wat er nu mis is met het fokken van bepaalde kruisingen. :U: Als je maar net zo goed zeker weet dat je de pups een goed thuis kunt bieden. En ze fokt toch geen rare eigenschappen of zo? :denken:

Je zou eerder kunnen zeggen dat het fokken met bepaalde rassen verboden zou moeten worden. Zoals chi wa wa's , :neenee: king charles spanieltjes met hun uitpuilende hersentjes... Nee, die zijn goed bezig! :cry: :ugh:
Beetje appels en peren vergelijken lijkt me, het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk,
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nanna schreef:
khiva schreef: we hebben haar en de reu laten testen door foto's , bloed afnamen , erfelijke ziektens , gehoor
alles was :E:
Ik vind het een leuk hondje om te zien en volgens mij zullen er gerust leuke puppy's van komen ;-) Iemand die er op uit is om een gezellig fikje te kopen hoeft die hele rimram van onderzoeken niet. IK ken de mensen tenminste niet die een bastaardje kopen en eisen dat er van alles en nog wat onderzocht is bij de ouderdieren :19: Het zou mij zelf als ik een fikje kocht ook geen ene reet verschelen; ik kan heel interessant doen alsof dat wel zo is, maar het is gewoon niet zo :19:

Wel een beetje flauw van TS om te zeggen dat er van alles en nog wat wèl onderzocht en getest is maar dan na wat doorvragen niet kan zeggen wát dan precies. Zeg gewoon dat de dierenarts even heeft gekeken en vond dat het beestje er patent uitzag ;-)
Eens met Nanna :pffff:
De meeste hondenkopers zoeken gewoon een gezellig hondje die niet al te veel kost. Daar zijn dit soort nestjes prima voor en zolang TS pups en moeders goed verzorgd en goede baasjes voor de pups zoekt zie ik het hele grote probleem niet zo.
Ik zie ook liever dat de ouders getest zijn maar om nou met zijn allen bovenop TS te duiken omdat die hondjes niet getest zijn vind ik ook niet eerlijk :U: Het is nog steeds zo dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.
Inc

Dan niet zeggen dat ze getest zijn en vervolgens heu-le-maal geen idee hebben wat voor testen je nou eigenlijk hebt gedaan. Geloof er geen zak van.

Ik hou niet van ongeteste kruisingen :19: Helemaal niet als de fokker het ras van een van haar honden niet eens goed kan spellen, dat zegt voor mij al genoeg over de betrokkenheid bij haar honden.
Supernova
Zeer actief

Inc schreef:Dan niet zeggen dat ze getest zijn en vervolgens heu-le-maal geen idee hebben wat voor testen je nou eigenlijk hebt gedaan. Geloof er geen zak van.

Ik hou niet van ongeteste kruisingen :19: Helemaal niet als de fokker het ras van een van haar honden niet eens goed kan spellen, dat zegt voor mij al genoeg over de betrokkenheid bij haar honden.
Ja dat staat ook in de quote van Nanna en daar ben ik het ook mee eens. Maar dat kan ook onwetendheid zijn natuurlijk.

En ik vind ongeteste kruisingen niet zo'n ramp eigenlijk, ik zie liever geteste ouders maar feit is wel dat veel mensen gewoon een leuk fikkie zoeken en niks geven om stambomen en testen. En dan zul je zeggen dat er al zoveel honden in asielen etc. zijn en dat klopt. Maar dan kun je mensen beter informeren over de aanschaf van een hond dan een vete houden tegen mensen als TS die een nestje geboren laten worden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Denise. schreef:
Inc schreef:Dan niet zeggen dat ze getest zijn en vervolgens heu-le-maal geen idee hebben wat voor testen je nou eigenlijk hebt gedaan. Geloof er geen zak van.

Ja dat staat ook in de quote van Nanna en daar ben ik het ook mee eens. Maar dat kan ook onwetendheid zijn natuurlijk.

En ik vind ongeteste kruisingen niet zo'n ramp eigenlijk, ik zie liever geteste ouders maar feit is wel dat veel mensen gewoon een leuk fikkie zoeken en niks geven om stambomen en testen. En dan zul je zeggen dat er al zoveel honden in asielen etc. zijn en dat klopt. Maar dan kun je mensen beter informeren over de aanschaf van een hond dan een vete houden tegen mensen als TS die een nestje geboren laten worden.
nou ja waarom niet beide? zowel degene die ze op de markt brengen, alswel degene die ze aanschaffen?

en het gaat mij er niet om, of mensen nou geven om testen en stambomen, het gaat mij om de hondjes, ik denk nl. dat die wel geven om het feit of ze blind worden of kreupelen van de PL
Supernova
Zeer actief

yamie schreef:
Denise. schreef:Ja dat staat ook in de quote van Nanna en daar ben ik het ook mee eens. Maar dat kan ook onwetendheid zijn natuurlijk.

nou ja waarom niet beide? zowel degene die ze op de markt brengen, alswel degene die ze aanschaffen?

en het gaat mij er niet om, of mensen nou geven om testen en stambomen, het gaat mij om de hondjes, ik denk nl. dat die wel geven om het feit of ze blind worden of kreupelen van de PL
Beide zou inderdaad ideaal zijn maar hoe dat hier gebeurd is niet de juiste manier. Ik denk namelijk dat TS gewoon een leuk nestje wou fokken en gewoon niet weet dat dat ook anders kan. Is ook wel wat over te zeggen want ze had zich ook beter kunnen verdiepen maar het is nu eenmaal niet anders, teefje is al drachtig. Dan kun je beter op een rustige manier uitleggen waarom het beter is om te testen etc. Nu krijgt ze 10 reacties, de ene feller dan de andere en dat komt minder goed door dan 1 reactie waarop een vriendelijke maar duidelijke manier verteld word hoe het beter kan.

Ik begrijp de frustraties overigens wel hoor, maar zoals ik eerder al zei met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach.. ik vind kruisingen fokken ook niet super..maar als het goed gedaan word en het leuke hondjes zijn.. Sommige kruisingen lijken me alleen niet zo verstandig :mrgreen: Ik zou als koper wel willen weten of de teef en reu helemaal gezond zijn, als ik een kruising pup zou kopen.
Hier in de buurt loopt er een geweldige sociale, vrolijke bordercollie mix rond waar de eigenaar volgend jaar mee gaat fokken. Hij heeft zijn hele leven al border collie's..en nu dan een kruising en doet alles netjes zoals het hoort. Daarvan zou ik zelfs nog wel een pup willen, die hond is zo leuk :N:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

amber81 schreef:
fes/lou schreef:Een podenco x anatool vind ik al niet makkelijk klinken, en om daar dan nog een mechelaar op te zetten, vraagt om lastige karakters wat mij betreft.
wat een stompzinnige gedachtengang zeg, bah :kotz: je mocht willen dat je een hond als de mijne had.

Ehm (geen zin om linkjes terug te zoeken) volgens mij zijn er wel nog wat (karakter) problemen met je pups geweest (te veel hond qua karakter) & kon je een teruggekomen reu ook niet meer in je eigen roedel (zonder reuen) houden.
amber81

crutz schreef:
amber81 schreef:

Ehm (geen zin om linkjes terug te zoeken) volgens mij zijn er wel nog wat (karakter) problemen met je pups geweest (te veel hond qua karakter) & kon je een teruggekomen reu ook niet meer in je eigen roedel (zonder reuen) houden.
PUPS? Volgens mij alleen met die ene teruggekomen reu hoor, maar maakt niet uit. Maar het is natuurlijk leuker om zo je gelijk te halen he? En het gaat trwns prima met die ene reu. En nee, die kon ik niet in mijn eigen roedel houden. Heb zelfs al 20x hier verteld waarom, dus dat dan alleen dit bij je is blijven hangen zegt alweer genoeg! Bovendien begrijp ik niet zo goed wat je probleem is, maar ik heb hier inderdaad gemerkt dat als je je huishouden en dus je roedel stabiel wilt houden (want dat was namelijk dus wel goed geweest; lekker iedere dag de honden laten knokken, tjakka, echt geweldig!), je maar een onmens bent. Ik weet niet over welke pups je het hebt, maar ik geloof niet dat ik hier ooit gezegd heb dat dit nest zo'n probleemnest was. Heb ik ook nooit gevonden. De pup die gebleven is, die had problemen ja. Maar geen agressieproblemen, dus ik begrijp je punt niet zo goed. In ieder geval heeft zij zich nooit zo gedragen als men nu zo lachwekkend voordoet. Ik heb wel meerdere keren in meerdere topics aangegeven dat mensen vaak een oordeel hebben over Gigi (die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft, mens of dier). En dat is knap irritant, omdat het gewoon een wereldhond is. Net als trwns Tara, ook een wereldhond. En zo was mijn Kazan ook een wereldhond. Dus als je zoiets roept, graag die linkjes erbij waar je geen zin in hebt, want een eigen invulling heb ik geen zak aan! Dat noem ik gewoon zeuren. Om helemaal niets. Want kom maar op met die vreselijke karakterproblemen die je noemt!

edit: ik had inderdaad zelf geen reu meer nee. Die was nog geen week dood!
Laatst gewijzigd door amber81 op 28 mar 2011 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”