Nanna schreef:Even uit nieuwsgierigheid hoor
Wat is het eigenlijk voor een teckeltje? Lang, kort ruw? Kleur? Grootte?
Heb je intresse ?
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Even uit nieuwsgierigheid hoor
Wat is het eigenlijk voor een teckeltje? Lang, kort ruw? Kleur? Grootte?
Met het laatste ben ik het eens. Ik denk zelfs dat hoe meer je je dochter nu straft, hoe meer ze een hekel gaat krijgen aan de pup en dat gaat gegarandeerd een keer mis.miekmiek schreef:sorry, maar ik begrijp niet zo goed hoe dit steeds weer kan gebeuren. je kind is drie jaar schrijf je. nu heb ik ook een kind van drie, maar die weet toch donders goed wanneer hij iets écht niet mag. misschien ben je toch wat te mild in de straffen, want ik denk dat de boodschap niet helemaal overgekomen is. wanneer ik mijn kind een hond zou zien plagen dan grijp ik hem direct (niet al te zachtzinnig) in zijn kladden om hem even heel indringend aan te staren met 'mijn boze oog' en op zéér dreigende toon te zeggen dat dit 'NIET MAG!' Gaat hij daarna alsnog de fout is dan is het hommeles. Dan is hij daar niet vanaf met drie minuutjes op de trap, dan kan hij rekenen op minstens een uur een hele boze mama. En dan is dat maar gemeen en niet pedagogisch verantwoord, als het zorgt dat hij/zij vervolgens van mijn hond afblijft heb ik dat er wel voor over.
Verder zou ik de nadruk leggen op dingen die ze wel mag doen met de hond. Helpen met eten geven of de voerbakken schoonmaken, dat soort dingen; om er een positieve draai aan te geven.
Ik denk dat als Daya had gewild, je dochter er veel erger aan toe was geweest. Het was een stressvolle situatie, waarbij je dochter voor de zoveelste keer de vers geadopteerde pup van Daya lastig viel. Mijn hond had ook zeker zo'n (beheerste) knauw gegeven in eenzelfde situatie.Daya schreef:Om Marina nog even antwoord te geven: Mijn dochtertje is pas net 3 geworden, dus het duurt nog effe voordat ze naar school gaat.
Natuurlijk heb ik er met mensen in mijn omgeving ook over gepraat, en die vinden dat ik Daya maar weg moet doen en de pup moet houden of allebei weg.![]()
Dan zeg ik dat het niet Daya's schuld was maar de mijne, dat ze misschien de pup wilde beschermen, dat als ze echt kwaad wilde ze mijn dochter wel open had gebeten etc.
Zit ik het nu te vergoeilijken omdat ik zo gek op Daya ben? Zie ik het verkeerd? Klopt het wat ik zeg? Of ben ik langzaam mijn realiteitszin aan het verliezen?
Even los van het geklier van mijn dochter, wat ze overigens niet bij Daya doet, maar alleen even gezien het feit dat Daya in haar voorhoofd heeft gehapt/gebeten. Zit ik nu zo fout dat ik Daya gewoon wil houden?
Tsjeeeee ik weet het effe echt niet meer hoor!
Ik schijn veel te soft te zijn hoorHanneke2 schreef:Ik denk dat als Daya had gewild, je dochter er veel erger aan toe was geweest. Het was een stressvolle situatie, waarbij je dochter voor de zoveelste keer de vers geadopteerde pup van Daya lastig viel. Mijn hond had ook zeker zo'n (beheerste) knauw gegeven in eenzelfde situatie.Daya schreef:Om Marina nog even antwoord te geven: Mijn dochtertje is pas net 3 geworden, dus het duurt nog effe voordat ze naar school gaat.
Natuurlijk heb ik er met mensen in mijn omgeving ook over gepraat, en die vinden dat ik Daya maar weg moet doen en de pup moet houden of allebei weg.![]()
Dan zeg ik dat het niet Daya's schuld was maar de mijne, dat ze misschien de pup wilde beschermen, dat als ze echt kwaad wilde ze mijn dochter wel open had gebeten etc.
Zit ik het nu te vergoeilijken omdat ik zo gek op Daya ben? Zie ik het verkeerd? Klopt het wat ik zeg? Of ben ik langzaam mijn realiteitszin aan het verliezen?
Even los van het geklier van mijn dochter, wat ze overigens niet bij Daya doet, maar alleen even gezien het feit dat Daya in haar voorhoofd heeft gehapt/gebeten. Zit ik nu zo fout dat ik Daya gewoon wil houden?
Tsjeeeee ik weet het effe echt niet meer hoor!
Ik vind het niet klinken als een voorteken van agressie naar je kind, maar ik denk wel dat je iets moet veranderen aan de relatie tussen je hond en je kind en tussen jou en je kind. Daya ziet de afgelopen tijd niet anders dan dat je je kind corrigeert, tot aan vrij hardhandig. Dat soort toestanden moet dus over zijn, je moet denk ik op een andere manier met je dochter omgaan, en ik denk eigenlijk dat als jij en je dochter geen aanvaringen meer hebben, dat je wat positiever gaat opvoeden, die hond vanzelf je goeie gedrag overneemt. Zij heeft 'haar pup' beschermd, maar jij corrigeert de jouwe wel stevig, da's nogal verwarrend, want zo hard zou zij een pup niet aanpakken.
Leuke dingen gaan doen met z'n drieën, en de tips die ik eerder al gaf. Zorg dat je hond en kind dikke vriendjes worden, dat maakt het leven een stuk leuker en meer ontspannen.
Nee, je bent niet te soft, je bent niet zelfverzekerd genoeg. Ik herken wel het 1 en ander van toen ik zelf nog van die kleine kinders had. De oudste (zoon) was makkelijk, maar mijn dochter ging volgens mij al puberen toen ze 2 was.Daya schreef: Ik schijn veel te soft te zijn hoor![]()
Maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Dankjewel voor alle tips.
Mutsje.Daya schreef:Phew, moet ik toch even een traantje wegpinken op het hondenforum....![]()
Netjes ZIT en snoepies geven lijkt mij prima, als Daya tenminste zacht aanpakt en niet per ongeluk een vingertje meepakt (het verbaast me hoeveel honden je halve klauw mee willen grijpen met dat koekie, bij mij gaat dat koekie dan ook weer weg.Wat ik graag nog wil vragen is wat nu wel leuke, verantwoorde dingen zijn die mijn dochtertje mag doen met de hond.
Ik laat haar vaak een snoepje geven, maar is dat dan niet juist ranglager-bevestigend?
Ik weet dat een hond een klein kind niet als ranghoger zal zien, ook dat ze dus niet naar de ligplek van de hond moet gaan, dat ze geen eten af moet pakken etc.
Maar een simpel commando geven zoals 'zit' en dan een snoepje geven? Kan dat of niet?
Een balletje weggooien?
Ik maak wel lange wandelingen en dat vindt ze gelukkig leuk.
GT is een goed idee, en ik zou het idee van ranglager/hoger effe wegzetten. Het gaat niet om macht, daar is Daya volgens mij ook helemaal niet op uit, het gaat om blij en gezellig en duidelijk.Daya schreef:Ok, dus die dingen zijn niet ranglager-bevestigend. (is dat wel een woord?)
Ik ga toch ook nog even een afspraakje met mijn GT maken; even de puntjes weer op de i zetten. Al is het maar even voor mijn eigen gevoel.

Ik vind het zo rot voor je. Je gaat je zo snel hechten aan zo'n mormeltje.Daya schreef:Dankjulliewel.
Ik heb Tommie's tasje ingepakt en ga zo rijden.