Inge O schreef:Budkes schreef:
Andersom doe ik het ook hoor, ik heb ontzettend de pest als mijn honden lopen blaffen als ze buiten het hek wat horen, dus leer ik ze gewoon hun muil dicht te houden.
ahh, maar daar kom je dus op een eikel punt : mensen kunnen er ook met hún hond willen op oefenen dat ze niet meer naar alle voorbijgaande honden blaffen en dan is een hond die zomaar een beetje voor hun neus blijft dreutelen uiteraard een veel te moeilijke prikkel.
ik zou het dus om die reden echt niet kunnen appreciëren als iemand met zijn hond bij het hek zou blijven hangen en zou er dus ook zeker iets van zeggen.
Of juist ook weer een mooi leermoment. Maar goed in mijn geval moet ik langs die 2 schotten, we hebben een gezamenlijk pad zeg maar, en dat is een smal pad, waar dus 4 x per dag 2 schottenhoofden door de schutting schieten om mijn honden te bijten. De kans is erg groot dat die schotten er niet zo best af komen als ik die van mij niet leer om ze te negeren. Hun kop kan namelijk wel door de schutting maar hun lijf niet, zie je het voor je als dat tussen de kaken van een mechel of Duitser of toentertijd Bullmastiff terechtkomt. :N:
En het koste mij niet zo heel veel tijd, juist omdat het een vast patroon is, dus je begint al als je je poort uitloopt om de honden op jou te laten focussen, daarvoor hoef ik geen kwartier voor die hysterische beesten te blijven staan.
Het rare is wel dat al mijn honden die beesten ook echt straal negeren, ook op straat, als de buurman ze aan het eind van een lange rolflex, woest blaffend, 30 meter ruimte geeft om op die van mij te focussen én te keer te gaan. Alle honden die ik tot nu toe heb gehad negeren ze, en al zijn schotten zijn tot nu toe hysterisch geworden. (Ook hij is ondertussen bezig aan nummer 3 &4

)