Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Re: Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik heb zelf een kleinschalig hondenpension aan huis! En de honden die ik krijg in de vakantie periode hebben het allemaal naar hun zin :engel: voor zover ik kan peilen dan he. Ze willen vaak niet eens meer met de baasjes mee!!!

Het langste wat ik heb gehad was drie maanden, toen had ik moeite om hem af te staan. Vond ik ook wel erg lang hoor ik zou dat persoonlijk nooit doen maar goed het is niet mijn hond en ik wordt er voor betaald. De andere honden had ik standaard 15 dagen.

Die van mij gaan ook niet langer als twee weken naar het pension en ook daar hebben ze het prima naar hun zin, maar liever neem ik ze gewoon zelf mee. Dat gaat volgend jaar ook gewoon gebeuren.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Onze honden kunnen niet skieen :( Dus die gaan dan een week in een pension. Fodor is moeilijk bij andere onder te brengen, en ik wil dat ook niet, ik en mijn vriend weten hoe we met hem om moeten gaan. hij heeft een enorme gebruiksaanwijzing..

We hebben een pension waar ze helemaal niets moeten, behalve, eten, slapen, en heerlijk spelen op een veldje. Top zou ik zeggen. Met oud en nieuw gaan ze ook, mijn vriend is varen, en ik ben alleen. Het pension is enorm afgelegen en ze hebben daar het minste last van het vuurwerk, en er is constant iemand bij.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

lieke schreef: Maar ja, die lummel hè, die maakt het altijd moeilijk... :roll:
:smile: dwarsliggers horen er ook bij, het houd het leven spannend :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou zeggen bij een goed pension een week tot 14 dagen, moet makkelijk te doen zijn
nu ga ik niet op vakantie( lastig lijf) dus hier nul komma nul dagen :oeps: helaas, of ik zou hem meenemen :wink:
Ήυs

Ariane schreef:
Hutsje schreef:ik heb nog nooit honden naar pensioen gebracht en hoop dat ik dat ook nooit hoef te doen.
Waarom niet?
Dat levert toch geld op? :engel:

:smile:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wij hebben weleens gebruik gemaakt van een pension hoor.
hera en Woopy gaan alleen nooit naar een pension. Hera durf ik niet aan, toch bang dat er iets gebeurd en ze daar een hond half op vreet en Woopy kan zeer slecht tegen opsluiting en in angst toestand durft hij ook te bijten naar de mensen. Dat lijkt mij geen leuke tijd voor hem dus.

Ik heb natuurlijk zelf een klein pension gehad. En de ervaring leerde dat de honden de baasjes niet meer zagen staan als ze opgehaald werden. Sommigen moesten we aan de lijn doen en zowat naar de auto sleuren...die gingen liever de andere kant op; naar het veld.
Nu hadden wij nooit een grote hoeveelheid honden dus allemaal kregen ze meer dan voldoende aandacht.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Ήυs

Sepje schreef:Hier gaan ze ook niet naar een pension.

En als ik der naar een pension zou doen moet er wel een goede rede voor zijn! ( dus niet een vakantietje )
En dan gaat ze naar het pension waar ook onze hondenschool is... dat kent ze namelijk.

Waarschijnlijk dus nooit....
Ik vind een vakantie een prima reden om je hond in een pension te doen. Wij hebben het geprobeerd hoor, Fodor onder te brengen bij mensen, die hij ook van pup af aan bijna elke dag zag. Nou ik kan je vertellen, dat was geen leuke vakantie voor ons. Elke dag een telefoontje, hij was uit zijn bench gebroken, huilde de gehele nacht, was onhandelbaar buiten.

Zoveel stress? nee hoor, laat hem maar lekker zorgeloos spelen in een goed pension.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Een week of twee zou ik zelf het maximum vinden. Gelukkig kunnen ze of mee of ze gaan naar mijn (schoon)ouders. 1x per jaar gaan we een weekje skiën en dan gaan ze niet mee, de rest van de vakanties gaan ze lekker mee. Als ze niet naar de oppas kunnen, zou ik ze ook gerust een weekje in het pension zetten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik heb geluk dat ik twee oppassers heb die met alle liefde in mijn huis trekken, zodat ze zowel op mijn huis als op de hond en kat kunnen letten. Mijn broertje van 25 woont nog bij mijn ouders en gaat graag samen met zijn vriendinnetje in mijn huis zitten. Dit hebben ze afgelopen zomer ook een weekje gedaan en is een win-win situatie, voor hen is het ook eigenlijk een weekje vakantie. Dit geldt ook voor mijn nichtje van 17, die nog op de middelbare school zit en ook nog bij haar ouders woont. Zij heeft al eens samen met een vriendin op mijn huis en beestjes gelet. Beiden kennen Luna goed en ik maak me dan ook helemaal geen zorgen als ik weg ben.

Binnenkort ben ik een weekendje weg met de hele familie en dan zijn broertje en nichtje dus ook mee... en kan Luna niet mee. Nu heb ik een goed oppas-adres kunnen vinden waar Luna naar toe kan, maar was dit niet het geval had ik haar denk ik ook naar een pension gebracht. Eerlijk is eerlijk, als ik kan kiezen, heb ik liever een oppas of oppas-adres (zeker als ik langere tijd weg zou zijn), maar als het niet anders kan, vind ik een pension toch een goede tweede optie. Mits het natuurlijk een goed pension is, waar de honden goed verzorgd worden, naar buiten kunnen enz...
Afbeelding
Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

Zolang dat nodig is.
We streven er naar om ze mee te nemen op vakantie. Maar dat gaat niet altijd. Verre reizen, zakenreizen of stedentrips zijn niet ideaal om honden mee te nemen.
We hebben wel een heel goed pension. Onze honden zijn gek op de eigenaar. Toen ik hen vorig jaar voor het eerst wegbracht, heb ik zowat de hele weg naar huis zitten huilen :jank: . Wat doe ik ze aan!!! En zeker Mare, die toch wat schuw is. Ze zitten wel bij elkaar en worden 2 x per dag uitgelaten en mogen heerlijk rennen in een gigantische speelweide. Toen we hen weer ophaalden, kwamen 2 blije, goeduitziende en frisruikende honden op me af gelopen. Maar na ff snuffelen liepen ze weer vrolijk terug naar de pensioneigenaar. Ze luisterden perfect naar hem, en Mare zat voortdurend met haar neus in zijn handpalm (doet me bij mij ook altijd :lol1: ) Het was goed te merken dat ze het naar hun zin hadden en het was duidelijk dat ze veel aandacht gehad hadden. Mijn vader is enkele malen op bezoek geweest. Het is te veel voor hem om er echt voor te zorgen als we weg zijn, maar hij gaat wel regelmatig in het pension met hen knuffelen. Dat is ook gewoon toegestaan.

Onze poezen breng ik niet weg, dat is zo'n stress voor de oudjes. Er is altijd wel iemand die voor hen wil zorgen.
Met de honden is dat toch anders, hebben veel meer aandacht nodig en in een goed pension krijgen ze dat.
Ja, ik ben erg tevreden en ik breng ze ook met een gerust hart er naar toe. Ik mis ze wel heeeeel erg als we zonder hen weg zijn.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Dan ben ik vast een heel slechte hondenbaas, want ik vind het heerlijk op vakantie te gaan zonder honden (2 weken) en ze gaan 2x per jaar een lang weekend naar het pension, zodat vriendje en ik lekker even het huis alleen hebben...
Ook gaan we 1x per jaar een lang weekend/midweek/week met de hondjes weg... Verder hebben we voor dagjes uit iemand die de hondjes uitlaat, ze blijven dan lekker thuis
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als een hond een pension gewend is, is het echt geen mishandeling hoor :wink: Je moet Bram en Izzie eens zien als ik ze naar de dagopvang breng. Hiep hoi, spelen met hondjes, leuke verzorgers :cheer:

Ik had altijd wel moeite met ze laten overnachten in het pension. Maar Bram is er een keer geweest toen Izzie loops was en hij heeft zich uitstekend vermaakt.

Ik heb ze liever mee op vakantie, maar sluit niet uit dat ik ooit weer naar een ver land ga. Dan is twee weken de max voor me. Voor mij zeg ik expres :wink:

Persoonlijk zou ik een hond die geen pension gewend is niet ineens voor twee weken wegbrengen. En ook niet elke hond is er geschikt voor. Als Izzie het niet vanaf 12 weken gewend is, zou zij er denk ik minder een type voor zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:Ik wil trouwens heel bewust geen "oppas".
Ik moet er niet aan denken dat iemand met mijn honden gaat wandelen zonder dat ik daarbij ben.
Heb ik ook. Ik lees altijd met bewondering dat mensen zomaar een oproepje doen voor een hondenoppas. Het idee alleen al dat een ander met mijn honden gaat lopen :N: :N: Marye wel uiteraard, maar die kent ze door en door. Bram is een lul de behanger die niet luistert naar het gros van de mensen. En Izzie, tsja, waar zal ik beginnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Voor Ds: niet. Die gaat nog liever dood schat ik.

Voor Fax: ook liever niet, maar als ik ga skien gaat hij wel op pension, dus dat is dan een dag of 8 dat hij er zit. Ik steek hem wel de kennel in en hij komt er niet meer uit tot wanneer ik hem ga ophalen.
Het maximum: dat is dan ook de tijd dat ik op vakantie ben. Ik zou nooit 2-3 weken op vakantie gaan.
Andere 'reizen' buiten het skien, gaat hij mee. Begin volgende maand vertrek ik voor een paar dagen, dan gaat hij mee. Ds blijft thuis.
Cash
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ik moet er niet aan denken dat iemand met mijn honden gaat wandelen zonder dat ik daarbij ben.
Heb ik ook. Ik lees altijd met bewondering dat mensen zomaar een oproepje doen voor een hondenoppas. Het idee alleen al dat een ander met mijn honden gaat lopen :N: :N: Marye wel uiteraard, maar die kent ze door en door. Bram is een lul de behanger die niet luistert naar het gros van de mensen. En Izzie, tsja, waar zal ik beginnen.
dat heb ik dus ook.
Onze buurvrouw zou dolgraag op Woopy willen passen. Woopy is ook helemaal dol op haar. Maar Woopy heeft toch ook zijn gebruiksaanwijzing. Zo moet je hem altijd even begeleiden in het contact met een vreemde hond anders knalt hij er zonder pardon bovenop.
Of ik zie dan al voor mij dat ze hem per ongeluk toch even los laat ofzo.

Woopy en hera gaan dus maar mooi altijd mee. Ik vind er trouwens ook niks aan zonder honden op vakantie.
AfbeeldingAfbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

M'n honden gaan niet naar een pension. Uit ervaring weet ik dat ze dat absoluut niet trekken, dus is het niet voor herhaling vatbaar. Als ik een dag of enkele dagen wegga breng ik de honden naar m'n ouders. Is dat niet mogelijk, dan blijf ik thuis. Langer dan een dag of vier wil ik m'n honden ook helemaal niet missen, dus een buitenlandvakantie van enkele weken zie ik sowieso niet zitten. Tenzij ik de honden mee kan nemen natuurlijk.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Cash schreef: dat heb ik dus ook.
Onze buurvrouw zou dolgraag op Woopy willen passen. Woopy is ook helemaal dol op haar. Maar Woopy heeft toch ook zijn gebruiksaanwijzing. Zo moet je hem altijd even begeleiden in het contact met een vreemde hond anders knalt hij er zonder pardon bovenop.

Woopy en hera gaan dus maar mooi altijd mee. Ik vind er trouwens ook niks aan zonder honden op vakantie.
nou, cash had het hier ook wel naar zijn zin hoor. :mann:

ik heb in het verleden wel eens met mijn handen in het haar gezeten rond de loopsheid dat ik hier een oproep gedaan heb tot opvang. er zitten hier toch vooral ook veel mensen die nét even wat meer weten van honden dan bijvoorbeeld mijn buren. dan zou ik ze juist met een geruster hart achterlaten. maar dan nog, liever gewoon niet. net als een pension; liever niet. alhoewel ik graag zonder honden op vakantie ga, dus lastig is het wel.
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Hmmm... ik ga hem te lang missen ben ik bang. Ik vind het veels te leuk om hem mee te nemen op vakantie. In 2012 willen we 8 dagen naar Lapland en kan hij echt niet mee, dus dan gaat hij naar mijn moeder of mijn schoonouders. De beste oppasadressen, want zij vinden het ook geweldig!!

We hebben laatst een weekje Duitsland cadeau gekregen van mijn schoonouders, zodat zij op de hond kunnen passen :mrgreen:

Hier geen pension voor ons.... maar dat is puur gevoel!
Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Hmmm... ik ga hem te lang missen ben ik bang. Ik vind het veels te leuk om hem mee te nemen op vakantie. In 2012 willen we 8 dagen naar Lapland en kan hij echt niet mee, dus dan gaat hij naar mijn moeder of mijn schoonouders. De beste oppasadressen, want zij vinden het ook geweldig!!

We hebben laatst een weekje Duitsland cadeau gekregen van mijn schoonouders, zodat zij op de hond kunnen passen :mrgreen:

Hier geen pension voor ons.... maar dat is puur gevoel!
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Ik ken niemand die op mijn honden wil passen....zou er ook niet aan moeten denken dat er iets mis gaat, die meiden zal best gaan, maar de reu is erg reu-agressief, daar zadel ik een ander ook niet mee op.Ze gaan naar een pension, waar ze allemaal tesaam in een kenel verblijven, 4x perdag naar buiten, graven, pootje baden en dan ook nog es een keer per dag opd e grote speelwei....
De laatste keer was in de herfstvakantie, kreeg een telefoontje de laatste dag dat ze een beetje smerig waren, of ze ze moesten wassen? Nee joh ben je mal, zelf vond ik het nog meevallen, ze roken fris en waren keurig geborsteld.
Ze gaan er gillend van de pret heen en komen gillend van de pret weer terug,geven de eigenaar nog een dikke lebber bij het afscheid en dat zegt me dan genoeg.....ik vind 14 dagen wel de max, ook al zou het alleen maar om de prijs zijn :eek: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef:Mijn camper mag je lenen. Mijn straaljager niet. Dat werk.
Er gaat niemand met Eva wandelen. Punt.
Met mijn vijf deux-chevauxtjes mag iedereen naar het park hoor ;-)
Aangelijnd zou ik Bram nog wel meegeven aan iemand die niet te beroerd is om in te grijpen als er een reu boven op hem duikt. Los kan niet, hij luistert gewoon niet. Izzie zou ik ook aangelijnd niet meegeven. Ze is te onvoorspelbaar voor anderen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief

miekmiek schreef:
Cash schreef: dat heb ik dus ook.

nou, cash had het hier ook wel naar zijn zin hoor. :mann:

ik heb in het verleden wel eens met mijn handen in het haar gezeten rond de loopsheid dat ik hier een oproep gedaan heb tot opvang. er zitten hier toch vooral ook veel mensen die nét even wat meer weten van honden dan bijvoorbeeld mijn buren. dan zou ik ze juist met een geruster hart achterlaten. maar dan nog, liever gewoon niet. net als een pension; liever niet. alhoewel ik graag zonder honden op vakantie ga, dus lastig is het wel.
Ja Cash zou nu ook nog wel overal kunnen logeren hoor.
Hij is gewoon makkelijk. Ook buiten.
AfbeeldingAfbeelding
Ήυs

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Mijn camper mag je lenen. Mijn straaljager niet. Dat werk.
Er gaat niemand met Eva wandelen. Punt.
:smile:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Voor mijn honden maakt het volgens mij niks uit of ze nou 3 dagen of 3 weken in pension zouden zijn. ze zitten er prima, en ik mis ze wel maar voel me echt geen slechtere baas omdat ze naar het pension gaan ! Soms komt het gewoon niet uit om ze mee te nemen, wat de kids willen en wat met de honden kan verschilt soms gewoon. Ikzelf vind een week of twee wel de max, maar weet wel dat de baasjes vaak meer moeite hebben met pension dan de honden ! Ach, ze hebben een ruime kennel, een mand om in te liggen, twee keer per dag te eten en ze kunnen vrijwel de hele dag in en uit lopen op hun eigen uitloop weitje. Is toch niet zo heel verkeerd ? :mrgreen: En ik voel me er zelf ook prettiger bij dat ze in pension zijn bij mensen die weten wat voor honden ik heb dan dat ik iemand op Max laat passen die misschien niet helemaal weet hoe een staff in elkaar zit...Zou veel te bang zijn dat er iets gebeurt dan...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Indien noodzakelijk zou ik ze ook wel wegbrengen, hoor. En als iemand mij twee weken Amerika aan zou bieden zou ik dat persoonlijk ineens wel 'noodzakelijk' vinden. :mrgreen: Ze gaan hier altijd mee met vakantie. Maar soms kan ik moeilijk anders dan oppas zoeken vanwege mijn werk. Nou ja, het kan natuurlijk altijd wel 'anders', maar ik breng ze ook liever niet naar iemand heen. Dan heb ik geen rust meer met het idee dat er misschien wat gebeurd met uitlaten ofzo. De keren dat ze naar t pension gingen kwam Anne er trouwens volgevroten uit. Eten doet ze dus iig wel. :mrgreen:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik heb Elmo nog nooit in een pension gehad. Meestal gaat hij mee. De keren dat het niet kon, verblijft hij bij mijn ouders of schoonouders. Die weten precies hoe hij is.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Er is maar 1 iemand die Saar los mag laten van me, een hele goed vriendin die de honden van pup af aan kennen. Verder zijn er nog wel een paar mensen die ik heel erg vertrouw met mijn honden, maar die moeten Saar aan de lijn houden van me. Vera mag alleen los als er een bal meegaat. Dan ziet ze toch niks anders, kan ze ook nooit in 7 sloten tegelijk lopen :mrgreen:

Naar een pension heb ik nog nooit gedaan, en zou ik voornamelijk met Saar moeite mee hebben. Te klein, te snel koud, te kwetsbaar geestelijk ook. Ik zou haar samen met Vera wel naar dagopvang brengen bijvoorbeeld, als dat aan de orde zou zijn ooit. En dan als ze daar gewend zijn zou ik ze er ook wel wat langer laten blijven stel dat dat nodig zou zijn, denk ik.
Maar zoals ze nu zijn (geen pension gewend) wil ik het niet.
Afbeelding
miekmiek

Moos schreef:

Naar een pension heb ik nog nooit gedaan, en zou ik voornamelijk met Saar moeite mee hebben. Te klein, te snel koud, te kwetsbaar geestelijk ook. Ik zou haar samen met Vera wel naar dagopvang brengen bijvoorbeeld, als dat aan de orde zou zijn ooit. En dan als ze daar gewend zijn zou ik ze er ook wel wat langer laten blijven stel dat dat nodig zou zijn, denk ik.

en ik ook niet. :pffff: dan breng je ze maar hier hoor, ik zal echt goed op ze passen. :mann:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:
Moos schreef:

en ik ook niet. :pffff: dan breng je ze maar hier hoor, ik zal echt goed op ze passen. :mann:
Weet wat je zegt hoor. Ik heb het nogal druk de laatste tijd, dus voor je het weet staan ze op je stoep :smile: :mrgreen:
(want jou vertrouw ik natuurlijik ook blind met ze :wink: ).
Afbeelding
miekmiek

:cheer: kom maar brengen. :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”