Zolang dat nodig is.
We streven er naar om ze mee te nemen op vakantie. Maar dat gaat niet altijd. Verre reizen, zakenreizen of stedentrips zijn niet ideaal om honden mee te nemen.
We hebben wel een heel goed pension. Onze honden zijn gek op de eigenaar. Toen ik hen vorig jaar voor het eerst wegbracht, heb ik zowat de hele weg naar huis zitten huilen

. Wat doe ik ze aan!!! En zeker Mare, die toch wat schuw is. Ze zitten wel bij elkaar en worden 2 x per dag uitgelaten en mogen heerlijk rennen in een gigantische speelweide. Toen we hen weer ophaalden, kwamen 2 blije, goeduitziende en frisruikende honden op me af gelopen. Maar na ff snuffelen liepen ze weer vrolijk terug naar de pensioneigenaar. Ze luisterden perfect naar hem, en Mare zat voortdurend met haar neus in zijn handpalm (doet me bij mij ook altijd

) Het was goed te merken dat ze het naar hun zin hadden en het was duidelijk dat ze veel aandacht gehad hadden. Mijn vader is enkele malen op bezoek geweest. Het is te veel voor hem om er echt voor te zorgen als we weg zijn, maar hij gaat wel regelmatig in het pension met hen knuffelen. Dat is ook gewoon toegestaan.
Onze poezen breng ik niet weg, dat is zo'n stress voor de oudjes. Er is altijd wel iemand die voor hen wil zorgen.
Met de honden is dat toch anders, hebben veel meer aandacht nodig en in een goed pension krijgen ze dat.
Ja, ik ben erg tevreden en ik breng ze ook met een gerust hart er naar toe. Ik mis ze wel heeeeel erg als we zonder hen weg zijn.