Zeg, doe jij eens even niet iedereen over één kam scherenj@ck schreef:Ik woon aan een weg waar veel mensen langs komen met hun hondje, (ja.. het zijn meestal kleine) aan een flex. Men loopt gewoon door, het hondje blijft wat achter en doet z'n behoefte. Als je ze erop aanspreektdan zeggen ze heel terecht "Ach dat had ik niet gezien!!!"
en "Dat doet hij/zij nooit!!!".
![]()
Ondertussen ligt de stoep vóór mijn huis vol met drollen, want je ziet het niet steeds gebeuren.
Je hebt met dit soort lijnen geen enkele feeling met je hond, want hij kan alle kanten op, terwijl jij gewoon doorloopt of staat te praten.
Wel makkelijk, maar ergerlijk voor hen die er last van hebben.
Ja, ik heb een kleine hond. Ja, ze loopt nu meestal aan de flexi. Ja, ik heb prima contact met haar, want je voelt heel goed wat er aan de andere kant van de lijn gebeurt en ik hou haar in de gaten. Ja, ik heb ook een "schijthekel" aan die stront overal. Bovendien wil ik weten hoe de ontlasting van mijn hond eruit ziet, zodat ik snel kan ingrijpen als er een probleem is. Daarom ruim ik het gewoon overal en altijd op. Die stront voor je deur ligt dus niet aan de flexi, maar aan de eigenaren die gewoon zogenaamd niks zien of merken.