Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan ik dit wel maken?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Re: Kan ik dit wel maken?

Ongelezen bericht door Kiran »

Oei wat heb ik mijn buren hier dan geërgerd bij ons in de straat kan je alleen links of rechts niet achterom of even omlopen.

Ik heb ontzettend veel geoefend met mijn hond dat ik rustig langs andere honden kon langs lopen of ze nou tekeer gingen achter het hek of niet. Kiran ging altijd helemaal uit zijn plaat bij twee bouviers die gingen dan soms mee blaffen maar dan kwam altijd de eigenaar naar buiten om te kijken wat er aan de hand was en ging met haar eigen honden aan de gang!

Nu kijken ze elkaar alleen maar even aan en kunnen we beiden genieten van rustige hondjes die geen ophef meer maken. Tijdje terug kwam ze naar me toe en gaf me zelfs een compliment dat ik zo druk met hem trainde om rustig door de straat te kunnen lopen en ze zei dat ze blij was ook gelijk de gelegenheid had om haar eigen twee boeffies te trainen. Zo kan het dus ook :D
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Oei, ik heb zo'n hondje wat keft wanneer er iemand voorbij loop mét hond.

Ze zit vaak in de tuin en wanneer er een hond voorbij komt wandelen begint ze behoorlijk te keffen. Wij straffen haar meteen, maar op een of andere manier meent zij altijd haar territorium te verdedigen, wat ik eigenlijk ook wel begrijpelijk vind.

Ik zou het echt niet fijn vinden wanneer vreemde mensen haar gaan "straffen", ben bang dat ze dan echt mensenschuw gaat worden. Ze is al een beetje eenkennig.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

britty schreef:Nou, dat is duidelijk, niet doen dus.. Het is alleen dat mijn hond dus echt totaal geen aandacht heeft voor mij op dat moment, ook al houd ik een stukje kaas voor haar snufferd, waar ze normaal een driedubbele moord voor doet..
Het is alleen erg vervelend dat het boomertje dus echt als een razende tekeer gaat, bij alles en iedreen die langsloopt.., ik moet iets verzinnen waardoor mijn hond echt aandacht voor MIJ heeft (normaal is haar aandacht trekken geen enkel probleem, alleen bij die boomer..)
heb je je eigen hond wel eens een goede correctie gegeven voor dit achterlijke gedrag?

met goede correctie bedoel ik dus duidelijk en op het goede moment...niet dat je hem het licht uit de ogen moet slaan, maar dat mag duidelijk zijn :wink:
:pop:
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik zou dus best nijdig worden als jij míjn hond zou gaan corrigeren voor het gedrag van jóuw hond.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kimsjen schreef:Oei, ik heb zo'n hondje wat keft wanneer er iemand voorbij loop mét hond.

Ze zit vaak in de tuin en wanneer er een hond voorbij komt wandelen begint ze behoorlijk te keffen. Wij straffen haar meteen, maar op een of andere manier meent zij altijd haar territorium te verdedigen, wat ik eigenlijk ook wel begrijpelijk vind.

Ik zou het echt niet fijn vinden wanneer vreemde mensen haar gaan "straffen", ben bang dat ze dan echt mensenschuw gaat worden. Ze is al een beetje eenkennig.
Misschien kun je je hondje leren dat haar territorium ophoudt bij jullie tuinhek?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimsjen
Zeer actief

renee-uk schreef: Misschien kun je je hondje leren dat haar territorium ophoudt bij jullie tuinhek?
Ze komt ook niet voorbij ons tuinhek, is niet mogelijk :wink: . Onze tuin grenst aan de stoep, we hebben de tuin aan de zijkant van ons huis.
renee-uk
Zeer actief

Kimsjen schreef:
renee-uk schreef: Misschien kun je je hondje leren dat haar territorium ophoudt bij jullie tuinhek?
Ze komt ook niet voorbij ons tuinhek, is niet mogelijk :wink: . Onze tuin grenst aan de stoep, we hebben de tuin aan de zijkant van ons huis.
Dat bedoel ik ook niet ;)
met leren dat haar territorium daar ophoudt bedoel ik dat je haar zou kunnen leren dat ze niet naar voorbijgangers hoeft te blaffen omdat die niet op haar terrein zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimsjen
Zeer actief

renee-uk schreef:Dat bedoel ik ook niet
met leren dat haar territorium daar ophoudt bedoel ik dat je haar zou kunnen leren dat ze niet naar voorbijgangers hoeft te blaffen omdat die niet op haar terrein zijn.
Ow, ik dacht al :D
Ja doen we ook, maar op een of andere manier lukt het gewoon niet echt. Maar we blijven proberen, de aanhouder wint...
renee-uk
Zeer actief

Kimsjen schreef:
Ja doen we ook, maar op een of andere manier lukt het gewoon niet echt. Maar we blijven proberen, de aanhouder wint...
zo is dat :D
succes hoor :ok:
Afbeelding

daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Toch maar effe rondlopen misschien? Probleem opgelost en lopen is goed voor je conditie en die van de honden. :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
renee-uk
Zeer actief

Kimsjen schreef:
Ik las wat beter en bedacht dat straffen waarschijnlijk niet de oplossing is om haar te laten ophouden.
Waarom beloon je haar niet als ze wel stil is?
Dan moet je er natuurlijk wel een tijdlang bijblijven, maar het zet vast veel meer zoden aan de dijk dan straffen ;)
Afbeelding

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik snap de irritatie echter wel, alleen zou ik ook die keuze niet maken.
Hier in de buurt hebben mensen een (ik gok) x teckel/ staff, geinig beest om te zien, maar met redelijk weer zit het beest de godganselijke dag in de tuin de buurt op te jutten en die tuin loopt langs een fietspad cq. hondenuitlaatgebied. Het beest vliegt bijna door de heg bij alles wat er langs komt. Nu was hij laatst ontsnapt en kwam macho op Arie af. Toen ik hem weg wilde jagen met een brul vloog het beest bijna mij aan. Maar omdat hij altijd de boel op zit te jutten achter de heg hebben mijn honden ook niet echt liefhebbende gevoelens naar dat beest.
Op mijn geschreeuw kwam de baas af die hem niet te pakken kreeg. Al kaas strooiend probeerde ze hem weg te lokken met de opmerking "tsja hij luistert nergens naar ik snap ook niet wat we ermee doen" :piew: Nou, misschien uitlaten en opvoeden :19: Want natuurlijk moet mijn hond er normaal langs lopen maar hoeveel is het nou gevraagd om je onopgevoede rotjoekel niet te hele dag alles lastig te laten vallen.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Carmen schreef:Ik snap de irritatie echter wel, alleen zou ik ook die keuze niet maken.
Hier in de buurt hebben mensen een (ik gok) x teckel/ staff, geinig beest om te zien, maar met redelijk weer zit het beest de godganselijke dag in de tuin de buurt op te jutten en die tuin loopt langs een fietspad cq. hondenuitlaatgebied. Het beest vliegt bijna door de heg bij alles wat er langs komt. Nu was hij laatst ontsnapt en kwam macho op Arie af. Toen ik hem weg wilde jagen met een brul vloog het beest bijna mij aan. Maar omdat hij altijd de boel op zit te jutten achter de heg hebben mijn honden ook niet echt liefhebbende gevoelens naar dat beest.
Op mijn geschreeuw kwam de baas af die hem niet te pakken kreeg. Al kaas strooiend probeerde ze hem weg te lokken met de opmerking "tsja hij luistert nergens naar ik snap ook niet wat we ermee doen" :piew: Nou, misschien uitlaten en opvoeden :19: Want natuurlijk moet mijn hond er normaal langs lopen maar hoeveel is het nou gevraagd om je onopgevoede rotjoekel niet te hele dag alles lastig te laten vallen.
dat hoef je ook niet te vragen. Zij vroeg jou toch ook niets? Als je bij mijn hek met je brulbeesten zou staan en je zou gaan schreeuwen, zou ik je lekker laten staan.
Carmen
Zeer actief

amber81 schreef:
Carmen schreef:Ik snap de irritatie echter wel, alleen zou ik ook die keuze niet maken.
dat hoef je ook niet te vragen. Zij vroeg jou toch ook niets? Als je bij mijn hek met je brulbeesten zou staan en je zou gaan schreeuwen, zou ik je lekker laten staan.
Even goed lezen, ik brul niet zomaar naar honden maar loop er fatsoenlijk langs met mijn welopgevoede honden, die loslopende rotjoekel zonder baas viel mijn honden aan en toen ik hem weg wilde brullen, viel hij mij aan, dus zeker moet zij wat en niet ik
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Carmen schreef:
amber81 schreef:
Even goed lezen, ik brul niet zomaar naar honden maar loop er fatsoenlijk langs met mijn welopgevoede honden, die loslopende rotjoekel zonder baas viel mijn honden aan en toen ik hem weg wilde brullen, viel hij mij aan, dus zeker moet zij wat en niet ik
ooooooooooooooo dat rode had ik overheen gelezen :oohja: i'm so sorry :roos:
Carmen
Zeer actief

amber81 schreef:
Even goed lezen, ik brul niet zomaar naar honden maar loop er fatsoenlijk langs met mijn welopgevoede honden, die loslopende rotjoekel zonder baas viel mijn honden aan en toen ik hem weg wilde brullen, viel hij mij aan, dus zeker moet zij wat en niet ik[/quote]

ooooooooooooooo dat rode had ik overheen gelezen :oohja: i'm so sorry :roos:[/quote]

Nou vooruit :klaar: :F:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

britty schreef:Als ik achterom de tuin uitloop dan moet ik langs een tuin waar een boomertje zit. boomertje gaat vreselijk tekeer bij iedereen die langsloopt, rent al keffend op en neer. Geen probleem als ik onze rottweilerreu bij me heb, die kijkt eens van " Wat maak jij je druk" en loopt door. Maar als ikDjina onze Bullmastiffteef bij me heb, die gat kompleet uit haar plaat. Krijgt dan echt een waas voor de ogen. Afleiden makt totaal geen indruk..Ik kan door mijn voordeur gaan met haar maar moet dan een heel stuk omlopen.. De eigenaar roept het beest wel eens binnen maar laat meeste tijd het beest maar tekeer gaan..Met haar praten lukt niet, zegt dat zij er niks aan kan veranderen.. :denken:
Nu heb ik weinig zit iedere keer om te lopen.. Ik kreeg het idee om een waterpistooltje te kopen en het beestje daarmee te laten schrikken..Wellicht dat ie dan ophoudt als hij de link " bullmastiff=water" legt..
Het zou mij een hoop gestress en een over de zeik zijnde hond besparen..
Maar aan de andere kant " Kan ik dit wel doen?"
Jullie mening graag
Kijk dat is nou de ideale situatie om je hond te trainen. Want dat Boomertje is immers een constante factor. Kun je mooi gebruik van maken om je hond te trainen zo'n beest te negeren. Niet makkelijk, maar wel te doen. Heb hier 2 schotse terriers die helemaal hysterisch uit hun plaat gaan als ik langskom. Zelfs mijn :piew: Mechelse Herder heb ik kunnen leren die 2 te negeren, nadat hij bij 1 zijn snor vakkundig had getrimd, dat wel :N: . (De honden komen namelijk hysterisch blaffend met hun kop door de schutting :ugh: )
Maar juist omdat het op een vaste plek is kun je je daar op voorbereiden. Dus lekkers mee, tijd uit trekken, afleiden en rustig blijven. Ik heb het met mijn Bullmastiif reu voor elkaar gekregen, mijn oude JR, mijn Duitse Herder en ook met mijn lichtelijk gestoorde Mechel, is het gelukt om ze deze hondjes volkomen te leren negeren. Mijn huidige JR is nog in training, maar gaat ook al de goede kant op. :F:

Waterpistool kun je niet maken vind ik.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

StormenRoxy schreef:
amber81 schreef:
StormenRoxy schreef:ik heb storm en roxy dat afgeleerd hier zit ook zon keffertje,

ze moeten van mij zitten en als ze rustig zijn lopen we weer vallen ze weer uit naar het keffetje
weer zitten net zo lang tot ze er fatsoenelijk langs kunnen.

dit heeft een keer langer als een kwartier geduurd maar na vaak oefenen lopen ze er nu wel voorbij
en het aanhoudend keffende boomertje is daar dan wel van gecharmeerd aan de andere kant van het hek? Ik zou daar niet vrolijk van worden, iemand die gezellig voor mijn hek gaat staan oefenen met de hond zodat die van mij daar alleen nog maar opgefokter van raakt. Loop gewoon door, doe ik ook met mijn honden. Je hebt niets te zoeken aan iemand anders zijn hek, ongeacht met daarin een blaffende hond. Hek hoort namelijk ook bij de tuin.
hij moet zijn hond opvoeden en ik de mijne toch???
anders leren die van mij nooit fatsoenelijk doorlopen en ik wil dat ze dat doen
als hij niet wil dat zijn beest zo tekeer gaat moet ie hem leren dat ie zijn kop houd :19:
als dat beestje zijn kop houd hoef ik mijn beestjes namelijk niet te leren om een hond aan de andere kant van een hek te negeren
ik loop op de openebare weg en dat heeft helemaal niets met zijn tuin te maken

toch :19:
Eens hoor, ik doe dat ook gewoon, ik oefen lekker langs het hek van de buren. En die 2 gaan helemaal uit hun plaat, dat is niet mijn probleem. Hebben ze maar even last van, als die van mij geleerd hebben ze te negeren lopen wij in ieder geval rustig langs. Anders hou je nu eenmaal tot in lengte der tijden aan beide kanten van het hek gillende idioten. Nu is het aan 1 kant van het hek gewoon diepe rust als mijn roedeltje voorbij komt. En ik moet er langs om de honden uit te laten, geen andere keus qua weg.

Andersom doe ik het ook hoor, ik heb ontzettend de pest als mijn honden lopen blaffen als ze buiten het hek wat horen, dus leer ik ze gewoon hun muil dicht te houden. En ik heb het mezelf makkelijk gemaakt door een huis aan het eind van het pad te kiezen, daar loopt bijna nooit iemand, maar maakt eigenlijk niet uit, ze blaffen toch nooit hier de heren. Heerlijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:
Budkes schreef:
Andersom doe ik het ook hoor, ik heb ontzettend de pest als mijn honden lopen blaffen als ze buiten het hek wat horen, dus leer ik ze gewoon hun muil dicht te houden.
ahh, maar daar kom je dus op een eikel punt : mensen kunnen er ook met hún hond willen op oefenen dat ze niet meer naar alle voorbijgaande honden blaffen en dan is een hond die zomaar een beetje voor hun neus blijft dreutelen uiteraard een veel te moeilijke prikkel.

ik zou het dus om die reden echt niet kunnen appreciëren als iemand met zijn hond bij het hek zou blijven hangen en zou er dus ook zeker iets van zeggen.
Of juist ook weer een mooi leermoment. Maar goed in mijn geval moet ik langs die 2 schotten, we hebben een gezamenlijk pad zeg maar, en dat is een smal pad, waar dus 4 x per dag 2 schottenhoofden door de schutting schieten om mijn honden te bijten. De kans is erg groot dat die schotten er niet zo best af komen als ik die van mij niet leer om ze te negeren. Hun kop kan namelijk wel door de schutting maar hun lijf niet, zie je het voor je als dat tussen de kaken van een mechel of Duitser of toentertijd Bullmastiff terechtkomt. :N:
En het koste mij niet zo heel veel tijd, juist omdat het een vast patroon is, dus je begint al als je je poort uitloopt om de honden op jou te laten focussen, daarvoor hoef ik geen kwartier voor die hysterische beesten te blijven staan.
Het rare is wel dat al mijn honden die beesten ook echt straal negeren, ook op straat, als de buurman ze aan het eind van een lange rolflex, woest blaffend, 30 meter ruimte geeft om op die van mij te focussen én te keer te gaan. Alle honden die ik tot nu toe heb gehad negeren ze, en al zijn schotten zijn tot nu toe hysterisch geworden. (Ook hij is ondertussen bezig aan nummer 3 &4 :F: )
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”