Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Martin Gaus is een sukkel
Moderator: moderatorteam
- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Martin Gaus is een sukkel
Goddank hebben mijn dochters k3 af gezworen want in hun tv programma kwam meneer Gaus iedere dag in de studio langs met een ander diersoort en daar heeft ie echt geen kaas van gegeten 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ah, ik vind z'n boekjes wel leuk (maar ik geloof niet dat hij alles zelf heeft geschreven) maar hemzelf vind ik een paphoofd en een sukkel idd. Soms vind je dat gewoon van mensen en dat is niet door één gebeurtenis maar soms al gebaseerd op eerste indrukken. Ik wed dat degenen die het hier voor hem opnemen ook oordelen over mensen die ze alleen via internet lezen 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb Martin Gaus (en familie) wel in het echt ontmoet en vind het allemaal erg aardige en betrokken mensen hoor.
Was er als stagiaire en werd totaal niet afgedaan als 'maar een stagiaire' ofzo. Echt leuke mensen.
Nou goed, verder heb ik het weinig gevolgd van dit topic maar dacht zal even wat positiefs over de man zeggen.
Was er als stagiaire en werd totaal niet afgedaan als 'maar een stagiaire' ofzo. Echt leuke mensen.
Nou goed, verder heb ik het weinig gevolgd van dit topic maar dacht zal even wat positiefs over de man zeggen.
-
miekmiek
oh ik wil wel wat positiefs zeggen. ik vind hem reteslim dat hij het van vuilnisman (dacht ik zo) tot hondengoeroe geschopt heeft. hersens heeft ie wel.
-
Mojuan
- Zeer actief
jeanet01 schreef:Goddank hebben mijn dochters k3 af gezworen want in hun tv programma kwam meneer Gaus iedere dag in de studio langs met een ander diersoort en daar heeft ie echt geen kaas van gegeten
Dat heb ik volgens mij gezien!
En ik ergerde me suf aan al zijn beweringen over konijnen en knaagdieren etc.
Hij vertelde echt dingen.... zoals dat een konijntje liever alleen leeft dan met z'n tweeën..
Dat is gewoon een regelrechte leugen.

-
Ήυs
Soms vind je mensen inderdaad gewoon een sukkel, gebaseerd op meerdere gebeurtenissen of eh, uitspraken. Onder andere door uitspraken op internetHilde schreef:Ah, ik vind z'n boekjes wel leuk (maar ik geloof niet dat hij alles zelf heeft geschreven) maar hemzelf vind ik een paphoofd en een sukkel idd. Soms vind je dat gewoon van mensen en dat is niet door één gebeurtenis maar soms al gebaseerd op eerste indrukken. Ik wed dat degenen die het hier voor hem opnemen ook oordelen over mensen die ze alleen via internet lezen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
djow schreef:Soms vind je mensen inderdaad gewoon een sukkel, gebaseerd op meerdere gebeurtenissen of eh, uitspraken. Onder andere door uitspraken op internetHilde schreef:Ah, ik vind z'n boekjes wel leuk (maar ik geloof niet dat hij alles zelf heeft geschreven) maar hemzelf vind ik een paphoofd en een sukkel idd. Soms vind je dat gewoon van mensen en dat is niet door één gebeurtenis maar soms al gebaseerd op eerste indrukken. Ik wed dat degenen die het hier voor hem opnemen ook oordelen over mensen die ze alleen via internet lezen
inderdaad. dus kan dat ook gebeuren bij meneer gaus. maar dat mag dan weer niet?

-
Ήυs
Zeg ik dat ergens?massam schreef:djow schreef:Soms vind je mensen inderdaad gewoon een sukkel, gebaseerd op meerdere gebeurtenissen of eh, uitspraken. Onder andere door uitspraken op internetHilde schreef:Ah, ik vind z'n boekjes wel leuk (maar ik geloof niet dat hij alles zelf heeft geschreven) maar hemzelf vind ik een paphoofd en een sukkel idd. Soms vind je dat gewoon van mensen en dat is niet door één gebeurtenis maar soms al gebaseerd op eerste indrukken. Ik wed dat degenen die het hier voor hem opnemen ook oordelen over mensen die ze alleen via internet lezen
inderdaad. dus kan dat ook gebeuren bij meneer gaus. maar dat mag dan weer niet?
Wat TS beweerd is helemaal niet waar. Hij heeft dat helemaal niet gezegd. Verhalen worden nogal snel aangedikt om iemand in de zeik te nemen.
Ik heb Gaus ook ontmoet, op tv vind ik hem niet zo fantastisch maar in het echt is het een hele lieve man. En zijn lezing was erg leerzaam.
- M@scha
- Zeer actief
dat mag jij vinden, maar net als jij dat mag vinden mogen anderen hem een sukkel vinden.
ik vind de ervaring die ik met hem heb ronduit teleurstellend. hij heeft veel algemene kennis maar ik vind hem geen echte hondenman.. sorry. en dat mag ik vinden. als iemand zich dan toch zo voordoet vind ik dat een sukkel.
het valt mij gewoon op dat je als een soort groupie hier loopt te roepen dat we niet mogen vinden dat hij een sukkel is en tegen hilde zeg je in zoveel woorden hetzelfde
ik vind de ervaring die ik met hem heb ronduit teleurstellend. hij heeft veel algemene kennis maar ik vind hem geen echte hondenman.. sorry. en dat mag ik vinden. als iemand zich dan toch zo voordoet vind ik dat een sukkel.
het valt mij gewoon op dat je als een soort groupie hier loopt te roepen dat we niet mogen vinden dat hij een sukkel is en tegen hilde zeg je in zoveel woorden hetzelfde

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik ken de hele man niet, maar mensen in mijn omgeving wel. En die vinden het, euh, ook niet zo'n hele aardige man zegmaarmassam schreef:ik vind de ervaring die ik met hem heb ronduit teleurstellend. hij heeft veel algemene kennis maar ik vind hem geen echte hondenman.. sorry. en dat mag ik vinden. als iemand zich dan toch zo voordoet vind ik dat een sukkel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- M@scha
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik ken de hele man niet, maar mensen in mijn omgeving wel. En die vinden het, euh, ook niet zo'n hele aardige man zegmaarmassam schreef:ik vind de ervaring die ik met hem heb ronduit teleurstellend. hij heeft veel algemene kennis maar ik vind hem geen echte hondenman.. sorry. en dat mag ik vinden. als iemand zich dan toch zo voordoet vind ik dat een sukkel.
er zit nogal een uhmmm ego op

-
chrico
- Zeer actief
Zolang het de theorie is kan een leek nog wat van hem opsteken maar in de praktijk moet hij toch echt nog het 1 en ander leren 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Ήυs
Ehm nee hoor. Ik vind het geen sukkel en andere wel. Waarom zou ik daar niet op mogen reageren. Ik snap best dat andere mensen hem wel een sukkel vinden, kan inderdaad. Maar waarom zou ik dan nu mijn mening niet mogen geven?massam schreef:dat mag jij vinden, maar net als jij dat mag vinden mogen anderen hem een sukkel vinden.
Het stoort mij wel dat TS er iets heel anders van maakt dan dat het werkelijk is. Maar dat mag toch? Hoop ik. In het andere topic heb ik niet gereageerd over Gaus en nu wel
stiekem ben ik verliefd op Gaus
Laatst gewijzigd door Ήυs op 28 jan 2011 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
De typering komt meestal neer op een dominant haantje dat geen tegenspraak duldtmassam schreef:er zit nogal een uhmmm ego opJaap* schreef:Ik ken de hele man niet, maar mensen in mijn omgeving wel. En die vinden het, euh, ook niet zo'n hele aardige man zegmaarmassam schreef:ik vind de ervaring die ik met hem heb ronduit teleurstellend. hij heeft veel algemene kennis maar ik vind hem geen echte hondenman.. sorry. en dat mag ik vinden. als iemand zich dan toch zo voordoet vind ik dat een sukkel.
- M@scha
- Zeer actief
Jaap* schreef:De typering komt meestal neer op een dominant haantje dat geen tegenspraak duldt
hahaha dat is inderdaad mijn mening. hij is super beleefd en vriendelijk maar zoooo nep. als je dan een vraag stelt waaruit blijkt dat je er ook een beetje verstand van hebt dan is die poppenkast van vriendelijk doen ineens weg

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Hoe arrogant kun je zijn?chrico schreef:Zolang het de theorie is kan een leek nog wat van hem opsteken maar in de praktijk moet hij toch echt nog het 1 en ander leren
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij heeft Martin Gaus helemaal geen interesse in de hond van Obama. Ik had ook al de hele tijd begrepen dat hij een labradoodle zou nemen. Later begreep ik dat het een waterhond werd. Als ik dat niet gehoord had dan had ik ook nog steeds gedacht dat hij een labradoodle had. Wat geeft dat? Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken.
En volgens mij denken veel mensen ook dat dat hele instituut van Martin Gaus door hem gerund wordt. Dat is natuurlijk zo, alleen zit hij op kantoor en werken zijn gedragsdeskundigen, onderzoekers en trainers VOOR hem. Of denken jullie werkelijk dat hij elke hond bij binnenkomst begroet en ermee aan de slag gaat? Weet je hoe oud die man is?
Ik denk dat Martin Gaus een beetje murw is aangezien alles wat hij doet toch alleen maar kritiek geeft. Dus hij neemt zelf inmiddels de intervieuws niet eens meer serieus. De laatste keer eindigde het wederom met doodsbedreigingen en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel begrijp dat hij nu hij zijn zaakjes voor elkaar heeft geen zin meer heeft om met vooringenomen mensen een serieus gesprek te voeren. De helft van de hondeneigenaren weet alles beter, lees je hier ook weer, en de andere helft luistert niet eens want die vinden dat hij slechte dingen zegt omdat zij wel graag hard corrigeren. Denk je dat iemand na 30 jaar dat soort discussies nu nog zin heeft om met iemand te praten die ook weer een van deze twee uitgangspunten heeft?
Ik zou als ik MG was lekker genieten van het succes en me concentreren op een goed gedragsinstituut, opleiden van goede gedragsdeskundigen en het maken van een goed blad. Ik heb zelf heel erg veel geleerd van hondenmanieren. Mijn vorige hond heeft daar echt een beter leven door gekregen omdat ik ineens begreep hoe het moest met dat positief trainen en het proberen niet te corrigeren van verkeerd gedrag. Ik heb geleerd wat redirectie was en hoe dat te voorkomen en ik heb geleerd om mijn hond af te leiden ipv constant te corrigeren voor uitvallen. Dus ik heb persoonlijk enorm veel aan MG gehad. Vandaar dat ik niet ga zeiken over het niet weten welk ras Obama heeft. Waarom moet hij zich daar nu ook al mee bezig houden? Is die man kynoloog?
En volgens mij denken veel mensen ook dat dat hele instituut van Martin Gaus door hem gerund wordt. Dat is natuurlijk zo, alleen zit hij op kantoor en werken zijn gedragsdeskundigen, onderzoekers en trainers VOOR hem. Of denken jullie werkelijk dat hij elke hond bij binnenkomst begroet en ermee aan de slag gaat? Weet je hoe oud die man is?
Ik denk dat Martin Gaus een beetje murw is aangezien alles wat hij doet toch alleen maar kritiek geeft. Dus hij neemt zelf inmiddels de intervieuws niet eens meer serieus. De laatste keer eindigde het wederom met doodsbedreigingen en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel begrijp dat hij nu hij zijn zaakjes voor elkaar heeft geen zin meer heeft om met vooringenomen mensen een serieus gesprek te voeren. De helft van de hondeneigenaren weet alles beter, lees je hier ook weer, en de andere helft luistert niet eens want die vinden dat hij slechte dingen zegt omdat zij wel graag hard corrigeren. Denk je dat iemand na 30 jaar dat soort discussies nu nog zin heeft om met iemand te praten die ook weer een van deze twee uitgangspunten heeft?
Ik zou als ik MG was lekker genieten van het succes en me concentreren op een goed gedragsinstituut, opleiden van goede gedragsdeskundigen en het maken van een goed blad. Ik heb zelf heel erg veel geleerd van hondenmanieren. Mijn vorige hond heeft daar echt een beter leven door gekregen omdat ik ineens begreep hoe het moest met dat positief trainen en het proberen niet te corrigeren van verkeerd gedrag. Ik heb geleerd wat redirectie was en hoe dat te voorkomen en ik heb geleerd om mijn hond af te leiden ipv constant te corrigeren voor uitvallen. Dus ik heb persoonlijk enorm veel aan MG gehad. Vandaar dat ik niet ga zeiken over het niet weten welk ras Obama heeft. Waarom moet hij zich daar nu ook al mee bezig houden? Is die man kynoloog?
-
chrico
- Zeer actief
Ik ben daar heel arrogant in om dit te zeggen maar dat is mijn mening die gebaseerd is op verschrikkelijke domme ontmoetingen en gesprekken. Hij moet het toch echt in de praktijk hebben van de mensen om hem heen en het inspelen op de tijd wat er op dat moment de voorkeur heeft qua trainen.bennie schreef:Hoe arrogant kun je zijn?chrico schreef:Zolang het de theorie is kan een leek nog wat van hem opsteken maar in de praktijk moet hij toch echt nog het 1 en ander leren
In de loop der jaren ben ik hem een aantal keren tegen gekomen en er was niet 1 keer dat ik dacht van wauw wat een kennis en inzicht heeft die man qua honden, wel op zakelijk gebied want je kan zeggen wat je wil, dat doet hij goed en ik geef hem er geen ongelijk in.
Niets is natuurlijk wat hij doet, geforceerd gedrag om de theorie te staven. Een hondenmens is hij gewoonweg niet en van daaruit kan hij moeilijk zijn eigen theorie in de praktijk brengen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Hoi Whera, dat is en blijft toch een gekleurde mening?
Veel mensen hier vinden CM een echt hondenmens. Daar heb ik dan weer mijn vraagtekens bij omdat ik die man minstens net zo commercieel en in elk geval veel harder en gemener met honden vindt. Nu was Gaus dat ook maar dat is verleden tijd. Zou CM hier in huis komen en aan het werk gaan met bv Cleo dan zou ik daar absoluut geen toestemming voor geven zodra hij met wurglijnen komt. Dus mijn persoonlijke mening is weer dat ik CM geen echt hondenmens vindt omdat die in mijn ogen vaak geen enkel respect voor de integriteit van honden heeft. Hij is echt van het moet, goedschiks maar anders kwaadschiks. Ik heb hem zelden tot nooit empathie of compassie zien tonen en ik vraag me af of honden gebaat zijn bij een dergelijke aanpak. MG ken ik niet verder maar ik heb die man nooit een uitblinker in sociaal handig gedrag gevonden. Hij doet wat hij doet en meer moet je niet van die man willen. Hij heeft een leuk bedrijf en een keten hondenscholen die heel wat honden wel kunnen helpen. Dan is het toch goed? Wie of wat die man is doet er niet toe. Zelfs je hond zal hem niet te zien krijgen als je je hond daar laat trainen of heropvoeden. Je staat achter hun methode of niet. Ik zou mijn honden liever naar MG doen dan naar CM. Kan ik heel eerlijk in zijn. 
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Wanneer hij de juiste mensen om zich heen heeft verzameld heeft hij het mi praktisch meer dan goed begrepen.chrico schreef:Ik ben daar heel arrogant in om dit te zeggen maar dat is mijn mening die gebaseerd is op verschrikkelijke domme ontmoetingen en gesprekken. Hij moet het toch echt in de praktijk hebben van de mensen om hem heen en het inspelen op de tijd wat er op dat moment de voorkeur heeft qua trainen.bennie schreef:Hoe arrogant kun je zijn?chrico schreef:Zolang het de theorie is kan een leek nog wat van hem opsteken maar in de praktijk moet hij toch echt nog het 1 en ander leren
In de loop der jaren ben ik hem een aantal keren tegen gekomen en er was niet 1 keer dat ik dacht van wauw wat een kennis en inzicht heeft die man qua honden, wel op zakelijk gebied want je kan zeggen wat je wil, dat doet hij goed en ik geef hem er geen ongelijk in.
Niets is natuurlijk wat hij doet, geforceerd gedrag om de theorie te staven. Een hondenmens is hij gewoonweg niet en van daaruit kan hij moeilijk zijn eigen theorie in de praktijk brengen.
Zijn werkwijze schikt jou wellicht niet, het is een manier van omgang met honden waar heel veel geduld voor nodig is, en nee dat ligt niet iedereen even lekker en is in sommige situaties niet haalbaar.
-
Ήυs
Ik ben het helemaal met Marc eens. Ik vind ook dat als je zoveel hondenscholen hebt waar veel mensen trainen omdat ze achter de theorie staan dat je dan echt wel een honden mens bent als zoveel mensen jouw theorie goed vinden en jouw boeken lezen.
Ik vind het juist alleen maar goed hoe Martin Gaus werkt. Hij blijft door leren, ja hij deed het vroeger hard handig en is daar van terug gekomen, hij ontwikkeld zich. Kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat hij geen showbizz man is als Cesar met zijn gebleekte tandjes, dat kan. Daar heeft hij misschien minder feeling voor. Maar zoals al gezegd is, ik zou als ik MG was ook dood moe worden van mensen. Eerst werd hij er op aangekeken dat hij zijn mening niet gaf over CM en zijn mening voor zich hield, nou dat vonden mensen belachelijk. En toen gaf hij zijn mening en werd hij bedreigd. Zelfs onze Hyves pagina van de Martin Gaus Goes school was vol gekalkt met scheldwoorden. Waar zijn we dan mee bezig met zijn alle?
En nu wordt er een topic geopend omdat hij zou hebben gezegd dat Obama een labradoodle heeft, en daarom is hij een sukkel terwijl hij dat niet eens gezegd heeft?
Mensen verdraaien verhalen of dikken verhalen ook maar al te graag om zodat ze lekker kunnen zeiken. Wat wil TS nou met dit topic bereiken? Er is door TS niet eens meer gereageerd.
Ik vind het juist alleen maar goed hoe Martin Gaus werkt. Hij blijft door leren, ja hij deed het vroeger hard handig en is daar van terug gekomen, hij ontwikkeld zich. Kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat hij geen showbizz man is als Cesar met zijn gebleekte tandjes, dat kan. Daar heeft hij misschien minder feeling voor. Maar zoals al gezegd is, ik zou als ik MG was ook dood moe worden van mensen. Eerst werd hij er op aangekeken dat hij zijn mening niet gaf over CM en zijn mening voor zich hield, nou dat vonden mensen belachelijk. En toen gaf hij zijn mening en werd hij bedreigd. Zelfs onze Hyves pagina van de Martin Gaus Goes school was vol gekalkt met scheldwoorden. Waar zijn we dan mee bezig met zijn alle?
En nu wordt er een topic geopend omdat hij zou hebben gezegd dat Obama een labradoodle heeft, en daarom is hij een sukkel terwijl hij dat niet eens gezegd heeft?
Mensen verdraaien verhalen of dikken verhalen ook maar al te graag om zodat ze lekker kunnen zeiken. Wat wil TS nou met dit topic bereiken? Er is door TS niet eens meer gereageerd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat vind jij ja, maar ik vind dat dus helemaal niet, ook ontmoet, ik vind het een eikel....djow schreef:
Ik heb Gaus ook ontmoet, op tv vind ik hem niet zo fantastisch maar in het echt is het een hele lieve man. En zijn lezing was erg leerzaam.
heb zelf op een van zijn scholen getraind, wat een drama... dus nee ik ben en zal nooit een fan van hem worden... zijn manier van trainen staat me daarnaast ook niet aan. En dan dat achterbakse, dat was hij vroeger al met achter de heg ff een hond over de kop trekken en dat is ie nu nog steeds zie zijn reactie in zn blog na de p&w uitzending over CM. Hij draaide 180 graden.. bah... blijf dan achter hetgene staan wat je zegt, maar ga niet draaikonten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chrico
- Zeer actief
Het ging mij niet om zijn methode maar om hem zelf. Dat is mijn persoonlijke mening. Dat ieder het in zijn omgeving wel de theorie in de praktijk brengen kan en hij daarmee een goed lopend bedrijf heeft is alleen maar slim en ik geef hem daar niet ongelijk in. Hem zelf zou ik mijn hond niet in handen geven en dat heb ik hem ook gezegd toen hij er om vroeg. Dat is bij voorbaat vragen om problemen in mijn ogen. Daarin tegen zou ik op 1 van zijn scholen mijn hond, waar ik de eigenaar van ken, wel bij wijze van uit handen geven omdat die persoon ook weet wat hij doet en dat ook uitstraald.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
MARC_S schreef:Hoi Whera, dat is en blijft toch een gekleurde mening?Veel mensen hier vinden CM een echt hondenmens. Daar heb ik dan weer mijn vraagtekens bij omdat ik die man minstens net zo commercieel en in elk geval veel harder en gemener met honden vindt. Nu was Gaus dat ook maar dat is verleden tijd. Zou CM hier in huis komen en aan het werk gaan met bv Cleo dan zou ik daar absoluut geen toestemming voor geven zodra hij met wurglijnen komt. Dus mijn persoonlijke mening is weer dat ik CM geen echt hondenmens vindt omdat die in mijn ogen vaak geen enkel respect voor de integriteit van honden heeft. Hij is echt van het moet, goedschiks maar anders kwaadschiks. Ik heb hem zelden tot nooit empathie of compassie zien tonen en ik vraag me af of honden gebaat zijn bij een dergelijke aanpak. MG ken ik niet verder maar ik heb die man nooit een uitblinker in sociaal handig gedrag gevonden. Hij doet wat hij doet en meer moet je niet van die man willen. Hij heeft een leuk bedrijf en een keten hondenscholen die heel wat honden wel kunnen helpen. Dan is het toch goed? Wie of wat die man is doet er niet toe. Zelfs je hond zal hem niet te zien krijgen als je je hond daar laat trainen of heropvoeden. Je staat achter hun methode of niet. Ik zou mijn honden liever naar MG doen dan naar CM. Kan ik heel eerlijk in zijn.
ik sta daar dan weer lijnrecht tegenover

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Klopt. Daarom vind ik dus dat Cesar Millan niet helemaal fris bezig is en dat vindt jij van Martin Gaus. Dat is ieders goed recht. Want elk mens is anders. Wat ik kan kan een ander niet en wat een ander kan kan ik niet. Dus ik kan bv niet goed hard zijn tegen mijn honden omdat ik daar helemaal geen zin in heb. Alleen als ik me kapot erger of als ze echt te ver gaan. Maar dat gaan ze nu bijna nooit meer omdat ik wel dominant ben zonder dat ik dat hoef te laten zien. Dus de honden zijn heel braaf en meegaand en ik hoef ze daarvoor nooit aan te pakken. Wuilus was ook een probleem. Die pakte ik te hard aan en dus leek ze wel heel langzaam maar zeker moeilijker te worden. Ik heb toen jaar in jaar uit hondenmanieren gelezen en daardoor heb ik echt heel veel met haar kunnen bereiken. Omdat dat mij dus meer ligt. Ik ga dus zeker niet zeggen dat het een altijd beter is dan het ander, maar ik vind het dus ook niet nodig om dat andersom te doen. Ik geef zowel Cleo als Eva dus inderdaad niet (meer) mee aan CM. Puur omdat ik bang ben dat hij het vrije en ongecompliceerde eraf haalt. Ik wil zelf dat ik ooit zover kom als mijn overburen. Die hadden letterlijk dezelfde roedel als CM en dat was een zeer sociaal roedel dat niemand tot last was als er iemand bij was. Eigenlijk kon CM daar nog wel iets van leren ook. Hun honden hadden bv geen riemen en prikkers. Alleen maar loslopende honden dus. En toch met 12 honden hier wandelen zonder dat ze een vlieg kwaad deden. Hun honden waren ook nog eens NIET gecastreerd. Daar had ik nu echt respect voor. Veel meer dan voor CM. Ik genoot van hun roedel als ze elke dag weer langs kwamen. Van een Cane corso tot pitbulls en mechelaars, alles los, alles met ballen en niks had een band om of iets. Bijzonder om te zien
Er zat ook geen hond bij die je als makkelijk had kunnen bestempelen in principe. Geen enkel klein hondje, geen enkel makkelijk ras. Echt alles kruisingen met rottweilers, bullterriers en meer.
Voordat ik hierop gepakt wordt, er waren wel problemen als de honden alleen aan de wandel gingen. Er zijn dus wel degelijk mensen en honden aangevallen door die honden als ze ontsnapten uit hun rennen of het huis. Als de pitbulls alleen rondrenden was ik dus ook als de dood als ik met mijn toen 3 honden liep. Was er iemand bij dan kon ik Cleo en Eva zo die roedel in laten rennen en dan hield ik Dapper vast maar die werd dan ook genegeerd door die honden. Echt waanzinnig om dat te hebben mogen meemaken
De jongen die er meestal mee liep was heel erg makkelijk met ze en greep alleen dan in als ze te ver gingen. Die honden hadden heilig respect voor hem en renden als dolle beesten al spelend en grauwend soms met 5 aan een boomstam rond. Super om te zien!
Als hij ze riep liepen ze allemaal als een nest kuikens achter zijn mountainbike. Liet hij ze gaan dan waaierde ze uit en gingen ze spelen.
Zelfs midden in de stad kom ik nog steeds wel eens een paar van die honden tegen. Los. Altijd los en altijd totaal onder controle maar toch helemaal vrij.
Voordat ik hierop gepakt wordt, er waren wel problemen als de honden alleen aan de wandel gingen. Er zijn dus wel degelijk mensen en honden aangevallen door die honden als ze ontsnapten uit hun rennen of het huis. Als de pitbulls alleen rondrenden was ik dus ook als de dood als ik met mijn toen 3 honden liep. Was er iemand bij dan kon ik Cleo en Eva zo die roedel in laten rennen en dan hield ik Dapper vast maar die werd dan ook genegeerd door die honden. Echt waanzinnig om dat te hebben mogen meemaken
-
Ήυs
malinois schreef:Dat vind jij ja, maar ik vind dat dus helemaal niet, ook ontmoet, ik vind het een eikel....djow schreef:
heb zelf op een van zijn scholen getraind, wat een drama... dus nee ik ben en zal nooit een fan van hem worden... zijn manier van trainen staat me daarnaast ook niet aan. En dan dat achterbakse, dat was hij vroeger al met achter de heg ff een hond over de kop trekken en dat is ie nu nog steeds zie zijn reactie in zn blog na de p&w uitzending over CM. Hij draaide 180 graden.. bah... blijf dan achter hetgene staan wat je zegt, maar ga niet draaikonten...
Lijkt me meer dan logisch, iemand die zo'n fan is van CM en zijn methode kan niet volledig achter de methode van Gaus staan.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik vind het onverstandig om volledig achter welke methode dan ook maar te gaan staan.djow schreef:Lijkt me meer dan logisch, iemand die zo'n fan is van CM en zijn methode kan niet volledig achter de methode van Gaus staan.
- M@scha
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik vind het onverstandig om volledig achter welke methode dan ook maar te gaan staan.djow schreef:Lijkt me meer dan logisch, iemand die zo'n fan is van CM en zijn methode kan niet volledig achter de methode van Gaus staan.
zóóóó mee eens dat ik er buikpijn van krijg!

-
Ήυs
Oh ik ook hoor. Ik vind dingen van zowel CM goed als van MG.massam schreef:Jaap* schreef:Ik vind het onverstandig om volledig achter welke methode dan ook maar te gaan staan.djow schreef:Lijkt me meer dan logisch, iemand die zo'n fan is van CM en zijn methode kan niet volledig achter de methode van Gaus staan.
zóóóó mee eens dat ik er buikpijn van krijg!
- M@scha
- Zeer actief
ik heb gewoon een rugzak die ik blijf vullen. alles wat bij mijn basis ideeen past gaat in die rugzak. boeit mij echt niks van wie dat afkomt.
ik schakel zelfs forumleden in die veel ervaring met een ras hebben om meer te weten te komen dan de standaard dingetjes
ik schakel zelfs forumleden in die veel ervaring met een ras hebben om meer te weten te komen dan de standaard dingetjes