Het topic? Ja vond ik ook nou ookMarie-Josée schreef:Sneu hoor.Hayley84 schreef:Een Stafford of Pitbull die aan een flostouw hangt te trekken moet weer een topic voor worden geopend.
Stelletje huilies

Moderator: moderatorteam
Het topic? Ja vond ik ook nou ookMarie-Josée schreef:Sneu hoor.Hayley84 schreef:Een Stafford of Pitbull die aan een flostouw hangt te trekken moet weer een topic voor worden geopend.
Stelletje huilies
Ik denk dat er wel degelijk werk en training in zit.dagmar88 schreef:tkuijernl schreef:ja ach...voor dit type honden is dit gewoon een sport...dat niet iedereen het een leuke sport vind oke...maar dat is de KNPV en IPO ook niet voor iedereen.
de 1 vind het geweldig en de ander niet...ik zie een hond die niet kan wachten tot hij de flos mag pakken.....net zoals Remy niet kan wachten de baan van de Flyball te lopen....
wel moet je het gecontrolleerd doen en natuurlijk niet aan levende bomen en dergelijkeEerlijk gezegd zie ik de sport niet echt. T is gewoon iets wat er in zit. Bij IPO vind ik het mooi dat er zo veel werk en training in zit, dat is hierbij toch echt niet.
Voor mij is het gewoon spelen.
Hilde schreef:De kong heeft één keer alleen gehad.. Die middag kon ik een nieuwe kong halendagmar88 schreef:Hij kluift toch wel... Of vreet een kong leeg? Of ga je dan ook naast hem liggen?![]()
Charlie speelt vaak en graag, en als ik en Pluis geen zin hebben net zo lief alleen.![]()
![]()
En kluiven (de kong btw ook) lijkt mij eten, waarvan ik al aangaf dat dat het enige is wat 'ie alleen doet![]()
Beau vind er trouwens ook geen flikker aan, alleen spelen. Alleen dingen kapot maken dus wel.
En daarna kan ik gehoor geven aan m'n oeropruiminstinct en m'n ga-naar-de-dierenarts-want-je-hond-vreet-alles-op-wat-ie-tegen-komt-instinctdagmar88 schreef:Dan haal je bij de appie zo'n grote bananendoos en stop je die vol met oude krantenproppen en brokjes
kan ie ook even gehoor geven aan zijn oersloopinstinct
Hilde schreef:En daarna kan ik gehoor geven aan m'n oeropruiminstinct en m'n ga-naar-de-dierenarts-want-je-hond-vreet-alles-op-wat-ie-tegen-komt-instinctdagmar88 schreef:Dan haal je bij de appie zo'n grote bananendoos en stop je die vol met oude krantenproppen en brokjes
kan ie ook even gehoor geven aan zijn oersloopinstinct
Laat ik dat nou prachtig vinden om naar te kijkenHayley84 schreef: KNPV vind ik ook niet leuk om naar te kijken maar wordt veelvuldig gedaan en is de normaalste zaak van de wereld.
dagmar88 schreef:was ff vergeten dat t een beagle is
![]()
En grote stroken oude spijkerbroek?
T is wel helemaal offtopic maar bij mijn eigen honden zie ik dat wanneer ze soms iets krijgen om te slopen ze een stuk minder de behoefte hebben aan mijn spullen te zitten.
booster schreef:veel pitbull en stafford eigenaren die doen dit met hun honden.
er zijn vele dingen die met ze gedaan worden onder andere de jumppole, weightpull, wall climbing.
deze honden worden dagelijks getraint door middel van lopende banden, veel wandelen, veel fietsen.
deze honden zijn dan ook 1 grote spierbonken.
ik ken persoonlijk iemand die dit ook met hun staffs en pitbulls doen en deze honden zijn allemaal zeer mooi gespiert en in super conditie.
ze hebben er allemaal erg veel plezier in en doen deze sport met veel liefde.
er worden ook geregeld sport evelementen gehouden voor deze honden
hun gaan met grote groepen geregeld naar evenlementen (soort trainings weekend) waar vele bij 1 komen alle eigenaren die hun weer kennen hebben allemaal net zoveel hart voor hun hond(en) als wij.
ik zelf vindt het een mooie sport als de honden het vrijwillig leuk vinden.
deze honden worden dan ook atletisch gefokt voor de sport.
Jij kunt met jouw Charlie ook niet mee doen aan zo'n evenement.dagmar88 schreef:booster schreef:veel pitbull en stafford eigenaren die doen dit met hun honden.
er zijn vele dingen die met ze gedaan worden onder andere de jumppole, weightpull, wall climbing.
deze honden worden dagelijks getraint door middel van lopende banden, veel wandelen, veel fietsen.
deze honden zijn dan ook 1 grote spierbonken.
ik ken persoonlijk iemand die dit ook met hun staffs en pitbulls doen en deze honden zijn allemaal zeer mooi gespiert en in super conditie.
ze hebben er allemaal erg veel plezier in en doen deze sport met veel liefde.
er worden ook geregeld sport evelementen gehouden voor deze honden
hun gaan met grote groepen geregeld naar evenlementen (soort trainings weekend) waar vele bij 1 komen alle eigenaren die hun weer kennen hebben allemaal net zoveel hart voor hun hond(en) als wij.
ik zelf vindt het een mooie sport als de honden het vrijwillig leuk vinden.
deze honden worden dan ook atletisch gefokt voor de sport.
Mwah, Charlie is ook flink breed, gespierd en in goede conditie met dagelijks een vrij normale hoeveelheid beweging.
Dat vind ik het nog geen sport maken.
Voor mij is het nog steeds meer een wedstrijdje ver plassen.
Wat is dan de bittere noodzaak van agility, IPO, KNPV, flyball etc etc ?Nanna schreef:Ik zie daar de bittere noodzaak ook niet direct van in. Wat een flauwekul. Voor mij is het ook een wedstrijdje verpissenHayley84 schreef: Jij kunt met jouw Charlie ook niet mee doen aan zo'n evenement.
Ik zie hem nog geen 40 keer over een A frame gaan in 1 minuut bijvoorbeeld."Kijk muh hondjuh es gespierd zijn"
![]()
Niks mis mee hoor, als je dat geweldig vindt moet je het doen. Maar het niet voorstellen als hondensport, want dat is het niet. Het is gewoon een hoop getatoueerd haantjesgedoe.
Ik hoef geen gelijk, ik wil alleen laten zien dat het wel degelijk sporten zijn.Nanna schreef:Waar gaat het dan wèl om?Hayley84 schreef: En jawel, het is wel sport. Dat jij daar (uiteraard, had niet anders verwacht van jou Nanna) niet achterstaat wil niet zeggen dat het geen sport is.
Bovendien gaat het niet om spieren kweken. Dus.
Ik geef toe dat ik er met een sterk gekleurde blik naar kijk omdat ik he-le-maal niks met vechthonden heb en de baasjes al gauw aso's vind...my bad.![]()
Je hebt wmb in zoverre gelijk dat het wel een sport zou kunnen zijn omdat je kijkt welke hond het sterkst is. Tulijk best vergelijkbaar met kijken welke hond het snelst is of welke het beste bruikbaar is als politiehond.
Ik zal me dus ook verder buiten de discussie houden omdat je van mij toch nooit gelijk krijgt
Nanna schreef:Waar gaat het dan wèl om?Hayley84 schreef: En jawel, het is wel sport. Dat jij daar (uiteraard, had niet anders verwacht van jou Nanna) niet achterstaat wil niet zeggen dat het geen sport is.
Bovendien gaat het niet om spieren kweken. Dus.
Ik geef toe dat ik er met een sterk gekleurde blik naar kijk omdat ik he-le-maal niks met vechthonden heb en de baasjes al gauw aso's vind...my bad.![]()
Mijn hondje is in prima conditie en ik geniet er van haar (geen hem) te zien rennen op het strand.Nanna schreef:Ik zie daar de bittere noodzaak ook niet direct van in. Wat een flauwekul. Voor mij is het ook een wedstrijdje verpissenHayley84 schreef: Jij kunt met jouw Charlie ook niet mee doen aan zo'n evenement.
Ik zie hem nog geen 40 keer over een A frame gaan in 1 minuut bijvoorbeeld."Kijk muh hondjuh es gespierd zijn"
![]()
Niks mis mee hoor, als je dat geweldig vindt moet je het doen. Maar het niet voorstellen als hondensport, want dat is het niet. Het is gewoon een hoop getatoueerd haantjesgedoe.
Prima, wat jij wiltdagmar88 schreef:
Mijn hondje is in prima conditie en ik geniet er van haar (geen hem) te zien rennen op het strand.Net een windhond op korte pootjes en ik vind haar uithoudingsvermogen en bespiering top.
Ik doe huistuinenkeuken behendigheid met haar en ze kan met gemak in een minuut 40 x in en uit de plomp springen
![]()
Alleen da's niet zo spectaculair als een A frame begrijp ik![]()
Vind het wel knap dat je conclusies kunt trekken op basis van wat foto's
ik vindt het zo laag om zulke rassen meteen vechthonden te noemen.Nanna schreef:Waar gaat het dan wèl om?
Je hebt wmb in zoverre gelijk dat het wel een sport zou kunnen zijn omdat je kijkt welke hond het sterkst is. Tulijk best vergelijkbaar met kijken welke hond het snelst is of welke het beste bruikbaar is als politiehond.
Ik zal me dus ook verder buiten de discussie houden omdat je van mij toch nooit gelijk krijgt
MolossersNanna schreef:Ze zijn altijd gefokt om te vechtenbooster schreef:ik vindt het zo laag om zulke rassen meteen vechthonden te noemen.Hoe wil je ze dán noemen?
Je hebt windhonden, poolhonden, jachthonden, gezelschapshonden èn vechthonden.
Als je een betere naam weet hou ik me aanbevolen hoor
Ik vind het zo laag van je om het meteen jachthonden te noemen.Nanna schreef:Ze zijn altijd gefokt om te vechtenbooster schreef:ik vindt het zo laag om zulke rassen meteen vechthonden te noemen.Hoe wil je ze dán noemen?
Heel erg handig.. Ik hang ze er iedere avond in en 's morgens is dan die muffe stoflucht er lekker vanaf gewaaidEschaenStefanie schreef:Ben erg benieuwd wat jullie van zoiets vinden
" onclick="window.open(this.href);return false;
Helpt dat echt? En dan ook gelijk al het stof en losse haren er ook af? Dan ga ik het mijn honden ook direct aanlerenBrigitte schreef:Heel erg handig.. Ik hang ze er iedere avond in en 's morgens is dan die muffe stoflucht er lekker vanaf gewaaidEschaenStefanie schreef:Ben erg benieuwd wat jullie van zoiets vinden
" onclick="window.open(this.href);return false;want verder doe ik er niets anders mee natuurlijk.
je kan ze gewoon bij het ras noemen is toch niet zo moeilijk wat exra woorden te typen of uit te spreken.Nanna schreef:Ze zijn altijd gefokt om te vechtenbooster schreef:ik vindt het zo laag om zulke rassen meteen vechthonden te noemen.Hoe wil je ze dán noemen?
Kan niet, motte ze een kaakklem voor hebbuhlieke schreef:Helpt dat echt? En dan ook gelijk al het stof en losse haren er ook af? Dan ga ik het mijn honden ook direct aanlerenBrigitte schreef:Heel erg handig.. Ik hang ze er iedere avond in en 's morgens is dan die muffe stoflucht er lekker vanaf gewaaidEschaenStefanie schreef:Ben erg benieuwd wat jullie van zoiets vinden
" onclick="window.open(this.href);return false;want verder doe ik er niets anders mee natuurlijk.
.
dogo4ever schreef:Ik heb een veer aan de pergola hangen met een flostouw voor onze Babs. Zij vindt het ook helemaal leuk. Maar het is wel met beide beentjes op de vloer. Babs vindt een boomerbal in een badje met water ook helemaal het einde. A frame vindt ze ook helemaal leuk. Haar score is 44 jumps in een minuut. Maar ja, Babs is een vechthond dus dat zal het wel zijn.
En onze Pebbles vindt het ook wel leuk om in het flowstouw te hangen. Zal alleen tegen haar zeggen dat ze het eigenlijk niet moet doen want zij is geen vechthond maar een jachthond.