Ik bedoel jou iig niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sharia in Spanje: Weg met de honden!
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Sharia in Spanje: Weg met de honden!
Oh ja, als je Henk of Ingrid heet en je bent ánti PVV moet je maar bij Wilders gaan klagen
Ik bedoel jou iig niet
Ik bedoel jou iig niet
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja een hond mág mee in een taxi. Een huis-,tuin- en keukenhond mag overigens geweigerd worden, bv als de hond erg vies is of erg verhaard. De chauffeur bepaalt. Bij hulphonden ligt dat anders.Marie-Josée schreef:Mag een hond in Nederland dan wel in een taxi? Nooit geweten....
Als een taxibedrijf een TX-keurmerk heeft moet een hulphond altijd meegenomen worden. Wordt de taxi vies, dan is dat jammer dan voor de chauffeur, dan moet hij die eerst gaan schoonmaken voordat hij een volgende rit gaat rijden. Of die dat doet is een tweede, maar de TX-organisatie is behoorlijk streng mbt schoonhouden van voertuigen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Wil, mijn spaans is bagger, ik kan ijs en bier bestellen, daar houdt het zo'n beetje mee opWil de hond schreef:Hier in España heb ik nog helemaal niks gehoord over dit onderwerp.
Volgend stukje is een artikel waar naar verwezen wordt op die site, kan jij dat vertalen?
Consideran que el Consistorio leridano debe regular la presencia de perros en la vía pública y en determinadas instalaciones municipales para “no ofender a los musulmanes”.
Asociaciones islámicas en Lérida han pedido al Ayuntamiento de la ciudad que promulgue una normativa municipal para prohibir la presencia de perros tanto en los autobuses urbanos como en algunas zonas frecuentadas mayoritariamente por musulmanes, al ser considerados “animales impuros” por el islam.
Van más allá incluso al considerar que la presencia junto a ellos de “animales impuros” vulnera la libertad religiosa y el derecho de los islámicos a vivir conforme a las prédicas coránicas.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Weet je, zelfs als iemand dit gevraagd heeft; Honden weren om religieuze reden, boeit me dat niet. De PVV mag toch ook roepen dat ze een hoofdoekjesbelasting in willen voeren of hoofddoeken in het openbaar vervoer en het provinciehuis willen verbieden. Ze mogen het zelf uitermate denigrerend en neerbuigend ” Kopvodden” noemen. Dat heeft niet eens een religieuze achtergrond, maar in het kader van de vrijheid van meningsuiting mogen ze dit zeggen.
Dus mag een moslim in Spanje in dat zelfde kader vragen om honden in het openbaar vervoer en in sommige wijken te verbieden. Of was de vrijheid van meningsuiting alleen voorbehouden aan mensen die het met GW en zijn club eens zijn?
In heel veel binnensteden in Nederland mogen ook al geen honden meer in het winkelgebied komen, dus eigenlijk kennen we in Nederland ook gebiedsverboden voor honden. Maar alweer niet om religieuze reden..
Dus mag een moslim in Spanje in dat zelfde kader vragen om honden in het openbaar vervoer en in sommige wijken te verbieden. Of was de vrijheid van meningsuiting alleen voorbehouden aan mensen die het met GW en zijn club eens zijn?
In heel veel binnensteden in Nederland mogen ook al geen honden meer in het winkelgebied komen, dus eigenlijk kennen we in Nederland ook gebiedsverboden voor honden. Maar alweer niet om religieuze reden..

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb maar zo het idee dat het niet aan de naam ligtrenee-uk schreef:dan ben jij ook dom, zal wel aan de naam liggenRenee1966 schreef:britty schreef:IK weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar zie genoeg dingen in mijn omgeving die me het tegenovergestelde vertellen. Bovendien wonen er hier in mijn stad alleen al teveel buitenlanders die, hoewel heel aardig, al jaren hier wonen, de taal nog niet machrig zijn en een uitkering trekken..En het idee dat ik voor dat volk moet werken, bevalt me niet. Dan noem me maar kortzichtig.Brrrrrrrrrr, sluit me bij Reneeuk aan.
Ik ben ook dom denk ik
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik ben niet voor het verbieden van hoofddoekjes. Maar het woord kopvod is rondom Venlo een normaal woord. Niet neerbuigend bedoeld dus maar dialect.Ma-Rianne schreef:De PVV mag toch ook roepen dat ze een hoofdoekjesbelasting in willen voeren of hoofddoeken in het openbaar vervoer en het provinciehuis willen verbieden. Ze mogen het zelf uitermate denigrerend en neerbuigend ” Kopvodden” noemen. Dat heeft niet eens een religieuze achtergrond, maar in het kader van de vrijheid van meningsuiting mogen ze dit zeggen.
- ranetje
- Zeer actief
Echt waar?flamme schreef:Ik ben niet voor het verbieden van hoofddoekjes. Maar het woord kopvod is rondom Venlo een normaal woord. Niet neerbuigend bedoeld dus maar dialect.Ma-Rianne schreef:De PVV mag toch ook roepen dat ze een hoofdoekjesbelasting in willen voeren of hoofddoeken in het openbaar vervoer en het provinciehuis willen verbieden. Ze mogen het zelf uitermate denigrerend en neerbuigend ” Kopvodden” noemen. Dat heeft niet eens een religieuze achtergrond, maar in het kader van de vrijheid van meningsuiting mogen ze dit zeggen.
Dus in vroeger tijden, als moeder de vrouw aan de voorjaarsschoonmaak begon met een doekje om het hoofd, dan heette dat doekje een "kopvod"?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ik heb de bron niet gecheckt hoor....
http://www.geencommentaar.nl/2009/09/18 ... rd-kopvod/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geencommentaar.nl/2009/09/18 ... rd-kopvod/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja.ranetje schreef:Echt waar?flamme schreef:Ik ben niet voor het verbieden van hoofddoekjes. Maar het woord kopvod is rondom Venlo een normaal woord. Niet neerbuigend bedoeld dus maar dialect.Ma-Rianne schreef:De PVV mag toch ook roepen dat ze een hoofdoekjesbelasting in willen voeren of hoofddoeken in het openbaar vervoer en het provinciehuis willen verbieden. Ze mogen het zelf uitermate denigrerend en neerbuigend ” Kopvodden” noemen. Dat heeft niet eens een religieuze achtergrond, maar in het kader van de vrijheid van meningsuiting mogen ze dit zeggen.![]()
Dus in vroeger tijden, als moeder de vrouw aan de voorjaarsschoonmaak begon met een doekje om het hoofd, dan heette dat doekje een "kopvod"?
Net zoals in vroeger tijden een prei in Venlo gewoon een prei betekende maar in Maastricht prostituee kon betekenen.Of andersom,dat weet ik niet maar mijn oma (toch in Limburg geboren en getogen) heeft daar eens vreselijke ruzie over gehad met een marktkoopman.Ze bestelde gewoon prei en kreeg een enorme tirade over zich heen :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Yepranetje schreef:Echt waar?flamme schreef:Ik ben niet voor het verbieden van hoofddoekjes. Maar het woord kopvod is rondom Venlo een normaal woord. Niet neerbuigend bedoeld dus maar dialect.Ma-Rianne schreef:De PVV mag toch ook roepen dat ze een hoofdoekjesbelasting in willen voeren of hoofddoeken in het openbaar vervoer en het provinciehuis willen verbieden. Ze mogen het zelf uitermate denigrerend en neerbuigend ” Kopvodden” noemen. Dat heeft niet eens een religieuze achtergrond, maar in het kader van de vrijheid van meningsuiting mogen ze dit zeggen.![]()
Met de scholk veur, de schottelslet in de hand en de kopvod op de kop an de veurjoarsschonmaok
- ranetje
- Zeer actief
flamme schreef:Yepranetje schreef:Echt waar?flamme schreef: Ik ben niet voor het verbieden van hoofddoekjes. Maar het woord kopvod is rondom Venlo een normaal woord. Niet neerbuigend bedoeld dus maar dialect.![]()
Dus in vroeger tijden, als moeder de vrouw aan de voorjaarsschoonmaak begon met een doekje om het hoofd, dan heette dat doekje een "kopvod"?Kan er ook niks aan doen.
Met de scholk veur, de schottelslet in de hand en de kopvod op de kop an de veurjoarsschonmaok(dat laatste woord weet ik niet hoe je dat schijft in het dialect)
Geweldig
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nog even toevoegen ( voor daar een rel over ontstaat al gaat het niet over moslimsflamme schreef:YepKan er ook niks aan doen.
Met de scholk veur, de schottelslet in de hand en de kopvod op de kop an de veurjoarsschonmaok(dat laatste woord weet ik niet hoe je dat schijft in het dialect)
Het is schottels-let dus geen schottel-slet
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Tja, ik snap dat het echt dialect is in Venlo. Maar ik denk dat GW ( en Venlonaren met een klein beetje algemene ontwikkeling ) ook wel weten/snappen dat het in de rest van Nederland een negatieve betekenis heeft.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
GW is ook niet gekMa-Rianne schreef:Tja, ik snap dat het echt dialect is in Venlo. Maar ik denk dat GW ( en Venlonaren met een klein beetje algemene ontwikkeling ) ook wel weten/snappen dat het in de rest van Nederland een negatieve betekenis heeft.

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
En de meeste venlonaren ook niet. (ik ben geen venlonaar en woon er niet eens dus voor mezelf sta ik dan weer niet in
)
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Natuurlijk snapt hij dat, hij zegt het expres op deze manier, hoe meer ik van die man zie en hoor, des te meer stuit het me tegen de borst, bah.Ma-Rianne schreef:Tja, ik snap dat het echt dialect is in Venlo. Maar ik denk dat GW ( en Venlonaren met een klein beetje algemene ontwikkeling ) ook wel weten/snappen dat het in de rest van Nederland een negatieve betekenis heeft.
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Wilders is een heel zielige arme man hoor. Hij lijdt aan Islamofobie, en dat is een hele nare ziekteRenee1966 schreef:Natuurlijk snapt hij dat, hij zegt het expres op deze manier, hoe meer ik van die man zie en hoor, des te meer stuit het me tegen de borst, bah.Ma-Rianne schreef:Tja, ik snap dat het echt dialect is in Venlo. Maar ik denk dat GW ( en Venlonaren met een klein beetje algemene ontwikkeling ) ook wel weten/snappen dat het in de rest van Nederland een negatieve betekenis heeft.
Het is zelfs een beetje besmettelijk, want 40 jaar geleden kwam het nog niet voor in Nederland.
Je kunt er voor behandeld worden, dat is dan weer een lichtpuntje.
Natuurlijk was de term kopvoddentax bedoeld om zich zo hatelijk mogelijk uit te drukken. Hij sprak het dan ook in Algemeen Beschaafd Nederlands uit, en niet in zijn streekdialect met de zangerig zuidelijke tongval.
Joden dragen ook hoofdbedekking, maar Wilders vind een hoed geen kopvod.
Een Jarmulke ook niet en een keppeltje niet en een streimel niet, een tallith niet en een pruik ook al niet.
Al deze zaken zijn hoofdbedekkingen, en geen kopvodden. Want zij worden gedragen door Joden, en zoals iedereen weet zijn Joden volstrekt ongevaarlijke lieden die louter het goede met de wereld voorhebben, en allemaal heel mooi viool spelen...
Want behalve Islamofoob is Wilders ook nog Semietofiel.
Voor dat laatste bestaat nog geen behandeling.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Kelev de oude schreef:Wilders is een heel zielige arme man hoor. Hij lijdt aan Islamofobie, en dat is een hele nare ziekteRenee1966 schreef:Natuurlijk snapt hij dat, hij zegt het expres op deze manier, hoe meer ik van die man zie en hoor, des te meer stuit het me tegen de borst, bah.Ma-Rianne schreef:Tja, ik snap dat het echt dialect is in Venlo. Maar ik denk dat GW ( en Venlonaren met een klein beetje algemene ontwikkeling ) ook wel weten/snappen dat het in de rest van Nederland een negatieve betekenis heeft.
Het is zelfs een beetje besmettelijk, want 40 jaar geleden kwam het nog niet voor in Nederland.
Je kunt er voor behandeld worden, dat is dan weer een lichtpuntje.
Natuurlijk was de term kopvoddentax bedoeld om zich zo hatelijk mogelijk uit te drukken. Hij sprak het dan ook in Algemeen Beschaafd Nederlands uit, en niet in zijn streekdialect met de zangerig zuidelijke tongval.
Joden dragen ook hoofdbedekking, maar Wilders vind een hoed geen kopvod.
Een Jarmulke ook niet en een keppeltje niet en een streimel niet, een tallith niet en een pruik ook al niet.
Al deze zaken zijn hoofdbedekkingen, en geen kopvodden. Want zij worden gedragen door Joden, en zoals iedereen weet zijn Joden volstrekt ongevaarlijke lieden die louter het goede met de wereld voorhebben, en allemaal heel mooi viool spelen...
Want behalve Islamofoob is Wilders ook nog Semietofiel.
Voor dat laatste bestaat nog geen behandeling.

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Ik kon het even niet laten
Door Luuk "Cool"man
Geert Geert! Wat was dat nu weer voor vreemde quote, afgelopen maandag tijdens je proces? Je noemt de islam een “ideologie die uit de woestijn komt en alleen woestijnen kan voortbrengen.” Al veertien eeuwen lang is de islamitische wereld volgens jou een wereld die “alleen maar maatschappijen kan voortbrengen die achterlijk en verpauperd zijn.”
Ik bespeur hier een gebrekkige algemene ontwikkeling, Geert. Wellicht heb je op de mavo het vak geschiedenis te snel laten vallen. Of zeg je zulke dingen opzettelijk? Je kunt - terecht - veel kritiek hebben op islamitische landen anno nu, maar spreek geen onwaarheden over hun historie. Neem nu Bagdad. Die stad telde in de middeleeuwen al 1,5 miljoen inwoners. De bevolking had de beschikking over badhuizen, bibliotheken, scholen en ziekenhuizen. Er was waterleiding en straatverlichting. Ter vergelijking: in diezelfde periode wentelden jouw voorouders zich in hun eigen stront, kreperend aan de pest. Dát waren de donkere middeleeuwen van de door jou zo bewierookte joods-christelijke cultuur. Het moet gezegd: geen rijkere cultuur dan de islamitisch-Arabische cultuur. Wil je voorbeelden? Dan doe ik een greep in dat Arabische vat vol heerlijkheden. We beginnen klein. Wat dacht je van koffie (afkomstig uit Jemen)? Schaken? Het kompas? De pantoffel? Allemaal dankzij de kruistochten tot ons gekomen. Wist je bijvoorbeeld dat ‘alcohol’ van oorsprong een Arabisch woord is? Dat is niet voor niets. Het waren de Arabieren die destilleertechnieken ontwikkelden. Hero Brinkman kan je daar vast meer over vertellen. Trouwens, het waren ook de Arabieren die tussen de tiende en vijftiende eeuw aan de basis stonden van de wiskunde (algebra) zoals wij die nu in het westen kennen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zonder Arabieren zaten we bijvoorbeeld nog vast aan het Romeinse schrift. Van je I II III in plaats van 1 2 3.
Maar nu komt het: de scheikunde (algemie - alweer zo’n Arabisch woord). Ook deze wetenschap is schatplichtig aan de moslimwereld. Islamitische geleerden deden in de vroege middeleeuwen belangwekkende chemische vindingen. Zo ontdekten ze bijvoorbeeld diverse zuren, handig in het dagelijks gebruik. Valt het kwartje al? Nee?
Dan zal ik het maar hardop zeggen. Beste Geert, jij dankt de kleur van je kapsel aan de cultuur die jij zo verafschuwd
Door Luuk "Cool"man
Geert Geert! Wat was dat nu weer voor vreemde quote, afgelopen maandag tijdens je proces? Je noemt de islam een “ideologie die uit de woestijn komt en alleen woestijnen kan voortbrengen.” Al veertien eeuwen lang is de islamitische wereld volgens jou een wereld die “alleen maar maatschappijen kan voortbrengen die achterlijk en verpauperd zijn.”
Ik bespeur hier een gebrekkige algemene ontwikkeling, Geert. Wellicht heb je op de mavo het vak geschiedenis te snel laten vallen. Of zeg je zulke dingen opzettelijk? Je kunt - terecht - veel kritiek hebben op islamitische landen anno nu, maar spreek geen onwaarheden over hun historie. Neem nu Bagdad. Die stad telde in de middeleeuwen al 1,5 miljoen inwoners. De bevolking had de beschikking over badhuizen, bibliotheken, scholen en ziekenhuizen. Er was waterleiding en straatverlichting. Ter vergelijking: in diezelfde periode wentelden jouw voorouders zich in hun eigen stront, kreperend aan de pest. Dát waren de donkere middeleeuwen van de door jou zo bewierookte joods-christelijke cultuur. Het moet gezegd: geen rijkere cultuur dan de islamitisch-Arabische cultuur. Wil je voorbeelden? Dan doe ik een greep in dat Arabische vat vol heerlijkheden. We beginnen klein. Wat dacht je van koffie (afkomstig uit Jemen)? Schaken? Het kompas? De pantoffel? Allemaal dankzij de kruistochten tot ons gekomen. Wist je bijvoorbeeld dat ‘alcohol’ van oorsprong een Arabisch woord is? Dat is niet voor niets. Het waren de Arabieren die destilleertechnieken ontwikkelden. Hero Brinkman kan je daar vast meer over vertellen. Trouwens, het waren ook de Arabieren die tussen de tiende en vijftiende eeuw aan de basis stonden van de wiskunde (algebra) zoals wij die nu in het westen kennen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zonder Arabieren zaten we bijvoorbeeld nog vast aan het Romeinse schrift. Van je I II III in plaats van 1 2 3.
Maar nu komt het: de scheikunde (algemie - alweer zo’n Arabisch woord). Ook deze wetenschap is schatplichtig aan de moslimwereld. Islamitische geleerden deden in de vroege middeleeuwen belangwekkende chemische vindingen. Zo ontdekten ze bijvoorbeeld diverse zuren, handig in het dagelijks gebruik. Valt het kwartje al? Nee?
Dan zal ik het maar hardop zeggen. Beste Geert, jij dankt de kleur van je kapsel aan de cultuur die jij zo verafschuwd
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Geen speld tussen te krijgen!!jenny* schreef:Ik kon het even niet laten![]()
Door Luuk "Cool"man
helemaal geweldig dit

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
jenny* schreef:Ik kon het even niet laten![]()
Door Luuk "Cool"man
Haha,fantastisch

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Mooi verwoord Kelev en geweldig stukje Jenny
Met de dag groeit mijn onbehagen over Wilders en over het feit dat steeds meer Nederlanders op hem stemmen of "het wel goed vinden wat hij zegt".
Volgens mij gaan die stemmers/volgers ook alleen maar voor die anti-islamagenda en is de rest van zijn programma van ondergeschikt belang voor hen.
Een tijdje geleden las ik ergens dat een dergelijk type, +/- 10 jaar nodig heeft om een land klaar te stomen voor zijn ideeën, daarna zal de grote meerderheid hem klakkeloos volgen, wat staat ons over een jaar of 5 te wachten?
Met de dag groeit mijn onbehagen over Wilders en over het feit dat steeds meer Nederlanders op hem stemmen of "het wel goed vinden wat hij zegt".
Volgens mij gaan die stemmers/volgers ook alleen maar voor die anti-islamagenda en is de rest van zijn programma van ondergeschikt belang voor hen.
Een tijdje geleden las ik ergens dat een dergelijk type, +/- 10 jaar nodig heeft om een land klaar te stomen voor zijn ideeën, daarna zal de grote meerderheid hem klakkeloos volgen, wat staat ons over een jaar of 5 te wachten?