Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mij nu weer is overkomen...
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Wat mij nu weer is overkomen...
Grappig ben je, gelukkig wonen we een eind uit elkaar....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Ήυs
S@ndr@ schreef:Niet zo stoer doen hoorfes/lou schreef: Laat je hond een keer om mijn hond rijden en je weet het....
Ik beloof alleen niet dat je hond het grappig vindt......
Mijn hond rijdt niet op andere honden
-
S@ndr@
- Zeer actief
doe eens ff rustig
overdrijven is ook een vak hoor 
-
Ήυs
Met welk been ben jij uit bed gestapt?fes/lou schreef:Grappig ben je, gelukkig wonen we een eind uit elkaar....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het was in ieder geval niet de goededjow schreef:Met welk been ben jij uit bed gestapt?fes/lou schreef:Grappig ben je, gelukkig wonen we een eind uit elkaar....
-
Ήυs
Ik ga woensdag weer naar Yoga, misschien wil fes/lou mee?S@ndr@ schreef:Het was in ieder geval niet de goededjow schreef:Met welk been ben jij uit bed gestapt?fes/lou schreef:Grappig ben je, gelukkig wonen we een eind uit elkaar....
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat had TS nu verwacht? Dat er hier gezegd wordt dat het allemaal niet normaal is wat de eigenaren van de labrador deden??
Ik zal niet snel een vreemde hond schoppen, maar ik wil ook niet dat andere honden mijn honden lastig vallen, net zoals mijn honden dat ook niet mogen bij vreemde honden.
De eerste keer was al duidelijk dat de eigenaren er niet van gediend waren, je had moeten voorkomen dat je hond überhaupt nog een keer naar de labrador gegaan was. Dus ja...ik snap de reactie van de eigenaren wel (al had ik het anders gedaan).
Overigens...er staat nergens dat de hond loops was. Er zijn zat mensen die niet eens weten dat een hond loops moet zijn om vruchtbaar te zijn hoor, dus wellicht was dit één van zulke mensen en dacht ze echt dat ze een risico liep. Of noemt ze rijden an sich gewoon dekken, die mensen zijn er namelijk ook. En al was de hond loops, dan is het niet slim dat mensen in een losloopgebied gaan lopen, maar het geeft andere mensen ook geen vrijbrief om hun hond maar te laten gaan. Ook in een losloopgebied hoor je je hond namelijk onder controle te hebben.
Dus je laat je hond niet op een andere hond af gaan als je al hebt gemerkt dat de eigenaren daar niet van gediend zijn. Punt.
Ik zal niet snel een vreemde hond schoppen, maar ik wil ook niet dat andere honden mijn honden lastig vallen, net zoals mijn honden dat ook niet mogen bij vreemde honden.
De eerste keer was al duidelijk dat de eigenaren er niet van gediend waren, je had moeten voorkomen dat je hond überhaupt nog een keer naar de labrador gegaan was. Dus ja...ik snap de reactie van de eigenaren wel (al had ik het anders gedaan).
Overigens...er staat nergens dat de hond loops was. Er zijn zat mensen die niet eens weten dat een hond loops moet zijn om vruchtbaar te zijn hoor, dus wellicht was dit één van zulke mensen en dacht ze echt dat ze een risico liep. Of noemt ze rijden an sich gewoon dekken, die mensen zijn er namelijk ook. En al was de hond loops, dan is het niet slim dat mensen in een losloopgebied gaan lopen, maar het geeft andere mensen ook geen vrijbrief om hun hond maar te laten gaan. Ook in een losloopgebied hoor je je hond namelijk onder controle te hebben.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
valt wel mee toch?S@ndr@ schreef:Het was in ieder geval niet de goededjow schreef:Met welk been ben jij uit bed gestapt?fes/lou schreef:Grappig ben je, gelukkig wonen we een eind uit elkaar....

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Maar schoppen en slaan om een rijdende hond waar geen baas bij is ?
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem richting baas (ksssssst
) en klaar. Mijn god...stelletje rambo's. 
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem richting baas (ksssssst
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
wat een overtrokken reacties
Het is inderdaad niet handig om je hond voor een tweede keer op een andere hond te laten rijden (even buiten beschouwing gelaten of het een reu/teef of loopse teef was). Een eerste keer kan gebeuren, zo raar vind ik dat niet. Als je hond niet komt dan meteen ophalen, aanlijnen en weglopen. Maar als ik onderweg ben, misschien zelfs wel in versnelde pas, om mijn hond op te halen dan blijf je maar lekker met je handen en voeten van mijn hond af. De hond er op een normalemanier afhalen is uiteraard geen enkel probleem maar waarom er meteen zo hysterisch bij schreeuwen en dan zelfs nog slaan en schoppen is mij echt een raadsel :N: Daar bereik je toch helemaal niets mee? Integendeel. Als er dan toch fysiek geweld gebruikt gaat worden, dan ben ik de eerste om daarop te reageren en dat is dan niet naar de honden toe... 
Laatst gewijzigd door Tamara. op 28 nov 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara.
- Zeer actief
InderdaadMJ schreef:Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem weg en klaar. Mijn god...stelletje rambo's.
Laatst gewijzigd door Tamara. op 28 nov 2010 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga je hond opvoeden ipv mij te jennen, lijkt me geen overbodige luxe....djow schreef: Ik ga woensdag weer naar Yoga, misschien wil fes/lou mee?
- Tamara.
- Zeer actief
Ik geloof dat jij het dan ook niet meer zo grappig gaat vinden als het mij zou treffenfes/lou schreef:Geloof me, als het om mn beesten gaat ben ik ontzettend stoer...proberen?S@ndr@ schreef:Niet zo stoer doen hoorfes/lou schreef: Laat je hond een keer om mijn hond rijden en je weet het....
Ik beloof alleen niet dat je hond het grappig vindt......
-
Ήυs
Dat zou ik ook nooit doen, die man die mijn uitschold schopte Fodor ook, recht op zijn neus, net toen ik fodor weer vast hadMJ schreef:Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem weg en klaar. Mijn god...stelletje rambo's.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik denk dat dit ook is gebeurt. Zo doe ik het n.l. ook maar wel met een stampende schoppende voet. Die overigens geen hond raak. Daar voor ben ik teveel dieren vriend. Maar de beweging en bijbehorende lichaams taal is wel aanwezigMJ schreef:Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem richting baas (ksssssst) en klaar. Mijn god...stelletje rambo's.
-
Ήυs
Mijn god :N: Kan er niks aan doen maar moet wel om je lachen hoor.fes/lou schreef:Ga je hond opvoeden ipv mij te jennen, lijkt me geen overbodige luxe....djow schreef: Ik ga woensdag weer naar Yoga, misschien wil fes/lou mee?
Misschien even wat eten?
Ik zal je maar met rust laten.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 28 nov 2010 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind helemaal niks grappig, maar ik kom op voor mn honden.
En ja, ik zou best ruzie krijgen.
Heb ik er wel voor over.
Op mijn honden wordt niet gereden en ze worden niet opgejaagd.
Heel simpel....dat is nl mijn verantwoordelijkheid naar hen toe, om ze daartegen te beschermen als baas...toch?
En ja, ik zou best ruzie krijgen.
Heb ik er wel voor over.
Op mijn honden wordt niet gereden en ze worden niet opgejaagd.
Heel simpel....dat is nl mijn verantwoordelijkheid naar hen toe, om ze daartegen te beschermen als baas...toch?
-
_Jules_
- Zeer actief
Honden schoppen ga ik ook niet doen. Hier loopt er ook een hond altijd los en nu is Jules loops, die hond loopt dus steeds Jules achterna, zij zit aan de lijn, en wil erop. Die baas doet niets.
Heb er al een keer wat van gezegd. ik loop nu gewoon door, die hond loopt wel mee. Kan die baas er zelf achteraan gaan rennen 

-
Ήυs
Ohja, das ook wel een goede_Inge_ schreef:Honden schoppen ga ik ook niet doen. Hier loopt er ook een hond altijd los en nu is Jules loops, die hond loopt dus steeds Jules achterna, zij zit aan de lijn, en wil erop. Die baas doet niets.Heb er al een keer wat van gezegd. ik loop nu gewoon door, die hond loopt wel mee. Kan die baas er zelf achteraan gaan rennen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Tot ze hoog loops is en hij er even heel snel wel op duikt. En dan? Als ze straks dek rijp is blijft ze n.l. staan. Is voor de baas voor de andere hond alleen maar makkelijk overigens. Hoeft hij er niet achteraan, maar alleen maar te wachten tot hij klaar is._Inge_ schreef:Honden schoppen ga ik ook niet doen. Hier loopt er ook een hond altijd los en nu is Jules loops, die hond loopt dus steeds Jules achterna, zij zit aan de lijn, en wil erop. Die baas doet niets.Heb er al een keer wat van gezegd. ik loop nu gewoon door, die hond loopt wel mee. Kan die baas er zelf achteraan gaan rennen
- renee-uk
- Zeer actief
lezen jullie nou allemaal over het feit heen dat TS daar gezellie bleef staan wachten tot de honden het zelf opgelost hebben?
Zoals ik al zei laat ik mijn hondenniks zelf oplossen, dat doe ik voor hen en als iemand denkt op 20 meter afstand eens lekker te gaan staan afwachten gaat die hond er echt af hoor, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Als ik iemand met gezwinde spoed zie aankomen om zijn hond van mijn hond af te plukken is dat iets totaal anders. Zo'n hond hou ik op afstand tot de baas er is en dat gaat goedschiks!
Zoals ik al zei laat ik mijn hondenniks zelf oplossen, dat doe ik voor hen en als iemand denkt op 20 meter afstand eens lekker te gaan staan afwachten gaat die hond er echt af hoor, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Als ik iemand met gezwinde spoed zie aankomen om zijn hond van mijn hond af te plukken is dat iets totaal anders. Zo'n hond hou ik op afstand tot de baas er is en dat gaat goedschiks!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
_Jules_
- Zeer actief
ze is al dekrijp;) loopt met dr achterste voor alle honden hier te dansen. ik heb dr opgetild en liep door. die hond achter mij aanblacky schreef:Tot ze hoog loops is en hij er even heel snel wel op duikt. En dan? Als ze straks dek rijp is blijft ze n.l. staan. Is voor de baas voor de andere hond alleen maar makkelijk overigens. Hoeft hij er niet achteraan, maar alleen maar te wachten tot hij klaar is._Inge_ schreef:Honden schoppen ga ik ook niet doen. Hier loopt er ook een hond altijd los en nu is Jules loops, die hond loopt dus steeds Jules achterna, zij zit aan de lijn, en wil erop. Die baas doet niets.Heb er al een keer wat van gezegd. ik loop nu gewoon door, die hond loopt wel mee. Kan die baas er zelf achteraan gaan rennen

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik schop ook niet hoor, ik grijp m in zn nekvel, evt met een oor erbij...geen hond die dan niet meeloopt...MJ schreef:Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem richting baas (ksssssst) en klaar. Mijn god...stelletje rambo's.
Sowieso hou ik niet van schoppen omdat het de andere hond alleen maar opjut.
Maak je de situatie niet beter van
- MJ
- Zeer actief
Maar waarom moet het kwaadschiks ? Om die baas een lesje te leren krijgt de hond er van langs ?
De hond kan er toch ook normaal afgehaald worden als baasje niet in de buurt is ?
De hond kan er toch ook normaal afgehaald worden als baasje niet in de buurt is ?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Noem jij in het nekvel pakken kwaadschiks?
Ik noem het een handvat...
Lang niet alle honden hebben halsbanden om.
Ik noem het een handvat...
Lang niet alle honden hebben halsbanden om.
- renee-uk
- Zeer actief
En dan?MJ schreef:Maar waarom moet het kwaadschiks ? Om die baas een lesje te leren krijgt de hond er van langs ?![]()
Sta ik daar met mijn 2 dh's die best dat beest een kopje kleiner willen maken en een lastigvallende hond waar ik niet om gevraagd heb en baaslief staat het van een afstandje te bekijken?
Ik zal het eerst echt wel goedschiks proberen hoor, ik hou ook van andermans hondjes, maar als dat niet lukt dan toch maar kwaadschiks, dan is het hemd toch nader dan de rok.
Mijn reu heeft nog nooit gevochten en dat wil ik graag zo houden en Gina nog meer winnaarservaringen op te laten doen zie ik niet zitten.
Nog afgezien van het feit dat zo'n hond beter af is als ik hem er af schop dan wanneer die twee van mij hem te pakken nemen.
Hoe moeilijk is het om je hond bij je te houden -zeker als je weet dat die rijgraag is-, ik ben toch niet verantwoordelijk voor iemans anders zn hond?

-
S@ndr@
- Zeer actief
Mensen die zo reageren maken me toch wel erg mensenschuw hoor,renee-uk schreef:valt wel mee toch?S@ndr@ schreef: Het was in ieder geval niet de goede
ik hoeft er helemaal niets van te hebben
nog een reden om uit losloop gebied te blijven
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ben ik de enige die zich enigzins zorgen maakt om het feit dat die hond 'Dinges' heet?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zo doe ik het in eerste instantie ook hoor;het moet erg mis gaan wil ik gaan trappen enz.MJ schreef:Maar waarom moet het kwaadschiks ? Om die baas een lesje te leren krijgt de hond er van langs ?![]()
En als de baas dan op 20 meter afstand staat te loeren hoe het gaat kan die zien dat zijn hond normaal van de mijne gehaald wordt.
Maar ik zou de baas wel duidelijk maken er niet van gediend te zijn.
Aan de andere kant zou ik als eigenaar van de rijhond zijnde ook alles doen om het te voorkomen of hem er zelf af plukken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- MJ
- Zeer actief
Maxi is zelf ook vaak ' slachtoffer' van rijden en is daar geen baas bij haal ik de hond er rustig af en zogauw ik hem eraf heb laat ik los en 'jaag' hem weg . Waarom vasthouden ?
Ja, ik houd vast als de baas erom roept al roodwordend van zijn run naar me toe maar dan slinger ik een riem van mij om de hond zijn nek . Maar dat laatste heb ik maar 2 keer meegemaakt.
Ja, ik houd vast als de baas erom roept al roodwordend van zijn run naar me toe maar dan slinger ik een riem van mij om de hond zijn nek . Maar dat laatste heb ik maar 2 keer meegemaakt.